کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار همچنان نزولی است


کد خبر : ۹۴۴۳دوشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱:۳۸۳۲۲۶ بازدید

دلار روز گذشته را نیز با ثبت قیمت‌های پایین‌تر آغاز کرد و وارد مرز سه‌هزار و 440 تومان شد. دلار در هفته گذشته افت ...

دلار روز گذشته را نیز با ثبت قیمت‌های پایین‌تر آغاز کرد و وارد مرز سه‌هزار و 440 تومان شد. دلار در هفته گذشته افت 46 تومانی را تجربه کرد.

انتظار فعالان بازار برای کاهش قیمت موجب افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار شد که این امر دلار را به زیر مرز 3500 تومان سوق داد. این در حالی است که دلار در هفته‌های اخیر بیشتر مواقع بالای مرز 3500 تومان نوساناتی را تجربه کرد.

محبوبه سیف‌الحسینی، کارشناس بازار ارز به ما می‌گوید:  روز یکشنبه رکود حاکم بر بازار ارز ادامه داشت و دلار روندی کاهشی را تجربه کرد. کاهش قیمت دلار در حالی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد دولت با توجه به تغییر شرایط قیمت نفت و افت شدید آن در پی طراحی بودجه‌ای انقباضی است. در نتیجه فشار به دلار بیشتر می‌شود و با تغییر منابع ارزی بالطبع قیمت دلار بیشتر می‌شود.

اما در عمل شاهد هستیم که برخلاف این تفسیر دلار همچنان سیری نزولی را طی می‌کند. به نظر می‌رسد، امید به نتایج مذاکرات و گشایش‌های سیاسی و اقتصادی که ممکن است ایجاد شود، باعث شده است قیمت دلار همچنان ثابت بماند و تقاضایی برای اسکناس وجود نداشته باشد.

وی درخصوص تاثیر اعلام نرخ‌های رسمی ارز از سوی بانک مرکزی و تاثیر آن بر قیمت ارز در بازار هم می‌گوید: در ابتدا، اعلام نرخ توسط بانک مرکزی تاثیر زیادی را بر بازار‌ ارز ایجاد می‌کرد اما اکنون این تاثیر‌گذاری بسیار محدود شده و بیشتر این سیاست‌ها بر میزان ارز توزیع‌شده در بازار استوار است که اثرگذاری بانک مرکزی در بازار را نشان می‌دهد. 


سکه بالای 1 میلیون تومان ماند

قیمت سکه در بازار‌های طلا و سکه در روز گذشته روندی صعودی داشت. البته مقدار افزایش‌ها بیش از سه‌هزارتومان نبود. صعود قیمت‌ها در بازار آزاد کشور در شرایطی رخ می‌دهد که بازارهای جهانی تعطیل هستند و قیمت اونس جهانی طلا بر 1281 دلار ایستاده است.

مهدی برزگر، فعال و تحلیلگر بازار سکه و طلا در تشریح این حال‌وهوا می‌گوید: با وجود آنکه قیمت اونس در بازارهای جهانی ثابت مانده اما قیمت‌ها در داخل روندی افزایشی را تجربه کرد. می‌توان دلیل اصلی این اتفاق را در گرم‌شدن بازار سکه و طلا جست‌وجو کرد. لازم به ذکر است که تحلیل‌ها و تفسیر‌های موجود حکایت از افزایش قیمت اونس طلا در روز‌های آینده دارد.

همین موضوع را می‌توان یکی از دلایل افزایش تقاضا برای سکه در بازار روز یکشنبه دانست. بسیاری از تحلیلگران معتقدند قیمت هر اونس طلای جهانی می‌تواند تا 1300 دلار افزایش پیدا کند. همان‌طور که پیش از این اشاره شد، تصمیمات بانک مرکزی سوئیس باعث شده بود قیمت جهانی اونس افزایش پیدا کند.

همچنین با نزدیک‌شدن به آغاز سال نو چینی، تقاضا برای طلا در چین افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع موجب می‌شود بعد از ماه ژانویه قیمت طلای جهانی رو به افزایش بگذارد. محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر، بازار سکه و طلای داخل را باثبات توصیف کرده و پیش‌بینی می‌کند این ثبات تا اواسط هفته جاری ادامه یابد. از آنجا که نرخ ارز از ثبات نسبی برخوردار است بنابراین به نظر می‌رسد التهابی در بازار طلا و سکه به وجود نیاید. 
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها