کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

افزایش مالیات بر ارزش‌ افزوده به 10 درصد

کدخبر:۹۴۴۴دوشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶:۳۴۷۱۵۱ بازدید

قانونی که 5 سال از اجرای آن می‌گذرد در حال طی مراحل نهایی اصلاح و نهایتا دایمی‌‌شدن است. مالیات بر ارزش‌افزوده که با ...

قانونی که 5 سال از اجرای آن می‌گذرد در حال طی مراحل نهایی اصلاح و نهایتا دایمی‌‌شدن است. مالیات بر ارزش‌افزوده که با 3 درصد در واقع جایگزین قانون تجمیع عوارض شد و به این ترتیب با مقاومت جدی و انتظارات تورمی خاصی همراه نشد، سال‌به‌سال افزایش یافت و امروز به هشت‌درصد و در اصلاحیه قانون (به شرط تصویب مجلس) به ١٠درصد رسیده است. علیرضا طاری‌بخش، معاون سازمان امور مالیاتی، جزییات اصلاحاتی که در قانون پرسروصدای مالیات بر ارزش‌افزوده دیده شده را در گفت‌وگویی شرح می‌دهد و می‌گوید قانون دایمی مالیات بر ارزش‌افزوده همزمان با قانون برنامه‌ششم، یعنی از سال ٩٥ اجرا خواهد شد. انتقادهای وارد شده به پنج‌سال اجرای قانون، از اعتراض طلافروشان و مراکز خدمات شهری گرفته تا تولیدکنندگانی که در سال‌های پیش، اعتراضات گسترده‌ای به اجرای این نوع مالیات داشتند، نیز در خلال مصاحبه پاسخ داده شد.

طاری‌بخش محوری‌ترین بخش از اصلاحیه قانون را اهرم‌های اجرایی آن می‌داند و برای تضمین اجرا به عملیاتی‌شدن طرح صندوق‌های فروش برای خرده‌فروشان اشاره می‌کند. در کنار آن طاری‌بخش ارایه اطلاعات از سوی تمام بانک‌های اطلاعاتی، حتی بانک‌های کشور را ضروری می‌داند. معاون سازمان امور مالیاتی، طرح مالیات سبز برای کالاهای آلاینده و آسیب‌رسان و مالیات خاص برای بنزین، سیگار و چند کالای دیگر را از اهم تغییرات قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در لایحه اصلاحی دانست.

مشروح گفت‌وگوی علیرضا طاری‌بخش، معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی را در ادامه می‌خوانید:

ابتدا درباره اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده که از سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت، توضیح دهید. لزوم این اصلاح که اکنون در هیات دولت در حال بررسی است؛ چه بود؟
همان‌طور که می‌دانید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در سال١٣٨٧ برای یک‌دوره پنج‌ساله به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و قرار بود بعد از پنج‌سال اجرا، مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد. البته با توجه به احکامی که در قانون برنامه پنجم توسعه برای افزایش نرخ وجود داشت که حاکی از عزم قانونگذار برای استمرار این قانون بود؛ به این خاطر احساس کردیم پیش از اینکه این قانون را اصلاح کنیم باید منتظر بمانیم قانون برنامه پنج‌ساله پنجم سپری شود و نرخ به حداکثر درصدی که در قانون تعیین شده، برسد و همزمان با قانون برنامه ششم توسعه، قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده را نیز اجرا کنیم. بنابراین اصلاحیه قانون از سال٩١ شروع شد و در نیمه دوم سال٩٢ معاونت مالیات بر ارزش‌افزوده، لایحه اصلاحی پیشنهادی را تقدیم سازمان کرد و سازمان امور مالیاتی کشور هم لایحه مزبور را در ستاد راهبری سازمان، مجددا بررسی و در شهریور ماه سال‌جاری به وزارت امور اقتصادی و دارایی تقدیم کرد.

با توجه به اهمیت موضوع، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی دستور دادند کارگروهی تحت سرپرستی معاونت امور اقتصادی وزارتخانه، متشکل از استادان دانشگاه، حقوقدان‌ها، نمایندگان تشکل‌های غیردولتی و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود. در این کارگروه لایحه مزبور مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا در تاریخ اول دی‌ماه سال‌جاری به هیات محترم دولت تقدیم شد. به‌نظر می‌رسد این لایحه پس از بررسی‌های لازم در هیات دولت به مجلس ارایه شود. اما دلایلی که نیاز بود آن را اصلاح کنیم؛ در وهله نخست تبدیل قانون آزمایشی به قانون دایمی پس از پنج سال اجرای آن بود. دلیل دوم اشکالات اجرایی قانون بود، از جمله آنکه ضمانت اجرایی قانون منطبق با یک‌قانون جدی مالیاتی نبود؛ بنابراین نیاز داشت اصلاحاتی انجام شود و ضمانت‌های اجرایی لازم را در اجرای قانون پیشنهاد کنیم. در بحث معافیت‌ها نیز ابهاماتی وجود داشت که باید این نکات شفاف می‌شد و مثلا در سبد کالای خانوار باید به اقلام معاف‌شده تعدادی اضافه می‌شد. همچنین به این نتیجه رسیدیم که جای یک‌پایه مالیاتی به نام مالیات سبز در این قانون خالی است. البته در قانون قبلی تا حدی مالیات‌هایی برای آلاینده‌ها در نظر گرفته شده بود ولی کافی نبود؛ بنابراین خلأ دریافت مالیات از کالاهای آلاینده و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت جامعه احساس می‌شد که این موارد در قالب مالیات سبز نیز اضافه شده است. فصلی هم تحت‌عنوان مالیات بر کالاهای خاص در قانون اضافه شد که برخی مشکلات فعلی قانون که در حقیقت تداخل مالیات بر ارزش‌افزوده با مالیات‌های دیگر تلقی می‌شود نیز حل می‌شود. علاوه‌بر آن، به نظر ما، بحث عوارض نیز از منظر عدالت به آن ایراد وارد بود. ما معتقدیم عوارض به محل مصرف برمی‌گردد، اما با توجه به اینکه الزاما محل مصرف با محل تولید یکجا نیست، پس نمی‌توانستیم بگوییم این عوارض متعلق به محل تولید است یا مصرف. بنابراین بهترین کار را توزیع کشوری عوارض دانستیم که همه کشور در منافع توزیع عوارض سهیم شوند؛ به‌عنوان مثال همه عوارض دریافتی از ایران‌خودرو به تهران اختصاص می‌یابد اما آیا همه تولیدات این خودروساز در تهران مصرف می‌شود؟ پس در حقیقت چون مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیات بر مصرف است باید در جایی توزیع صورت گیرد که این کالا مصرف می‌شود. اگر هم توزیع کشوری، به هر دلیلی مورد موافقت مجلس قرار نگرفت پیشنهاد دیگر ما این است که به صورت استانی توزیع صورت گیرد، تا به عدالت نزدیک‌تر باشد.


اگر توزیع به صورت کشوری به تصویب نهایی برسد؛ سازوکار تقسیم عوارض به چه شکل خواهد بود؟

براساس شاخص جمعیت توزیع صورت می‌گیرد. فرض کنید «ایکس» ریال درآمد مالیاتی داریم. این رقم را تقسیم بر تعداد کل جمعیت کشور و ضرب‌ در جمعیت ساکن در هر استان می‌کنیم. در حال حاضر عوارض به صورت شهرستانی توزیع می‌شود. اما در بعضی مواقع شهری که نیاز مبرم به دریافت عوارض دارد به‌دلیل‌نبودن منابع، عوارض چندانی وصول نمی‌شود تا در همان شهرستان توزیع صورت گیرد. بر این اساس سعی شده مشکل مذکور در اصلاح قانون رفع شود. اما به غیر از بحث عوارض، مشکل دیگری که در قانون وجود داشت؛ مساله پیمانکاران بود؛ پیمانکارانی که با دولت سروکار داشتند، باوجود اینکه صورت وضعیت صادر می‌کردند و از نظر درآمدی هم در دفاتر آنان ثبت می‌شد و استانداردهای حسابداری ایران هم این موضوع را تایید می‌کرد، منتها وجهی را از دولت دریافت نمی‌کردند ولی با توجه به احکام قانون فعلی، سازمان ناچار به مطالبه مالیات براساس درآمد شناسایی‌شده بود و در اصلاح قانون، سازوکاری پیشنهاد شد که اولا دولت مکلف به پرداخت مالیات شود و ثانیا مالیات را مستقیم و به نام پیمانکار به سازمان امور مالیاتی پرداخت کند و تا زمانی که پرداخت نکرده است؛ ترتیباتی را مد نظر قرار دادیم که برای پیمانکاران مشکلی ایجاد نشود. در بخش دیگری از قانون، با توجه به اینکه پیش از این باید تمام مودیان را به طور کامل رسیدگی می‌کردیم و این مساله زمان زیادی در اصلاحیه از ما می‌گرفت، ظرفیت حقوقی رسیدگی نمونه‌ای دیده شده که براساس کنترلی که توسط سیستم انجام می‌شود طبق فرمول حسابرسی مبتنی بر ریسک، فعالیت مودیان کنترل خواهد شد. آن‌دسته که ریسک پایینی دارند پذیرفته می‌شوند و آن‌دسته که ریسک بالایی دارند به طور نمونه برای رسیدگی انتخاب می‌شوند. نکته دیگر آنکه در قانون فعلی، حد آستانه برای فراخوان مودیان وجود نداشت. حد آستانه رقمی از فروش یا فعالیت مودی است که با توجه به آن، مودی را می‌توانیم فراخوان کنیم. در اصلاحیه، این حد پیش‌بینی شده است. طبیعی است که فراخوان تمام مودیان ضرورتی ندارد و باید دسته‌ای از مودیان فراخوان شوند که به‌لحاظ هزینه و فایده برای کشور از نظر مالیاتی منفعتی داشته باشند. بحث دیگر، درصد جرایم بالا بود که در سال‌های اولیه اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده جرایم بالایی برای مودیانی که مالیات نمی‌پرداختند در نظر گرفته می‌شد که این جرایم را در اصلاحیه، تعدیل و منطقی‌تر کردیم. به این صورت که جرایمی با رقم‌های زیاد تعدیل و آن بخش‌هایی که جریمه در نظر نگرفته شده بود را به فهرست اضافه کردیم. همچنین در قانون فعلی واژه‌های کاربردی تعریف نشده بود که در اصلاحیه، این واژه‌ها دقیقا تعریف شد تا برداشت سلیقه‌ای از تعاریف صورت نگیرد.
به غیر از موضوع پیمانکاران در هیچ جایی از قانون، شرطی برای معاملات نسیه لحاظ نشده است؛ در صورتی که مثلا کالای خریداری‌شده پس از مدتی به فروشنده عودت داده شود در این حالت خریدار باید مالیات وصول‌شده در مرحله قبل را از فروشنده دریافت کند یا خیر؟

خوشبختانه در بحث قوانین مالیاتی، چه مالیات‌های مستقیم و چه مالیات بر ارزش‌افزوده، اصول و استانداردهای حسابداری ایران حاکم است. در هر دوبخش مالیاتی وقتی کالا برگشت می‌خورد، هم سود و زیان می‌تواند اصلاح شود هم مالیات‌های متعلق به آن و هم تمام آثار تبعی که در اصول حسابداری لحاظ ‌شده اینجا حاکم خواهد بود؛ به‌عنوان مثال اگر از کالایی مالیات گرفتیم ولی این کالا عودت داده شده است و برگشت آن هم در دفاتر قانونی ثبت شده؛ می‌توان اعتبار و مالیاتش را نیز برگشت داد. در بحث قوانین پیمانکاری نیز اگر پیمانی به هر دلیلی متوقف شود؛ آثار توقف آن را هم در مالیات بر ارزش‌افزوده و هم عملکرد لحاظ خواهیم کرد.

سیاست‌های اصلاحیه قانون چه بوده است؛ به عبارت دیگر قانون را براساس چه شاخص‌هایی اصلاح کردید؟

در راستای سیاست‌های شفاف‌سازی سعی کردیم قانون را به گونه‌ای بنویسیم که از تفسیرهای سلیقه‌ای تا حد امکان خودداری شود، ضمن آنکه هر قانونی باید نسبت به تغییرات محیطی انعطاف‌پذیر باشد؛ مثلا وقتی نرخ تورم افزایش می‌یابد، با توجه به حدنصاب‌ها در قانون باید مالیات‌ها به‌صورت منطقی تعریف شود. از سوی دیگر معافیت‌های مالیاتی را هدفمند کردیم. آنجایی را که بخشی از زنجیره معاف بود ولی این معافیت برای باقی زنجیره لحاظ نشده بود را تکمیل کردیم. برای نمونه در بخش کشاورزی با توجه به معاف‌بودن این فعالیت‌ها از پرداخت مالیات، خدمات بعدی آن مشمول مالیات می‌شد. مثلا برنج معاف از مالیات است اما وقتی این برنج برای شلتوک‌گیری به واحدهای برنجکوبی می‌رفت مشمول پرداخت مالیات می‌شد که در اصلاحیه، این زنجیره‌ها را کامل کردیم. همچنین تا جایی که امکان داشت در اصلاحیه از چندنرخی نیز پرهیز کردیم. چندنرخی، هم برای مودیان و هم برای ماموران ما هنگام محاسبه مشکلاتی را ایجاد می‌کند. با توجه به اهدافی که برای توسعه قانون در نظر داشتیم؛ یکی از تغییرات اساسی، توسعه و تکمیل مالیات سبز بود که در آن، مالیات بر کالاهای آلاینده و مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان به سلامت جامعه اضافه شده است.

چندمورد کالای آلاینده را برای پرداخت مالیات سبز در اصلاحیه دیده‌اید؟

تعیین واحدها و کالاهای آلاینده و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت جامعه را به مراجع تخصصی ذی‌ربط محول کرده‌ایم از جمله سازمان حفاظت محیط‌زیست. آنها سالانه به ما فهرستی را اعلام خواهند کرد که براساس آن، مالیات سبز دریافت می‌شود. به طور کلی در فصل مالیات سبز، مالیات بر واحدهای آلاینده و کالاهای آلاینده و مخرب محیط‌زیست و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت جامعه وضع خواهد شد؛ یعنی علاوه‌بر ١٠درصد مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیاتی مضاعف از این گروه اخذ می‌شود.

 نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده در اصلاحیه ١٠درصد دیده شده است؟ این نرخ برای سال٩٥ پیشنهاد شده است؟

در قانون دایمی نرخ ١٠درصد تعیین شده و پیشنهاد وزارت متبوع این است که در طول برنامه‌ششم توسعه تغییری نکند. برآورد کارشناسی ما این است که با توجه به جمیع شرایط، ١٠درصد نرخی بهینه برای مالیات بر ارزش‌افزوده در کشور خواهد بود.

 یعنی بعد از برنامه‌ششم توسعه مجددا اجازه افزایش این نرخ را به دولت خواهید داد؟

در صورت تصویب مجلس محترم امکان تغییر وجود نخواهد داشت ولی به عقیده ما بهترین نرخ در ایران، ١٠درصد خواهد بود. ضمن آنکه نرخ متوسط در دنیا بالای ١٥درصد است بنابراین نرخ ١٠درصد در ایران را منطقی و مناسب با شرایط می‌دانیم.در لایحه بودجه سال٩٤، پیشنهاد دولت همان هشت‌درصد امسال بوده و نهایتا یک‌درصد افزایش نرخ مالیات سلامت برعهده مجلس گذاشته شده است. با تصویب این اصلاحیه در واقع دودرصد دیگر به این مالیات افزوده خواهد شد.

نرخ سال٩٤ با توجه به نرخ سه‌درصد پیشنهادی قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و تکلیف برنامه‌پنجم توسعه و یک‌درصد مالیات سلامت، مجموعا ٩درصد در نظر گرفته شده است.ضمن آنکه در صورت تصویب نرخ مذکور پیشنهاد آن است که قانون از سال١٣٩٥ و همزمان با برنامه‌ششم توسعه اجرایی شود. در ادامه بحثی که در خصوص تحولات اساسی قانون داشتم، به یک مورد دیگر نیز باید اشاره کنم و آن تغییر مالیات‌های خاص است.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

کارگر: 1393/10/2907:22:14،
127
19
ما گارگرای بدبخت هم داریم از حقوق بخورنمیرمون مالیات میدیم هم روی کالا و خدمات 8 یا 10 درصد مالیات میدیدم.
ولی تلویزیون میگفت طلا فروشای خیابون کریمخان پارسال 500هزار تومن مالیات دادن.
بزن درو: 1393/10/2909:10:40،
103
15
چرا افزایش 2 درصدی ؟!!!!

نمایندگان ملت چرا کاری نمی کنن ؟!!

تورم زاست سال بد
علی: 1393/10/2909:34:03،
90
12
مردم شدن شاگرد دولت
عین بختک افتادن رو مردم بابا مثلا یه طلا فروش با همه سرمایه و خطر و ....7درصد سود میکنه دولت 8درصد میخواد و الانم که10درصد میخواد
خدا برکت رازن بده
شهروند: 1393/10/2911:56:19،
46
13
عدالت و مساوات واقعی همینه, کار و کسب و دارایی‌های مردم در رکود و کاهش قیمت ولی تورم و گرانی و افزایش هزینه های مردم پایان ندارد و همه در بلاتکلیفی و نگرانی و در اخر بیماریهای لاعلاج , واقعا جای تشکر هم دارد.
amir: 1393/10/2912:03:19،
60
9
کسری بودجه رو از حلقوم ما میکشن بیرون
مقدم: 1393/10/2907:31:51،
109
12
فروشنده این مالیات رو از خریدار میگیره و نهایتا فشار مضاعف به مصرف کننده و خصوصا قشر حقوق بگیر ...
مرتضی: 1393/10/2907:39:45،
105
13
یهو بکنیدش 100% خیالهمه رو راحت کنین
شوشي: 1393/10/2922:39:15،
20
15
نه بابا
فقط سالي ٢٪
امسال ميشه ١٠٪
طبق قانون تا ٢٤٪ خواهد رسيد ١٠٠٪نميشه
هي نفوس بد ميزنين؟!
jnr: 1393/10/2907:48:18،
160
12
نرخ زندگي را در لاس وگاس ميدهيم امكانات زندگي در افغانستان را به ما ميدهند و جوري تبليغات ميكنند كه ما بهترين و خوشبخت ترين مردمان دنيا هستيم
صابر: 1393/10/2907:54:59،
101
12
کسری بودجه آوردن حالا گیر دادن به مالیات مگه درآمد هست مالیات می خواهید بگیرید رابین هود کجایی کمک
شمه 43: 1393/10/2916:29:04،
31
11
از ماست که بر ماست
reza: 1393/10/2908:02:34،
89
12
فواره چون بلند شود سرنگون شود .
حامد: 1393/10/2908:02:44،
92
8
عصبانیم
بهنام: 1393/10/2909:05:34،
66
14
ببخشید از زور عصبانیت اشتباها دستم به قرمز خورد.....دیگه از خودم هم داره حالم به هم می خوره...
کاسب: 1393/10/2911:50:16،
30
10
عصبانیت فایده نداره بهتر باهاش کنار بیای

سال زور 13 ماهه مگه نشنیدی؟
سیری ناپذیر: 1393/10/2908:08:58،
64
6
این 8درصدرامیگیرن بخوای تکان بخوری درهمه چی اعمال میشه این اداره دارایی راجمع کنین دیگر
سالار: 1393/10/2908:17:51،
82
15
این مالیات رو کردن تو پاچه ملت هیچکس هم اعتراضی نکرد...
بنا بود تا اخر برنامه 8 درصد بمونه اما حالا که نفت ارزون شد کردنش 9 درصد!!!
آیا میدانید 1 درصد مالیات برارزش افزوده چه رقمی میشه؟؟؟ دقت کنید فقط یک درصد نه 9 درصد سال بعد!
فرض کنید هر ایرانی ماهی 300هزار تومان خرج کنه که یک درصدش میشه 3000تومن * 12ماه سال * 79میلیون ایرانی = 34 هزار میلیارد تومن و معادل یارانه پرداختی یکسال !!!! (یعنی دولت یک یارانه میده و نه تاش رو میگیره!)
حالا هی بگید وزیر بهداشت خوبه! پارسال همین یک درصد رو به وزیر دادن که دارو ارزون بشه و حقوق ها افزایش پیدا کنه که شد اما متاسفانه کیفیت کادر پزشکی بالا نرفت که نرفت...
یا حق
اس: 1393/10/2908:18:15،
48
23
این مالیاتو باید تولید کننده و فروشنده بدن نه اینکه از من کارمند که ماه به ماه ازم مالیات کم می شه دوباره بیان مالیات بگیرن!!!!!!!!!!!!!
علی: 1393/10/2910:31:21،
35
16
بنده خدا تو باغ نیستی انگار
مالیات ارزش افزوده = مالیات مصرف
یعنی هرکی مصرف کننده نهایی باشه پولشو میده
گرفتی؟
سرباز: 1393/10/2915:23:59،
17
18
چرا خالی میبندی اخه دو دو تا میشه چهار تا
3000 * 79,000,000 * 12 === 2,844,000,000,000
یعنی حدود سه هزار میلیارد تومن یعنی معادل یک ماه یارانه نه 12 ماه مجید جان
ایرانی: 1393/10/2908:23:03،
53
14
بودجه دولت 500 هزار میلیارد تومن هست که با این 9 درصدی که از ملت میگیرن میشه 400 هزار میلیارد تومن...
تبریک چون "وابستگی دولت ما به نفت از بین رفت" اما به قیمت سرکیسه کردن مردم بدبخت...
100 هزار تومن جنس میخری باید 9 هزار تومن مالیات بدی...
یه چیزه جالب: آیا میدانید به پنیر پیتزار مالیات برارزش افزوده تعلق نمیگیره اما به ماست و دوغ تعلق میگیره.
کشکول طلایی: 1393/10/2908:34:46،
43
14
سرمایه وزحمت جان کندن و وام وگرفتاری از کسبه محترم :سود و درآمد ورحمت از آن دولت. نشانه عدالت .باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحر است.
زاهد : 1393/10/2908:47:51،
63
11
با سلام
در تمام دنیا از ملت فقط یک بار مالیات میگیرند اما در ایران از زمان گرفتن حقوق یک کارمند مالیات به ترتیب زیر است
1- 10 % حقوق و مزایای پرداختی از ابتدای امر از فیش بدون رضایت و اجازه کسر میگردد

2- به ازای هر خرید 8% مالیات بر ارزش افزوده و این در حالی است که مالیات بر ارزش افزوده بر تولید باید در نظر گرفته شود نه بر خرج یک حقوق بگیر؟

3- مالیات بر ارزش افزوده وعوارض وغیره.....در قبض های شرکتهای خدماتی که حدودا 33% از قبض را شامل میشود از مشترک اخذ میشود

حال با توجه به اوضاع فوق بین 30الی 40 درصد در آمد یک حقوق بگیر دوباره از او گرفته میشود و در مقابل هیچ خدماتی به او ارائه نمیگردد.
درآمد ماهیانه 1500000
1500000*40%=600000 مالیات در ماه
فروشنده: 1393/10/2908:55:24،
54
16
مالیات ارزش افزوده قرار بوده سال 93 برابر 7 درصد باشد که 1 درصد بخاطر بیمه سلامت به آن اضافه گردید و با پول زیادی که جمع شد پروژه بیمه سلامت انجام گردید که کار خوبی بود.
اما سال 94 آخه به چه بهانه مالیاتی که نباید زیاد میشد و باید همان 8 درصد باقی میماند رو دارید میکنید 10 درصد.
به ازاء هر فروش ما باید 10 درصد از مشتری بگیریم و بعد از پایان هر فصل بریزیم به حساب دولت.
سوال این است چرا سال دیگه 2 درصد دارید زیاد میگیرید ؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم درجریان نیستند و این وسط کسی که مصرف کننده نهایی است بیشترین مالیات را میدهد.
حمید: 1393/10/2908:58:52،
44
10
وقتی مالیات با کشورهای اروپایی مقایسه میشه بهتره که خدمات دولتی مثل درمان، بیمه ، حقوق و دستمزد و حمایتهای اجتماعی هم مقایسه بشه وگرنه خیلی یه طرفه و مضحک میشه.
در ضمن در کشورهای اروپایی سیستم توزیع درست کالا و نظارت مردم باعث میشه کالا فقط یه بار دست به دست بشه و یه بار مالیات گرفته بشه. اما اینجا چی؟... تولید کننده - بنکدار - واسطه- مغازه دار- مشتری یعنی در مجموع دولت از یه کالا 4 بار مالیات میگیره که میشه 40 درصد . خودتون حساب کنین دولت بیشتر طرفدار تولیده یا واسطه گری؟
Reza: 1393/10/2909:02:36،
37
13
قابل توجه مالیات بر ارزش افزوده 16 درصد . چون هم تولید کننده 8 درصد تعیین کرده و هم از فروشنده 8 در صد از جیب مبارک ما و شما عاید سازمان مالیات میشه در مجموع به غیر از مالیات های مختلف میشه گفت 60 در صد در امدمون هر کسی به هر میزانی باد و بخار میشود . بماند از کیفیت ها و ...
رضا: 1393/10/2909:04:00،
32
12
وقتي نفت رو ارزون مي كنن و درآمد دولت كم ميشه خوب يه جوري دولت هم از طريق جريمه خودرو ها , گرون كردن اجناس و همين ماليات هاي بي حساب و كتاب ميخواد جبران كنه ديگه . يه دوربين مي خرن 500000 تومان اونوقت روزي 500000 تومان ازش در ميارن.
البته مرگ بر آمريكا يادمون نره !!!
شرمنده مسوولین: 1393/10/2915:14:30،
24
14
دوربین‌های نصب شده جهت محافظت از جان مردمه , چون هیچ جای دنیا مسوولین به این دلسوزی نداره و جایی که دوربین نیست و تو ترافیک که حداکثر سرعتی که میشه رفت ۴۰ کیلومتره کمین میکنند و جریمه میستانند همه از دلسوزیه!!!!!!!!!!!!!!!
m.k: 1393/10/2909:59:24،
38
13
اخه یکی بیاد بگه این چه صیغه ایه دیگه هر چی در میاریم باید بدیم ارزش افزوده و مالیات و هزار کوفت و زهره ماره دیگه
حسام: 1393/10/2910:13:09،
17
12
اشتباه منفی دادم
پرهام: 1393/10/2910:23:47،
22
11
ماليات بر ارزش افزوده از هركالا وخدمات صرفا" بايد از مصرف كننده نهايي وفقط براي يكبار وصول بشه در تمام دنيا هم همينجوره ولي چون مملكت ما همش دلال بازيه نرخ ماليات از 8 درصد و 10 درصد به 40 وپنجاه درصد مي رسه لذا اگر نمايندگان يك ذره دلشان به حال مردم سوخته باشه بايد قانون را جوري اصلاح يا وضع كنند كه ماليات فقط يكبار درنهايت گرفته بشه .
فرهنگی: 1393/10/2911:02:48،
30
10
لیاقت ما مردم همینه.....
معلم : 1393/10/2911:04:07،
21
10
مالیات دادن مون مثل کشورهای پیشرفته وغربی وضع زندگیمون مثل افغانستان و.... اینم دستاوردهای مهم ........
دوست: 1393/10/2911:06:12،
22
12
خجالت اوره ما کارگران از روی حقوق که هیچ همه جا باید مالیات بدیم بعد تجار و فوتبالیستها که درامد انچنانی دارند از مالیات معافند
ارش: 1393/10/2911:38:07،
30
13
دولتی که سر سال مالیات میگیرن دیگه ارزش افزوده اش چه صیغه ایه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسعود : 1393/10/2911:47:06،
23
8
خدایا کمکمون کن از این وضعیت
چی میخواهد بشه؟
رضا: 1393/10/2911:56:24،
24
11
با اينهمه گراني روز افزون اجباري دولت پس چرا اعلام ميكنيد تورم كاهش يافته ؟ !!!!
حسن: 1393/10/2912:38:57،
27
10
ایران دو قسمت جدا شده، قسمت مردمش همه بدبختیها رو دارن، اون‎‎یکی قسمتش هم همه خوشبختی‎ها رو!
پیمان: 1393/10/2913:33:16،
15
15
دینگ دینگ هرروز بدتر از دیروز.تو این چند سال اینا چه کاری خوبی کردن ما هم نفت داریم هم گاز وخیلی منابع خدادادی ولی باید مالیات زیاد هم بدهیم .عیب نداره حداقل پول نفت رو بیارن خرج این مملکت کنن
دلال: 1393/10/2914:26:43،
28
16
خودروی صفر حداقل دو تومن میاد روش متاسفانه. مثل امسال...
احسان: 1393/10/2916:26:55،
20
14
قراره تا 20% بره بالا
666: 1393/10/2919:42:14،
13
11
وقتی همه چیز در رکوده زورگیری مالیاتی چه معنی داره.
ایمان: 1393/10/2922:24:50،
26
15
لعنت بر انرژی هسته ای و خواهانش
لبخند و آرامش حق مسلم ماست
فردا ۴ نفر تو تلویزیون میان میگن تحریمها اثر نداشته
مهران: 1393/10/2923:11:49،
22
12
بودجه ی کشور رو انواع و اقسام افراد و نهاد ها و ارگان های مرئی و نامرئی می گیرند و معلوم نیست کجا خرج می شه مردم باید مالیات بدن ؟؟؟؟؟؟
کامران: 1393/10/3009:29:24،
16
12
ما این دولت ودوست داریم وباتمام کارهاش موافقیم حالا ببینید22 چکار میکنیم
میثم: 1393/10/3017:52:04،
25
6
من فروشنده سیمان و..هستم الان ازخدامه سیمان فروش بره با 4درصد سود اونم باصدتا نسیه وحمالی اما دولت محترم 8درصدش رو اولش میگیره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
جزئیات کامل بخشنامه فروش خودروی جدید برلیانس کراس C3 منتشر شد - مرداد 96
زمان واریز و برداشت یارانه مرداد ماه 96 اعلام شد
آغاز دور جدید پیش فروش خودروی دنا پلاس از سوی ایران خودرو - مرداد 96
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
کاهش چراغ خاموش نرخ سود در بانک‌ها
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار ایران
رنو کوئید بهتر است یا سایپا کوئیک؟
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
اولین عکس‌های واضح از آیفون 8 را ببینید
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
اولين نمونه از خودروی JAC J4 وارد ایران شد
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما