کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

خرید خودرو چینی در ایران چه توجیهی دارد ؟

کدخبر:۹۵۸۸یکشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶:۳۳۶۸۷۳ بازدید

خودروهای چيني جزو خودروهای پرفروش در سال 93 محسوب می شوند. اين مساله قابل توجهي مي‌تواند براي صنعت خودروي كشور باشد، چراكه اين ...
خرید خودرو چینی در ایران چه توجیهی دارد ؟

خودروهای چيني جزو خودروهای پرفروش در سال93 محسوب می شوند. اين مساله قابل توجهي مي‌تواند براي صنعت خودروي كشور باشد، چراكه اين روزها صنعت قطعه‌سازي و خودروسازي كشور دچار ضرر‌هاي آنچناني شده است. خودروسازان چيني بيشترين استفاده را از بازار خودرو كشور مي‌برند. در روزهاي گذشته خبري مبني بر پرفروش‌ترين خودروها منتشر شد كه در گروه خودروها با سطح قيمتي 50 تا 75ميليون تومان خودرو چيني به‌عنوان پرفروش‌ترين خودرو در بين ديگر خودروها قرار گرفته در اين سطح قيمتي بوده است. به‌نظر مي‌رسد كساني كه قدرت خريد خودروهاي 50ميليون توماني را دارند به خريد خودروهاي چيني ترغيب مي‌شوند. اما جاي اين سوال را باقي مي‌گذارد كه باوجود اينكه مردم از بي‌كيفيتي خودروهاي چيني مطلع هستند، اما به خريد آن نيز تمايل دارند تا جايي كه جزو خودروهاي پرطرفدار محسوب مي‌شوند.

در هرصورت به‌نظر مي‌رسد شايد نبود گزينه مناسب براي خريد خودرو دست‌ چيني‌ها را در بازار خودرو باز گذاشته است و آنها را به سمت چيني‌ها سوق مي‌دهد. درحالي كه اين فرصت براي خودروهاي داخلي مي‌سوزد. در حالي كه خودروهاي چيني در شرايطي با قيمتي گران‌تر از خودروهاي ايراني به فروش مي‌رسند كه در جدول رده‌بندي كيفي از كيفيت پايين‌تري نسبت به خودروهاي داخلي برخوردارند و باتوجه به اين عدم تناسب در كيفيت و قيمت اما اين خودروها را جزو خودروهاي پرفروش در ايران نگه داشته است. با اين حال امرالله اميني كارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگویی گفت: خودروهاي چيني در ايران طرفداري ندارند اما مردم مجبور هستند خودروي چيني بخرند. باتوجه به اينكه قيمت خودرو‌هاي داخلي و وارداتي در ايران بالا و سطح درآمدي مردم پايين است و در واقع حمل‌ونقل مردم بيشتر به خودرو‌هاي سواري متكي است. به همين دليل مردم مجبور به خريد خودرو چيني مي‌شوند.

اين كارشناس صنعت خودرو در ادامه افزود: اين درحالي است كه چيني‌ها خود خودرو خارجي سوار مي‌شوند. خودروهاي چيني بي‌كيفيت‌ترين خودروهاي موجود در بازار هستند.

يك كارشناس صنعت خودرو همچنين تاكيد كرد: متاسفانه خودروسازان ايراني به‌دنبال آن هستند كه خودرو از چين وارد كنند، به‌نام خودرو ايراني و با خدمات پس از فروش ارزان و قطعات ارزان قيمت با ارزش افزوده بالا به فروش برسانند در ضمن اينكه با شرايط آسان‌تر و به‌صورت اقساطي به مشتريان عرضه مي‌كنند.

وي درخصوص مشكلات موجود در اين صنعت افزود: در واقع مساله واردات خودروهاي چيني به‌دليل حمايت‌هاي دولتي است كه مديران سياسي ناكارآمد در صنعت خودرو هستند. اگر شما به دهه70 صنعت خودرو بازگرديد، قرار بود ما خودروساز شويم درحالي كه در دهه90 وضعيت ما از آن روزها عقب‌تر است و در واقع برگشت به عقب داشته‌ايم.

 اميني در ادامه نيز از قرارداد با چيني‌ها گفت: ما جواب مثبت چيني خوشحال هستيم، درحالي كه اين مساله براي خودروسازان داخلي ما مساله بدي است.

استاد دانشگاه علامه طباطبايي درخصوص راهكارهاي موجود بر سر راه مشكلات صنعت خودرو گفت: راهكارهاي زيادي براي برون‌رفت از اين مساله وجود دارد اما درحال حاضر بحث مديريت مطرح است كه مديران فعلي چندان منطقي با مشكلات خودرويي برخورد نمي‌كنند و البته اين مساله به حمايت دولتي نيز برمي‌گردد كه اين حمايت‌ها نيز بايد منطقي باشد.

اين كارشناس خودرو نيز تصريح كرد: دولت بايد عزم خود را جزم كند ما اگر مي‌خواهيم خودروساز شويم، مديريت صحيح، دانش و فناوري نوين را وارد خودروسازي خود كنيم و از تجربه‌هاي خودروسازي ساير كشورها استفاده كنيم.

اميني نيز بااشاره به تجربه قرارداد با فرانسه براي توليد تندر افزود: تجربه تندر را نگاه كنيم و تنها منافع شخصي در قرارداد با فرانسوي‌ها دنبال شد. درحالي كه بايد اين سوال را مطرح كنيم چرا اين قرارداد با فرانسوي‌ها براي ما تجربه تلخي شد؟ مگر چه كساني اين قرارداد را بستند؟ وي همچنين در پايان تاكيد كرد: به‌طور كلي مشكلات بسياري در صنعت خودرو امروز وجود دارد و درحالي كه انگيزه و پتانسيل لازم براي خودروساز شدن را داريم اما اين توانايي‌ها با چالش مواجه شده است كه ديگر نيازهاي ما را پاسخ نمي‌دهد.

 

ایران، بازار تست خودروسازی چین

نیم‌قرن پیش برادران خیامی که فعالیت خود را از گاراژ کوچکی در شهر مشهد شروع کرده بودند، شرکت ایران‌ناسیونال را تاسیس کردند. ایران‌ناسیونال مونتاژ خودرو سواری را با قطعات وارداتی از انگلستان آغاز و پس از چندی به یکی از موفق‌ترین نهادهای صنعتی خاورمیانه تبدیل شد که ١٢ هزارکارگر و کارمند در استخدام داشته و با شبکه‌ای متشکل از ١٢٠ شرکت فقط ٢٠ درصد از قطعات مورد نیاز را وارد می‌کرد.

بیش از نیم‌قرن از آغاز خودروسازی در ایران گذشته و به امید رقابتی‌شدن، ربع‌قرن است که این صنعت تحت‌حمایت‌های بی‌دریغ دولت‌ها و بازارهای کاملا بسته و حفاظت‌شده در برابر واردات قرار دارد. در گذر تاریخی این همه سال روند فعالیت خودروسازی از مونتاژ و تولید خودروهای آمریکایی، اروپایی و ژاپنی به مدل‌های کره‌ای و مالزی و هم‌اکنون به شبه‌خودروهای چینی رسیده است. در ربع‌قرن اخیر به جرات می‌توان گفت از هیچ‌بخش صنعتی‌ای مانند خودروسازی دفاع و پشتیبانی نشده و کارنامه ‌هیچ‌یک از رشته‌های صنعتی مانند آن دلسردکننده و ناامیدکننده نیست.

در سال ٢٠١٣ میلادی ارزش تجارت‌جهانی انواع وسایل‌نقلیه و قطعات و اجزای آنها به ١٣٤٨ میلیارددلار رسید که ٧/٤ درصد از کل تجارت جهانی را شامل شد. در این سال از کل تجارت جهانی وسایل‌نقلیه، بیش از نیمی از آن مربوط به خودروهای شخصی، ٢٧درصد قطعات و اجزای خودرو و ٩درصد خودروهای حمل بار است. کشورهای آلمان (١٨/٢درصد از کل صادرات جهانی در سال٢٠١٣)، ژاپن (١١/١درصد) و آمریکا (١٠درصد) بزرگ‌ترین صادرکنندگان گروه وسایل‌نقلیه جهان به شمار می‌روند.

در سال٢٠١٣ با وجود صادرات ٤٦ میلیارددلاری وسایل‌نقلیه و قطعات و اجزای آن توسط چین، این کشور ٧٨میلیارددلار واردات در این گروه کالایی داشته است. در زمینه انواع خودرو شخصی، در حالی که صادرات چین به سقف چهارمیلیارددلار در سال٢٠١٣ نرسید، این کشور ٤٥میلیارددلار خودرو شخصی وارد کرد. ارزش صادرات و همچنین واردات قطعات و اجزای خودرو چین در حول‌و‌حوش ٢٥‌میلیارددلار در سال٢٠١٣ باقی ماند. در زمینه صادرات جهانی خودروهای شخصی (٦٧٢‌میلیارددلار در سال٢٠١٣)، پس از کشورهای پیشرو آلمان (سهم‌٢٢/١درصد)، ژاپن (١٣/٧درصد) و آمریکا (٨/٥درصد) و کشورهایی از قبیل چک، اسلواکی، مجارستان، ترکیه، لهستان، تایلند، هند و برزیل، چین با سهم ٠/٦٩درصد از صادرات جهانی در مقام بیست‌‌و‌دوم قرار دارد. بخش مهم صادرات خودروهای شخصی چین مربوط‌به خودروهای بنزینی (با حجم موتور بین ١٠٠٠ تا ١٥٠٠ سی‌سی) با صادرات دومیلیارددلار و سهم ٢/٩درصد از جهان است که در زمینه خودروهای بنزینی (با حجم موتور ١٥٠٠ تا ٣٠٠٠ سی‌سی) سهم چین ٠/٦٣درصد از جهان و خودروهای (با حجم موتور بالای ٣٠٠٠ سی‌سی) ٠/٠١درصد از جهان است. بخش مهم صادرات وسایل‌نقلیه چین مربوط به موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات آن با ارزش بیش از ١٤‌میلیارددلار در سال است.

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان با تولید ١٨میلیون دستگاه خودرو سواری شخصی در سال٢٠١٣ محسوب می‌شود که بیش از ٦٠درصد تولید چین مربوط به تولید مشترک تحت‌لیسانس برندهای معتبر آمریکایی، آلمانی و ژاپنی و مابقی تولید خودرو با برندهای داخلی است. از کل تولید خودرو چین فقط در حدود ٥٠٠هزاردستگاه (٢/٩درصد از کل) صادر می‌شود. با وجود توان صنعتی و صادراتی چین در بسیاری از زمینه‌ها، این کشور در خودروسازی، نه‌تنها فاصله بس دور‌‌و‌درازی تا کشورهای پیشرو دارد که رقبای زیادی در اروپای‌‌شرقی، ترکیه، هند، تایلند و برزیل را نیز باید پشت‌سر بگذارد تا خود را به‌عنوان یک‌خودروساز کلاس جهانی مطرح کند.   صادرات خودرو چین به ایران با شتاب تندی از میزان ٢٠میلیون‌دلار در سال٢٠٠٩ میلادی به بیش از ٤٠٠‌میلیون‌دلار در سال٢٠١٣ رسیده و در سال گذشته میلادی از مرز نیم‌میلیارددلار نیز گذشت. در سال٢٠١٢ درحالی که ارزش صادرات خودرو شخصی (با حجم موتور بین ١٥٠٠ تا ٣٠٠٠ سی‌سی) چین ٠/٦٨درصد از کل صادرات جهان را شامل شد، صادرات به ایران ٢١درصد از کل صادرات جهانی چین را به خود اختصاص داد که طبق آمار گمرک چین در شش‌ماهه اول سال٢٠١٤ میلادی به ٣٠درصد رسید. در این رده از خودروهای شخصی، از سال٢٠١٠ میلادی به این طرف، ایران همواره اولین یا دومین واردکننده جهانی از چین بوده است.

در این میان شرکت‌های خودروساز کشور هم با واردات قطعات و اجزا و تولید تحت‌لیسانس برندهای چینی هم سعی دارند تا در مسابقه واگذاری بازار کشور جهت تست بازار خودروسازان چینی از رقابت با واردکنندگان بازنمانند. مدیران خودرو با مونتاژ خودرو ام‌وی‌ام (شرکت‌چری) از سابقه طولانی‌تری نسبت به دیگران برخوردار است. شرکت سایپا نیز درصدد راه‌اندازی خط مونتاژ خودرو با شرکت برلیانس چین است. آمار گمرک ایران حاکی از این است که چینی‌ها در سال‌جاری اولین صادرکننده قطعات و اجزا خودرو به ایران هستند. با بازشدن پای خودروسازان چینی، هم‌اکنون هشت‌خودروساز چینی با عرضه واردات یا مونتاژ ٢٧مدل خودرو در کشور حضوری جدی دارند.

علت و عذر شرکت‌های خودروسازی برای واردات قطعات چینی جهت‌مونتاژ خودرو، وجود تحریم‌هاست، اما باید اشاره کرد در دوره اقتصاد نفتی (٩٠-١٣٧٨) واردات قطعات و اجزای خودرو با بیش از ١٢برابر افزایش (هرسال یک‌برابر افزایش متوسط) به حدود ٥‌میلیارددلار سال١٣٩٠ رسید که نشان‌دهنده رشد سالانه عمق وابستگی تولید خودرو به مونتاژ قطعات و وارداتی (و‌به‌خصوص چینی)، بیش از بروز هرگونه تحریم در کشور است به‌صورتی که پس از تحریم‌‌ها تولید خودرو به کمتر از نصف رسید. به‌رغم همه شعارهای خودروساز‌شدن، جهانی‌شدن و اعلام رتبه‌های اول از سوی مسوولان، خودروسازی هر سال بیشتر در دام وابستگی به قطعات و اجزا وارداتی فرورفت.

نکته حایزاهمیت و تکان‌دهنده دیگر این است که اگر تولید سال١٣٩٠ (٢٠١١) شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو با تولید سال٢٠١٣ خودروهای برند داخلی کشور چین مقایسه شود، ملاحظه می‌‌شود تولید ایران‌خودرو از شرکت‌‌های دانگ‌فنگ، گریت‌وال، جیلی و چری و تولید شرکت‌های سایپا یا پارس‌خودرو از شرکت‌هایی مانند برلیانس و لیفان بالاتر بوده است. پس از سال‌ها حمایت و سرمایه‌گذاری و پرداخت هزینه‌های هنگفت ملی و اجبار مردم به استفاده از خودروهای داخلی به اسم توسعه صنعت ملی، بسی جای تاسف و تاثر دارد که در نهایت، خودروسازی کشور محتاج مشارکت با خودروسازهای کوچک و متوسط و تازه‌کار (کپی‌کار و بی‌کیفیت) چینی جهت ادامه فعالیت است.

اگر چه واردات قطعات ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت چینی و مونتاژ آنها در بازار انحصاری خودرو به سود شرکت‌های خودروساز است، اما در این میان چه منافعی برای اقتصاد ملی و چه اثری بر توسعه صنعتی و رشد تکنولوژی خودروسازی کشور وجود خواهد داشت؟ اگر قرار است صنعت خودرو کشور به‌جای تکیه بر زنجیره تولید و قطعه‌سازان داخلی، با اتکا به قطعات وارداتی و (آن هم نامرغوب چینی) به فعالیت خود ادامه دهد، پس چگونه نام صنعت بر آن اتلاق خواهد شد؟ درحالی که بعضی از واحدهای قطعه‌سازی داخلی به تعطیلی کشیده شده و آنها که فعالیت دارند با مشکلات نقدینگی و سفارش و زیان‌دهی روبه‌رو هستند، واردات خودرو و قطعات خودرو از چین چه توجیه صنعتی و ملی دارد.

اگر خودروسازان (یا بهتر است گفته شود) مونتاژکنندگان خودرو کشور هنوز حتی توان مونتاژ خودرو در حد خودروسازان تازه‌کار چینی را ندارند، بهتر نیست که دست از حمایت بی‌رویه از این صنعت برداشته شود. یا اینکه مشکل از دولت است که با سیاستگذاری‌ها و اقدامات و حتی اداره و دخالت مستقیم در اداره این صنعت، مانع از رشد و رقابتی‌شدن آن شده و می‌شود و سوال آخر اینکه چرا با وجود این‌همه کشور و شرکت خودروساز و بازار گسترده تامین قطعات و اجزای آن درسطح جهان، ایران باید سرنوشت محتوم بازار تست خودروهای ساخت چین را بپذیرد.

به‌نظر می‌رسد اگرچه مونتاژ خودرو در ایران هیچ منافعی برای اقتصاد کشور در بر نداشته، اما سود سرشار آن برای دست‌اندرکاران، واردکنندگان و لابی‌های حامی آنها در حدی است که تحت هر شرایطی حتی به‌بهای از بین‌بردن قطعه‌سازان داخلی یا مونتاژ خودروهای ناایمن و بی‌کیفیت چینی، دست از تداوم پشتیبانی آن برنمی‌دارند. عدم اصرار دولت چین بر مصرف خودروهای چینی توسط مردم این کشور و اجبار دولت ایران به مصرف خودروهای چینی توسط مردم ایران از پارادایم‌های سیاستگذاری اقتصادی و تجاری دولت است. اگر ایرانی نمی‌تواند خودرو بسازد، دلیلی برای مصرف خودرو وارداتی یا مونتاژی چینی نیز ندارد. حداقل این است که با بهای خودرو نامرغوب چینی می‌توان خودرو دست‌دوم و سالم اروپایی وارد کرد. صرف‌نظر از همه مسایل ذکرشده، هزینه‌های انسانی و جانی افزایش آلودگی هوا و سوانح رانندگی را نیز باید مدنظر داشت که به هیچ‌عنوان قابل محاسبه و جبران نیستند.  واردات خودرو و قطعات و اجزای آن از چین به هرعذر و علت، نه در شأن ایران است و نه ایرانیان.
 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

آذری: 1393/11/509:23:38،
56
359
۵۰ میلیون بده ال 90 اتوماط صد شرف داره به هر چی ماشین چینی ژاپنی و کره ای بی کیفیت ماشین فقط پارس تندر و بس
۰۰۷: 1393/11/509:36:08،
235
26
برای شما بله که پیکان فروختیو یه ماشین اتومات خریدی کلی هم ذوقشو میکنی ولی ایرانی ها سقف آرزوشون بیش از ایناست...
كمك: 1393/11/509:38:39،
193
61
جك اتومات +++++++
206 تيپ 5 صفر ----------
امیرو: 1393/11/509:49:32،
98
14
پس از سال‌ها حمایت و سرمایه‌گذاری و پرداخت هزینه‌های هنگفت ملی و اجبار مردم به استفاده از خودروهای داخلی به اسم توسعه صنعت ملی، بسی جای تاسف و تاثر دارد که در نهایت، خودروسازی کشور محتاج مشارکت با خودروسازهای کوچک و متوسط و تازه‌کار (کپی‌کار و بی‌کیفیت) چینی جهت ادامه فعالیت است.
رضا تهرانی: 1393/11/509:55:44،
112
23
اتومات البته.. شبیه کمد هم هست یه کم.
ایلامی: 1393/11/509:57:11،
120
29
اول یاد بگیر اتومات چطور مینویسن بعدشم پارس تندر اتومات نیست ایران خودرو اتومات میزنه
معلومه از نزدیک هم تندر اتومات ندیدی ،تندر و با ماشین ژاپنی مقایسه میکنی کارشناس
رادیال: 1393/11/510:00:58،
109
33
عزیزم من خیلی راحت میتونم تیپ شما رو حدس بزنم:

کمی از موهای پیشونی و وسط سر ریخته

پیرهن چار خونه درشت با رنگای کرم و سفید و...

شلوار با یه رنگ نامشخص بین قهوه ای و خاکستری و سبز

جوراب 100% خاکستری کمرنگ،تاکید میکنم 100% خاکستری کمرنگ

و کفش مشکی نوک تیز
مجيد: 1393/11/510:10:59،
75
20
برو يكبار خودرو ژاپني و كره اي سوار شو بعد بيا نظر بده . برو اول ببين جايگاه تويوتا و نيسان و مزدا و هيونداي در خودرو سازي دنيا كجاست بعد اظهار فضل كن . شما مي دوني كه داري محصولي رو كه در روماني ساخته ميشه و با مونتاژ ايراني بيشتر هم بهش لطمه خورده رو با چه خودروهائي مقايسه مي كني؟ البته نمي گم ال 90 بده نه ولي يادت بيار كه اين خودرو اولش به عنوان يك خودروي ارزون قيمت اومد كه جايگزين پيكان بشه . حالا تو اين تحريم ها ال 90 يك مقدار از ساير آشغالهاي ايراني يك مقدار بهتره قبول ولي بايد حد خودشم بدونه.
الف: 1393/11/510:12:28،
54
20
واقعا فكر ميكني ال نود كه الان ميخري جيني نيست اگه شك داري ميتوني از تعميركار بپرسي حتي دنده اتوماتش هم با اتومات هاي سري قبلي ال نود ها فرق داره
ميثم: 1393/11/510:15:58،
43
19
نه همشون ولي كيفيت بعضي از اين چينيها از توليدات داخلي كه خيلي بهتره ولي مشكلي كه باعث ميشه دست و دل ادم نره چيني بخره يكي بازار فروش دست دوم افتضاحي كه دارن يكي بازار لوازم يدكي افتضاحي هست كه دارن . الان چيني بخري چهار روز ديگه بايد جون بكني تا يكي ازت بخردش در صورتي كه داخلي ها با اين كه اشغالن خيلي راحت تر فروش ميرن ضمنا الان لوازم يدكي چيني ها رو بخواهي گاهي بايد چند روز بروي دنبالش ولي لوازم داخلي ها توي بقالي سركوچه هم پيدا ميشه.
حسین: 1393/11/510:20:53،
33
33
با ارزوهاتون فقط زندگی نکنید بلکه برای رسیدن بهش تلاش کنید . شما دوست عزیز که برای مسخره کردن هموطنت انقدر خلاقیت به خرج دادی اگر خیلی به مزه و با هوش هستی ببین برای پیشرفت خودت و مملکتت چی کار کردی به جز مزه ریختن . این دوست عزیز نظر خودش رو گفت که تو دنیای واقعی الان واقعا نظر بدی هم نیست چون تندر اتوماتیک بسیار ماشین خوبیه در رنج قیمتی خودش و شرایط کنونی مملکت .
لولو: 1393/11/511:48:02،
55
12
درست که خودرهای چینی بیکیفیتنداماازخودروهای ایرانی باکیفیت ترند.!
سالار: 1393/11/512:02:42،
35
45
مثله این که 70% چینی خریدن . ولی بدونید مشتری اول و اخرش خودتونید سال دیگه ورود چینی ممنوع میشه میبینید .
خودروی چینی در ارزانترین مدل قیمت دیسک کلاجش بالای 1 ملیون هست ان هم اگر میکانیکش پیدا شود .
انوقت قدر 206 داخلی رو میفهمید .
سال دیگه سال خودرو های اوروپایی و به قیمت روز هست .
جواب سالار: 1393/11/513:32:12،
40
14
حرف های خنده دار میزنی جوون.هنوز خیلی خامی.
مهدی: 1393/11/513:46:32،
34
34
اسمش ضایع است ماشین چینی.... همیشه عذاب وجدان داری که چرا خریدی ... دیگران به عقلت شک میکنن
کلاس نداره
باز تیپ 5 میگیری یه توجیهی داره
مهدی: 1393/11/509:26:42،
100
16
به من بگید کدوم ماشین چینی نیست.!!!!!!!
حسن: 1393/11/509:29:31،
56
19
گوش همه از این حرفا پره.بهترین راه فروش به یه خودرو ساز بزرگ و خصوصی کردنه شرکته
آرمان: 1393/11/509:29:43،
88
18
دلیلش نبودن انتخاب دیگه هست
واردات را آزاد کنید تا ببینید اینجا هم مثل دبی بهترین ماشین های دنیا را سوار میشیم
mj: 1393/11/509:38:57،
44
23
به نظر من که تو این حدود قیمتا ماشین چینی بهترین انتخابه ! ماشین ایرانی که اصلا نمی ارزه ( فقط استثنا ال نود) ، ماشین کره ای و ژاپنی و آلمانی ... هم که وسع ما نمیرسه ! با 50 میلیون چی میشه خرید !
مجید جان: 1393/11/509:44:10،
55
27
خودرو چینی در مقابل تولیدات وطنی بدون شک بهتره. طراحی اونا پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته، مصرف سوختشون رضایت بخشه، ایمنی اونا از وطنی ها بهتره و اپشن بیشتری دارن. جدیدا که گارانتی 3ساله دارن. چینیها تا سه سال اینده بازار خودرو ایران و خیلی از کشورهارو به دست میگیرن و دلیل موفقیت اونا هم پشتکار و دید اقتصادی اونا و مشتری مداری و همکاری با مغزهای خودرو سازی خوب دنیاس. شما باید یک بار اونا رو امتحان کنید و منطقی اظهار نظر بدین. دوره ماشینای زشت ایران خودرو و سایپا تموم شده.
سعيد: 1393/11/509:47:19،
30
10
راست ميگين خوردو توليد داخلي به نظر شما خيلي با كيفيت خودرو سه ميليون تومني بيست ميليون زوركي به مردم ميدن طلب كارم هستن .اگه به فكر مردم هستين خوردو با كيفيت اروپايي و امريكايي بيارين بهتون ميگم چي ميشه .
مصرف کننده: 1393/11/509:48:14،
59
30
کیفیت خودرو های چینی بی کیفیت خیلی بهتره از خودروهای باکیفیت داخلی
ح: 1393/11/510:01:17،
37
18
خود کرده را تدبیر نیست
متاسفانه دولت ما می خواهد که مردممون توسری خور باشه والا چین می تونه جنسهای بسیار ایده آل تولید و عرضه کنه.
کمک: 1393/11/510:11:28،
52
51
مزدا۳ مدل ۸۷ ++++
جک جی ۵ اتوماتیک ----
البته خیلیها میگند, مزدا این مدل اول خرجشه.
شما کمک کنید.
11: 1393/11/513:38:15،
27
26
هیچ وقت این کارو نکن. دعنی چی که مزدا رو با چینی مقایسه میکنی؟
پیمان: 1393/11/513:47:09،
28
24
اصلا به این حرف هارو باور نکن.بخدا مزدا یه پیچش شرغ داره به هزارتا چینی یکبار یوار شو متوجه میشی الان هم میتونی یه 87 سالمشو بخری 70
ali: 1393/11/510:17:26،
36
72

خرید خودروی چینی در درجه اول خیانت به خود و خانواده و در درجه دوم به خیانت به کشور است. والسلام
سهیل: 1393/11/510:47:31،
57
20
خرید خودروی چینی در درجه اول خیانت به خود و خانواده و در درجه دوم به خیانت به کشور است. والسلام
پس احتمالا, خرید خودروهای سایپا و ایرانخودرو, در درجه اول وفاداری به خود و خانواده و در درجه دوم وفاداری به کشور است. والسلام.
مهدی: 1393/11/512:12:53،
36
14
این نظرت در شرایطی درست بود که کشور ما دارای صنعت خودروسازی بود مثل زاپن ، کره ، آلمان ، فرانسه ، آمریکا ، سوئد و حتی همون چین . نه الان که خودرو مونتاژ کننده های داخلی از هر جای دنیا یه قطعه وارد می کنند بعد به اسم برندهای معتبر پژو و کیا و غیره بهمون می فروشند . بنابراین خرید خودرو پول تو جیب آقازاده های داخلی و خارجی می کنه و هیچ ربطی هم به خیانت به خانواده و کشور نداره .
فرزاد: 1393/11/510:31:20،
40
20
همه از کیفیت چینی مینالن ولی اونی که مسئوله این مشکله خودش مازراتی سوار میشه واگه چینی نیاره چطور جیبش پر بشه که مازراتی بخره
دانیال: 1393/11/510:32:53،
78
29
بچه ها لطفا کمک بین مگان دنده 1600 مدل 88 سالم 42 میلیون یا پارس ال ایکس صفر 42 میلیون کدوم بهتره


مگان +++++
پارس ---------
رام: 1393/11/510:46:23،
32
17
مگان دنده 88 اگه بي رنگ باشه زير 50 تومن نيست. اون كه ميده 42 مطمئن رنگ داره.
مجتبي: 1393/11/514:13:03،
33
20
آدم گاري سوار شه ولي صفر باشه
مرد حسابي ، به ايران خودرو و سايپا نميشه اعتماد كرد، بعد مي خواي ماشين 5 سال پيش رو بخري كه معلوم نيست چه ها كه باهاش نكردن. مطمئن باش اولين مورد كيلومتر شمارشه
علي: 1393/11/522:04:22،
24
14
بي كيفيت ترين ماشيني كه تو عمرم ديدم پارس lx صفريه كه تازه دامادمون خريده. گريبكسش كه كامل تعطيل بود يعني فاصله بين دنده هاش فاجعه بود صداي موتورشم از پرايد بيشتر بود مارك ecu هم اصلا معلوم نبود چيه. ماشين را يه بار شسته بود زههاي دور در خراب شده بود
آرش: 1393/11/823:40:56،
20
13
علی آقا با تمام احترامی که برای نظرتون ...
باید بگم با نظرتون کاملا مخالفم هیچ یک از نظرات شما رو قبول ندارم این اتومبیل واقعا کم صداست!
ا: 1393/11/510:38:34،
28
23
40 میلیون ال 90؟؟؟؟ اینکه فقط راه میره نشد دلیل، خب گاریم راه میره! بلکه از ال 90 خوشکلترم باشه !! :))) پس آپشن چی؟؟ ماشین چینی حداقل تو این مقوله تونسته خوب کار کنه! خب راهم میره دیگه توقعی از این بازار انحصاریو سطح در آمد ها نمیشه داشت...
دانیال: 1393/11/510:41:47،
33
18
40 میلیون چیه دادا 44 میلیون 55 میلیون اتوماتش مردمو گیر اوردن
دانیال: 1393/11/510:43:49،
38
16
البته از حق نگذریم اکه این چینیا نبودن باید ال 90 میخریدیم صدمیلیون
alireza55: 1393/11/510:46:06،
36
17
نگارنده محترم بروید تحقیق بفرمائید که در تولیدات داخلی اصلا چیزی به نام کیفیت وجود دارد.
بعد از آن تحقیق ما را هم خبر بفرمائید، که ماشین چینی نخریم.
فرید: 1393/11/510:59:06،
44
18
آقا دانیال من دیروز نمایندگی ایران خودرو بودم یه پارس 93 داشبورد سانتافه ایی آورده بودن کارشناس ایران خودرو باهاش یه دوری زد وقتی پیاده شد به صاحبش میگفت فقط اینو ردش کن بره فقط ردش کن.
فرزاد: 1393/11/511:00:27،
32
16
به نظر من علت این مسئله مشخصه ولی هم ما و هم مسئولین سرمون رو عین کپک زیر برف کردیم و دلایل دیگه ای رو برای این مشکل مطرح میکنیم. البته خیلی از مسئولین از این طریق مواظب جیبشون هستند.
مشکل: ما چند دهه پیکان رو داشتیم بدون هیچ تغییر به مردم مینداختیم بعد پراید بعد انواع پژو صندوق دار و بی صندوق؟ این که نشد نوع آوری؟ در حالی که چینی بی کیفیت با انواع امکانات وارد بازار شده ولی از لحاظ قیمتی هم رده خودروهای داخلی بدون هیچ امکانات. هر مشتری جدا از کیفیت، بدنبال امکانات مماشین هم هست البته بیشتر به امکانات و ظاهر ماشین نگاه می کنند که این مسئله در خودروهای چینی وجو دارد و در خودروهای ما هیچ وجود ندارد. اتفاقا چین دقیقا نیاز مشتری ایرانی رو شناخته که خودرو باکیفیت پایین تر و امکانات بیشتر به بازار ایران عرضه کرده و مشخصه که باید پور فوروش باشند.
دانیال: 1393/11/511:37:31،
30
17
ممنون از راهنماییتون
کمال: 1393/11/511:00:34،
35
22
فقط 206 v8 تا قبل از 92
سیاوش: 1393/11/511:09:54،
35
16
خرید خودروی چینی ینی من تو کف ظاهر و آپشن خودرو های آلمانی و ژاپنی وکره ای و امثالشان هستم. ولی پول ندارم. خودرو های چینی ینی تبل تو خالی. کی لیفان ایکس 60 رو با بی ام و ایکس 6 اشتباه می گیره؟
جان: 1393/11/511:20:45،
42
17
کدوم کارشناس صنعت خودرو؟!
کسی که ادعا میکنه خودروی چینی بی کیفیت تر از خودروی ایرانی است باید تو کارشناس بودنش شک کرد
حسن: 1393/11/511:33:55،
27
16
اگر ایرانی نمی‌تواند خودرو بسازد!!!!دلیلی برای مصرف خودرو وارداتی یا مونتاژی چینی نیز ندارد!!!!!!!!حداقل این است که با بهای خودرو نامرغوب چینی می‌توان خودرو دست‌دوم و سالم اروپایی وارد کرد!!!!!!!!!!! معلومه دندون تیز کردی!؟ تو هم برو لابی کن خودرو دست دوم اروپایی بنداز به ملت!
حامد : 1393/11/511:38:52،
51
10
دوستان همچین چینی چینی میکنن که انگار صنعت خودمون در حده آلمان هستش از بالا به چینی ها نگاه میکنیم !! ۲۰ ساله داریم پراید تولید میکنیم ادعامون گوش فلک رو کر کرده. هر جنسی خوب و بد داره . الان ۹۰ درصد گوشی های موبایل چینی هستش (آیفون ، سونی ، ...) ،بالای ۷۰ درصد تجهیزات مخابراتی ایران چینی هستش (هواوی ، ZTE ، Fiberhome ) با صنایع دیگه هم که در تخصص من نیست کاری ندارم. مگه میشه با تولید جنس اشغال اقتصاد اول دنیا بود ؟ به جای این حرفا ی تکونی به خودمون بدیم ، آبروی صنعت ایران رفته تو دنیا ما گیر دادیم به چین. عرضه داریم باهاشون رقابت کنیم نداریم خب حداقل واقعیت رو قبول کنیم. هر کی هر چه قدر پول داره در اون سطح ماشین میخره . پولت زیاده برو تویوتا بخر ، پولت متوسطه برو چینی بخر ، پولت کمه برو از ایران فرغون بخر.
به امید پیشرفت این مملکت که البته فکر نکنم سن من قد بده ببینم !
شرمنده: 1393/11/512:01:35،
24
13
مردم از خودرو و خودروسازهای داخلی دل شکسته و دل آزرده اند انتظارات مردم از خودروسازهای داخلی خیلی بیشتر از اینها بود مردم دل شکسته اندبخاطر اینکه بی کیفیت ترین قطعات چینی را روی خودروهای تولید داخل میزارند و به اسم محصول ملی تحویل مردم میدهند و گارانتی که میدهند عملا" به درد نمیخورد.بجای اینکه کیفیت و خدمات شان را زیاد کنند سر قیمت ها چانه میزنند. تعجب بنده در اینه که یک خودروی مثلا" ژاپنی با آن کیفیت و با آن دستمزدهای بسیار بالای آنها،چطور میشودکه اگر تعرفه گمرک وجود نداشته باشد در یک ردیف مشخصات معین ،قیمتش همتراز و شاید ارزانتر از خودروهای داخلی ما درمیاید.مردم اینها را میدانند،میدانند که پولی که به خودروساز داخلی هم بدهند آن خودروساز عاقبت این پول زبان بسته را به جیب شرکتها و قطعه سازهای چینی خواهد ریخت. چه بهتر که خودروی کامل را خریداری کنندکه مطمئن باشند که همه قطعات "اصل چینی" است.
j_k: 1393/11/512:08:45،
33
18
کدام ماشین ساخت داخله همه شرکتهای داخلی از قطعه های چینی بی کیفیت استفاده می کنند ولی ماشینهای خود چین از قطعات باکیفیت تری ساخته شده اند
احمدرضا: 1393/11/512:36:35،
28
15
تورو خدا کم حرف مفت بزنید. سی ساله به زوره تعرفه سنگین واردات دارید خودروهای بیکیفیت به مردم میاندازید هیچ رشدی هم نداشتید. اوج هنر خودروسازهای ایرانی شده دنا که نتونستید لااقل دنده اتوماتش بکنید. چین هر چقدر هم بیکیفیت باشه ولی تونسته با مشارکت شرکتهای معتبر خودروسازی دنیا رشد کنه. درسته که با سطح اول خودروسازی دنیا فاصله داره ولی لااقل افتاده توی مسیر رشد. برای خودش موسسه تست تصادف زیر نظر موسسات معتبر دنیا تاسیس کرده. ما چی کردیم ؟ مگه جز اینه که همین خودروهایی هم که داریم عملاً با قطعات چینی ساخته شده ؟ توی خودروهای داخلی چه در زمینه ایمنی و چه در زمینه لوکس سازی و راحتی اصلاً پیشرفت قابل ملاحظه ای نیست. اگه میریم ماشین چینی بخریم مجبوریم شما مارو مجبور کردید. شمایید که با تعرفه های سنگین واردات باعث دو برابر شدن قیمت ماشینهای وارداتی باکیفیت شدید.
sam: 1393/11/512:39:25،
36
20
با سلام

با پوزش از دستندرکاران سایت، در این متن چند اشتباه وجود دارد اولا: میزان صادرات چین در سال 2012 میلادی طبق آمار معادل1/056/000 دستگاه بوده است نه 500 هزار دستگاه، این آمار در سال 2013 میلادی کمی کاهش یافته و به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده است.ثانیا تمامی خودروهای چینی بی کیفیت نیستند مثلا همین خودروی جیلی امگرند توانست 4 ستاره ایمنی را از موسسه EURONCAP کسب کند و یا خودروی QOROS توانسته است 5 ستاره را کسب نماید، همین الان خودروهای چری و گریت وال به کشور استرالیا،برزیل و آفریقای جنوبی صادر می شوند و خودتان بهتر می دانید که این کشورها لااقل استاندارد پیشرفته تری در زمینه خودرو نسبت به ایران دارند.خودروهای چینی از طرح های جدیدی استفاده نموده و خودروهای خود را در موسسات طراحی ایتالیایی مثل پنین فارینا و یا ایتال دیزاین طراحی می کنند.
sam: 1393/11/513:03:10،
46
12
با سلام مجدد:

بنده با سابقه کاری که در کارخانه های خودروسازی دارم، باقاطعیت به شما می گویم که نحوه مدیریت، شایسته سالاری و.....در کارخانه های ایرانی به مراتب عقب افتاده تر از چینی می باشد.خودروهای چینی منافع مدیران خودروسازی و قطعه سازان وابسته به انها را به شدت به خطر انداخته است، چون همین افراد در حال حاضر خودروهای بی کیفیتی مثل پراید، پژو 405 و زامیاد و....را با قطعات وارداتی از هندوستان و امارات و....با گرانترین قیمت و پایین ترین کیفیت به مشتری تحمیل می کنند. استاد دانشگاهی که خودروی چینی را از ایرانی بی کیفیت می داند باید در علم و یا صداقتش شک کرد. بی شک خودروی چینی با خودروی ژاپنی و کره ای قابل مقایسه نیست اما بی تردید از بسیاری از خودروی ایرانی پیشرفته تر و جدیدتر است.اساتید دانشگاهی که با خودروهای چینی مخالف می کنند چه جایگزین بهتری را جهت خرید به من مصرف کننده پیشنهاد می کنند؟
رضا: 1393/11/517:59:47،
22
17
ایران جیب عزیز یه تحقیق بکن ببین چرا قطعه ای که چینی ساخته از اون ور دنیا امده حداقل هزینه های تولید موادش گرونتر از ایران در اومده باز هم از قیمت قطعه سازهای وطنی پایین تره
از بس این تولیدکننده های قطعه سعی دارن سود بالا ببرن به نظر من
حقوق که نمی دن هزینه انرژی و مواد هم نسبت به چین پایین تره
پس چرا قیمت هاشون بالاتر در میاد
بی نام: 1393/11/519:55:51،
25
12
اقای امینی عزیز!!ما در پنجاه سال گذشته خودروساز نشدیم الان
که با ورود محصولات خودروسازان کره ای و ژاپنی و اخیرا چین
بازار دنیا از محصولات با کیفیت و قیمت مناسب اشباع شده شما
راهکار خودروساز شدن ارایه میکنی انهم در محیط بشدت انحصاری
و دولتی کشورکه محصولات تولیدی انها هم امان مردم را بریده است.
محمد: 1393/11/521:25:31،
24
14
اولا که ماشینای چینی به این اشغالای ایرانی خیلی شرف داره
دوما شما در محدوده ی 50 تا70 میلیون یک ماشین ایرانی یا خارجی پیدا کن بعد دم از خرید غیر از خودروهای چینی تو این بازه قیمتی بزن
مسعود: 1393/11/522:33:54،
26
11
من جیلی دارم یه دستگیره درشو با 10 تا سورن صفر عوض نمی کنم.
یاور: 1393/11/710:49:07،
22
13
مگه امکان انتخاب به غیر از جنس چینی هم وجود داره . مثلا اگه فورد بود خدایش میرفتیم جک یا جیلی میخریدیم.
نیما: 1393/11/718:49:57،
21
16
نه. من پژو داشتم فروختم لیفان خریدم واقعا پشیمونم
افتضاحه
مخصوصا خدمات پس از فروش و بی ادبی کارکنان

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار