کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تبلیغات قطرایرلاین متوقف شد

کدخبر:۹۶۹۴پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷:۲۳۳۹۰۴ بازدید

در گزارشی به شباهت تبلیغات یک شرکت هواپیمایی خارجی به شرکت‌های هرمی اشاره و در آن از سبقت گوی رقابت چنین شرکت‌هایی از شرکت‌های ...
تبلیغات قطرایرلاین متوقف شد

در گزارشی به شباهت تبلیغات یک شرکت هواپیمایی خارجی به شرکت‌های هرمی اشاره و در آن از سبقت گوی رقابت چنین شرکت‌هایی از شرکت‌های داخلی اشاره شد . پس از چاپ این گزارش، سازمان هواپیمایی کشوری در واکنشی ضمن تایید نمایندگی شرکت هواپیمایی قطرایرلاین در ایران، از ارشاد این شرکت از سوی سازمان برای توقف شیوه تبلیغاتی خود خبر داد.

محمد خداکرمی، معاون هوانوردي و امور بين‌الملل، با اشاره به اینکه تبلیغات شرکت‌ها و اقدامات آنها بخشی از سیاست‌های بازرگانی آنها بوده است و تخلفی محسوب نمی‌شود، گفت: «با توجه به اینکه شرکت قطر ایرلاین در ایران نمایندگی دارد، به این شرکت برای راه‌اندازی چنین کمپین تبلیغاتی‌ای به‌صورت ارشادی تذکر داده شد، زیرا این شیوه را متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی نمی‌دانیم. براین‌اساس، این شرکت در یکی، دو روز آینده این شیوه تبلیغاتی خود را متوقف خواهد کرد.»

وی تاکید کرد که چنین روش‌ تبلیغاتی‌ای با اینکه در جهان رواج دارد، برای نخستین‌بار در ایران به کار گرفته‌شده است و اصولا نمی‌تواند تاثیر شگرفی در رقابت میان شرکت‌های داخلی و خارجی در جذب مسافران داشته باشد، زیرا تعداد پروازهای بین‌المللی شرکت‌های داخلی کم نیست و نه تنها در مواردی برابری می‌کند، بلکه در اغلب موارد کفه آن نسبت به شرکت‌های خارجی سنگینی نیز می‌کند.

خداکرمی افزود: «سهم شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای نشست و برخاست در کشور براساس تفاهمنامه‌ شرکت‌های هواپیمایی با همتایان خارجی در نظر گرفته می‌شود. معمولا، براساس سیاست‌های بازرگانی، ظرفیت برای هر طرف مساوی در نظر گرفته می‌شود، هرچند که بسیاری از این شرکت‌ها از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کنند.»

در گزارشی که با عنوان دوپینگ قرعه‌کشی برای اغوای مسافران ایرانی به چاپ رسیده بود، شیوه تبلیغاتی این شرکت چنین عنوان شد: «هواپیمایی قطر یک قرعه ‏کشی رایگان برای ایران انجام می‌دهد و برنده‌ها در این قرعه‌کشی سه‌بلیت رفت‌‌وبرگشت با کلاس پروازی بیزینس‌کلاس یا خیلی‌لوکس به هر کشور و مقصدی که بخواهند دریافت می‌کنند که قیمت این بلیت‏ها بیشتر از 70 میلیون‌تومان خواهد بود. فرصت خیلی محدود است. این خبر را حتما برای دوستان خود ارسال کنید.

هرچه تعداد ثبت‌نام بیشتر باشد، تعداد بیشتری بلیت داده خواهد شد و شانس برنده‌شدن بالاتر خواهد رفت. نکته مهم هنگام ثبت‌نام، واردکردن شماره تماس است تا کد قرعه‏کشی برای شما ارسال شود.» مشاهده این خبر نمونه‏ای را یادآور می‏شود که در سال‏های گذشته بارها از سوی مسئولان و حتی مراجع تقلید مورد نقد قرار گرفته بود، فعالیت شرکت‏های هرمی که با جذب داوطلب‏ های جدید سعی در گسترش شبکه ‏های خود داشتند.

هرچند که براساس اخبار منتشر شده، این شرکت‏ها با شرایطی خاص به حیات خود به‏صورت قانونی ادامه می‏دهند، اما آنچه در این میان مسئله ‏برانگیز شده است به سیستم حمل‏ ونقل هواپیمایی ایران بازمی‏گردد که بستر را برای جولان شرکت‏ های هواپیمایی خارجی فراهم کرده است. تحریم ‏هایی که در چند سال اخیر گریبان ایران را گرفته، ورود قطعات برای نوسازی ناوگان هوایی کشور را با مشکلات جدی روبرو کرده است. این امر سبب شده است تا بسیاری از مسافران هواپیمایی ایران از شرکت ‏های این مجموعه ناراضی باشند و فرصت برای افزایش سهم شرکت‏های هواپیمایی خارجی در کشور مهیا شود. این اتفاقات را وقتی در کنار روش‏های وسوسه‏انگیز جذب مسافران ایرانی به این شرکت‏ها قرار می‏دهیم، به راحتی می‏توان آینده موهومی را برای شرکت‏های ایرانی تصور کرد. شرکت‏هایی که به واسطه مشکلات مالی و کمبود قطعات برای بهبود ناوگان خود دچار ضرر شده‏ اند و از سویی پیشنهاد جذابی نیز برای مشتریان خود ندارند. 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مهندس وحید ص: 1393/11/909:11:44،
86
7
تا یه همچین هواپیماهایی هست آدم باید ساده باشه بهر دنبال بلیط طیاره های سی چهل سال پیش. در ضمن آقایان متفکر این شیوه تبلیغ هیچ ایرادی نداره. شما ها اگه عقل داشتین حال و روز ما این نبود' اینو هم بگم دوستان برید آمار سقوط هواپیما های داخلی را تو ده سال گذشته دربیارید وبا آمار شرکتهای عربی که صفر میباشد مقایسه کنید.
amir: 1393/11/917:07:50،
15
12
ایرانجیب نمی خوای این خبر رو به پدیده ربط بدی؟ :))
كوروش: 1393/11/1002:01:23،
123
6
تا ديدن تبليغات قطر ايرلاين داره مشتري ها رو سمت خودش ميكشه و طياره هاي مرگِ ايراني دارن مشتري هاشونو از دست ميدن، سريع يه برچسب ميچسبونن بهش تا جلوشو بگيرن، تبليغاتشون كجاش مشكل داره؟؟ اين يه شيوه بازاريابيه كه همه جاي دنيا مرسومه، جاي اين كارها بياين شركتهاي مسافربري خودمونو نوسازي كنيم و هواپيماهاي زمان هيتلر رو كه هنوز توي ايران واسه مسافركشي استفاده ميشه رو از رده خارج كنيم
کوکب: 1393/11/909:48:17،
22
6
فقط دستمون تو جیب همدیگه هست و بس.
بابا موندم چرا ما تو بقیه کشورا این کارا رو نمیکنیم.
اگه یه روزی همین تبلیغات رو هین شرکتهای داخلی نیاوردن. مثل پلیس بزرگراه که از سریال کبرا۱۱ یاد گرفتن و خیلی چیزای دیگه

این آن اون: 1393/11/909:48:59،
26
8
درکل پیشرفت امارات بهتر بوده
امیر: 1393/11/911:00:02،
45
6
مشکل اینجاست که شرکت های داخلی قدرت رقابت ندارند و شکایت کردند!
شرکت قطری هم زیر میزی نداده!

به همین سادگی
رضا: 1393/11/911:39:26،
37
7
این شیوه تبلیغات مشکلی ندارد چون که از شرکت کننده ها وجهی دریافت نمیشود. لطفا شیوه تبلیغات هرمی رو با شرکت های هرمی مغلطه نکنید. شما هم اگه میتونید 4 بلیط جایزه بدید نه اینکه چون نمیتونید رقابت کنید از فرهنگ ایرانی ! مایه بذارید
mobin: 1393/11/913:30:46،
16
5
توهم خود بزرگبینی ولی در عمل هیچی
mojtaba: 1393/11/913:59:55،
17
6
اقامگه پولی گرفتن براثبت نام که اینقدر جلزوولز میکنید..خب داره برا شرکتش تبلیغات میکنه...به شرکت هرمی چه ربط داره ...تواسلام نگفتن به مردم دروغ نگین...خب دارین الان دروغ میگید این گناهه اقایان ازما بهترون.....باتشکرازمدیرسایت
مدرن 2: 1393/11/914:32:37،
22
3
باید در شرکت های هواپیمایی ایرانی رو تخته کرد تا ملت ایران بهترین سرویس ها رو از شرکتهای هواپیمایی خارجی مثل قطر بگیرند که هم جونشون در امان باشه هم پولشون حروم نشه...همین کارم رو هم بایستی با صنعت خودرو سازی مافیایی این کشور سالها قبل انجام میدادن...خیلی بدبختیم بخدا.
مرشد: 1393/11/915:58:22،
11
10
اکثر پول این هواپیماها از پول نفت ماست
بی نام: 1393/11/917:43:35،
19
6
خوب کار کردن و پیشرفت کردن و خدمات خوب به مشتری دادن در مملکت ما جرم است این ها نمی خواهند هیچ کار درست یا خدمات مناسبی در اختیار مردم قرار بگیرد تا نکند توقع ملت بالا برود می خواهند ما را به گدا صفتی و توسری خوری عادت بدهند عمل شرکت هواپیمایی قطر این فضای تقلب و اجحاف را تغییر می داد و خوشایند آقایان نبود. هرچند حضرات مایلند برای خودشان بهترین خدمات و امکانات برقرار باشد.
رضا: 1393/11/1012:49:25،
8
5
حمد خداکرمی، معاون هوانوردي و امور بين‌الملل :"به این شرکت برای راه‌اندازی چنین کمپین تبلیغاتی‌ای به‌صورت ارشادی تذکر داده شد، زیرا این شیوه را متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی نمی‌دانیم. "
یعنی آدم با توپولوف هر روز سقوط کنه بترکه دوباره زنده شه ،اینقدر رو اعصاب نیست در مقابل وقتی که سو استفاده ابزاری دایم مدیران ما رو از این اسلامی بودن ،میبینه!!!!
ای خدا خودت اینها رو به راه راست هدایت فرما
الهی امین
ح م: 1393/11/1114:05:25،
11
5
اگر هواپیمایی های داخلی کمترین سطح خدمات را ارایه کنند و هر بلایی که بخوان سر مشتری در بیارن مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی هست ولی اگر یه هواپیمایی خارجی بخواد بهترین خدمات را با کمترین قیمت بده و تبلیغ کنه مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی نیست.
واقعا جالبه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل