کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات امروز بازار سهام


کد خبر : ۹۵۷۵شنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶:۱۱۲۰۵۸ بازدید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 0.20 واحدی به رقم 65 هزار و 29 واحد رسید.

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات اولین روز خود رفتار دوگانه ای از خود نشان داد و ابتدا با کاهش مواجه شد و سپس بدون تغییر کاهش به کار خود پایان داد.

معاملات اولین روز هفته تالار شیشه ای با رنگ قرمز آغاز شد و ادامه افت قیمت ها موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه به کانال 64 هزار واحدی نزول کند.بر این اساس بورس تهران که تا ساعت 12 و 10 دقیقه در مدار قرمز در حال حرکت بود به یکباره تغییر مسیر داد و شاخص بورس به کانال 65 هزار واحد برگشت.

بر این اساس اعتراض روز چهارشنبه سهامداران و قول مسئولان مبنی بر افزایش حمایت ها تاثیر چندانی در بهبود اوضاع نداشت و بورس تهران تنها با اهرم حمایتی فارس توانست روند منفی از خود به نمایش نگذاشته به طوری که حمایت حقوقی ها از سهام هلدینگ خلیج فارس و خرید 99 درصدی سهام توسط سهامداران حقوقی موجب شد تا این شرکت با تاثیر گذاری قابل ملاحظه خود ؛موجب تغییر جهت شاخص شود.

علاوه بر هلدینگ، بانک تجارت که اخیرا با لغو تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا رو به رو شده است موجب مثبت شدن روند سایر بانکها و نیز تاثیر گذاری در شاخص شد به طوری که بانکهای ملت،تجارت و صادرات با رشد خود مانع از افت شاخص بورس شدند.علاوه بر این پتروشیمی خارک و توسعه معادن و فلزات نیز تاثیر مثبتی در بورس تهران گذاشتند.این در حالی است که در بازار امروز اغلب سهام شرکتها منفی شده و شرکتهای ارتباطات سیار، غدیر، مخابرات، مپنا و تاپیکو با افت قیمتی خود باعث ریزش شاخص شدند.

امروز همچنین شرکتهای نوردآلومینیوم، رینگ سازی مشهد و صنایع بهشهر از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و کمباین سازی، ملی مس و سیمان تهران بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز میزان مشارکت حقیقی ها و حقوقی ها یکسان بود، اما به دلیل تغییر نکردن وضعیت حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرد به طوری که در مجموع 297 میلیون سهم به ارزش تنها 62 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 290 هزار میلیاردتومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها