کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

انتخابی در محدوده 120 میلیون تومان در بازار ایران

کدخبر:۹۶۴۳سه شنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹:۳۳۱۴۴۹۱ بازدید

تاکنون پنج نسل مختلف از الانترا تولید شده، اما به شکل جالبی تنها شمارگان فرد از این محصولات، یعنی نسل های اول، سوم و پنجم به بازار کشورمان ...
انتخابی در محدوده 120 میلیون تومان در بازار ایران

دنده 6 : النترا یا در تلفظ صحیح، الانترا از آن ماشین های مهم است که در دهه 90 زمینه جهانی شدن برند هیوندای را ایجاد کردند.استفاده از پلت فرم میتسوبشی برای ساخت یک سدان ارزان قیمت و جمع و جور با عملکرد نسبتا خوب، راهکار کره ای ها برای نفوذ به قلب خریداران مد گرا اما نه چندن ثروتمند در کشورهای در حال توسعه بود که در نهایت هم موفقیت بزرگی را برای هیوندای رقم زد.

تاکنون پنج نسل مختلف از الانترا تولید شده، اما به شکل جالبی تنها شمارگان فرد از این محصولات، یعنی نسل های اول، سوم و پنجم به بازار کشورمان راه یافته اند.نسل اول همانطور که گفته شد، یک میتسوبیشی ارزان سازی شده در کره بود که در زمان آزاد سازی واردات خودرو – اوایل دهه 70 شمسی- به کشورمان راه یافت و برای اولین بار نظر ایرانیان را برای خرید خودروهای کره ای جلب کرد.پس از ممنوعیت مجدد واردات،نسل سوم در شمارگان کمی با همکاری کرمان خودرو بر روی خط تولید رفت و حالا هم در نمونه های دست دوم، در زمره خودروهای نسبتا پرطرفدار دسته بندی می شود،اما همکاری کرمان خودرو با هیوندای دیری نپایید و مشتریانی که از نسل سوم الانترا راضی بودند،هرگز نتوانستند طعم سواری با چهارمین مدل از این سدان کاربردی را تجربه کنند.در نهایت شرکت وارد کننده به دلیلی نامعلوم از عرضه این مدل به بازار کشورمان خودداری کرد و حالا در پی تغییر شریط اقتصادی خریداران و افزایش بی سابقه قیمت ارز،وضعیت به گونه ای تغییر کرده که پای نسل پنجم به عنوان یکی از ارزان ترین مدل های هیوندای به کشورمان باز شده است.خودرویی که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

 

طراحی ظاهری

همانطور که می دانید،الانترا هم مانند سایر خودروهای جدید هیوندای بر اساس زبان طراحی جدید این کمپانی موسوم به Fluidic Sculpture شکل گرفته است و از طراحی ای نزدیک به سوناتا YF،هیوندای I40، اکسنت و ….برخوردار است.شباهت فراوان این خودروها به یکدیگر دو پیامد دارد.نخست بروز اشتباه در تشخیص مدل های مختلف از یکدیگر است و نکته دوم هم ایجاد کاراکتر و شخصیت برای محصولات هیوندای در دید عموم افراد است.بدین معنا که برای بیننده تفاوت چندانی ندارد که با یک هیوندای اکسنت 90 میلیون تومانی طرف است، یا i40 160 میلیونی را می بیند.بلکه برداشت کلی افراد،این است که یکی از محصولات مد روز و جدید هیوندای در مقابل او قرار دارد.چنین پروسه ای در عمل به نفع خریداران مدل های ارزان قیمت و به ضرر خریداران مدل های گران قیمت تمام می شود.چرا که از دید بسیار افراد تفاوتی در طراحی،پرستیژ و کلاس خودروهای گران و ارزان این برند وجود ندارد.به هرحال الانترا طراحی مدرن ولی نه چندان جذابی دارد که در نگاه عموم افراد قابل قبول می نماید.طول کم درب موتور و شیب زیاد آن،انحنای قابل توجه سقف و زاویه پیوستن انتهای سقف به شیشه عقب و قطعه دیفیوزر مانند زیر سپر عقب،همگی نوید آیرودینامیک خوب این مدل را می دهند که در عمل هم همینطور است.

در واقع ضریب آیرودینامیک الانترا نسل پنجم چیزی در حدود Cd 0.28 اعلام شده که تفاوت محسوسی با محصولات تولید انبوه اروپایی ندارد.راستش را بخواهید طراحان هیوندای کوچکترین تلاشی برای القاء حس اسپرتی به بیننده الانترا نکرده اند.خروجی اگزوز به عنوان یکی از مظاهر کلاسیک سرعت و هیجان،در این مدل حتی قابل رویت هم نیست و اگر به فرم بخش انتهایی خودرو و گلگیر عقب دقت کنید،بلافاصله در خواهید یافت که با یک سدان نه چندان بزرگ، با چرخ های کوچک مواجه هستید و درب عقب هم در جهت رفاه حال سرنشینان تا حد ممکن بزرگ طراحی شده است.الانترا تنها در نمونه های 2013 و 2014 در بازار کشورمان حضور دارد و مدل های 2014 به سبب پشت سر گذاشتن فیس لیفتی مختصر از رینگ های متفاوت،چراغ جلو با چیدمان داخلی جدید و مجهز به نوارهای پیوسته LED و سپر جلو دوباره طراحی شده سود می برند که در بازار تحت عنوان NEW FACE معروف شده اند.

 

فضای داخلی

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید،الانترا از طراحی داخلی قابل توجهی بهره مند است که نکات بدیع و جذابی دارد.خطوط منحنی و حالت سیال طراحی بدنه به فضای درون کابین نیز راه یافته اند و حاصل آن داشبوری با سطوح چند بخشی و سه لایه با طرحی فضایی است که می تواند هر بیننده ای را به خود جذب کند،البته متاسفانه این طرح خوب عملا قربانی مواد نه چندان با کیفیت و ارزان قیمت پلاستیکی شده که در جای جای کابین به چشم می خورد.

به هرحال الانترا در بازار جهانی خودرو ارزان قیمتی است و هیوندای با تمام هوشمندی نتوانسته اثرات این قیمت رقابتی را از خریداران پنهان کند.فضای داخلی برای چهار سرنشین مناسب است،اما در بخش عقبی محدودیت های محسوسی در مورد فضای سر سرنشینان وجود دارد که ممکن است باعث برخورد سر افراد قد بلند به سقف در گذر از سرعت گیر ها شود،البته این موضوع را نباید به عنوان یک نقطه منفی بزرگ مطرح کرد و اگر قرار به برشمردن نقاط ضعف باشد،می توان به کیفیت ضعیف و پلاستیک خشک قطعات درونی کابین و فضای فشرده و نسبتا دلگیر نمونه های مزین به تریم داخلی مشکی رنگ اشاره کرد،همچنین به دلیل محل خاص قرار گیری دریچه های هوای سیستم تهویه مطبوع،شکایات فراوانی از عدم خنک کاری مناسب فضای داخلی در وب سایت های خارجی مطرح شده است.

در واقع مشکلی در مورد توانایی سیستم خنک کننده وجود ندارد،اما باد کولر بخاطر این دریچه ها درست در فضای کابین گردش نمی کند و مستقیم به سمت محدوده گردن و بالا تنه سرنشینان می وزد.در عوض تمام این موارد،صندلی ها از کیفیت و راحتی قابل توجهی برخوردارند و این نکته ایست که در بسیاری از خودروهای هم کلاس دیده نمی شود.در واقع اگر قرار به قیاس کابین الانترا با خودروهایی مانند لنسر،مگان و سراتو باشد،می توان گفت که کیفیت قطعات به کار رفته در الانترا از رقبا اندکی بهتر به نظر می رسد اما در کابین هر چهار خودرو قطعات پلاستیکی به وفور یافت می شود.

 

مشخصات فنی

الانترا با سه پیشرانه 1.6، 1.8 و 2.0 لیتری بنزین سوز و دو گیربکس شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک در بازارهای جهانی عرضه می شود که سهم کشورمان از این گستره،پیشرانه 1.8 لیتری تزریق غیر مستقیم با 148 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور است که نیروی خود را به واسطه گیربکس اتوماتیک شش سرعته (شش دنده جلو + دنده عقب) به چرخ های جلو می رساند.با توجه به مشخصات پیشرانه می توان گفت که نسبت نیروی تولیدی به حجم مناسب بوده و این نسبت خوب از مدرن بودن ساختار پیشرانه حکایت می کند.الانترا در حدود 1250 کیلوگرم وزن دارد و با چنین پیشرانه ای می تواند ظرف مدت 10.4 ثانیه در شرایط استاندارد به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

حداکثر سرعت رسمی هم چیزی در حدود 202 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است، اما برخی آزمایشات صورت گرفته،رقم دقیق و واقعی را نزدیک به 190 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده اند که با توجه به آیرودینامیک خوب بدنه می تواند نشان دهنده ضرایب نه چندان بلند گیربکس در دنده های آخر باشد.تعلیق برای چرخ های جلو از نوع مک فرسون بوده و چرخ های عقب نیز از آرایش کلاسیک AXLE LIVE سود می برند که در زمره سیستم های فنربندی غیر مستقل و نه چندان پیشرفته دسته بندی می شود.ترمزها در هر چهار چرخ به صورت دیسکی هستند،اما برخی نمونه های وارد شده به کشورمان (همانند خودرو مورد آزمایش) در کمال شگفتی از ترمزهای کاسه ای در چرخ های عقب استفاده می کنند که البته از یارای ABS و ESP برخوردارند.

 

امکانات رفاهی و ایمنی

تجهیزات ایمنی الانترا بسته به وارداتی یا شرکتی بودن خودروهای موجود در بازار متفاوت است اما در بهترین حالت شامل شش کیسه هوا،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و دیجیتالی،سانروف،روکش چرمی صندلی ها،کروز کنترل،سامانه ورود بدون کلید،استارت دکمه ای،دوربین دید عقب،گرمکن صندلی،کول باکس،صندلی های برقی جلو،اتولایت و سنسور باران می شود.همچنین طبیعتا نمونه های مجهز به ترمزهای دیسکی محور عقب به نمونه هایی که از ترمزهای کاسه ای برخوردارند،ارجحیت دارند.



تجربه رانندگی

استارت دکمه ای جزو تجهیزات استاندارد الانتراست و پیشرانه در دورهای پایین،صدای کمی دارد که تقریبا وارد فضای داخلی کابین نمی شود.فرمان مشخصا با توجه به تجربیات قبلی مهندسان هیوندای تنظیم شده است و عملکرد میانگینی بین نرمی و سفتی را از خود به نمایش می گذارد که نسبت به ماشین های رقیب – عموما چینی- بسیار حرفه ای به نظر می رسد.گیربکس هم مانند تمامی خودروهای کره ای نسل جدید، به شکل پیش فرض عملکردی اقتصادی در راستای کاهش مصرف سوخت دارد و تا جایی که ممکن باشد، دنده ها را در دورهای پایین سبک می کند،البته می توان گفت که در طرف مقابل هم عملکرد مجموعه تعویض دنده نسبتا رضایت بخش است و در مواقع لزوم پروسه اعمال دنده معکوس با سرعت قابل قبولی اتفاق می افتد.تنها نقطه ضعف شاید،عملکرد نه چندان دقیق مجموعه تورک کانورتر (مبدل گشتاور) در شتاب گیری از حال سکون باشد که برای لحظاتی نمی تواند نیروی تولیدی پیشرانه را به شکل کامل و ناگهانی در اختیار چرخ دنده های گیربکس قرار دهد و باعث اتلاف نیروی پیشرانه می شود.هرچند این مشکل هم با توجه به کلاس کاری خودرو به عنوان یک سدان اقتصادی قابل اغماض است.شتاب گیری با توجه به حجم 1.8 لیتری پیشرانه از آنچه انتظارش را داریم بهتر است و صدای پیشرانه هم در دورهای بالا نسبتا قدرتمند و گوشنواز به نظر می رسد.در واقع اگر بنا به قیاس غیابی الانترا با خودروهایی چون میتسوبشی لنسر 1.6 لیتری اتوماتیک و رنو مگان 2.0 لیتری اتوماتیک باشد، می توان بی برو برگرد الانترا را پیروز میدان از نظر هماهنگی موتور و گیربکس و شتاب گیری دانست.جالب است که ترمز علیرغم وجود مجموعه کاسه ای در محور عقب عملکرد خوبی دارد و حتی حالت شیرجه مانند در زمان ترمزگیری های شدید هم محسوس نیست.

به عقیده بسیاری کارشناسان خارجی،تعلیق الانترا تقریبا خشک عمل می کند و این موضوع می تواند با توجه به شرایط کشورمان مشکل ساز شود، ولی جالب است که بگوییم در طول مدت تست خودرو با مشکلی از این جهت روبرو نشدیم و بازهم به نظر می رسد که الانترا در این زمینه برتر از لنسر و کیا سراتو (نسل قبل) ظاهر شود.همانطور که انتظارش را دارید،در مانورهای ناگهانی و خشن،الانترا درگیر مقداری کم فرمانی می شود و این موضوع با توجه به آرایش دیفرانسیل جلو و تقسیم وزن نامتعادل خودرو اصلا عجیب نیست.
 

شرایط بازار و نتیجه گیری

این روزها انتخاب های فراوانی با بودجه 100 میلیون تومانی وجود دارد و الانترا درست در وسط این بخش داغ بازار با حریفان نو و دست دوم شرقی و غربی دست به گریبان شده است.این خودرو بر خلاف لنسر ویژگی خاصی ندارد و حتی از طراحی چندان چشمگیری هم برخوردار نیست،اما بسیار هوشمندانه شکل گرفته و درست همان چیزی را عرضه می کند که خریدار انتظارش را دارد.سدانی مدرن، اقتصادی و ایمن با شتاب قابل قبول،امکانات رفاهی کافی، خدمات پس از فروش مناسب و بازار دست دوم بسیار خوب که برای خانواده های جوان فضای کافی را ارائه می دهد و می تواند به خوبی در نقش خودرو یک خانواده کم جمعیت در شهر و جاده ظاهر شود.شاید عجیب باشد،اما در بازار این روزهای کشورمان یافتن تمامی این موارد به شکل همزمان در قالب یک خودرو چندان ساده نیست و الانترا از معدود ماشین هایی است که در این کلاس قیمتی تا این حد کم عیب و ایراد ظاهر می شود.

yu5ygzi514fq7smwq4y.jpg

ul7dmz9h2951uj1pa.jpg

fh4au1zglhj1fkna5r.jpg

ba19sdrbxjfuxcsb8x8r.jpg

fwhqnmuqgbmteqsn6i.jpg

whucexh87m2l98wt7y6.jpg

7ntvqjd98p1zz3zgc9x3.jpg

a2sugq3k8wafaijjexvn.jpg

aknpyxqxjpdbql5cm8nl.jpg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

Ahmad: 1393/11/709:44:07،
52
33
مگر تو محدوده ٢٠ميليون ميشه ماشين خريد ؟؟؟؟؟؟؟
حامد: 1393/11/709:50:44،
68
21
120 مجید جان..تیترو خوب بخون
کاسب 2: 1393/11/709:52:28،
119
11


این ماشین زیر 19 هزار دلار قیمتشه

اونوقت ما باید 120 میلیون تومن پول جاش بدیم

آخه درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نامور: 1393/11/709:54:44،
84
14
هنوز دارن ماشینای 2014 رو با مگان بیچاره 2003 مقایسه میکنن !
دوست شما: 1393/11/710:15:12،
71
48
بهترین انتخاب تویوتا کمری هستش . هر چند دست دوم .
مهدی نقاشه: 1393/11/710:22:42،
21
109
تو این رنج قیمت فقط نیو کورانـــــــــــــــــــدو
٧٣٢١: 1393/11/710:48:43،
20
61
دوستان من ميخوام يه آزرا ٢٠٠٨ تميز بگيرم به نظر شما بگيرم اگه نه دليل و چه ماشيني؟
شویین: 1393/11/711:09:00،
41
18
دلتون خوشه ها ٬ من دارم پولامو جمع میکنم همین بتونم یه سمند دوگانه صفر بخرم !!!
حسین: 1393/11/711:10:51،
47
6
اما خداییش اون تسبیح یا هر چیزی که از آینه وسط آویزونه به ظاهر مدرن ماشین شدیدا میاد!!!!!
مجید: 1393/11/711:15:06،
41
13
تو عراق که از لحلظ ما کشور فقری است این ماشین برای مسافر کشی وتاکسی استفاده میشه و قیمت زیر 20.000.000 دینار است تازه نمره شده ولی چراتوکشور ما اینقدر ...... شده که چند برابر قیمت باید فروشند وآقازاده ها سود ببرند؟!!!!!!!
zlt: 1393/11/711:36:31،
30
40
ام جی 6 بهترین انتخابه تو این رنج قیمت اونم با اختلاف خیلی زیاد
نسبت به این تازه به دوران رسیده ها که هروز یه به یه شکلی در میان
Mohsen: 1393/11/715:29:38،
10
10
حامد منظورش اينه با ٢٠ميليون چه ماشيني هست براي خريد
بی نام : 1393/11/715:59:55،
26
23
پول دادن به ماشین های کره ای حماقت محضه با این پول میشه یه نیسان تینای وارداتی دست دوم در حد نو و یا مونتاژ پیدا کرد که خیلی سرتره هر چند مونتاژی ها امکانات ندارن ولی از لحاظ فنی بهتر هستن
رادمهر : 1393/11/719:44:03،
13
25
سوزوکی کارکرده اتوماتیک مدل 88 خریدم 65 میلیون تومان 70 هزار تا کار کرده بود خدایی ازش راضیم کم خرج نرم خدمات پس از فروش خوب
نمیدونم چرا این مردم پولشون رو الکی میدن ماشین گرون
علی: 1393/11/709:53:53،
20
12
بله میشه فرغونی بنام ماشین خرید و سوار شد ودر جاده های فرغون سواری رانندگی کرد ... پس میشه .
آفرودر حرفه ای: 1393/11/710:03:16،
17
96
تازه تو ذوقش وقتیه که طرف پشت چراغ با 120 تا ماشین با قیافه ی 220 تا ماشین!! تخت کرده میگه الان موشکم من با پاژن زرد با قیافه 50 سال پیش از کنارش رد میشم گرچه پاژن جدیدم بیاد 100 تا قیمت می خوره بازار
همشهری: 1393/11/710:25:35،
143
15
خدایی خودت فهمیدی چی گفتی ! چرا پشتو حرف میزنی ! چند کلاس سواد داری جدی؟
علی: 1393/11/710:39:01،
71
11
این داداشمون کلا اینجوریه ، کلا برای اعلام موجودیت کامن میذاره
محمد: 1393/11/710:48:06،
93
11
آره خداییش منم 3 بار خوندم نفهمیدم دوستمون میخواد چه مطلبی رو برسونه.

قابل توجه وزیر آموزش و پرورش:
آقا تو کتابای فارسی ابتدایی بازنگری جدی کنین و نقش درسهای دیکته و انشا رو پر رنگتر کنین خواهشا"...
پشمکی: 1393/11/711:17:15،
44
11
آقای آفرودر خسته نباشی
آفرودر حرفه ای: 1393/11/711:48:48،
14
49
می گم طرف با ماشین 120 تایی که چون هیونداس قیمتش 220 تا میزنه پشت چراغ قرمز وقتی سبز میشه کورس میندازه تخت میکنه منم گاز می دم از کنارش می گذرم با شاسی بلند قیافه 30 تومنی که جدیدش شرکت 90 75 روزه میده اوکی شد
محمد: 1393/11/711:58:19،
39
9
آهان! از اوووووون لحاظ ((:
خب اینو از اول بگو دیگه برادر من. چرا ملت رو به چالش میکشی؟
من خودم به دانسته های نگارشیم شک کردم یه لحظه D:
محمد: 1393/11/716:29:30،
19
9
همشهری خدا خیرت بده کلی خندیدم،مخصوصا به پشتو!!
سعید: 1393/11/716:50:13،
15
7
اینم از عوارض حال و روز امروز ایرانیهاست ... شنیدین میگن آدم شاخ درمیاره ...همینه دیگه ...امروز آفرودر حرفه ای فردا من و شما...
حمید: 1393/11/720:57:13،
19
13
من بازم کامل متوجه نشدم. فکر کنم جمله بندی فارسی رو خوب بلد نیست. از زبان مادری مستقیم تبدیل به فارسی میکنه. ولی ویرایش نمیکنه.
ss: 1393/11/720:58:01،
28
10
خدایی افرود جان تو باید یه مسئول مملکتی میشدی چون هیچی از حرفاشون رو نمیشه درست فهمید
سیدمهدی: 1393/11/721:53:35،
15
13
آقا کی فهمید این آفرودر دقیقا چی میگه؟؟؟
من هرچی میخونم معنی جملاتشو نمیفهمم!!!
خارجی داره حرف میزنه؟
علی : 1393/11/710:09:36،
50
24
با همین قیمت سراتو 2000 -2015 خیلی سرتره
بابك: 1393/11/714:01:18،
16
13
علي جان منم با نظرت موافقم
سراتو: 1395/2/1410:17:34،
12
29
بنظر من هم سراتو جدید بسیار زیبا تره، بعلاوه ی موتور 2000 قویتر.
نصرت: 1393/11/710:10:25،
60
10
خیلی دلم می خواست پرایدم رو عوض کنم ولی خونه مهمتر از ماشینه می دونید آدم تو ماشین که نمی خوابه همسایه ی بد هم خدا نصیب کسی نکنه گاهی اوقات که فحش بد میده گوش بچه ام رو می گیرم برا اینچیا میگم خونه از ماشین واجب تره وگرنه من خیلی دوست دارم ماشین خوب سوار شم همه ی همکارام تو شرکت ماشین های تویتا و هیوندا دارن ولی ازدواج نکردن خرج زن و بچه ندارن خلاصه خدا کمک همه ی ملت ایران بکنه خودشونم کمک خودشون بکنن
JNR: 1393/11/710:13:29،
35
16
دوستان دقت فرمائيد اين ماشين اصلاً گرون نيست بلكه اين ارزش پولي ايران هست كه هر روز كم و كمتر ميشه شما اگر يه سري تو سايت اين شركت بزنيد ميبينيد كه با سالهاي قبل تفاوت آنچناني نكرده است. اگر سال به سال گرون ميشه اين مشكل خود ماست و ارزش پولي ايران ............
hamed: 1393/11/710:14:52،
46
63
هر کی بگه النترا قشنگه واقعا بدسلیقه است
سعید: 1393/11/710:17:08،
32
32
این ماشین فوق العادست.فقط باید از نمایندگی خرید کرد بخاطر اینکه حقه توش زیاد شده.
دوستان عزیز در بازار داغ ایران هیچ ارزونی بی دلیل نیست
پارسا: 1393/11/710:17:56،
31
42
آیا واقعا فکر‌ میکنید این ماشین اندازه ۴ تا سمند ارزش داره یا مثلا ۳.۵ برابر پرشیا‌‌‍‍‍. من که فکر نمی کنم تا نظر شما چه باشد.
علیرضا: 1393/11/711:32:26،
44
15
ایا واقعا بنز 4 برابر تویوتا ارزش داره ... من که فکر نمیکنم! از کمپانی بنز تقاضا میکنم قیمتشو کاهش بده یا کلا تعطیل کنه بخاطر نظرات کارشناسیه ما متخصصین... دوست عزیز اون شاید 30میلیون بیشتر نیرزه ولی سمند خودشم 10 میلیونم نمیرزه
mostafa: 1393/11/722:43:31،
13
18
پرشیا که جنازس تو جاده موتور نداره
eme: 1393/11/710:21:04،
45
10
ماشینی که تو کشورایه دیگه به عنوان تاکسی و یک ماشین ساده استفاده میشه . تو کشور ما ماشین ثروتمندان حساب میشه ..

آخه چرا باید اینجوری باشه ؟؟؟؟
مانی: 1393/11/710:24:49،
27
47
اصلا طراحی عقب این ماشین با جلوش همخونی نداره -چراغهای جلوشم بیش از حد زده بیرون مثل چشمای ...
فقط میتونم بگم کره فقط رو ظاهر ماشین کار میکنه نه کیفیت ماشین.
واسه همینه که ماشینهای کره ایی بعد از یه سال استفاده شدیدا وا میرن و استهلاک پیدا میکنن
شروین: 1393/11/712:44:35،
27
11
شما نخر دوست عزیز
حسین 2: 1393/11/710:25:36،
17
14
بله میشه ماشین خرید و سوار شد وقتیه که طرف پشت چراغ با ماشین با قیافه ای که انتظارش را دارید،در مانورهای ناگهانی و خشن،درگیر مقداری کم فرمانی می شود و این موضوع با توجه به آرایش دیفرانسیل جلو و تقسیم وزن نامتعادل خودرو اصلا عجیب نیست.
ممد: 1393/11/710:33:08،
13
16
دمت گرم حرف دل ما رو زدی ......
نتک: 1393/11/712:59:09،
15
14
برا چی اینا وقتی نمی فهمن موضوع منفی میدن هی!!!!!!!!!!!!!!!!!
حمید: 1393/11/710:25:53،
32
51
مﺎﺷﻴﻦ ﻓﻘﻄ اﺭﻭﭘﺎﻳﻲ.
اﻟﺒﺘﻪ اﮔﻪ ﻛﺴﻲ ﺑﻪ اﺻﺎﻟﺖ و ﻛﻴﻔﻴﺖ اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺪﻩ.
ﻣﺎﺷﻴﻨﻬﺎﻱ ﻛﺮﻩ اﻱ ﺧﻮﺑﻦ. ﻭﻟﻲ اﮔﻪ ﻣﻴﺨﻮاﻱ ﻣﺎﺷﻴﻨﺖ ﺭﻭ ﻧﮕﻪ ﺩاﺭﻱ و ﺳﺎﻟﻬﺎ اﺯﺵ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻲ, ﺣﺘﻤﺎ ماشینهای فرانسه رو تو این رنج قیمت ﺑﺨﺮ ﻧﻪ ﻳﻪ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻛﺮﻩ اﻱ.(مثلا" پژو 407 )
ﻛﺮﻩ اﻱ ﻫﺎ اﺯ ﺳﻴﺎﺳﺖ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺯ ﺁﭘﺸﻨﻬﺎﻱ ﻣﺘﻨﻮﻋﺘﺮ و ﻫﻲ ﺯﻳﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﺷﺘﺎﺏ و اﺿﺎﻓﻪ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ ﻇﺎﻫﺮﻱ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻴﺒﺮﻥ و اﻳﻨﺠﻮﺭﻱ ﺩﻝ ﻣﺸﺘﺮﻳﻬﺎﺭﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻴﺎﺭﻥ.
فرانسویﺷﺎﻳﺪ ﻇﺎﻫﺮﺵ ﺑﻪ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ ﻛﺮﻩ اﻱ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﺷﻪ, ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﺷﺘﺎﺏ و ﺣﺠﻢ ﻣﻮﺗﻮﺭﺵ ﻛﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷﻪ, اﻣﺎ ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻦ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻗﻂﻌﺎﺕ, ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳﻮاﺭﻱ و ﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮓ, ﻣﻬﻤﺘﺮ اﺯ ﻇﺎﻫﺮﻱ ﻫﺴﺘﺶ ﻛﻪ ﺑﺎ ﭘﻼﺳﺘﻴﻚ ﺧﺸﻚ ﺩﺭ ﻛﺎﺑﻴﻦ و ﻋﻀﻼﺗﻲ ﺩﺭ ﺑﺪﻧﻪ ﺑﺎ ﺭﻧﮕﻲ ﻣﻮﺟﺪاﺭ (ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻲ ﻣﺪﻟﻬﺎ) ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﻬﺎ ﺧﻮﺭﻭﻧﺪﻩ ﻣﻴﺸﻪ. ﻣﻦ 407ﺩاﺭﻡ و ﺳﺎﻟﻬﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺩﻗﺪﻗﻪ ﺩاﺭﻡ اﺯﺵ ﻟﺬﺕ ﻣﻴﺒﺮﻡ. ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺳﻮاﺭﺵ ﻣﻴﺸﻢ اﺯ ﻟﺬﺕ ﺳﻮاﺭﻳﺶ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻴﺒﺮﻡ. ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩاﺷﺘﻢ و ﺑﻪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻓﺮاﻧﺴﻮﻱ و اﺭﻭﭘﺎﻳﻲ ﻫﺎ اﻳﻤﺎﻥ ﺩاﺭﻡ.
امیر: 1393/11/710:52:08،
39
27
آقاجون مهم اینه که هرکی هرچی داره ازش لذت ببره . شما از 407 خودت لذت ببر بزار بقیه هم از ماشینای خودشون لذت ببرن . البته اون موقع یادمه ایران خودرو مجبور شد 407 رو به خاطر عدم استقبال با بدبختی و با شرایط و چک و چال و ... به فروش برسونه در حالی که ماشینای همکلاسش سوناتا و کمری مثل نقل و نبات معامله میشدن ...
محمد: 1393/11/711:02:20،
31
30
حساب فرانسه رو از بقیه اروپا جدا کنین.

فرانسه هیچ وقت تو تاریخ ماشین درست و حسابی و پرفروش (غیر از سیتروئن 2CV همون ژیان) نساخته.

پژو-سیتروئن و رنو هم همون بتونن به کشورای درپیتی مثل ایران ماشین بفروشن.
سیما: 1393/11/711:46:26،
37
18
فرانسوی؟؟!!!؟ میدونی در امریکا بیش از ۲۵۰ میلیون ماشین (و از جمله تعداد زیادی خودروهای چینی (بله چینی!)) تردد می‌کنه و تقریباً هیچ خودروی فرانسوی در بین آن ها نیست؟! خودروسازهای فرانسوی به دلایل کاملاً خاص (!!!) در اواخر دهه ۸۰ میلادی به‌طور چشمگیری وارد بازار ایران شدند و اگر مثلاً در آن زمان تویوتا وارد بازار ایران می‌شد، کسی زباله‌های فرانسوی را حتی به نصف قیمت هم نمی‌خرید.
محمد: 1393/11/714:20:05،
21
20
سلام من به نظر دوستم حميد احترام ميزارم و موافقم زيرا كه اينجانب تا حالا ٣ ماشين كرهاي سوناتا ٢٠٠٩ و ازرا ٢٠١١ و سانتافه جديد داشتم دو ماشين اولي خوبن ولي به صدا ميافتن و در حد ماشينهاي ايراني شايد كمي كمتر بايد لرد براي تعمير كيفيت اسمبل پايينه و جنس مواد بكار رفته خوب نيست ولي همين ٤٠٧ رو چند ماهه خريدم همينجور اتفاقي خيلي از لحاظ سواري و ميفيت و محمكمي از ماشينهاي كره اي بالاتره دوست عزيز ٤٠٧ در سال ٢٠٠٩ تنها ماشين وارداتي به المان بوده در حيد بي ام و بنز اينو ميتوني بايه سفر به اروپا بهش بر سين و ببينيد كه اين مدل چقدر طرفدار داره
علیرضا: 1393/11/710:35:53،
22
29
به نظر من سوناتا yf کارکرده تو این رنج قیمت بهتره
به امید روزی که همه مردم ایران ماشینای عالی سوار بشن
ماشالاه: 1393/11/800:55:07،
12
10
علیرضا دوست ندارم نا امیدت کنم اما من امیدی به گفته شما ندارم
vahid: 1393/11/710:41:45،
27
38
فقط ماکسیما صرفه نظر از مصرفش
سلطان: 1393/11/710:43:06،
20
44
آشغال خوشگل .
بديد ماكسيما بخريد باهاش ميشيد سلطان جاده .
يه عمر سوار ميشيد .
ايمني امنيت وقار كلاس زيبايي جادار قدرت سرعت و ...
زضا: 1393/11/710:53:48،
31
32
120 واسه النترا زياد است...كرولا بهتره...
وقتي با 90 ميشه سراتو 2000 سايپا خريد 120 بدي ماشين در رده سراتو. ابشن هاي النترا بشتر است ولي ستاره هاي ايمني سراتو بشتر و 2000 هم است.
با احترام به تمام نظر ها
\پاسخ به افرود: 1393/11/711:06:38،
24
14
از بچه ها اگه کسی فهمیده این افرود چی میگه میتونه به منم بفهمونه-هرچقد سعی کردم که حتی ذره ایی از معنی نوشتش بفهمم نتونستم-
واای خدای من یعنی دارم بیسواد میشم
علی: 1393/11/711:20:09،
23
15
سلام,در جواب 7321 عرض کنم که یکسالی هست که آزرا 2008 دارم و انواع ماشینهای خارجی را هم داشته ام واقعا ماشین خوب و پرقدرتی است و اگر بتونی یه تمیز هم از نظر ظاهری و هم فنی پیدا کنی عالیه چون مخارج تعمیر بالاست
نادر: 1393/11/711:26:46،
29
21
با این پول مزدا نیو بهترین گزینه است هر چند کره ایی هم خوبه ولی ماشین ژاپنی با کره ای قابل مقایسه نیست ماشینهای ژاپنی بسیار کم مصرف و کم اصطلاک هستند.
آريا: 1393/11/712:32:13،
11
17
مزدا ؟!!! كره ؟!!! بوم جنگل شيرواني !!! كره ؟ زاپن ؟
؟؟: 1393/11/715:00:13،
20
8
نادر جان "اصطلاك" چيه ؟ كلمه جديده؟ منظورت "استهلاك" بوده ديگه؟
سینا: 1393/11/712:18:13،
26
22
یه آشغال به تمام معنا . فقط بعد یه مدت جلو داشبوردش چنان به صدا میوفته که انگار پراید سواری.
m.k: 1393/11/712:38:57،
25
12
ماشینی که تو کشورهای دیگه 60تومن ارزش داره اونوقت ما باید 120تومن یعنی دو برابر بیشتر پول بدیم تازه این پول ها کجا میره جیب اقاق زاده ها ماشینی که تو کشورهای دیگه تاکسیه برای ما ماشین لوکس حساب میشه متاسفم برای کشورمون
..............: 1393/11/717:55:59،
8
7
بگو متاسفم برا باباهامون
ناربه: 1393/11/712:44:55،
13
11
عزيزاني كه با ماكسيما مقايسه ميكنيد !!!
اين دو از نظر قيمتي يك رنج دارند ولي از لحاظ استفاده كاملا فرق دارند الانترا در رده c segment يا همان خودروي متوسط خانوادگي هست در حالي كه ماكسيما D segment هست كه ميشه ماشين هاي بزرگ خانوادگي
من خودم 4 ماه الاننرا خريدم راضيم نه به خاطر خود ماشين ولي از لحاظ رنج قيمتي و توانايي مالي بهترين گزينه بود چون مزدا 3 كه توي ايران فروش ميره قيافه قديمي هست و مدل 2015 رو هنوز وارد نكردن در حالي كه همه جاي دنيا الان 2015 با قيافه جديد سوار ميشن.
در برابر تويوتا كورولا و هوندا سيويك جديد كيفيت پايينتر ولي قيمت لوازم يدكي مناسبتر و امكانات راحتي بيشتري دارد. ظاهر به روز و تنها در برابر خواهر زاده خودش سراتو هستش كه فرق آنچناني ندارد فقط از لحاظ عقب بندي و زير بندي بهتر از كيا سراتو هستش.
نمايشگاه 7: 1393/11/715:01:39،
17
10
النترا ارزش خريد نداره سونوتاي 2ايربگ صفر 2014با استارتر مانيتور گرمكن نيوفيس بهت ميدم124ميليون خيلي سر تر از النتراست
ارش: 1393/11/713:02:48،
23
14
النترا موتورش خیلی ضعیفه و در جاده های کوهستانی احساس ضعف میکنید
سوبارو: 1393/11/714:23:16،
15
12
سوبارو لگاسی2009صفر کیلومتر شرکتی با شش سال گارانتی بهترین کیفیت حتی بالاتر از تویوتا سامورایی اصیل عالی عالی خریدم 103 میلیون
ا
پیمان: 1393/11/714:38:47،
17
10
مزدا 3 نیو از این بهتر نیست .با 120میلیون میشه 92 تمیزشو خرید.
محسن: 1393/11/714:40:07،
17
7
سلام دوستان از قديم گفتن گربه دستش به گوشت نميرسه ميگه پيف پيف بو ميده حالا شده حكايت دوستان منتقد طرف الان پرايد مدل ٨٥ سواره داره در مورد هيونداي نظر ميده اخه داداش من اگه همون كيا و هيونداي نبود بايد هنوز پيكان سوار ميشدي از نظر بنده كه سوار يكي از خودروهاي نه چندان گرون هيونداي هستم خيلي بهتر از خودروهاي اشغال داخلي و چيني هست چرا كه چيني ها هم رسيده به كره اي ها
خشایار: 1393/11/714:59:48،
11
14
اقا یه سری گفتن ماکسیما من در عجبم!چرا بیشتر منفی میدن؟ ماکسیما سواریش به هیچ عنوان با این قابل مقایسه نیس . تا حالا گاز دادین به ماکسیما ببینین چه لذتی داره؟! با۸۰تومن تمیزشو میشه پیدا کرد. اگه مصرفشو بیخیال شین هم از نظر قیافه هم راحتی و سواری خیلیییی سرتر از الانتراس
رسول: 1393/11/715:17:37،
17
13
قيافش مثل اين ماشين سوسولا ميمونه و
با اين پول يك كيا ٢٠١٥ با قيافه اسپرت تر بهت ميدن با اينكه حالا ١٠ تا بزاري روش و بگردي يك ازرا ٢٠١١ تميزم ميتوني بگيري
النترا بيشتر برازنده خانما هستش
ملک عبداله: 1393/11/720:01:06،
12
11
همیطوری اومدم یه سلامی بکنم
شوالیه: 1393/11/720:51:54،
14
14
ممکنه ماشین خوبی باشه اما به درد ایران نمیخوره . کمکاش خیلی نرمه . ماشاله ماشاله خیابونا هم که تا دلت بخواد سرعت گیر دارن . با عبور از هر کدومشون کف ماشین میگیره و دلتون هم آتیش میگیره . درضمن با این پول میشه ماشینای خیلی بهتری گرفت . صفر یا کارکرده
نادر: 1393/11/808:28:50،
7
8
از اینکه اشتباه تایپی منو گفتید سپاسگزاری میکنم.
مهدی 20: 1393/11/810:03:55،
8
5
بچه های از دست کلی حال کردم با کامنتهایی که میزارید دم همگیتون گرم
حالا راهنماییم کنید با 20 میلیون ناقابل من چه ماشینی بخرم؟؟؟؟
مهدی 20: 1393/11/810:24:54،
6
10
این ایران جیب هم چپکی مینویسه ها
بچه های گل از دست شما کلی حال کردم با کامنتهایی که میزارید دم همگیتون گرم گرم
کسی نیست راهنماییم کنه با 20 میلیون ناقابل من چه لگنی بخرم؟
شیراز: 1393/11/2409:51:13،
6
3
ماشین فوق العاده ای هست مبارکش باشه هرکسی خریده
كارشناس: 1393/12/616:26:28،
4
5
در حد ١٢٠ميليون بله آزرا ٢٠١٠وماشين هاي دست دوم و كاركرده ميشه خريد اما خوبي محصولات هيوندا قيمت كم قطعات و در دسترس بودنش
النترا به خاطر صفر كيلومتريش و برند هيوندا بودنش تو اين محدوده بهترين خودروي حاضر بازاره،درست كه كلا پول از ارزش افتاده ١٢٠گرونه اما،،،،
محمد رضا: 1395/2/1315:01:35،
25
29
دوستان ميخوام ١٦٠ بدم lf بخرم بنظر شما بخرم يا ماشين ديگه ايي مثلا گرانجور يا es350....
a.a: 1395/4/917:41:47،
17
19
ماشین تو این قیمت فقط مزدا 3 new خدایی بالاش ماشین نیست کیفیت قطعات عالی با کلاس و زیبا
mehdi: 1395/4/1723:36:19،
23
20
داداش مطمعن باش که اینایی که منفی میدن یبارم پشت ماکسیما نشستن.زانتیا و ماکسیم دوتا ماشینین که هنوز رو دستشون نیومده النترا که اسباب بازیه جلوشون

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل