کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه اعلام شد


کد خبر : ۹۴۷۸سه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱:۱۷۳۰۳۹ بازدید

دبیر شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه کالاهایی را که شامل تعرفه ترجیحی بین این دو کشور می‌شوند را اعلام کرد و توضیحاتی ...

دبیر شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه کالاهایی را که شامل تعرفه ترجیحی بین این دو کشور می‌شوند را اعلام کرد و توضیحاتی درباره جزئیات قرارداد تجارت ترجیحی ایران و ترکیه ارائه کرد.

سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگویی با تشریح کالاهایی که در حوزه قرارداد تجارت ترجیحی ایران و ترکیه قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: این کالاها شامل مکمل‌های دارویی، فرآورده‌های آرایشی، مراقبت‌های پوستی، انواع صابون‌ها، نمد و نبافته‌های آغشته و اندوده، سربطری‌ها، لوازم ظروف آشپزخانه و لوازم خانه‌داری، لاستیک‌های اتومبیل، انواع کاغذ‌های بهداشتی و مصرفی، چوب ام.دی.اف، پارچه‌های بافته‌ شده با الیاف سنتتیک، لباس‌های آماده که به صورت دست به دست تولید می‌شود، ظروف شیشه‌ای آشپزخانه، انواع رادیات‌ها، دستگاه‌های تهویه مطبوع، ماشین‌های رختشویی، مبلمان، شیرآلات می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: انواع ماهی‌ها، انواع گل‌ها، کالاهای کشاورزی، انواع سالاد، کاهوها و سبزیجات و صیفی‌جات، پوست صادراتی، خرما، انجیر، انواع میوه‌های درختی، تخم‌های گیاهی، فرآورده‌های کنسروی، خاویار، بدل خاویار، کالاهای نساجی و شکلات از جمله کالاهایی هستند که شامل تجارت ترجیحی ایران و ترکیه می شوند.

دبیر شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه درباره‌ موافقت‌نامه اخیر قرارداد تجارت ترجیحی بین ایران و ترکیه توضیح داد: موافقت‌نامه ترجیحی که بین ایران و ترکیه بسته شده دارای سوابق بررسی و کمیسیون‌های زیادی است که از سوی متخصصین هر دو طرف انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ضرورت حمایت از تلاش‌های ایران در جهت الحاق به سازمان تجارت جهانی با تاکیدی که بر ضرورت متنوع‌سازی محصولات وجود داشت این امر می‌تواند یک پایگاه و پله اساسی برای ورود به سازمان تجارت جهانی باشد.

دبیر شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه ادامه داد: البته در از بین رفتن تعرفه نباید به گونه‌ای عمل شود که یک طرف کالاهایش در حد استاندارد‌های بالا قرار بگیرد و طرف دیگر از این امر بی نصیب باشد.

ابراهیمی اضافه کرد: تجارت ترجیحی رقابت منصفانه‌ای بین دو طرف ایجاد می‌کند و موانع غیرتعرفه‌ای را از میان بر می‌دارند و می‌تواند روابط اقتصادی دولت‌ها را هماهنگ کنند. از سوی دیگر تجار نیز تکلیف خود را می‌دانند که با چه درصدی می‌توانند کالاها را وارد کنند و دیگر تعبیر و تفسیری در میان نیست.

به گفته وی با این نوع تجارت، کالاهای جنبی می تواند توسعه پیدا کند به این معنی که دیگر به کد جنبی نیاز ندارند و به طور کلی در مبادلات ترجیحی رفتارهایی وجود دارد که این رفتارها ترجیح دادن به مشتری است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها