کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وقتی لوازم یدکی نمایندگی‌ها هم مشکل دارد


کد خبر : ۹۷۶۷دوشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴:۴۸۳۲۵۰ بازدید

روال معمول در ذهن همه ما برای دریافت خدمات گارانتی خودرو وجود دارد این گونه است که وقتی خودرو ایرادی پیدا می‌کند، دارنده آن در نخستین مرحله به نمایندگی خدمات پس از فروش خودروساز مراجعه می‌کند ...

روال معمول در ذهن همه ما برای دریافت خدمات گارانتی خودرو وجود دارد این گونه است که وقتی خودرو ایرادی پیدا می‌کند، دارنده آن در نخستین مرحله به نمایندگی خدمات پس از فروش خودروساز مراجعه می‌کند و توقع دارد نیاز وی بدون کمترین هزینه و بسرعت رفع شود، اما به گفته مردم این اتفاق همیشه یا در اکثر اوقات نمی‌افتد.

به عنوان مثال در مرحله اول برخی نمایندگی ها به بهانه های مختلف زیر بار پذیرش عیب خودرو نمی روند و تلاش می کنند خودرو را پذیرش نکنند. به عنوان مثال، گیربکس خودرویی صدا می دهد و به مشتری می گویند و چنین صداهایی طبیعی است؛ راه بروی، درست می شود، اما بعد از افزایش ایراد و بدیهی بودن آن، خودرو را قبول و پذیرش می کنند، اما می گویند صفحه کلاچ خودرو شامل گارانتی نمی شود و باید درقبال پذیرش خودرو، تامین قطعه و تعمیر یا تعویض آن پول بپردازد.

شاید تا اینجای کار برای بسیاری از شهروندان؛ البته با غرغر های موجه و مرسوم، مشکلی نباشد و آنان سرانجام پرداخت هزینه را می پذیرند، اما مشکل اصلی اینجا پدید می آید که با وجود پرداخت هزینه، قطعه ای که روی خودرو نصب می شود ـ حتی از سوی نمایندگی های مجاز ـ مشکل دار بوده و ایراد خودرو با آن برطرف نشود.

مراجعات مردم به نمایندگی های خودروسازان نشان دهنده گسترده بودن چنین موردی است. بارها مشاهده شده خودرویی برای بروز مشکل در یکی از قطعاتش راهی نمایندگی مجاز خودروساز شده است، اما حتی بعد از تعویض قطعه باز هم همان قسمت دچار مشکل شده و نمایندگی هم زیر بار این موضوع نرفته است.

روشن است وقتی قطعه ای دارای ایراد است آن قدر باید تعویض شود تا خودرو به سلامت کامل برسد، اما برخی نمایندگی ها از تعویض مداوم یک قطعه خودداری کرده وبه همان تعویض یکباره به این بهانه که وظیفه خود را انجام داده اما قطعه اصل نیست، اکتفا می کنند.

نکته قابل توجه این که انتظار این است قطعه جدیدی که روی خودرو در نمایندگی نصب می شود قاعدتا باید همان قطعه ای باشد که در خط تولید خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، اما این امر در بسیاری موارد به وقوع نمی پیوندد. زیرا قطعات موجود در نمایندگی های خودروسازان اصل نیست و چه بسا قطعات بی کیفیت چینی و تقلبی هم؛ قاطی آن شده باشد. به همین دلیل مشکل خودرو رفع نمی شود و تداوم پیدا می کند و شخص مجبور به صرف هزینه های فراوان خواهد شد.

اینچنین است که شاید مردم و کارشناسان قضاوت کنند شاید خودروسازان نمی خواهند زیر بار مالی نمایندگی های خدمات پس از فروش خود بروند. به همین دلیل چندان به قطعاتی که در آنها عرضه می شود توجهی ندارند.

در کنار این، مساله دیگری که کمتر به آن توجه می شود، تحریم است. تحریم اکنون بهانه ای شده برای استفاده قطعات بی کیفیت در خودروها. در حالی که این وظیفه خودروساز است که قطعات مرغوب را برای نمایندگی های خود تامین کند و ظاهرا برخی خودروسازان وطنی از قبول این مسئولیت به نوعی سر باز می زنند. خروجی این بی توجهی هم قطعات چینی بی کیفیت خواهدشد که روی خودروها نصب می شود و ضررهای مالی و جانی به دارنده خودرو تحمیل می کنند.

جام جم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها