کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پوشش سراسری نسل چهارم موبایل تا پایان سال


کد خبر : ۹۵۳۹جمعه، ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹:۱۴۲۴۹۴ بازدید

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه از پوشش نسل چهارم موبایل – LTE – تا پایان سال در تمامی مراکز استانهای کشور خبر داد.

نسل چهارم تلفن همراه مبتنی بر فناوری 4G-LTE دو روز پیش در شیراز راه اندازی شد.

با راه اندازی این فناوری آخرین نسل فناوری ارتباطی در شهر شیراز در اختیار کاربران موبایل قرار می گیرد و متقاضیان می توانند با استفاده از سیم کارتهای یوسیم اپراتور ایرانسل به اینترنت پرسرعت دسترسی یابند.همزمان با راه اندازی این خدمات، نسل سوم موبایل این اپراتور نیز در شهرهای صدرا، قائمیه ، مرودشت، جهرم، فسا، زرقان وکازرون راه اندازی شد.

علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل اپراتور ایرانسل در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون تعداد مشترکان نسل چهارم در دنیا به چند صد میلیون نفر می رسد اظهار داشت: اولین شبکه نسل چهارم موبایل در دنیا در سال 2009 راه اندازی شده و ایران با فاصله کمتر از 5 سال این فناوری را تجاری سازی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون 120 شهر کشور تحت پوشش نسل سوم موبایل ایرانسل قرار گرفته و تا پایان سال به 200 شهر می رسد گفت: تا پایان سال تمامی مراکز استانها در کشور تحت پوشش فناوری نسل چهارم قرار می گیرد.مدیرعامل ایرانسل سرعت دانلود 10 تا 40 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود 1 تا 5 مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخگویی را 50 تا 150 میلی ثانیه در این فناوری عنوان کرد.وی رشد مصرف دیتای همراه را از شهریورماه تاکنون 133 درصد ارزیابی کرد و افزود: 80 درصد 120 شهر کشور تحت پوشش نسل سوم موبایل است.


توضیحات دزفولی در مورد عدم توسعه وایمکس

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه برنامه این اپراتور برای پوشش نسل چهارم موبایل پوشش مراکز دانشگاهی و پرجمعیت در وهله اول است گفت: تاکنون نسل چهارم موبایل در 12 مرکز استان و شهر بابل راه اندازی شده است.وی در پاسخ به سوالی در مورد عدم توسعه وایمکس تصریح کرد: دلیلی بر سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی که در دنیا منسوخ شده وجود ندارد.


دفاع از ناهمخوانی تبلیغات و سرعت واقعی اینترنت ایرانسل

دزفولی در مورد سرعت واقعی اینترنت و ناهمخوانی که در تبلیغات این شبکه وجود دارد گفت: تبلیغات بر اساس تست سرعت در حداکثر اعلام می شود و اعلام سرعت به این معنی نیست که در تمامی مناطق و محدوده ها مشترک با یک سرعت مشخص و بدون تغییر به شبکه ایرانسل متصل شود.

وی گفت: سرعت اینترنت موبایل با توجه به ویژگی شبکه موبایل، متفاوت بوده و بسته به محدوده ای که آنتن BTS در آنجا نصب است و نیز تعداد استفاده کنندگان به صورت همزمان، تغییر می کند.


توضیحات در مورد پیامکهای تبلیغاتی

مدیرعامل ایرانسل در مورد مزاحمتهایی که پیامکهای تبلیغاتی برای مشترکان ایجاد می کند نیز گفت: ایرانسل چیزی به نام پیامک تبلیغاتی ندارد و پیامکهای انبوهی که برای مشترکان ارسال می شود بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد؛ از طرفی اگر مشترکی پیامکهای تبلیغاتی از سوی شرکتهایی دریافت می کند می تواند با روش های حذف پیامکها به صورت درخواست پیامکی، این تبلیغات را از سیستم خود حذف کند.

وی میزان درآمد ایرانسل را در سال 92 حدود 5 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون یک میلیارد دلار برای نسل سوم و چهارم سرمایه گذاری کرده ایم.


لزومی به اطلاع رسانی امور خیریه نداریم

مدیرعامل ایرانسل در مورد برنامه های این شرکت برای کمک به بیماران سرطانی از محل دریافت آهنگهای پیشواز مرتضی پاشایی گفت: ایرانسل در جهت کمک های خیریه در راستای مسئولیتهای اجتماعی اقداماتی انجام می دهد اما نیازی به اطلاع رسانی در این باره نمی بیند چرا که معتقد است استفاده ابزاری از این موضوع کار درستی نیست.


تعداد اپراتورهای موبایل کافی است

وی در مورد تعداد اپراتورهای موبایل در کشور گفت: تعدد اپراتورها هدردادن سرمایه های ملی است و به نظر می رسد همین تعداد اپراتور موبایل کافی است.


دفاع دزفولی از گرانی تعرفه اینترنت موبایل

دزفولی در مورد گرانی نرخ تعرفه اینترنت موبایل نیز گفت: از اول دی ماه در راستای تغییر تعرفه ها، مدلهای متنوعی از بسته های اینترنتی را ارائه داده ایم که نسبت به قبل از این تاریخ معتقدیم که افزایش قیمت نداشته و تغییر در تعرفه ها داشته ایم.وی گفت: تعداد بسته های تعرفه ای با تنوع بسیاری داریم و معتقدیم که قیمت اینترنت ایرانسل به ازای هر مگابایت عدد پایینی است و برخی کشورهای منطقه 100 برابر این قیمت به مشترکانشان سرویس می دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها