کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین وضعیت سهام شناور آزاد شرکت‌ها منتشر شد


کد خبر : ۹۴۱۶شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵:۴۷۲۰۱۴ بازدید

بر اساس آخرین محاسبات مربوط به سه ماهه سوم سال 1393 متوسط درصد سهام شناور آزاد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ...

بر اساس آخرین محاسبات مربوط به سه ماهه سوم سال 1393 متوسط درصد سهام شناور آزاد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به 21.73 درصد رسید.

قربان ادبی- کارشناس مسئول مدیریت ناشران شرکت بورس -- گفت: بر اساس آخرین محاسبات مربوط به پایان آذرماه سال 1393 متوسط درصد سهام شناور آزاد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به 21.73 درصد رسید که نسبت به سه ماهه پیش یک دهم درصد افزایش و نسبت به ابتدای سال دو دهم درصد کاهش نشان می‌دهد. میانگین موزون سهام شناور آزاد با چهار دهم درصد کاهش نسبت به ابتدای سال به رقم 19.16 درصد رسید.

وی گفت: در پایان آذر 1393 در مجموع از 810 هزار میلیارد سهم شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعداد 155 هزار میلیارد سهم شناور و آماده داد و ستد در بورس بوده است.

ادبی افزود: مطابق محاسبات منتشر شده میانگین ساده سهام شناور آزاد شرکتهای حاضر در تابلوی اصلی و فرعی بازار اول به ترتیب برابر با 22.33 و 21.48 درصد و میانگین وزنی آن در این دو تابلو به ترتیب برابر با 19.76 و 22.91 درصد بوده است. بر این اساس، درصد سهام شناور آزاد در تابلوی اصلی بازار اول نسبت به ابتدای سال نزدیک به یک درصد کاهش یافته اما میانگین ساده سهام شناور آزاد در تابلوی فرعی بازار اول در این دوره کاهش چندانی نداشته و میانگین وزنی آن نیز شش دهم درصد افزایش را نسبت به ابتدای سال نشان می دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی بورس تهران،وی اظهار کرد: در بازار دوم، در حالیکه میانگین ساده سهام شناور آزاد در پایان سه ماهه سوم 1393 نسبت به ابتدای سال تغییری نداشته، میانگین وزنی آن یک درصد کاهش یافته است و با توجه به اینکه حداقل درصد سهام شناور آزاد در بازارهای مختلف بورس های جهانی بین 10 تا 25 درصد می باشد، به نظر می رسد با وجود تغییرات دوره ای در میزان سهام شناور آزاد شرکتهای حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، میزان آن از استانداردهای جهانی پیروی می کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها