کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی نفت کاهش یافت


کد خبر : ۹۴۸۴سه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳:۵۳۶۴۵۲ بازدید

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی 38 سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر 48 دلار و 46 سنت معامله شد.

انتشار  آمارهای رسمی در مورد افت رشد اقتصادی چین به پایین ترین رقم در 24 سال گذشته، امروز موجب تشدید نگرانی ها از کاهش تقاضا و فزونی عرضه در بازار نفت شد و قیمت ها را کاهش داد.

اداره ملی آمار چین، امروز اعلام کرد، رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال گذشته میلادی 7.4 درصد بوده که کمتر از هدفگذاری 7.5 درصدی دولت این کشور بوده است. رشد اقتصاد چین در سه ماهه پایانی سال 2014 نیز به 73 درصد و پایین ترین رقم در حدود 6 سال گذشته رسیده بود، هرچند که اندکی بهتر از میزان پیش بینی ها بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با 38 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل، به 48 دلار و 46 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت، با یک دلار و 43 سنت کاهش به 47 دلار و 26 سنت رسید.موسسه انرژی اسپکتس روز سه شنبه اعلام کرد: «مطمئنا نفت در تلاش است که کف قیمتی برای خود پیدا کند، که بخشی از آن به توقف افزایش ارزش دلار برمی گردد.»

دانیل آنگ، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت، هرچند کاهش رشد اقتصادی چشم اندازی منفی را برای تقاضای نفت در کوتاه مدت نشان می دهد، اما آمارهای تولید ناخالص داخلی چین یکدست نیست. وی افزود، آمار تولیدات صنعتی چین بهتر بوده است، و این احتمال بهبود وضعیت در بلندمدت را تقویت می کند.«در ساعات آینده، انتشار آمارهای اقتصادی اتحادیه اروپا و آلمان در اواخر امروز ممکن است تاثیر بزرگتری بر قیمت نفت داشته باشد.»

صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان در سال 2015 را پایین اورده و از دولت ها و بانک های مرکزی خواسته است تا به دنبال سیاست های پولی تطبیقی و اصلاحات ساختاری برای حمایت از رشد باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها