کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وام 300 میلیارد تومانی میزان به پدیده شاندیز


کد خبر : ۹۶۹۵پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶:۴۱۹۹۱۴ بازدید

پس از 5 سال از فعالیت پدیده شاندیز اواسط ماه گذشته دادستانی دستور توقف تبلیغات این شرکت را صادر کرد . پدیده شاندیز ؛ نامی است که در ...

پس از 5 سال از فعالیت پدیده شاندیز اواسط ماه گذشته دادستانی دستور توقف تبلیغات این شرکت را صادر کرد . پدیده شاندیز ؛ نامی است که در چند سال اخیر به دلیل تبلیغات ویژه سر زبان‌ها افتاده است از تبلیغات در صدا و سیما تا ....؛ البته تبلیغات شاندیز تنها در رسانه ملی گل نکرد بلکه بیلبوردهای تبلیغاتی خیابان‌ها و حتی در تمامی ترمینال‌های هواپیمایی خودنمایی می‌کند.

از خانم‌های شیک‌پوش جلوی در خروجی مسافران پرواز مشهد که با گل سرخ طبیعی و تراکت شاندیز خوش آمد گویی می‌کنند تا توزیع تبلیغات در ورودی رستوران‌های شیک و گران‌قیمت شاندیز در مشهد و تهران. از پاساژهای شیک و مدرن تا ساختمان‌های مسکونی رویایی و باورنکردنی که در تبلیغات رسانه ملی آن را شهری رویایی عنوان کرده‌اند.اما حالا كه بحث تخلفات شانديز پيش آمده سپرده‌گذاران موسسه میزان در روزهای گذشته و پس از انتشار شایعاتی مبنی بر همکاری این موسسه با شرکت پدیده شاندیز با مراجعه به شعب این موسسه اقدام به برداشت سپرده‌های خود در نزد این موسسه کردند.ماجرا از آنجا آغاز شد که چندی پیش مسئولان موسسه میزان، تسهیلات 300میلیارد تومانی را با درخواست شرکت پدیده شاندیز به ازای دریافت وثیقه‌ای به میزان سه برابر ارزش وام که شامل بهترین ساختمان‌های پدیده در مشهد بود را به این شرکت پرداخت کردند.

شرکت پدیده شاندیز نیز متعهد شد این میزان تسهیلات را با احتساب سود به میزان 420 میلیارد تومان به موسسه میزان بازپرداخت کند که این شرکت براساس تعهدات یادشده از زمان پرداخت تسهیلات تاکنون حدود 120 میلیارد تومان اقساط را پرداخت کرده است.به گزارش ايرنا بنابراین شرکت پدیده شاندیز تاکنون تمام سود متعلق به این تسهیلات را به میزان پرداخت کرده و هم اکنون اصل تسهیلات یعنی همان 300 میلیارد تومان باقی مانده است.اما در روزهای گذشته و در پی بروز مشکلات برای شرکت پدیده شاندیز، شایعاتی درخصوص ناتوانی این شرکت در بازپرداخت تسهیلات به موسسه میزان منتشر شد که همین امر سبب گردید تا مشتریان با مراجعه به شعب نسبت به دریافت سپرده‌های خود اقدام کنند.البته ناگفته نماند که هجوم سپرده‌گذاران از شهرهای کوچکی همانند استان خراسان جنوبی از جمله گناباد، تربت حیدریه و بجستان آغاز و درنهایت این وضعیت به استان خراسان جنوبی و مشهد نیز کشیده شد.

 اخذ وثيقه در قبال تسهيلات

این در حالی است که مسئولان میزان به سپرده‌گذاران این موسسه بارها اعلام کرده بودند که شرکت پدیده همانند سایر تسهیلات گیرندگان از این موسسه تسهیلات دریافت کرده و به ازای آن وثیقه نیز اخذ شده و این شرکت تاکنون تمام اقساط خود را پرداخت کرده است.با بحرانی شدن وضعیت، بانک مرکزی و نیروهای اطلاعاتی شهر گناباد نیز وارد عمل شدند به نحوی که براساس شنیده‌ها تاکنون چندین نفر از عوامل شایعه بازداشت شده اند.البته ناگفته نماند این مشکلات در حالی رخ داد که موسسه میزان در حال دریافت مجوز رسمی از بانک مرکزی است و بازرسان این بانک در هفته های گذشته بازرسی های اولیه این موسسه را به اتمام رسانده اند.

البته شنیده‌ها حاکی است، بانک مرکزی نیز قرار است برای رفع مشکل و جبران کمبود نقدینگی، خط اعتباری خاصی را به این موسسه اختصاص دهد ضمن آنکه سایر موسسات نیز همکاری‌هایی را با میزان برای تامین نقدینگی مورد نیاز انجام خواهند داد.ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز در روزهای گذشته در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت موسسه میزان گفته است: در حال حاضر مساله صدور مجوز برای مؤسسه میزان مطرح است که در صورت ارائه اسناد و مدارک لازم به بانک مرکزی و مطابقت آن با ضوابط بانک مرکزی این مجوز صادر خواهد شد، در ضمن موضوعی درباره ادغام این مؤسسه با مؤسسات یا بانک های دیگر مطرح نیست.

 شایعات کذب محض است

رئیس هیات مدیره موسسه مالی و اعتباری میزان در خصوص مسائل مطرح شده درباره اعطای تسهیلات به شرکت پدیده، اظهار داشت: این موسسه حمایت از طرح های اشتغال زا را همواره در دستور کار داشته و تاکنون برای رونق اقتصاد ملی، تسهیلات قابل توجهی به طرح‌های اشتغال‌زا پرداخت کرده است. غفور حلمی با اشاره به پرداخت تسهیلات از سوی چند بانک و موسسه از جمله موسسه میزان به پروژه‌های پدیده، خاطرنشان کرد: تسهیلات اعطایی میزان به پدیده همچون سایرین با اخذ وثایق و تضمینات، چند برابر وجوه پرداختی انجام شده و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و در صورتی که نیاز باشد مبالغ پرداختی از محل تضامین و در اسرع وقت تسویه خواهد شد. وی ادامه داد: موسسه میزان مستقل است و مشکلات به وجود آمده برای پدیده، ربطی به میزان ندارد.

حلمی درباره شایعات مطرح شده در خصوص وضعیت مالی این موسسه، تصریح کرد: در چند روز گذشته مشاهده شده که برخی افراد شایعاتی را متوجه برخی از موسسات مالی و اعتباری معتبر از جمله موسسه مالی و اعتباری میزان نموده‌اند. در حالیکه این شایعات کاملا بی‌اساس و کذب محض است.وی افزایش مراجعه مشتریان و شلوغی برخی از شعب میزان ناشی از جو روانی ایجاد شده مربوط به این شایعات را بی اساس دانست و از مشتریان این موسسه خواست که به شایعات توجه نکنند.وی گفت: این موسسه در زمینه مسائل مالی هیچگونه مشکلی ندارد اما ازدحام مشتریان در برخی از شعب باعث اختلال در خدمات رسانی شده که با تمهیدات اتخاذ شده این مشکلات مرتفع خواهد شد.وی ادامه داد: موسسه میزان به عنوان یک موسسه خوش‌نام و قانونمدار با قوت تمام در حال خدمت‌رسانی به مشتریان و مردم شریف بوده و خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها