کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تسهیلات خرید خودرو با سود 28 درصد !


کد خبر : ۹۴۱۹شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰:۰۷۹۰۷۱ بازدید

چند روز پیش، میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، از افزایش دو برابری وام خودرو خبر داد و اعلام ...
تسهیلات خرید خودرو با سود 28 درصد !تسهیلات خرید خودرو با سود 28 درصد !

چند روز پیش، میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، از افزایش دو برابری وام خودرو خبر داد و اعلام کرد: این موضوع در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است و احتمال دارد، وام خودرو دست‌کم دو برابر افزایش یابد!

 اما این موضوع باعث واکنش برخی ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی ـ که به شدت ‌موافق کاهش قیمت خورو هستند ـ‌ شد. 

یکی از نمایندگان به این خبر واکنش نشان داد‌ و درباره موضوع افزایش دو برابری وام خودرو گفت‌: با توجه به افزایش قیمت فروش خودرو در کشور، امکان خرید خودرو برای خانوارهای با درآمد کم و متوسط نیز پایین آمده است‌؛ بنابراین، ‌خودروسازان، بانک‌ها و لیزینگ برای اینکه بتوانند منابع مالی خرید خودرو مردم را تأمین کنند، باید رویکردشان ارائه تسهیلات بیشتر بانکی باشد.

این نماینده افزود: باید پذیرفت در صورت تأمین منابع مالی خریداران خودرو ـ با دریافت وام خودرو با نرخ بهره بالا ـ قیمت تمام شده خودرو برای مردم، بیشتر از نرخ گران کنونی خودرو می‌شود. 

اما موضوعی که بیش از هر چیز دیگری در اینجا پرسش‌برانگیز می‌شود، اینکه چگونه است ‌دولت ‌به بخش مسکن وام بیشتری نمی‌دهد و به بهانه اینکه ایجاد تورم و افزایش قیمت ملک نشود، ‌وام خرید مسکن تا سقف ۸۰ میلیون تومان ‌را پرداخت نمی‌کند، اما حاضر است برای خرید خودرو وام ‌دو برابر دهد؟‌ آیا غیر از این است که عده‌ای می‌خواهند با این کار ‌‌هر طور شده از خودرو‌های تولید داخل حمایت کنند؟ 

محمد باقری بناب‌ اظهار داشت: بحث خودرو‌سازی دارای اشکالاتی است و ان‌قلت‌های اساسی در کشور به آن وارد است. گویا دولت و بنگاه‌های اقتصادی به این مسأله توجه جدی دارند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که منافع خودر‌و‌ساز‌ها تأمین شود ! وام دادن برای خرید خودرو با شرایطی که گفته شده، این شائبه را پدید آو‌رده‌ که به فکر تأمین منابع خودرو‌سازی‌ها هستند و بحث مردم و کیفیت خودرو، تنها موردی است که در آن نادیده گرفته شده است؛ بنابراین، اگر می‌خواهند وام را افزایش دهند، کیفیت را نیز به‌‌ همان نسبت افزایش دهند. 

وی می‌افزاید: آیا افزایش وام خودرو واقعا به خاطر مردم است یا برای غول‌های خودرو‌سازی داخل، که عملا به فکر ‌در‌آمد و فروش محصولات خود هستند؟ اگر برای حل مشکل مردم است، ‌پس این وام‌ها‌ را ‌با سود معقول در اختیار مردم گذارند.

وی گفت: وام‌هایی که قرار است برای ‌خرید خودرو به مردم داده شود، با سود 22 یا 26 و یا 28 درصد خواهد بود‌ که این عملا نمی‌تواند به نفع مردم باشد؛ بنابراین، اگر راست می‌گویند، ‌وام را با بهره 4 درصد ‌در اختیار متقاضیان قرار دهند. هر گاه این کار ‌انجام شد، معلوم می‌شود‌ برای مردم کاری انجام شده، در غیر این صورت، ‌لاپوشانی شده ‌یا ‌پشت پرده‌ای در کار است که می‌خواهند از این راه، کالاهای با کیفیت پایین خود را در بازار به فروش برسانند!  از سوی دیگر، به نظر من‌، مدیران بانک‌ها و خودرو‌سازی‌ها با یک توافق پنهان، می‌خواهند هر گونه شده، نقدینگی خود را تأمین کنند. آنان به جای اینکه کیفیت کار و فعالیت خود را بالا ببرند و یا برای جلب مشتری، قیمت‌هایشان را پایین بیاورند، می‌خواهند با توسل به این روش‌ها، ‌جیب خود و ‌بانک‌ها را پر ‌کنند و باز هم این مردم هستند که بیشترین زیان را خواهند دید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها