کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

فضای رقابت غیر منصفانه در صنعت تایر

کدخبر:۹۷۵۷یکشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱:۱۰۳۶۳۸ بازدید

عضو کمیته اجرایی و سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طی عملکرد یکسال اخیر بین 33 تا 35 درصد نیاز بازار ...

عضو کمیته اجرایی و سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طی عملکرد یکسال اخیر بین 33 تا 35 درصد نیاز بازار مصرف از محل واردات تأمین شده و مابقی آن را تولیدکنندگان داخلی تأمین کرده اند.مصطفی تنها افزود: با این میزان از حجم واردات، مسلم است که بخش قابل توجهی از تولید داخلی در انبار کارخانجات رسوب می کند. در این شرایط عرضه کنندگان خرد در بازار نیز برای فروش موجودی خود شروع به رقابت با کارخانه ها می کنند تا زودتر کالایشان را بفروشند که این امر به روند نزولی قیمت ها دامن می زند. عکس این قضیه نیز وجود دارد؛ یعنی در شرایطی که قیمت ها سیر صعودی به خود می گیرد، عرضه کنندگان خرد با عرضه تدریجی و انبار کردن تایرهای آماده برای فروش این روند را تشدید می کنند.

 

چند خواسته از وزارت صنعت


وی از مذاکره با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل واردات و اعمال نظارت بیشتر در این بخش سخن گفت و تأکید کرد: انجمن صنفی صنعت تایر ایران همواره در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و خواسته هایی را مطرح کرده است. از جمله اینکه بایستی واردات تایر کنترل شود و منظور از کنترل این است که واردات تایر همانند خودرو از طریق نمایندگی های مجاز صورت گیرد تا از فعالیت های پراکنده در این رابطه جلوگیری شده و از ورود کالاهای غیر استاندارد ممانعت به عمل آید.


حضور بانوان خانه دار در فهرست واردکنندگان تایر

به گزارش بورس نیوز، وی با بیان اینکه در فهرست واردکنندگان تایر حضور افراد متفرق چشمگیر است، به صراحت گفت: نیاز به کنترل و نظارت بیشتر در شرایطی احساس می شود که حتی اسامی بانوان خانه دار نیز به عنوان واردکننده در این فهرست وجود دارد و عدم نظارت ناکافی موجب ورود تایرهای غیر استاندارد به کشور می شود. حال آنکه حتی در پیشرفته ترین خودروهای روز دنیا، تایر به عنوان نقطه اتصال خودرو با جاده، قطعه بسیار حساسی محسوب می شود و نباید مورد کم توجهی قرار گیرد.این مقام مسئول تأکید کرد: همچنین لازم است واردات در این حوزه پیش از ورود محصولات و پس از تأیید و صدور گواهینامه استاندارد لازم انجام شود تا نمایندگی های مجاز با رعایت استانداردهای لازم، در خصوص کیفیت و مسایل حقوقی محصولات خود پاسخگو باشند. همانند فرآیندی که تولیدکنندگان ایرانی قبل از صادرات محصولات خود باید استاندارد گلف را رعایت کنند. حال آنکه در ایران این نظارت و کنترل پس از ورود محصول به گمرک انجام می شود.

 

فضای رقابت غیرمنصفانه با تخصیص ارز مبادلاتی به واردکنندگان تایر


وی دیگر چالش موجود برای تولیدکنندگان داخلی تایر را در خصوص ارز تخصیصی به واردات عنوان کرد و افزود: خواسته دیگر فعالان این صنعت آن است که واردکنندگان از ارز اتاق مبادلاتی استفاده نکنند. چراکه تولیدکنندگان داخلی مجبور هستند واردات مواد اولیه مصرفی خود را با نرخ ارز آزاد و یا میانگین ارز آزاد و مبادلاتی تأمین کنند و این امر فضای رقابت را نامنصفانه می کند. اما در حال حاضر استفاده واردکنندگان از ارز مبادلاتی موجب می شود تعرفه 22 درصدی واردات برای حمایت از تولید داخل چندان مثمرثمر نباشد.وی در خصوص احتمال افزایش تعرفه واردات و مذاکرات پیرامون این امر گفت: امیدواریم برای سال آتی تلاش های انجمن اثربخش باشد. اما در حال حاضر اظهارنظر قطعی در این رابطه امکان پذیر نیست. چراکه به عنوان مثال علیرغم اینکه از سال گذشته نیز مرکز پژوهش های مجلس نظرات کارشناسی خود را هم راستا با انتظارات فعالان این صنعت ارایه کرده، اما هنوز اقدام اجرایی در این خصوص صورت نگرفته است.سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران ادامه داد: تولیدکنندگان تایر ایرانی هم حرف غیرمنطقی نمی زنند و خواسته آنها تنها ایجاد فضای رقابتی منصفانه است.


آثار کاهش قیمت مواد اولیه بر سودآوری تولیدکنندگان

تنها به کاهش قیمت خرید برخی مواد اولیه مصرفی تولید تایر اشاره کرد و گفت: به طور قطع مواردی همچون کاهش بهای مواد اولیه همچون کائوچوی طبیعی آثار مثبتی را در کاهش هزینه های تولید اعمال می کند. اما در تولید تایر 80 تا 90 قلم ماده اولیه استفاده می شود که قیمت آنها رفتار یکسانی را با یکدیگر ندارد. بطوریکه حتی برخی از آنها با کاهش بهای نفت با افت قیمت همراه می شوند، اما سایرین واکنشی را از این بحث نشان نمی دهند.تنها در خاتمه در خصوص احتمال افزایش نرخ های فروش در شرایطی که رقابت حاکم در بازار طی ماه های گذشته کاهش قیمت ها را رقم زده، گفت: افزایش نرخ های فروش بستگی به شرایط اقتصادی کشور دارد. چراکه در کشور تورم عمومی وجود دارد و به تناسب افزایش دستمزدها و سایر هزینه های تولید نمی توان بهره وری را بالا برد. در نتیجه انتظار می رود حداقل به اندازه افزایش هزینه ها نرخ های فروش تعدیل شود.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ناشناس: 1393/11/1210:06:42،
141
13
منصفانه آن است که هزینه گمرکی رابرای تایرهای خارجی راکم کنیدتاببینیم که کدام ازتایرهای ایرانی فرصت رقابت کیفیتی رادارند.
حسن: 1393/11/1210:17:47،
88
6
انصاف !؟!
اصلا این یه کلمه تو ایران کاربرد نداره .
وای بر ما وای برآینده فرزندانمان و...
محمد: 1393/11/1210:20:55،
61
9
این رقابت چیزی بیشتر از یک طنز نیست
مهدی: 1393/11/1216:20:38،
40
6
واقعا تولید کنندگان تایر ایران هم حرف غیر منطقی نمیزنند فقط میگن واردات ممنوع کنید تا ماهر غلطی دوست داریم کنیم نس بی کیفیت وبدون خدمات باقیمت بالا به مردم بدیم
محمد: 1393/11/1300:02:00،
16
11
فکر میکنم مسئله تایر باید خط قرمز دوستان در دولت و نهادهای ناظر باشه

چون یکی از عواملی است که مستقیما بر جان هومطنان تاثیرگذاره و نمونه های ترکیدگی در لاستیکهای اتوبوس در 1،2 سال گذشته و در تصادفات خودروهای شخصی و عمومی مشهوده

پس بهتره سازندگان لاستیک هم بجای زین کردن اسب خود برای ایجاد انحصار، کیفیت محصولاتشون رو بالا ببرند تا توان رقابت داشته باشند

این صحبتهای ایشان، مثل این میمونه که داروساز داخلی دارو بی کیفیت تولید کنه و بگه اگه دارو وارد بشه ما نمیتونیم رقابت کنیم... در حوزه هایی که با سلامت افراد سروکار دارند، در درجه اول استاندارد کیفی مهمه نه انحصار و ... با جان مردم که نمیشه بازی کرد
حق: 1393/11/1307:20:19،
16
8
رقابت نگویید، بگویید سودآور برای بعضی ها و مردم به ...
راننده: 1393/11/1210:07:01،
56
12
چرا همش دلالي و واردات؟
احمد: 1393/11/1210:09:22،
35
38
انصافا بعضی از برندهای تایر ایرانی توی دنیا میتونن در بازه کاربردی خودشون رقابت کنند
حمایت از صنعت داخلی وقتی با کیفیت خوب باشه کار خداپسندانه ایه
من: 1393/11/1210:17:07،
41
11
کدومشون میتونن رقابت کنن هااا؟
رضا: 1393/11/1210:19:32،
79
10
حتما با هانکوک و میشلین رقابت میکنه . البته تایر ایرانی توی گرون فروشی و اونها توی کیفیت محصول.
nemesis: 1393/11/1210:23:20،
51
16
جناب کدوم تایر ایرانی میتونه رقابت کنه با برندای خارجی؟
پدرم یکی از وارد کننده های رینگ اسپرت و تایر هست خودمم تو بازار اصلی مغازه دار و نزدیک به ۴۰ سال سابقه داریم تو این بازار هنوز که هنوزه هیچ تایر یا جنس ایرانی حتی نزدیک به کیفیت جنسای ژاپنی و کره ای نشده ٬ جدیدا هم چین و هند با کیفیت خوب وارد رقابت شدن تو صنعت تایر

جنسای ایرانی حتی با چینی نمیشه مقایسه کرد چه برسه با کره و ژاپن بعضا فرانسه
بهزاد : 1393/11/1210:28:39،
50
6
رقابت فقط در قورمه سبزی و ابگوشت بزباش .
مجید تیزه: 1393/11/1212:50:37،
26
9
لاستیک ایرانی و چینی که خود به خود از بغل پنچر میشه
چه حرفی برای گفتن داره اخه
لاستیک فقط خارجی
اگه برای جونتون ارزش قاعل هستید لاستیک خارجی بخیرد
سعید: 1393/11/1219:15:59،
20
9
تازه شنیدم لاستیک های داخلی 2 نوعه یکی برای داخل و یکی برای صادرات میگن صادراتیش اگه گیر بیاری کیفیتش خوبه ... ؟؟؟
رضا: 1393/11/1220:31:05،
19
10
به قول جناب ترکان ما فقط توی قورمه سبزی و آبگوشت بزباش میتونیم رقابت کنیم که اینبار به قول جناب زیباکلام با توجه به قیمت گوشت اونها رو هم بعیده بتونیم
حسن: 1393/11/1210:13:17،
54
10
سالی 20هزار ایرانی تو جاده تلف میشه! هیچ کی جیکش در نمیاد، نمیگن جاده درست کنیم، ماشین خوب وارد کنیم، فقط میگن؛ خودرو گرون کنید، جریمه زیاد کنید، لاستیک گرون کنید!!
جغتای: 1393/11/1211:00:24،
43
6
تا 1 ماه بعد که جنس های 2015 وارد بازار بشه، حداقل 10-20% کمتر میشه قیمتاش بدلیل نصف شدن قیمت نفت! یه صدای کوچیکی اومد که راجع به تایره!بدونین میخوان تعرفشو زیادتر کنن تا تایرهای بی کیفیت ایرانی که با تکنولوژی 20 سال پیش تولید میشن! تو انبارها نپوسن
امیر: 1393/11/1211:31:35،
60
8
من خودم فروشنده تایر هستم بله دلال بازی در بازار قیمت تایر را مشخص میکند بنده لاستیک ایرانی را باید از دلال بخرم مثلا 200هزارتومان در حالیکه اگر مستقیم از کارخانه توضییع شود 170هزارتومان .باید شرکتهای تولید تایر مثل پخش مواد غدایی مویرگی تایر در کشور مستقیم به مغازه داران کشور با قیمت مصوب بدهند تا دست دلال کوتاه شود /
م: 1393/11/1216:32:02،
23
7
امیر اجان من نمایندگی بارز داشتم از بازار گرون تر میفتاد برام اعتراض که کردم چرا اینجور گفتن باید حالا ضرر بدی تا بعد سود کنی شرکتا تمان رانت خوری شده
مجید تیزه: 1393/11/1212:55:06،
36
8
من 111 صفر خریدم 2 ماه نشد که 2 تا لاستیکم از بغل پنچر شد
ماشینم 4500 تا بیشتر نرفته
رفتم 4 تا کومهو 175 کره ای انداختم زیرش خیالم راحت شد
هم ماشین نرم تر میره هم ایمنیش بیشتر شده
شب عید نزدیکه...
تورو خدا لاستیک خارجی بخرید ایرانی یعنی استقبال از خطر !
دور از جون البته
علی: 1393/11/1213:45:44،
25
26
لاستیک فقط 205 (هر سایزی) یزد تایر.
reza: 1393/11/1218:14:45،
17
7
در سایز فابریک برای ماشین سمند چه مارک لاستیک خوب و با کیفیت است؟؟
البته با حداقل هزینه؟
esi: 1393/11/1220:47:34،
26
4
خدارحمت کنه سياست مداران قبل از انقلاب رو.
سفید: 1393/11/1309:00:11،
20
11
گفتی نظارت جیگرمكباب شد لاستیك از خارج میارن یك سال تا دوسال تو بدترین شرایط گرمای هوا زیر آفتاب میزارنبع تازه ترخیص میكنن لاستیكهای آفتاب خورده وپوسیده تازه چند وقت باید تومغازه بمونه اونوقت مصرف كننده بیچاره كه باجونش بازی میكنن .این یعنی مسلمانی .
محمد: 1393/11/1309:48:59،
21
10
برای سمند 205 با مارک خارجی البته رینگ المینیومی باشه بهترین گزینه است

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار ایران
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
اولين نمونه از خودروی JAC J4 وارد ایران شد
سورن توربو را انتخاب کنیم یا دنا؟
ملاقات ایرانی با هیوندای سوناتا 2018
تولید چند خودرو سواری در کشور متوقف شد
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما