کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

وقتی لوازم یدکی نمایندگی‌ها هم مشکل دارد

کدخبر:۹۷۶۷دوشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴:۴۸۲۸۸۵ بازدید

روال معمول در ذهن همه ما برای دریافت خدمات گارانتی خودرو وجود دارد این گونه است که وقتی خودرو ایرادی پیدا می‌کند، دارنده آن در نخستین مرحله به نمایندگی خدمات پس از فروش خودروساز مراجعه می‌کند ...

روال معمول در ذهن همه ما برای دریافت خدمات گارانتی خودرو وجود دارد این گونه است که وقتی خودرو ایرادی پیدا می‌کند، دارنده آن در نخستین مرحله به نمایندگی خدمات پس از فروش خودروساز مراجعه می‌کند و توقع دارد نیاز وی بدون کمترین هزینه و بسرعت رفع شود، اما به گفته مردم این اتفاق همیشه یا در اکثر اوقات نمی‌افتد.

به عنوان مثال در مرحله اول برخی نمایندگی ها به بهانه های مختلف زیر بار پذیرش عیب خودرو نمی روند و تلاش می کنند خودرو را پذیرش نکنند. به عنوان مثال، گیربکس خودرویی صدا می دهد و به مشتری می گویند و چنین صداهایی طبیعی است؛ راه بروی، درست می شود، اما بعد از افزایش ایراد و بدیهی بودن آن، خودرو را قبول و پذیرش می کنند، اما می گویند صفحه کلاچ خودرو شامل گارانتی نمی شود و باید درقبال پذیرش خودرو، تامین قطعه و تعمیر یا تعویض آن پول بپردازد.

شاید تا اینجای کار برای بسیاری از شهروندان؛ البته با غرغر های موجه و مرسوم، مشکلی نباشد و آنان سرانجام پرداخت هزینه را می پذیرند، اما مشکل اصلی اینجا پدید می آید که با وجود پرداخت هزینه، قطعه ای که روی خودرو نصب می شود ـ حتی از سوی نمایندگی های مجاز ـ مشکل دار بوده و ایراد خودرو با آن برطرف نشود.

مراجعات مردم به نمایندگی های خودروسازان نشان دهنده گسترده بودن چنین موردی است. بارها مشاهده شده خودرویی برای بروز مشکل در یکی از قطعاتش راهی نمایندگی مجاز خودروساز شده است، اما حتی بعد از تعویض قطعه باز هم همان قسمت دچار مشکل شده و نمایندگی هم زیر بار این موضوع نرفته است.

روشن است وقتی قطعه ای دارای ایراد است آن قدر باید تعویض شود تا خودرو به سلامت کامل برسد، اما برخی نمایندگی ها از تعویض مداوم یک قطعه خودداری کرده وبه همان تعویض یکباره به این بهانه که وظیفه خود را انجام داده اما قطعه اصل نیست، اکتفا می کنند.

نکته قابل توجه این که انتظار این است قطعه جدیدی که روی خودرو در نمایندگی نصب می شود قاعدتا باید همان قطعه ای باشد که در خط تولید خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، اما این امر در بسیاری موارد به وقوع نمی پیوندد. زیرا قطعات موجود در نمایندگی های خودروسازان اصل نیست و چه بسا قطعات بی کیفیت چینی و تقلبی هم؛ قاطی آن شده باشد. به همین دلیل مشکل خودرو رفع نمی شود و تداوم پیدا می کند و شخص مجبور به صرف هزینه های فراوان خواهد شد.

اینچنین است که شاید مردم و کارشناسان قضاوت کنند شاید خودروسازان نمی خواهند زیر بار مالی نمایندگی های خدمات پس از فروش خود بروند. به همین دلیل چندان به قطعاتی که در آنها عرضه می شود توجهی ندارند.

در کنار این، مساله دیگری که کمتر به آن توجه می شود، تحریم است. تحریم اکنون بهانه ای شده برای استفاده قطعات بی کیفیت در خودروها. در حالی که این وظیفه خودروساز است که قطعات مرغوب را برای نمایندگی های خود تامین کند و ظاهرا برخی خودروسازان وطنی از قبول این مسئولیت به نوعی سر باز می زنند. خروجی این بی توجهی هم قطعات چینی بی کیفیت خواهدشد که روی خودروها نصب می شود و ضررهای مالی و جانی به دارنده خودرو تحمیل می کنند.

جام جم

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ک: 1393/11/1307:26:49،
88
19
وقتی توی دولت اونجوری بخور بخوره
خب دیگه نمایندگی که جای خود داره. . . . .
تازه هیچ نظارتی هم روی نمایندگی نیست.
چه نهادی به نمایندگی ها رسیدگی میکنه؟؟؟
به اصطلاح شورای رقابت یا رضایت مشتری که اصلا نداریم!!!!
حسین: 1393/11/1309:21:09،
36
10
تازه یه موضوع جالبتر اینکه سایپا میگه سرویس 5000 و 10000 اجباری هست و اگه این سرویس ها رو انجام ندید گارانتی باطل میشه و بابت سرویس 5000 واسه خودرو تیبا 60000 تومان و 90000 تومان هم واسه سرویس 10000 میگیره به اجبار، یعنی ماشینو رو که انداختن به مشتری بعدشم مجبورت میکنن باز پول بدی بهشون،
مشتری: 1393/11/1310:04:14،
37
13
نمایندگی ایران خودرو هنگام تعویض تسمه تایم رزگردی رو هم که سالم بوده با یک جنس آشغال عوض کرد که در نتیجه هرزگرد خورد شد و سوپاپ های مشاینم کج و یک میلیون تومان خرج برداشت. به خدا می سپارمتون!
Arman: 1393/11/1312:50:52،
21
10
جهالت از خود مردم هست
وقتی کسی ماشین صفر نخره اینا حساب کار دستشون میاد نه اینکه وقتی پیش فروش میزنند جوری مردم حجوم میبرن ک سایت هنگ میکنه
وقتی اینا میبینن ماشینهای اشغال با این قیمت زیاد، اینهمه طرفدار داره اینهمه خریدار داره، همین میشه دیگه
وقتی طرف میاد تو همین سایت کامنت میزاره 206 تا 50 میلیون هم میارزه
چه انتظاری میشه داشت!!!
تا ابله در جهان هست مفلس در امان هست
رضا: 1393/11/1313:54:37،
24
14
ماشین صفره لی خط خسو بردم نمایندگی مرکزی ارانخودرو. شماره 2 اتحاد گلگیرشو تو نمایندگی غر کردن بعدم مشکل برطرف نشد یه بار دیگه بردم سپرشو مالوندن رنگشو بردن. اولیو به خاطر کثیف بودن ماشین قبول نکردن دومی هم رنگ کردن تحویل دادن. خدا لعنت کنه باعث بانی شو. ایرانخودرو خراب شه رو سرشون با ماشینای آشغالشون...
مسعود: 1393/11/1307:29:33،
47
14
لطفا به امداد خودرو زنگ نزنید ...شمع ماشینم عوض کرد یک هفته بعد مجبور شدم عوضشون کنم...باطری ماشین انداخت اتمی ده ماه بزور کار کرد عوضش کردم....به کی شکایت کنم...چون دستمون جایی بند نیست فقط از شما خواهش میکنم برای تعویض قطعات ماشین به امداد خودرو زنگ نزنید ..همین...
علیرضا: 1393/11/1307:32:26،
55
16
دل خجسته ای داریا ایران جیب

وقتی405آشون آتیش میگرف خیلی رک علنی و واضح مسیولین معزز ویران خودرو میومدن میگفتن آدمای جزغاله شده خودشون مقصرن به ما چ ماشینشونوخودشون سوختن.اصن میخاسن زود بپرن بیرون......

شما انتظارداری قطعه اصل بذارن رو لگناشون؟؟؟؟؟
درکل: 1393/11/1307:34:19،
42
9
ایران خودرو و سایپا عمداً بعضی قطعات معیوب رو تو ماشین کار میکنن تا از این طریق هم یه پولی به جیب بزنن
مجتبی: 1393/11/1307:39:26،
25
6
با همین لوازم یدکی آشغال این لگنها را درست میکنند
شهلا : 1393/11/1307:41:54،
13
37
سلام . 405 SLX از لحاظ کیفیت و فنی چطوره ؟
راهنمایی بفرمایید.
کلاه قرمزی: 1393/11/1307:43:31،
30
12
جای تاسف داره بازاره کشورمون پر شده از جنس های تقلبی
جالب اینجاس تقلبی درجه یک و دو و سه هم داره!
دیگ مردم هم گیج شدن!!!
دلسوز: 1393/11/1307:45:26،
16
12
جای تاسف داره بازاره کشورمون پر شده از جنس های تقلبی
جالب اینجاس تقلبی درجه یک و دو و سه هم داره!
دیگ مردم هم گیج شدن!!!
علیرضا: 1393/11/1307:46:25،
10
41
کیفیت فدای کمیت ( ایران ) +++
کمیت فدای کیفیت ( آلمان ) -----
علی: 1393/11/1307:52:10،
30
14
تمامی این مشکلات حمایت های بی دریغ و بی مورد از خودرو سازان است!
هیچ نظارتی بر خدمات پس از فروش آن ها نیست،فقط
می فروشند و پول مردم بیچاره را به جیب می زنند!
ماشین نو دارای مشکلات فراوان می باشد که با کمال وقاحت و پرویی می گویند طبیعی است به فکر جان مردم نیستند!
آیا واقعا در شان مردم ایران است؟
vqh : 1393/11/1307:53:52،
29
8
کافی است شما جهالت را از بین ببرید دیگری ظلمی روا نمیشود
وقتی افراد جاهل سکان امور چنین صنعتی را بدست گیرند مطمئن باشید ظلم به مردم را هم خواهید دید.
امیر : 1393/11/1307:56:26،
28
10
یکی از همین قطعات مشکل دار که بعد از چندین بار تعویض هم درست نمیشه دیسک و صفحه کلاچ 206 های مدل 92 به بالا و رانا هستش ! سه بار تعویض کردم هنوزم فرقی نکرده .
احمد: 1393/11/1308:00:28،
28
16
مشکل دقیقا اینجاست که قطعات به کار رفته در خط تولید هم قطعاتی بسیار بی کیفیت و تقلبی هستند. تسمه دینام ماشین من صدا میداد بردم نمایندگی گفت طبیعیه و کمی روغن روش بریز حل میشه. روغن ریختم 1 روز صدا رفع شد از فردا مجدد با صدای بدتر شروع شد. بردم نمایندگی سفارش دادن بعد 1 هفته تسمه اومد برام تعویض کردن مجدد همونجا و با تسمه نو هم صدا می داد. مجدد بعد 10 روز امداد زدن برام تسمه جدید انداختن و تسمه جدید هم مثل قبلی ها بود. خودشون گفتن برات تسمه آلمانی انداختیم صدا نداده!!!!! ببر بیرون برات آلمانی بندازند
البته گفتن اگه آلمانی بندازی کلا مجموعه تسمه و دینام از گارانتی خارج میشه!!!
پیمان: 1393/11/1308:15:45،
17
11
قطعه سازندگان خودرو به این صورت قطعات را توزیع میکنند...
1-قطعات درجه 1 به کارخانه تولید خودرو ارسال میشود.(تازه قطعات درجه 1 که میره کارخونه وضع ماشینامون اینه..)
2-قطعات درجه 2 ارسال به خدمات پس از فروش
3-قطعات درجه 3 ارسال به بازار( ببین بازاری ها دیگه چی بوده)
کیارش: 1393/11/1308:45:27،
32
6
سر کیلومتر 50,000 رفتم نمایندگی ایران خودرو تسمه تایم ماشین 206 رو دادم عوض کردن، تسمه تایم جدید 12,000 تا کار کرد و یهو سر کیلومتر 62,000 پاره شد...اساتید می دونن پاره شدن تسمه تایم چه بلایی سر ماشین میاره 500,000 تومان خرج تراشکاری و تعمیر موتورم شد!! از ایران خودرو هم فاکتور رسمی داشتم کارشناس رسمی دادگستری هم اومد صورتجلسه کرد که تسمه فاسد بوده بازم ایران خودرو زیر بار نرفت! رفتم شکایت کردم دیدم باید 2 سال بدوم هر روز دادگاه و دادسرا آخرشم معلوم نیست قبول کنن یا نکنن بیخیال شدم!
تسمه تایم هایی که ته انبار مونده و فاسد شده رو میندازن رو ماشین مشتری ، مشتری هم که دستش به هیچ جا بند نیست...
خواستم بگم اگه از بازار آشنایی کسی رو دارید بهتره اجناس رو از بازار بگیرید
رضا: 1393/11/1310:06:55،
19
10
تورو خدا بی خیال نشو
باید حقمون رو از این کارخونه ها بگیریم
درسته دردسر داره ولی اینجوری یاد می گیرن که برای موارد بعدی هم همین کارو بکنن
از مسافرهای هواپیما یاد بگیرن که پیاده نمی شن تا غرامت بگیرن
اميد: 1393/11/1309:41:21،
20
5
نگين خودرو برا تحويل لوازم درخواستي مشتري ٣ماه بعد وقت ميده اون هم با ٣برابر قيمت
پورنعمت: 1393/11/1309:53:32،
15
12
روغن رو با٢برابر قيمت بارم كرد
H2: 1393/11/1310:13:34،
19
8
روآ سال دارم هر روز که ماشین روشن میکنی یه صدای جدید از موتور و گیربکس و دیفرانسیل میشنوی
خودروی شگفت ننگیز ویران خودرو
alireza: 1393/11/1310:31:16،
4
22
سلام دوستان ما پارسال 405 اس ال ایکس گرفتیم ماشین خوببیه
راضی هستیم موتور tu5 واقعا موتور خوبیه بگیرید شما.
عباسی: 1393/11/1310:57:20،
9
5
وضعیت نوبتدهی در نمایندگی های ایرانخودرو افتضاحست.برای ماشین صفر دارای کارت طلایی ده روز بعد نوبت میدند.تازه میگن تماس ساعت 7 صبح بگیرید.
جدا چه خبره!ایرانخودرو داره ورشکست میشه؟نوبتدهی اینترنتی هم ندارن.
مشتري بيچاره: 1393/11/1311:14:25،
21
11
كارت طلايي = 1 ميليون تومان = 0

رياضي هم اينچنين به گند كشيده شد
حبيب: 1393/11/1311:15:18،
11
5
نمايندگي ها همشون مشكل دارند چه نمايندگي خودروهاي داخلي و چه وارداتي و حتي اگر همه چيزشون درست هم باشه قيمتها رو رو دولاپهنا حساب مي كنند . بهترين كار اينه كه آدم يك مكانيك خوب و قابل اطمينان پيدا كنه و ماشين رو ببره پيش اون فقط بعضي لووازم يدكي هست كه فقط نمايندگي ها دارند يا تعميراتي هست كه فقط نمايندگي ها دستگاهش رو دارن فقط براي اين كارها خودرو رو بايد برد نمايندگي.
دادا: 1393/11/1311:33:57،
8
8
كسي ميدونه از ايران خودرو كجا ميشه شكايت كرد به غير ازمجموعه خودشون...پارس من صبح سالم تحويل گرفتن بعد از ظهر رفتم تا آتيش گرفته الان هم ميگن خودتون سيستم گازرودستكاري كردين ماشينم5000تا كاركرده بود بدون هيچ مشكلي برا سرويس اوليه برده بودم با هزار جور وام وقرض وقوله خريده بودم دستم به جايي بند نيست
رضا1346: 1393/11/1313:01:52،
18
10
1-دنبال يه كارشناس دادگستري خوب ياش
2- از طريق رسانه ها و اينترنت اقدام كن
3- يه فيلمبرداري كن از متعلقات با توضيحات خودت و مكانيكت
4- سند خوب درست كن
5- شكايت كن ( عقب نشيني نكن)
6- من اگه جاي تو بودم آبرو براي ايران خودرو نميزاشتم
7- در صورت عدم جواب درست ايران خودرو كليپ خودت رو تو آپارات آپلود كن

از وضعيت انفعالي بهتره
مهدی: 1393/11/1315:41:03،
16
17
8- یک کفش فولادی هم بپوش تا از بین نره در مراحل شکایت !!!
رضا: 1393/11/1315:51:52،
17
10
قبل از تحریم ها قطعه سازان ایرانی قطعاتشون کیفیتش خیلی خوب بود . بعد که تحریم ها برقرار شد برای حفظ کیفیت لازم بود قیمت قطعات ایرانی بالا بره . اما خودروسازها یا بهتر بگیم مافیای خودرو به جای خرید از قطعه سازان ایرانی رفت سراغ آشغال سازان چینی و هندی و قطعه سازان خودرو در ایران عموما ورشکست و تعطیل شدن و بعد مافیای خودرو قطعاتی با قیمت کمتر و بی کیفیت وارد کرد و به بهانه ی گران شدن قطعات خودرو و مواد اولیه، خودرو را به سه برابر قیمت قبلی به مردم انداخت نتیجه اینکه هم کیفیت به شدت کم شدت و هم قیمت به شدت بالا رفت.
الان هم کارگران ایران خودرو ناراضی هستند و نارضایتیشونو روی ماشین های زیر دستشون پیاده می کنن تا هزینه ی گارانتی ایران خودرو و سایپا بالا بره و اینجوری تلافی کنن . خلاصه اینکه این خودروها رو بخرید باختید.
Rabolf: 1393/11/1316:22:08،
20
11
و اینچنین شد که تندر مورد استقبال ملت خسته از تعمیرگاه و نمایندگی قرار گرفت.

خودمم یکیش
ناص: 1393/11/1317:28:19،
9
9
در ارديبهشت ٩٣ يك دستگاه خودرو ٢٠٦ sd براي دخترم به قيمت ازاد ( ٤١٥٠٠٠٠٠٠ ) ريال بعلاوه مبلغ ٤٠٠٠٠٠٠ريال حق كميسيون خريداري نمودم ( مدارك خريد موجود ميباشد ) ودلم خوش بود كه ماشين نو است و مدتي خرج ندارد ولي از همان روز اول كلاج لرزش داردوبا گيريبكس همخواني نداشته وظمنا پس ازطي مسافتي جعبه روغن هيدروليك نشتي روغن پيدا كرد كه پس از چندين روز وتماس هاي متعدد با ٠٩٦٤٤٠ وجهت رفاه حال مشتري اظهار داشتند اگر ميخواهي كارت زود به انجام برسد معرفيت كنيم تعمير گاهاي اطراف تهران بناچار پذيرفتم و پس ازمعرفي به نمايندگي در قرچك انهم پس ازحدود يكماه و پيگري ازطرف اقاي سرافرا از وزارت صنايع ومعادن كارم انجام شد ، اينست گارنتي وخدمات پس ازفروش ، منكه راضي نيستم ، ظمنا مطالب ذكر شده توسط دوستان را تاييد با مشكل ماشين من نيز همين بر خورد انجام گرفته
امین: 1393/11/1321:01:00،
15
11
این چین بیچارمون کرده. خوب چرا جلو واردات جنس تقلبی چینی رو نمیگیرید ....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل