کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

نگاهی به 4 محصول اروپایی جدید بازار ایران

کدخبر:۹۴۱۸شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴:۳۴۱۰۳۱۱ بازدید

در سال‌های اخیر با شدت گرفتن تحریم‌ها و رفتن خودروسازان در لیست این محدودیت‌ها، در کنار افزایش شدید قیمت ارز در کشورمان که منجر به ...

در سال‌های اخیر با شدت گرفتن تحریم‌ها و رفتن خودروسازان در لیست این محدودیت‌ها، در کنار افزایش شدید قیمت ارز در کشورمان که منجر به صعود ناگهانی محصولات اروپایی شد، کم کم بازار از دست اروپاییان خارج شد و با قطع تولید برخی از آنها، چینی‌ها روی کار آمدند.

این اتفاقات درست در همراهی با کاهش میزان حمل و نقل‌های جاده‌ای، ثابت می‌کرد که فعلا زمان خرید یک کشنده گران‌قیمت اروپایی نیست، چرا که این محصولات در بازار سیاه و با وجود داشتن حتی کارکرد بالا، قیمت‌های نجومی پیدا کرده بودند. اما چند ماهی است که باز هم با وجود این تحریم‌ها و فشار‌ها، بوی خوش ورود برخی از این نام‌های قدیمی و معتبر به گوش می‌رسد و یا در حال حاضر در بازار و جاده‌ها حاضر شده‌اند و یا اعلام وجود کرده‌اند.

در این مطلب سعی داریم به جایگاه این محصولات در آینده در بازار نگاهی کنیم و آنها را از این زاویه و نه مبحث فنی مورد بررسی قرار دهیم.


DAF XF 105

آخرین باری که DAF در ایران حاضر شد، مربوط به عرضه محدود کمپرسی‌های سری 3200 بود؛ محصولاتی که خیلی زود به اوراقی‌ها سپرده شدند و کمتر اثری از آنها دیده می‌شود. DAF از ابتدا با مشکلاتی در ایران حاضر شد که البته خیلی سریع نیز حل شد. 2 نماینده برای آن در ایران پیدا شدند که نماینده اصلی توانسته است خود را به اثبات برساند. DAF با اتاق نسل قبلی در کشورمان عرضه می‌شود. هر چند که نسل فعلی آن نیز یک سالی است که در دنیا وارد میدان فروش شده است، اما همان تغییرات کم، اثر زیادی در نمای ظاهری و زیبایی آن داشته است. DAF چندان عاشق و دلباخته در ایران ندارد و اکثر کسانی که آن را دوست دارند، به خاطر طراحی زیبا و ابهت اتاقش است. 

hj0xdcnzm529cy96z9wa.jpg

اما همین قدر باید بدانیم که  DAF در اروپا در زمینه فروش حتی گاهی مواقع بهتر از ولوو و مرسدس بنز عمل می‌کند و این نشان‌دهنده این است که بازار رقابتی و منطقی اروپا، این محصولات هلندی را تایید کرده است. DAF در هلند اولین کامیون پرفروش است که البته از امتیاز میزبانی نیز برخوردار است. نو عروس هلندی جاده‌های کشورمان، از سمت آذربایجان ایران پا در بازار فروش گذاشته است و به همین خاطر اکثر نمونه‌های در حال تردد با پلاک این منطقه هستند.

DAF کار سختی در ایران پیش رو دارد، چراکه سرنوشتی که برای محصولات MAN در ایران افتاد و باعث شد تا خریداران آن، با وجود اینکه خودرو‌هایشان از برترین‌های بازار بود اما در آینده دچار مشکلاتی شوند، ممکن است برای DAF نیز پیش بیاید و همین قضیه می‌تواندکمی دودلی در خریداران به وجود آورد. اما عرضه‌کننده این محصولات خوشنام در ایران اگر بتواند نمایندگی‌های تعمیر و خدمات پس از فروش این خودرو را به حد کافی در کشور برساند، می‌توان DAF را با داشتن پیشرانه 460 اسب بخاری و قیمت خوب آن، در کنار امکانات رفاهی خوب و به‌روز، اتاق نرم و جادار و بهره‌مندی از نام آمریکایی paccar، یکی از برترین‌های داخل کند. هر چند که DAF را می‌توان کم و بیش در  جاده‌ها دید و در حال زیاد شدن تعداد آنهاست، اما هنوز زمان لازم است تا خریداران این کشنده مدرن و باکیفیت از چگونگی حضور آن در ایران مطمئن شوند. 

اتفاقی که امیدواریم زودتر بیفتد تا با عرضه انبوه‌تر این خودرو، نه‌تنها در این صنعت و صنعت حمل و نقل جهش‌های بزرگی ببینیم، بلکه محصولاتی لایق مردم کشورمان به دستشان برسد. قیمت محصولات DAF در ایران بسته به تجهیزات آنها بین 510 تا 540 میلیون تومان است.


ولوو FH-500

ولوو و مرسدس بنز از نام‌های بسیار قدیمی و شناخته شده در کشورمان هستند که همیشه رقابتی تنگاتنگ با هم داشته‌اند. ولوو FH-500 نسل چهارم که در حال ورود به بازار کشورمان است، دقیقا نقطه مقابل بازیکن حریف، یعنی مرسدس بنز آکسور است. نمایی به شدت رادیکال و زیبا، برخورداری از بالا‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیای ماشین سنگین، برخورداری از پیشرانه‌ای بهینه‌تر و قدرت بالا که باز هم نام ولوو را در صدر کشنده‌های پر قدرت داخلی نگاه خواهد داشت، از مهم‌ترین خصوصیات درشت این کشنده است.


625ix73daqdvuaozzu0f.jpg


ولوو از قدیم جایگاه ویژه‌ای در کشورمان داشته و هر چند هنوز هم اکثر راننده‌ها و قدیمی‌های این کار، توان کاری محصولات مرسدس بنز را برتر می‌دانند، اما به همان میزان نیز افرادی هستند که مرسدس بنز‌های فعلی موجود در ایران را به خاطر رنگ پیری آنها، در حد و اندازه‌های نام FH نمی‌دانند. ولوو با عرضه این محصولش در بازار، خصوصا که تنها کشنده 500 اسبی و اولین آن در این کلاس قدرتی است، فاصله خود را با رقبایش بیشتر خواهد کرد. سایپا دیزل هر چند در ابتدا خبر‌هایی از ورود دوباره ولوو به ایران داده بود اما با شدت گرفتن تحریم‌ها، این خبر رنگ خود را باخت، اما با عکس‌هایی که از این کشنده در نمایشگاه‌های داخلی در غرفه‌های سایپا دیزل دیده می‌شد، می‌شد تصمیم محکم این شرکت را برای بازگرداندن ولوو به ایران دید. FH-500 نسل جدید از سری پیشرانه‌های D13 از جعبه دنده‌های پیشرفته خودکار I-shift برخوردار است که باید آن را از همین الان تکنولوژیک‌ترین کشنده و خودرو سنگین بازار داخل به حساب آوریم. در حال حاضر نمونه‌های صفر و کم کارکرد نسل قبلی، با قیمت‌های نجومی بالای 600 میلیون و تا 650 میلیون تومان و حتی بیشتر خرید و فروش می‌شوند. با این شرایط اگر FH جدید با این قیمت نیز عرضه شود، پس حتما خریدارانی خواهد  داشت، ضمن اینکه قیمت نهایی در پیش‌فروش این محصول، مشروط به شرایط روز بازار گذاشته شده است. اما از طرفی رقبای اصلی این کشنده یعنی DAF XF- 105 و اسکانیا R-440 با قیمت‌های بسیار کمتری در بازار حاضرند. به همین خاطر بعید است که قیمت این کشنده از مرز نهایتا 600 میلیون گذر کند، چرا که تردید برای خرید آن را بیشتر خواهد کرد. ضمن اینکه در شرایط الان، نگاهی قدیمی اما درست نیز به کشنده‌های بسیار پیشرفته وجود دارد؛ نگاهی که از مشکلات تعمیر و کمبود و گرانی قطعات و هزینه‌های این محصولات ناشی می‌شود. 


 اسکانیا R-440 
 

اسکانیا مثل MAN دیگر زیرمجموعه گروه سنگین‌سازی فولکس واگن، دارای شخصیتی آرام و دوست‌داشتنی است. اسکانیا شاید اندازه مرسدس بنز و ولوو در ایران، عاشق و دلباخته نداشته باشد، اما کمتر کسی پیدا می‌شود که از اسکانیا با احترام نام نبرد. محصولات اسکانیا از گذشته در ایران طرفداران زیاد داشته‌اند که نرمی، سواری خوب، امکانات مناسب، استهلاک کم و قدرت کشندگی بالا از مهم‌ترین دلایل موفقیت این محصولات بوده است.
 

zznd95dvjjtmdigr9hwd.jpg


جدید‌ترین سری از محصولات اسکانیا این بار با کد 440 نشان‌دهنده خروج 440 اسب بخار قدرت از سینه خود است که موتوری 13 لیتری را در خود جای داده است. اسکانیا را اگر بخواهیم با رقبایش مقایسه کنیم، باید بگوییم که هر چند چهره مدرن ولوو FH نسل جدید را ندارد، اما موفقیت این نمای خارجی آنقدر بوده که شالوده و طرح اصلی آن از سال 1995 تا الان بسیار موفق عمل کند و تغییرات بنیادین خاصی به خود دیده است. اسکانیا در برابر آکسور، 2 دنیای متفاوت را نشان می‌دهند؛ یکی برخوردار از نگاه‌های تعصب‌گرایانه و بدون داشتن امکانات مدرن اما با استهلاک بسیار کم که زبانزد همه است‌ و دیگری برخوردار از چهره‌ای ساده اما زیبا و کاملا به‌روز، امکانات نسبتا بالا، راحتی اتاق و البته هزینه‌های تعمیر و قطعات بالا‌تر که برخی‌ خریداران را می‌ترساند. البته این ترس با آمدن نمونه‌های جدیدی چون رنو پرمیوم 460 که مدام حضور آن پر‌رنگ‌تر می‌شود، ولوو FH جدید و DAF XF- 105 بسیار کم‌رنگ‌تر خواهد شد. اسکانیا با این شرایط بازار، هنوز هم مشتریانی دارد که در صف خرید آن انتظار می‌کشند و این نشان می‌دهد که اسکانیا با حضور دوباره چند‌ساله‌اش و البته به دور از تنش‌های سیاسی و تحریم‌ها، توانسته است به خوبی پای خود را در ایران محکم کند. اگر روزی قیمت‌ها به حدی برسد که خرید کشنده‌های نو، برای عده بیشتری از خریداران مهیا شود و قیمت قطعات یدکی نیز پایین بماند، اسکانیا را باید یکی از برنده‌های فروش در بازار داخل بدانیم؛ چرا که نگاه‌های بسیاری هنوز دنبال محصولات اسکانیاست.


مرسدس بنز آکسور

آکسور یار آشنای راننده‌های ایرانی است که حدودا از سال 1389 تولید آن متوقف شد. آکسور زمانی در کنار آکتروس و آتگو، محصولات معتبر و به‌روز ایران خودرو دیزل بودند که با رقبای اروپایی خود، دست و پنجه نرم می‌کردند. چند ماه قبل بود که خبر‌هایی از ورود دوباره این محصول نسبتا قدیمی آلمانی به جاده‌ها رسید. هر چند که ابتدا گمانه‌هایی درباره ورود نسل سوم این کشنده زده شد اما با پخش خبر‌های دقیق‌تری از آن و نمایش این کشنده در نمایشگاه‌ها، آکسور نسل دوم با یک تغییر چهره کوچک، دوباره خبر از ورود به جاده‌ها داد. آکسور به نسبت رقبای امروزی‌اش کمی قدیمی به نظر می‌آید؛ هرچند شاید رقبای آن نیز در برابرش امکانات چندان بیشتری نداشته باشند، اما حداقل از جعبه دنده‌های خودکار که امروزه پای ثابت امکانات محصولات اروپایی هستند، برخوردارند. آکسور با همان مشخصات نسل قبلی و فقط با تغییر در جلو پنجره و کمی شبیه‌شدن به نسل جدیدش، راهی بازار خواهد شد تا با قیمت احتمالی در حدود 550 میلیون تومان، ثابت کند که ارزش برند و پیشینه خوب، هنوز هم حرف اول را در بازار می‌زند. آکسور را باید از الان در این بازار، موفق به حساب آوریم؛ چرا‌که نام شناخته‌شده‌ای است، آزمایش خود را پس داده و مهم‌تر از همه ظاهرا قرار نیست تولید آن به درازا بکشد و عرضه‌ای محدود خواهد داشت. 


8w6jnh7pu6d7of9xnfp.jpg


مگر اینکه شرایط همکاری ایران خودرو دیزل و مرسدس بنز دوباره فراهم شود؛ همکاری‌ای که در سال 2015 به پایان چند دهه‌ای خود می‌رسد و تمام می‌شود. سادگی و خوشدستی تعمیر این کشنده در کنار امکانات نسبتا مناسب آن، برخورداری از نام و نشان بنز، استهلاک کم و نمایی که هنوز هم زیبا به نظر می‌آید، برخورداری از خدمات پس از فروش و گستردگی مراکز تعمیرگاهی آن، می‌تواند فروش آکسور را تضمین کند. اما این کشنده با داشتن مشخصاتی مثل سپر‌های بی‌رنگ، جلو پنجره بی‌رنگ و نبود فلاپ‌های اتاق و شاسی، داشتن جعبه دنده‌ای از نوع تقه‌ای و نسبتا قدیمی، تکان‌های زیاد اتاق، صندلی ثابت شاگرد، موتوری که هر چند با وجود سادگی آن، اما نسبت به رقبایش تکنولوژی کمتری دارد و عوامل اینچنینی، کمی در برابر رقبای امروزی‌اش قدیمی به نظر می‌آید. اما وقتی شرایط فعلی در حالی است که هنوز بنز دماغ‌دار دیروز و واگن هود امروز به خاطر سادگی تعمیر و خوشنامی‌اش، طرفداران زیادی دارد، آکسور نسل دوم حتما خواهد توانست مشتریانی را نیز، حتی در صف انتظار خود نگه دارد. این کشنده با موتور 12 لیتری خود، 428  اسب بخار قدرت تولید می‌کند که امروزه با این حجم، قدرت بیشتری گرفته می‌شود. رقبای آکسور را باید تمام کشنده‌ها اروپایی دانست و نمی‌توان آن را با دشمنان چینی آن، هم رده قرار داد؛ خصوصا که قیمت بالای آن، از این کار جلوگیری می‌کند. 

آکسور اگر با این قیمت عرضه شود، هیچ اتفاقی در قیمت نمونه‌های کارکرده آن که امروزه زیر 400 میلیون خرید و فروش می‌شوند، نخواهد افتاد، ولی حباب قیمت نمونه‌های کم کارکرد آن را خواهد ترکاند. 

عصر خودرو

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

۱: 1393/10/2717:20:35،
158
18
چه عجب بالاخره یک چیز اروپایی دیدیم بعد از این همه چینی
حسین: 1393/10/2721:37:54،
39
21
این چه وضعیه، ایرانجیب ماشین میزاره، بنز
سریع یه یارویی میاد میپرسه بنز بخرم بهتره یا کره ای و چینی لگن؟
بی ام و میزاره، سریع کربلایی جعفر میاد میپرسه بی ام و بخرم بهتره یا کره ای و چینی لگن؟
بوگاتی میزاره باز اوس قلی میاد میگه بوگاتی بهتره یا کره ای و چینی لگن؟

باباجو شماها که سطحتون همون لگنهای چینی و کره ایه خوب برید بخرید دیگه. چرا رو اعصاب چهار تا آدم حسابی هستین؟ از من بپرسین میگم پیاده برید بهتره.
نسل سوخته تحریم ها: 1393/10/2722:14:28،
47
15
یه خبر هست ربطی به مطلب نداره ولی گفتم بگم بدونید خوبه...

امروز یکی از نماینده های مجلس دقیقا وقتی داره مذاکرات شکل میگیره گفت:

اگر امریکا تحریم جدید تصویب کنه مجلس طرح غنی سازی 60%تصویب میکنه...

ای خدا انقدر از اون قسمت تاریخ خوشم میاد که مجلسو روس ها به توپ بستن...

ایرانجیب لطفا به جای خبرای فرعی، خبرای اصلی رو بذار....
میثم: 1393/10/2800:33:08،
20
7
خوب یک عکس از داخلش میگذاشتین
برای ماشین چینی از اگزوز عکس میگیریناااااااااااااااا
saeed: 1393/10/2807:33:48،
13
16
فقط ماك 2015 آمريكايي و بس!!
نوید: 1393/10/2717:51:45،
52
12
قیمت ها رو بپا.
14: 1393/10/2813:03:29،
7
8
جواب به مشكي :
اونوقت ميشه بفرماييد چطوري برنامه نويسي اش رو معكوس كردن!!
چطور كشورهاي ديگه نتونستن فقط ما تونستيم !!
اين حرف مثل اين ميمونه كه روز رو تبديل يه شب كنيد...
اگه آگاهي و علمش رو نداريد عقل كه داريد ، راجب هر چيزي كمي تامل و فكر كنيد .
امیر: 1393/10/2717:53:46،
182
15
معما را
حل کنید!
سلام- من مونده ام که چطور تا یک پهباد امریکائی در ایران افتاد سپاه توانست از روش تقلید کرده و پهباد ایرانی بسازد اما 50 ساله بنز سوار می شویم، اما همچنان “پراید” مونتاژ و تولید می کنیم!
باریش: 1393/10/2719:11:18،
53
15
جواب امیر
ساخت پهباد در حد شعار بود
در صورت عمل هم ساختن یک نمونه امکان پذیره و شدنی
ولی ساخت ملیونها دستگاه بنز بجای پراید با وجود این همه دقلبازی امریست محال
کامیونهای داف همیشه بهترین از هر لحظ بودند و محصولات دیگر اروپایی هم بطبع از کیفیت بالایی برخوردارند
ولی مشکلی که داف داره تو کشور ما هنوز جایی محکم نداره و احتمالا در خدمات هم با مشکا روبرو بشه
مردم فعلا فاو چینی رو با نصف قیمت و کارایی نسبتا خوب ترجیح دادن به داف
داف واقعا دافه...
حمید: 1393/10/2721:21:15،
30
17
امیر جان حرف دلمو گفتی. آخه کشوری که نمیتونه یه ساعت مچی بسازه و پنجاه ساله پیکان و پراید با قطعات چینی سرهم میکنه، چطور فوری پهباد آمریکایی ساخت. دوستان خواهش میکنم به امیر عزیز + بدید.
جلال: 1393/10/2721:51:43،
28
17
شما مطمئنی که اونا تونستن پهپاد بسازن؟!!!
مشکی: 1393/10/2723:12:32،
15
21
اخه چرا فکر نکرده اینجور حرف میزنی!!!
پهپاد رو بر اساس مهندسی معکوس که هزینه بسیار زیادی داره ساخته شده یعنی حتی بیشتر از هزینه ای که خود امریکا برای پهپادش کرده بود.واینجور وسایل نظامی کپی برایشان ازاد است درصورتی که اگر ماشینی مثل بنز را از شروع کار تا پایان رو بر اساس همین مهندسی معکوس اجرا بشه اولا به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نداره و سود ده نیست دوما شرکت بنز برای استفاده از برند و انواع قطعات استفاده شده به نام شرکتش شکایت میکنه وکلی هزینه بابت استفاده از حق تجاری میگیره..............
و کلی چیزای دیگه بعد شما چهار نفر به قول خودتون میاین میشینین مثلا فکر میکنید و بهم به به وچه چه میگین!!!!!!؟؟؟؟؟
مهندس: 1393/10/2914:36:57،
8
6
آقای مشکی شما یه بنز رو بگیر خوردش کن از روش یه ماشین دیگه بساز با یک برند مستقل اینکه دیگه جرم نیست.
یعنی تولید صدها هزار خودرویی که کیفیت داشته باشه و بتونی صادرش کنی به مهندسی معکوسش نمی ارزه.
مهندسی معکوس معنیش این نیست که حتما عین خود اون رو بسازی.
فکر میکنی اون پهباد رو از روش ساختند؟ در کابینش رو هم نتونستن باز کنن، این روزها ماکت سازی های کامپیوتری خیلی پیشرفت کرده.
محمود: 1393/10/2718:16:00،
38
10
افرین امیر
1: 1393/10/2718:54:22،
44
13
صنعت خودروی ما مثل صدا وسیما عمل میکنه دروغ --سانسور-تکرار-وقفه زیاد--نمونه اش باریهای فوتبال اسیا2015یا والیبال جهانی دوره قبل
مهرداد: 1393/10/2719:08:39،
28
13
خداکنه راه کامیونای اروپایی باز بمونه و الا چینیاش بازارو دست میگیرن بدبخت میشه حمل و نقل
AmirR: 1393/10/2719:15:54،
24
11
فقط خط اروپا این ماشین ها ارزش خرید داره چون کرایه بر اساس یورو داخلی هیچکس کار نمیکنه با این وضع کرایه ها اصفهان تهران صافی رفت وبرگشت 1 تومن هفته ای 3 بار بری ماهی 12 تومن بااین شرایط اصلن نمیتونی بیای خونه من خودم هوو دارم داخل فقط ماشین چینی ولاغیر
امين: 1393/10/2720:20:22،
29
10
ولوو+++++++++++++++
امين: 1393/10/2720:25:52،
12
14
من يه جا ديگه خونده بودم كه موتور اي ولوو جديدا همون متوراي قديمي كه كارخانه ميزن...
saeid: 1393/10/2720:35:02،
34
7
الان بازار حمل و نقل دچار ركوده و راننده ها درآمدي ندارن و هر چي هم كه درميارن بايد بابت قسط بدن !
بنابراين كمتر كسي حاضر ميشه انقد پول واسه يه خودروسنگين بده و در نتيجه حق انتخابي جز چيني ها نخواهد داشت...
درآمد اين خودروهاي اروپايي فقط تو خود اروپا مناسبه .. درحال حاضر خريد اين ماشينا در ايزان اصلا عاقلانه نيست
امين: 1393/10/2723:40:17،
11
10
آقا سعيد
يه كار عاقلانه بگو من الان انجام بدم...
بهتره ولوو بخري و 25روز ماه خونه نباشيو چند سال قسط بدي+++
بهتره چيني بخري و ريسك خرابيو موندن توراه به جان بخري_-_-_
AmirR: 1393/10/2800:21:31،
12
7
چیزی تحت عنوان رکود وجود نداره مثلا از بندر امام به تهران کرایه 2 میلیون تومن تا 2 ماه پیش بود الان شده 1.200 فقط کرایه ها اومده پایین یه بخشی هم بخاطر اختلاف ایران با ترکیه است که راننده های آذری ما دارن خط داخل کار میکنن و براشون نمیصرف داف با اقساط 10 میلیون ماهیانه فکرشو بکن!!
الان تو این شرایط شرکت های حمل نقل سود میبرن چه کرایه 2 تومن یا 1 تومن شه کمیسیونشون ثابته
از ایزانجیب میخوام فقط یه گزارش از شرکت های حمل نقل سنگین تهیه کنه درآمد های نجومی و غیر قانونی بعضا کمیسیون های 15,20, % از راننده هاطلب میکنن و هیچکس به قشر راننده توجه ای نداره
مطلع: 1393/10/2807:02:15،
13
11
شما مثل اینکه از حمل و نقل اطلاع ندارید . محض اطلاعتون بگم اینروزها یک کشنده نو اروپائی ماهانه بین 20 الی 25 میلیون تومان درآمد دارد البته با دو راننده .
حداکثر خرج سرویس و حقوق کسر شده از این درامد هم بین 5 تا 7 میلیون میباشد که هرگونه حساب کنیم ماهیانه 15 میلیون در امد خالص برای کشنده و کفی ان باقی میماند .
saeid: 1393/10/2814:42:01،
8
4
اين روزا كسي 600 ميليون نداره كه واسه يه ماشين سنگين بده ...
فرض كنيم طرف 300 ميليون داشته باشه و 300 ميليون بقيه هم وام و قرض .. اونوقت ميدونيد ماهيانه چقد ازون پولي كه درمياره رو بايد بابت قسط بده ؟ حتي اگه درآمد ماشين 25 ميليون هم باشه ( كه نيست ) بازم وقتي قسطا رو بده چيزي نهايتا حدود 2-3 تومن واسه راننده باقي ميمونه ..
بنده از اين منظر گفتم
در ضمن دايي خود من بنز آكسور داره و درآمدش ماهيانه با 5 روز استراحت و تعطيلي معمول نهايتا 15 ميليون هست كه 10 تومن اون بابت قسط ماشين ميره !
مجید تیزه: 1393/10/2807:16:11،
17
9
رانندگان عزیز و زحمت کش خسته نباشین
اقا یه پیشنهاد حیف نیست 500 600 تومن بدین به ابن ماشینا؟
تازه 100 تا دیگه باید بدین اتاق و کفی و... تا الا ماشالا تا تازه ماشین به اصطلاح زین بشه و اماده کار
اخرشم کلی افت و استهلاک و ....
با این همه سرمایه میشه کارهای دیگه ای هم انجام داد
مهرداد: 1393/10/2808:56:16،
7
5
داداش اینا پول عشق میدن و اگه قرار باشه اینجوری که شما بگی باشه که صنعت حمل و نقل نابود میشه و بعدشم اتوبوس های جاده
اگرم بری چینی بخری که باید یه سرویس بری یه سرویس ماشینو بخوابونی یا در بهترین حالت تو جاده اذیتت میکنه
Afs: 1393/10/2810:04:59،
12
4
برای ورود یک کشنده جدید باید سرمایه گذاری در زمینه احدات نمایندگیهای مجاز تعمیر و خدمات پس از فروش گسترده و تعلیم نیروی ماهر و تامین قطعات اصلی و...انجام بشه حالا ی عده افراد سودجو کشندهDAF نسل قبل رو آوردن و هرکدومشون خود رو نماینده قانونی برند DAF میدونن ... از همین حالا مشخصه که خریدارهای این برند بدون خدمات چه عاقبتی در انتظارشونه .مالک کامیونی که بعلت نقص فنی بخواد از قطعات بی کیفیت داخل بازاربعلت نبود نمایندگی مجاز استفاده کنه ،بعد از دو سال کامیونش با کامیون ساخت چین چه تفاوتی میکنه...
Afs: 1393/10/2810:10:10،
4
5
برای ورود یک کشنده جدید باید سرمایه گذاری در زمینه احدات نمایندگیهای مجاز تعمیر و خدمات پس از فروش گسترده و تعلیم نیروی ماهر و تامین قطعات اصلی و...انجام بشه حالا ی عده افراد سودجو کشندهDAF نسل قبل رو آوردن و هرکدومشون خود رو نماینده قانونی برند DAF میدونن ... از همین حالا مشخصه که خریدارهای این برند بدون خدمات چه عاقبتی در انتظارشونه .مالک کامیونی که بعلت نقص فنی بخواد از قطعات بی کیفیت داخل بازاربعلت نبود نمایندگی مجاز استفاده کنه ،بعد از دو سال کامیونش با کامیون ساخت چین چه تفاوتی میکنه...
m.k: 1393/10/2811:33:26،
10
4
چه عجب 4تا چینی نیاوردن 4تا ماشین خوب و با کلاس قراره وارد کنن
امیر: 1393/10/2816:32:17،
8
6
خدایی این کامیونها را با محصول چینی هوو که ده ها نفر را بخاطر
ترمز ضعیف به کشتن داد مقایسه کنید.صد سال تکنولوژی و تلاش
پشت این کامیونها قرار دارد که باعث ایمنی و کیفیت بالای انها
شده است مخصوصا ولوو که عاشقشم!!
خوش رکاب: 1393/10/2818:40:12،
5
6
کامیون داف مار ایاد سریال خوش رکاب می اندازه . یادش بخیر آقا تقی و خوش رکاب وشاگرد زبل آقاتقی عزت. واقعا باید عشق ماشین باشه طرف تا 600 میلیون بدی وتو سرماوگرما تو بیابان دنده عوض کنه
علیرضا: 1393/11/216:06:33،
9
5
تاریخ تحویل fh14

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل