کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت گاز مبالغ اضافه از مشترکان را عودت می‌دهد؟


کد خبر : ۹۷۳۷شنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱:۳۸۳۳۶۱ بازدید

افزایش قیمت گاز، بعد از گذشت حدود 10 ماه، وزیر نفت را به مجلس کشاند. اگرچه وزیر نفت پذیرفت، افزایش قیمت، خلاف قاعده صورت گرفته است؛ اما آیا شرکت ملی ...

افزایش قیمت گاز، بعد از گذشت حدود ۱۰ ماه، وزیر نفت را به مجلس کشاند. اگرچه وزیر نفت پذیرفت، افزایش قیمت، خلاف قاعده صورت گرفته است؛ اما آیا شرکت ملی گاز ایران مبالغ اضافی دریافت شده از مشترکان را عودت می‌دهد؟

حمید رسایی روز سه شنبه (7 بهمن93) از وزیر نفت سؤالی را درباره نحوه محاسبه قیمت گاز بهای مصارف خانگی در کمیسیون انرژی مطرح کرد؛ مبنی بر اینکه دولت یازدهم برای سال 93 گاز خانگی را 20 درصد گران کرد ولی شرکت ملی گاز با اخذ یک میانگین 140 ریالی، این مبلغ را به طور مساوی به تمام پلکان ها اضافه کرد.

این نماینده مجلس معتقد است که این روش محاسبه باعث شد تا خانوارهایی که مصرف کمتری دارند، هزینه بیشتری بپردازند و خانوارهایی که مصرف بیشتری دارند، هزینه کمتری پرداخت کنند! این روش محاسبه بر خلاف قاعده عقلی و قانون هدفمندی یارانه ها بود که مبنای آن مصرف بیشتر، هزینه بیشتر است. این در حالی است که روش درست این است که 20 درصد از گرانی مصوب دولت از قیمت هر پلکان گرفته شود و به آن اضافه شود.

رسایی در صحفه اینستاگرام خود نوشته است: "در جلسه روز سه شنبه (7 بهمن93) وقتی مستندات و جداول مربوطه را ارائه کردم و مسئولان شرکت گاز توضیحاتشان را ارائه دادند، آقای زنگنه اشکال بنده را پذیرفت و از دقت نظر صورت گرفته تشکر کرد. با این حساب دولت ملزم و موظف است که تمام گاز بهای اضافه ای که بر اساس روش قبل از مردم گرفته است را به آنها باز گرداند. نکته مهمی که نباید از آن غفلت کرد این است که بر اساس آمار ارائه شده شرکت گاز، دهک اول جامعه (اقشار کم درآمد و واقعا ضعیف) درحالی که 10.5 درصد از جمعیت کشور تشکیل می دهند فقط یک درصد از گاز را مصرف می کنند ولی دهک دهم جامعه (اقشار پردرآمد و ثروتمندان) 9.5 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، اما 21.5 درصد از منابع گاز را مصرف می کنند."

طبق جدولی که در ادامه آمده است، بهای گاز مصرفی در پله اول 47 درصد و در پله آخر تنها چهار درصد افزایش می‌یابد.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها