کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمازدگی بورس در دومین ماه زمستان


کد خبر : ۹۵۱۵چهارشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸:۳۸۲۶۵۷ بازدید

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با 535 واحد افت به 65 هزار و 28 واحد رسید.

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شاخص کل بازار امروز با ادامه روند کاهشی 535 واحد افت کرده و به رقم 65 هزار و 28 واحد رسید.

ارزش روز بازار به 290 هزار میلیارد تومان، تعداد معاملات امروز 30 هزار و 334 فقره و ارزش معاملات امروز به 105 میلیارد تومان رسید.

امروز همچنین شاخص بخش صنعت با 404 واحد کاهش به 54 هزار و 850 واحد رسید. شاخص 50 شرکت فعال‌تر با 23 واحد کاهش به 2 هزار و 651 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با 795 واحد کاهش به 73 هزار و 525 واحد کاهش یافت. شاخص 30 شرکت بزرگ بورسی هم با 27 واحد کاهش به 2 هزار و 918 واحد رسید.

شاخص اول بازار بورس نیز با 401 واحد افت به 47 هزار و 853 واحد رسید و شاخص بازار دوم در بورس با 1006 واحد کاهش به 128 هزار و 223 واحد رسید. امروز اکثر نمادهای بورسی مانند همراه، وغدیر، خودرو، ومعادن، وبملت، رمپنا، وب‌صادر، همگی در کاهش شاخص کل بورس اثر داشته‌اند.

بیشترین کاهش اثر در شاخص کل بورس مربوط به شرکت همراه اول با نماد همراه بوده است،نمادهایی که مورد اقبال سهامداران قرار گرفته مربوط به شرکت‌های ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، بانک صادرات ایران، پارس خودرو، بانک ملت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا بودند.

امروز در بازار نقدی فرابورس ایران نیز شاخص کل با 14 واحد کاهش به 709 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس به 58 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران 18 هزار و 671 فقره معامله به ارزش 154 میلیارد تومان داد و ستد کردند، نمادهای پربیننده فرابورسی امروز مربوط به شرکت‌های قاسم ایران، شهرسازی و خانه‌سازی باغ میشه، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بانک حکمت ایرانیان و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بوده‌اند.

امروز اکثر نمادهای فرابورسی مهم اثر کاهشی در شاخص فرابورس داشتند که از آن جمله می‌توان به نمادهای جم، پترول، زاگرس، شرانل، ذوب، وگردش، وزمین، اشاره کرد.

 
بورس

معاملات بازار سرمایه امروز در حالی با تشکیل سنگین صف فروش در نمادهای بورسی همراه بود که از ساعت 10 صبح سهامداران در تالار شیشه ای تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند و معامله گران نیز برای دقایقی دست از معامله برداشتند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها