کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تصویب طرح کرک - منندز در کمیته بانکی سنا


کد خبر : ۹۷۰۸پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱:۵۵۳۲۸۲ بازدید

طرح دو سناتور آمریکایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت عدم توفیق مذاکرات هسته‌ای، در کمیته بانکی این نهاد رأی آورد.

 فارس به نقل از المانیتور نوشت : طرح سناتور کرک و سناترو منندز برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای تا آخر ژوئن (9 تیر)، در کمیته بانکی این نهاد با 18 رأی موافق و 4 رأی مخالف تصویب شد.

بر اساس طرح کرک-منندز که گفته می‌شود حمایت بسیاری از سناتورها در هر دو حزب را به همراه خود دارد، سنا تحریم‌هایی را به تصویب می‌رساند که در صورت «شکست مذاکرات یا عدم پایبندی ایران به توافق» اجرایی می‌شود.

حامیان این طرح در تلاش هستند تا حد نصاب کافی برای «ضد-وتو» کردن آن را در میان نمایندگان سنا جلب کنند. بر اساس قوانین آمریکا، رئیس‌جمهور امکان وتوی مصوباتی که آرای دو سوم نمایندگان سنا را به دست آورده باشد، ندارد.

البته دو روز پیش و پس از تهدید جدی اوباما به وتوی هرگونه تحریمی تا پایان مذاکرات، گروهی از سناتورهای آمریکایی که منندز هم در میان آنها حضور داشت، به توافق رسیدند که تا 24 مارس (4 فروردین) در خصوص تحریم‌های جدید علیه تهران حرفی به میان نیاورند.

این مسأله در نامه‌ای به اوباما منعکس شد. بر همین اساس انتظار می‌رود که نتیجه رأی‌گیری امروز کمیته امور بانکی، حداقل تا اوایل فروردین در صحن علنی به رأی گذاشته نشود.

سناتور «کرک» اما پس از این رأی‌گیری در سخنانی قابل تأمل گفت: «بعید است سناتور مک‌کونل (رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا) رأی‌گیری در خصوص تحریم‌های ایران را تا 24 مارس (4 فروردین) به تعویق بیاندازد.»

در این جلسه، سناتور «تام کاتن» هم سعی داشت الحاقیه‌ای به این طرح اضافه کند که بر اساس آن، «باراک اوباما» میبایست پس از 30 ژوئن و به شرط شکست مذاکرات، تمام تحریم‌های مدنظر را به یکباره اعمال کند. اعضا اما 10 رأی موافق و 12 رأی مخالف به این الحاقیه دادند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها