کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

با 160 میلیون ; ژاپنی سوار شویم یا کره ای ؟

کدخبر:۹۶۵۹سه شنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲:۰۲۱۱۸۷۹ بازدید

هیوندای توسان همچون دیگر خواهران و برادرانش طراحی شلوغ و پیچیده‌ای دارد. این سبک از طراحی که مختص خودروهای آسیایی است در آن ...

کلاس خودروهای شاسی بلند سایز جمع و جور جذاب‌ترین و پر فروش ترین کلاس خودروهای شاسی بلند در تمام  دنیا است. در بازار آمریکای شمالی، اروپا و چین این سگمنت بالاترین میزان فروش را در میان انواع خودروهای شاسی‌بلند دارد. در ایران نیز این کلاس محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سگمنت خودروهای شاسی‌بلند است. هیوندای توسان یا IX35 کهنه‌کار این کلاس در ایران است و نسل اول و دوم آن در بازار ایران عرضه شده است. اما میتسوبیشی ASX اولین بار در سال ۲۰۱۲ به بازار ایران راه یافت. در این تست این دو شاسی بلند را در برابر یکدیگر قرار داده‌ایم تا ببینیم در این مقایسه سامورایی ژاپنی از میدان پیروز به درمی‌آید یا کره‌ای خوش و خط خال؟
 

m9k8ogzq7zlg7z8dsffo.jpg


طراحی بیرونی

هیوندای توسان همچون دیگر خواهران و برادرانش طراحی شلوغ و پیچیده‌ای دارد. این سبک از طراحی که مختص خودروهای آسیایی است در آن از اغراق‌های حجمی زیادی استفاده می‌شود. حجم‌های پف کرده، ترکیب خطوط تیز و خطوط منحنی از خصوصیات بارز این سبک است. از ویژگی‌های این سبک طراحی، توی چشم بودن در نگاه اول است اما با مرور زمان از جذابیت طرح نسبت به روزهای اول کاسته می‌شود . این سبک پر زرق برق در برخوردهای اول جذاب است اما با گذشت زمان خسته‌کننده و کسالت‌بار می‌شود. در مقابل ای‌اس‌ایکس از سبک طراحی اروپایی، آسیایی برخوردار است نمای جلو این خودرو شباهت زیادی با پوزه خشمگین میتسوبیشی لنسر دارد و با نگاه خشم‌آلود خود، جسارت و قدرت را تداعی می‌کند. بدون هیچ اغراقی نمای جلو ای‌اس‌ایکس از توسان به مراتب جذاب‌تر است به خصوص آنکه همانند رخ جلوی توسان توسط خودروسازان چینی کپی نشده است! طراحی قسمت جلوی ای‌اس‌ایکس خاص این خودرو است و مشابه هیچ خودروی دیگری به جز برادر کوچک‌ترش، لنسر نیست. در نمای جانبی ای‌اس‌ایکس از طرحی ساده برخوردار است. این نما در عین سادگی حالت عضلانی دارد. گلگیرهای پف کرده در ایجاد این حس بسیار موثر بوده است. در مقابل توسان در نمای جانبی از خط شانه پیچیده و ترکیبی استفاده کرده است که جذابیت را در این نما برای آن ایجاد کرده است. اما طرح بی‌روح رینگ‌های اسپرتی آن به نمای جانبی خودرو آسیب زده است و حس سکون را به بیننده منتقل می‌کند. در مقابل طرح جدید رینگ‌های اسپرت مدل ۲۰۱۵ ای‌اس‌ایکس قرار دارد. این طرح یادآور طرح رینگ‌های پونتیاک فایربرد و ترانزام دهه ۹۰ میلادی است.

این رینگ‌ها به خوبی توانسته با نمای جانبی این خودرو هماهنگ شود و جلوه‌ای سرعتی و قدرتی به ای‌اس‌ایکس بدهد. در نمای پشت توسان دارای طرحی هماهنگ و هارمونیک است اما پیدا بودن منبع اگزوز ضربه جدی به نمای عقب این خودرو زده است، ای‌اس‌ایکس در نمای عقب از طرحی ساده برخوردار است که بیشتر حال و هوای خودروهای هاچ‌بک را می‌رساند تا یک شاسی بلند. در نهایت تصمیم‌گیری در مورد برنده این بخش بر عهده سلیقه مشتری است. اما چنانچه شما به دنبال طرحی شلوغ و مد روز هستید توسان نیاز شما را برآورده می‌کند اما چنانچه به دنبال طرحی با طول عمر و ماندگاری بیشتر هستید باید ای‌اس‌ایکس را انتخاب کنید. همچنین ای‌‌اس‌ایکس طرحی دینامیک و اسپرتی را به شما عرضه می‌کند، در حالی که توسان یا همان IX35 طرحی خانوادگی و عامه‌پسند را به مشتریان عرضه می‌دارد.

 
siy92x867ie65d11gou.jpg

طراحی داخلی

در این قسمت هر یک از خودروها سبک طراحی خارجی خود را ادامه داده‌اند. در حالی که توسان با تاکید بر ترکیب داخلی دو رنگ و استفاده از طرحی همه‌پسند سعی کرده که نظر خانواده‌ها را به خود جلب کند  اما طراحی ای‌اس‌ایکس مطابق نیازهای راننده انجام شده است از سوی دیگر سبک طراحی توسان به علت عامه‌پسندبودن، همانند طراحی خارجی آن، به شدت توسط تولیدکنندگان چینی کپی شده است و امروزه در بازار داخلی ما نیز تعدادی از محصولات چینی همچون جک S5 این سبک طراحی را دارند. همان‌طور که گفته شد طرح داخلی ای‌اس‌ایکس با تمرکز بر نیازهای راننده، طراحی شده است. فرمان خوش دست به همراه کنترل‌های متعدد بر روی آن، پدال شیفترهای  پشت فرمان جهت تعویض دنده، همه دلالت بر سبک طراحی راننده محور ای‌اس‌ایکس و تاکید آن بر روی خصوصیات دینامیک و اسپرتی آن دارد. همانند طراحی خارجی اینجا نیز تصمیم‌گیری با شماست چنانچه به دنبال طرحی عامه‌پسند هستید توسان انتخاب شما خواهد بود. در مقابل اگر به دنبال طرحی اسپرت و دینامیک با تاکید بر روی لذت رانندگی می‌گردید ای‌اس‌ایکس انتخاب صحیح خواهد بود. کیفیت مواد مورد استفاده در کابین هر دو خودرو در یک سطح قرار دارد و برتری خاصی در این بخش نسبت به هم ندارند.
 

پشت فرمان

در توسان شما به لطف ارتفاع بالاتر حس قدرت بیشتری دارید اما به دلیل شیب تند درب موتور شما دید خوبی بر روی قسمت جلو نخواهید داشت به خصوص این موضوع در ترافیک شهری آزاردهنده است. اما در مقابل در ای‌اس‌ایکس به علت رعایت بهتر اصول ارگونومی شما تسلط  بسیار مناسبی بر روی خودرو دارید. ابعاد خودرو و تمامی گوشه‌های  آن برخلاف توسان در دید شما قرار دارد و در فاصله کوتاهی از شروع رانندگی با آن، حس اعتماد به نفس در شما ایجاد می‌گردد.
 

فضای داخلی

هر دو خودرو در صندلی‌های جلو و عقب  از فضای یکسانی برخوردارند اما در توسان افراد قد بلند در صندلی عقب به علت شیب تند سقف با مشکل روبه‌رو می‌شوند و احساس ناخوشایند برخورد سر با سقف را احتمالاً تجربه خواهند کرد اما توسان دارای صندوق عقب جادار تری نسبت به ای‌اس‌ایکس است.
 

راندن

بر روی کاغذ این‌گونه به نظر می‌رسد که هیوندای توسان با وجود موتور ۲۴۰۰ سی‌سی ۱۷۵ اسب‌بخاری مجالی به ای‌اس‌ایکس ۲۰۰۰ سی‌سی با موتور ۱۴۷ اسب‌بخاری نخواهد داد و میتسوبیشی از پیش بازنده خواهد بود. اما در عمل اتفاق دیگری می‌افتد. در کمال تعجب و ناباوری ای‌اس‌ایکس از شتاب و کشش مناسب‌تری نسبت به توسان برخوردار است . شتاب صفر تا ۱۰۰ ای‌اس‌ایکس معادل ۹٫۵ ثانیه می‌باشد که در حدود یک ثانیه از توسان سریع‌تر است (صفر تا ۱۰۰ توسان ۱۰٫۴ ثانیه است) اما چرا این اتفاق افتاده است؟ دلیل این اختلاف فاحش در تکنولوژی پیشرفته‌ ای‌اس‌ایکس با کوله باری از تجربه میتسوبیشی است.

ای‌اس‌ایکس از گیربکس پیشرفته هوشمند ضریب متغیر CVT در برابر گیربکس اتوماتیک توسان برخوردار است هر دو گیربکس قابلیت تعویض دستی دارند. اما گیربکس ضریب متغیر میتسوبیشی عملکرد مناسب‌تری از خود به نمایش می‌گذارد. مهم‌ترین عامل اما وزن ای‌اس‌ایکس است در حالی که توسان نیاز به رژیم لاغری دارد تا از وزن ۱۵۹۸ کیلوگرمی‌اش بکاهد. ای‌اس‌ایکس با وزن ۱۵۲۵ کیلوگرمی خود، ۷۰ کیلوگرم معادل وزن یک سرنشین مرد بزرگسال از توسان سبک‌تر است.

بدین نحو توسان همواره باید آن سرنشین ۷۳ کیلوگرمی را به دوش بکشد. اما سومین عامل تاثیرگذار، سیستم فرمان تمام برقی ای‌اس‌ایکس است (EPS) این سیستم باعث صرفه‌جویی در حدود ۱۰ اسب‌بخار در استفاده از قدرت موتور می‌شود. در حالی که سیستم فرمان هیدرولیکی توسان تمام مدت نیروی مورد نیاز خود را از موتور تهیه می‌کند و نیروی در حدود ۱۰ اسب‌بخار را تلف می‌کند. ای‌اس‌ایکس تنها از دینام خودرو برق مورد نیاز سیستم فرمان تمام الکتریکی‌اش را تهیه می‌کند و بدین ترتیب همانند رنو مگان یا مزدا۳ نیو هیچ بار اضافی به موتور تحمیل نمی‌کند. همچنین این سیستم فرمان الکتریکی عملکرد فوق‌العاده نرمی را نسبت به سیستم فرمان هیدرولیکی عادی ایجاد می‌کند. این عملکرد فوق‌العاده نرم در محیط‌های پر ترافیک شهری به خصوص در هنگام پارک کردن برای راننده بسیار لذت‌بخش است و به خصوص برای خانم‌ها این سیستم در ترافیک شهری و در هنگام پارک مزیت بسیار بزرگی است.

البته در مقابل سیستم فرمان تمام الکتریکی ای‌اس‌ایکس مزایایی بزرگی برای آقایان هم دارد. آنجا که این سیستم نقش زیادی در فرمان‌پذیری و هندلینگ بی‌نقص ای‌اس‌ایکس در جاده‌های پر پیچ و خم ایفا می‌کند. بی‌شک هندلینگ ای‌اس‌ایکس با توجه به عملکرد سیستم فرمان تمام الکتریکی آن و البته ارتفاع کوتاه‌تر نسبت به توسان، یک سر و گردن از رقیب کره‌ای خود بالاتر است. چه آنکه این ترکیب، فرمان‌پذیری در حد اندازه شاسی‌بلندهای جمع‌وجور آلمانی برای این میتسو رقم زده است. هندلینگ ای‌اس‌ایکس را باید با خودروهای همچون ب‌ام‌و X1 و سایر آلمانی‌ها شاسی‌بلند جمع‌وجور مقایسه کرد. در سایر ویژگی‌ها فنی هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند.

هر دو دارای سیستم چهارچرخ متحرک می‌باشند. در ای‌اس‌ایکس به حالت پیش فرض خودرو دیفرانسیل جلو است اما به محض فشردن دکمه ۴WD بر روی کنسول میانی تبدیل به یک خودرو چهارچرخ متحرک می‌شود. در مورد توسان نیز به همین نحو حالت پیش فرض دیفرانسیل جلو است اما تبدیل آن به حالت دو دیفرانسیل با تصمیم کامپیوتر خودرو انجام می‌پذیرد و به شما اجازه دخالت را نمی‌دهد. در بخش آپشن‌ها، توسان مجهز به چراغ‌های LED در جلو و عقب است اما ای‌اس‌ایکس فاقد آن است در مقابل ای‌اس‌ایکس از ایربگ زانو، پدال شیفترهای پشت فرمان و سیستم صوتی حرفه‌ای ۷۱۰ واتی راکفورد فوسگیت ساخت آمریکا به همراه ساب ووفر و آمپلی فایر فابریک از همین برند بهره می‌برد. سیستم صوتی راکفورد آمریکایی ای‌اس‌ایکس با نمایشگر هفت اینچی از همین برند تکمیل شده است. بدین نحو کفه ترازوی آپشن‌ها کاملاً به سمت ای‌اس‌ایکس سنگینی می‌کند. در سایر آپشن‌ها هر دو خود رو یکسان هستند هر دو دارای تریم داخلی تمام چرم، گرمکن و سرد کن صندلی، دوربین دید عقب، چراغ‌های زنون، شیشه‌شوی چراغ جلو و سقف پانوراما می‌باشند. توسان دارای شش ایربگ و ای‌اس‌ایکس هفت ایربگ دارد.

در مقابل توسان همان‌طور که گفته شده مجهز به چراغ‌های LED و همچنین گرمکن صندلی‌های عقب است که در مقابل پدال شیفترهای پشت دنده و سیستم صوتی حرفه‌ای و مانیتور فابریک راکفورد فوسگیت ساخت آمریکا ای‌اس‌ایکس به چشم نمی‌آید. هر دو خودرو از یک گارانتی پنج ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتری برخوردارند. قیمت میتسوبیشی ای‌اس‌ایکس با احتساب تمام هزینه‌ها ۱۵۹ میلیون تومان توسط شرکت آرین‌موتور اعلام شده در حالی که قیمت هیوندای توسان تا همین اواخر توسط سایت رسمی شرکت اطلس‌خودرو ۱۶۴ میلیون تومان تعیین شده بود ولی اخیراً احتمالاً به دلیل افزایش قیمت دلار این قیمت برای توسان در سایت بسته شده و باید منتظر قیمت‌ جدید این شاسی‌بلند کره‌ای باشیم. این در حالی است که شاسی‌بلند میتسوبیشی هنوز با قیمت ۱۵۹ میلیون تومان توسط شرکت عرضه می‌شود.

حال این تصمیم با شماست که سامورایی الماس نشان را انتخاب کنید یا اینکه به سراغ کره‌ای خوش خط و خال بروید.

خودرو نگار ( dkmag )

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

شهرام: 1393/11/721:27:17،
288
110
كره در مقابل ژاپن حرفي برأي گفتن نداره
تمام
محمد: 1393/11/721:40:26،
106
247
ix35 ماشین نرم تری هستش و جادارتر
کلاسش هم یه سرو گردن بیشتره
باربد: 1393/11/721:47:07،
85
136
دوران ژاپنی و کره ایی گذشته دارید می بینید که کره ایی ها چقدر خوب پیشرفت کردن هم در ایران هم در دنیا
رضا 2: 1393/11/721:48:36،
106
79
هیچ کس نفهمید واسه میتسو تبلیغ کردید
کار: 1393/11/721:49:26،
72
151
محصولات ژاپنی چهره بی روح و امکانات کمی دارن
نمایشگاهی: 1393/11/721:50:24،
64
130
شما ژاپنی بخر موقع فروش هم ضرر زیادش نوش جونت
asx: 1393/11/721:51:28،
56
115
رانندگی با میتسو خسته کننده هست
رند بازار: 1393/11/721:53:52،
57
121
پایین بودن هزینه های کره ایی ها بزرگترین مزیته
رضا: 1393/11/722:04:11،
66
96
asx اصلا ماشین با کلاسی نیست مخصوصا از نمای پشت
محمد: 1393/11/722:05:22،
77
74
چقدر ضایع تبلیغ میتسوبیشی رو نوشته بودید
ما که نفهمیدیم
سالار: 1393/11/722:16:30،
126
87
توسان ix35 +++++++++
اسپورتیج ----------------
آفرودر حرفه ای: 1393/11/722:44:32،
28
50
من که طرفدار پروپاقرص میتسوبیشی هستم فقط این مقایسه مشکلش اینه میتسوبیشیش یک تا نیم کلاس کوچکتر از هیونداس و گیربکس سی وی تی هست که جدا از مزایایی که داره به خصوص باسه یه موتور ضعیف کلان پیرمردیه و حال نمی کنم باهاش... بخوام واس خودم بگیرم که هیچکدومو نمیگیرم ولی واسه مادرم بخوام بگیرم هیوندارو می گیرم که خدماتش دست کم بهتره و توشم جا میشم و دنده 1 هم داره که با سیستم چار چرخش کمش از تو شن ساحل با یکم شانس بدون بکسل شدن بیرون بیام!!!
اشكان: 1393/11/722:52:23،
96
31
من توسان 2013داشتم سر پيچ ها تعادل نداشت 60000kmكه باهاش رفتم موتور صدا ميداد تو سربالايي ها كم مياورد رفتم پرادو 2در 6سيلندر خريدم عاليييه حرف نداره
تجربه: 1393/11/722:55:19،
112
30
تويوتا خرابي نداره اما ماشينهاي هيوندا بعد از 3سال خرج مياره
سالار: 1393/11/722:57:23،
12
56
هر دو مونتاژ چین هستن و هر چی تو چین مونتاز هم بشه اشغاله .
مثلا ای ایکس35واسپروتیچ که تو ایران هست تو چین مونتاژ شده .
ماهان: 1393/11/723:00:36،
55
17
من همه نوع ماشيني سوار شدم واقعا ميگم تويوتا حرف نداره فقط كافي بنزين بزنيد برونيد كوچكترين نقصي نداره عاليه اونايي كه ميگن تويوتا بده پوله خريدشو ندارن
راد: 1393/11/723:02:26،
31
24
حالا سانتافه نيوفيس يه چيزي واسه گفتن داره من سانتافه نيمه فول ترجيح ميدم به توسان
reza: 1393/11/801:45:45،
41
19
با 160 میلیون 8تا پراید سوار میشیم خخخخ
erfan: 1394/6/122:59:30،
10
12
اقا اگه کره کیفیت ماشیناش مثل ژاپن نبود مردم مرض نداشتن کرهاک ای بخرن
رضا: 1393/11/721:28:44،
75
22
هیوندای ix35 ماشین نرمی هستش رانندگی باهاش لذت داره فضای مناسب هم دارم اما مصرف سوختش بالاست بازار خرید و فروشش هم عالیه
alireza fk: 1393/11/808:15:14،
29
22
عادلانه این بود که تو مقایسه کره ای و ژاپنی،توسان با تویوتا راوفور مقایسه می شد
مهرداد: 1393/11/721:30:20،
115
34
جالبه تو همه جای دنیا ماشین ژاپنی حرف اول رو میزنه. تو ایران برعکسه
رضا: 1393/11/721:40:52،
80
14
وقتی خدمات خوب نباشه همین میشه دیگه
حبيب: 1393/11/811:08:44،
16
7
خوب برادر براي اين كه شركت ايرتويا قيمتهاي نجومي و خدمات پس از فروش نه چندان قوي ارائه مي كنه . توي سري اخر كمري رو 200 ميليون في زده كمري عاليه ولي كدوم شير پاك خورده اي 200 ميليون مي ده كمري بخره اخه؟ بعد هم هزينه تعميرات رو 3 برابر بيرون حساب ميكنه پات. اگر شركت مادر تويوتا مثل همه جاي دنيا مستقيم سرويس مي داد يا حداقل نظارتي انجام مي داد قضيه فرق مي كرد.
محمد: 1393/11/721:30:41،
66
25
خدمات هیوندای در ایران خیلی بهتر از میتسوبیشی هست
همچنین سایز کوچکتری نسبت به توسان داره
من خودم تویوتا رو قبول دارم اما در این رنج هیوندای توسان رو انتخاب میکنم چون ماشین محبوبی هستش و طالب زیاد داره
علی بیغم: 1393/11/721:32:19،
97
133
توسان +
ASX -
1: 1393/11/721:39:27،
76
51
درسته asx ژاپنی هست
اما خرید توسان ix35 منطقی تر و بهتره
تمساح: 1393/11/722:17:20،
36
65
تموم این میتسوبیشی هایی که دارن وارد ایران میشن رو چین داره میزنه!
من نمیفهمم این ملت ما که پاشونو از مشهد و طرقبه و کیش و جاده چالوس اونور تر نذاشتن و 35 ساله دارن تو یه قلعه متروک با دیوارای بلند زندگی میکنن و از دنیا هیچ خبری ندارن چرا هی با ژاپن ژاپن گفتن دارن خودشونو خفه میکنن؟!
درست مث این پیرمردای بی سواد قدیمی که میگفتن یه چرخ تویوتا می ارزه به کل پیکان!
بابا ژاپن دیگه مث 30 سال پیش نمیاد وقت خودشو بذاره رو تولید ماشین و جارو برقی و آبمیوه گیری و تلویزیون!
اونا دارن رو پیشرفته ترین دستاوردهای پزشکی، آی تی ، هوا و فضا و بیو تکنولوژی سرمایه گذاری میکنن
سعید: 1393/11/723:08:35،
23
12
درسته عمو جون که یکسری از محصولات ژاپنی رو خودشون تولید نمی کنن ولی همونایی رو که ادعا میکنی چین تولید میکنه بهترین ها توی جهان هستند مثل : تلفن پاناسونیک-تویوتا و....
من که میگم یه سری از چیزایی که ارزش ندارن رو به چین وسایر کشور ها طرحشو می فروشن....
ش: 1393/11/801:56:48،
40
10
عزیزم شما که لنسر 2015 ندیدی چی بیخود حرف میزنی
روی تک تک قطعات آرم ژاپن وجود داره حتی تیغه برف پاک کن
کاظم: 1393/11/721:33:12،
63
31
خداییش ix35 خیلی خشگله مخصوصا نیو فیسش ( همین عکس )
دراب: 1393/11/721:34:30،
51
46
ix35 بهتره
صادق: 1393/11/721:35:18،
66
16
هردو خوبن اما نظر من اینکه خدمات پس از فروش ix35 بهتر از میتسوبیشی هست
رضا: 1393/11/721:36:43،
52
8
ix35 یا همون توسان رو آسان موتور وارد میکنه نه اطلس خودرو !!!!!!!
محمود: 1393/11/721:37:51،
45
19
من همیشه نگاه میکنم مردم بیشتر چی می خرن
ix35 خیلی بیشتره
شهریار: 1393/11/721:38:36،
42
22
عاشق توسانم
ارسلان: 1393/11/723:08:37،
17
15
S5كپي توسانه كلاس نداره
تهران: 1393/11/723:09:14،
21
24
اسپورتيج خيلي بهتره
مرتضي: 1393/11/811:15:57،
17
7
آقاي تهران همينجوري اسپورتيج خيلي بهتره ؟ همينجوري حرف زدن خيلي راحته . منم همينجوري ميگم پيكان از جفتشون بهتره . روي كاغذ و در تستهاي انجام شده كه اسپورتيج اصلا از توسان بهتر نيست تقريبا در يك سطحند موتور و پلتفرم يكسان دارند و هركدام با ويژگي هاي خاص خود . شما نظر مي خواي بدي با دليل بگو . من شخصا جفتشون رو دوست دارم طراحي و طاهر اسپورتيج رو يك كم بيشتر مي پسندم ولي توسان سيستم تعليق نرم تري داره چون خيابان هاي ما پر چاله چوله است من اگر بخوام يكيشون رو بخرم چشمم رو روي طراحي مي بندم و خودروي نرم تر رو مي خرم.
آراز: 1393/11/721:42:59،
70
35
خودرو فقط ژاپنی والسلام
علیرضا: 1393/11/721:44:38،
53
35
بنظر مقایسه نیست تبلیغ میتسوبیشی می باشد
کاظم: 1393/11/721:48:07،
41
26
آره اصلا صداقت رو نویسنده رعایت نکرده به ضرر توسان و به نفع asx نوشته
محسن: 1393/11/722:03:16،
52
20
اونایی که میگن کره ای بهتره یا سوار ژاپنی نشدن یا از روی قصدوقرز حرف میزنن
البته کره ای هاهم در حال حاضر عالی دارن کار میکنن ولی بازم به ژاپن نمیرسن.چرا؟
چون اون فوت کوزه گری رو ندارن و هم تکنولوژی ژاپنی هارو.
معلم : 1393/11/803:05:46،
19
10
"قرز" نه دلبندم، "غرض"!
alireza: 1393/11/722:33:14،
29
44
قابل توجه که کره یه پای فینال ولی ژاپن حذفید:)
برزو: 1393/11/723:25:35،
15
13
کره دیگه ازهمه لحاظ قابل قیاس هست باژاپن کجای کاری داداش ژاپن واسه مالات واسه کره شکلات
mj: 1393/11/801:30:17،
21
19
قطعا میتسوبیشی بهتدبهتر از هیونداییه ! نمیشه گفت تبلیغ کرده ، اگه جاییش رو دروغ گفته بگید تا ما هم بدونیم ! کاری به خدمات و خرید و فروش ندارم ! من که یه ویتارا 5 سال دارم و 120تا باهاش رفتم هنوز عیبی پیدا نکرده ! حتی صدای اضافی !
alireza fk: 1393/11/808:16:58،
17
9
شما قبل از محصولات ایرانخودرو چی سوار بودی که لگنای اینا واست شدن بنز؟؟؟؟
takboy0098: 1393/11/809:26:46،
18
7
بچه ها میگم این وسط توویتا چکارست؟آخه چه ربطی داشت به این بحث؟!

بعضیا بجایی که بنویسن میتسوبیشی بهتره نوشتن تویوتا بهتره!!!!!!!!!
pepan: 1393/11/810:18:07،
10
16
آخه 160 میلیون کی داره که بره بده به ماشین..
هر کسی هم کهخ داره یه جورایی درآورده که خدا میدونه..
محمد: 1393/11/811:10:33،
7
10
اصلا نه این، نه اون
با 160 تومن فقط سوناتا D:
امير رضا: 1393/11/811:15:56،
15
10
اين گزارش کاملاً سوگيری دارد.... اگر اين چنين است چرا استقبال از توسان به مراتب بيشتر از ASX است و قيمت بازار آن از کارخانه بالاتر....يعنی مردم متوجه نيستند. لطفا به تعدا فروش توسان در بازهای جهانی و ASX هم توجه فرماييد.
محسن: 1393/11/812:21:08،
12
5
برادران عزیز کمی دقت کنید!
اگه این آپشن هایی که کره ها دارن روی ماشینهای ژاپنی بزارن و وارد کنند قیمتش خیلی بالاتر از ماشینهای کره ای میشه و کسی دیگه نمیتونه بخره
برای همین ماشینهای ژاپنی رو با کمترین آپشنها وارده ایران میکنند
بطور مثال مزدا۲
اگه آپشنهای آی ۲۰ رو داشت باید مبلغی بالایه100تومن پرداخت میکردیم
ولی از سروتهش میزنن تا قیمت رو بیارن پایین و این دلیل نمیشه که صنعته کره رسیده به ژاپن.
بهزاد: 1393/11/813:27:13،
8
10
من توسان دارم.خيلي هم ازش راضي هستم
Pouya: 1393/11/813:28:59،
11
10
اگر تو خيابون ها رو نگاه كنى معلوم ميشه كدومشون محبوبتره
x: 1393/11/814:54:23،
11
8
پراید بیشره...
Zizu: 1393/11/1220:15:06،
7
5
از نظر طراحی بیرونی و داخلی به نظر من سلیقه ایه. من میتسوبیشی که طراحی مینیمال تری داره رو ترجیح میدم. از نظر فنی هم که اگه میتسوبیشی باوجود ۲۰۰۰ بودن همپای ix35 باشه واقعا عالیه. پرفروش نبودن ASX هم بخاطر مدیریت ضعیف این نمایندگی توی ایرانه. درضمن هیوندا هیچ جای دنیا ماشین فوق العاده ای نیست قشر متوسط همیشه سوار میشه. من خودم ترجیح میدم ماشینی رو انتخاب کنم که خاص تر باشه و همه جور آدمی سوار نشه!
arash: 1394/3/2422:58:24،
24
16
سلام کسایی که میگن میتسوبیشی کم فروخته باید بدونن که اولا میتسوبیشی ی برند تازه وارده البته نسبت به هیوندا وکیا (حدود سه سال مجدد وارد شده) دوم اگر جدیدا دقت کنن میبینن کم کم داره asx. زیاد میشه درسته هیوندا پیشرفت کرده ولی میتسوبیشی ی چیز دیگست کاش ما مردم ایران خودمونم میتونستیم تو تولید قوی کار کنیم.
ارتمیس: 1394/7/3023:47:05،
6
8
درود دوستان
من بین تویوتا راو4 و هیوندای سانتافه 2016 نمیدونم کدومو بگیرم
یه ماشین نرم میخام و البته امکانات و طراحی هم برام مهمه....
تویوتا زاپنیه و هیوندا کره ای و انتخاب بین این دئ شرکت خیلی برام سخته//// لطفا راهنمایی کنید
m: 1394/11/1312:52:06،
8
8
ب نظر من کره هیچ وقت به زاپن نمیرسه شما کاری روکه از ماشینای زاپنی میکشید از ماشینای کره بکشید متوجه میشید که زاپن در چه سطح بالایی هستش.کسایی هم که میگن ماشین زاپنی خوب نیست بخاطر اینه که بدون اپشن هاش میاد تو ایران من خودم ی لندکروز دارم خیلیم ازش راضیم.من کاملا با محسن موافقم
فرشید: 1395/5/900:01:28،
16
16
مقایسه ماشین ژاپنی با کرهای مث مقایسه موتور سوزوکی بندیت با موتور هیوسانگ میمونه
واقعا مقایسش خنده داره
B: 1395/7/214:16:55،
8
3
یادم نمیاد کره تو ماشینای اسپرتش بهتر از جنسیس کوپه داشته باشه ولی ژاپن غول هایی مثه نیسان جی تی ار.لکسوس Lfaداره
بعدشم ماشینو مثه آدم برونی هر ماشینی عمر خودشو داره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل