کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تکرار تخریب علاء الدین این بار در خیابان پیروزی ؟


کد خبر : ۹۴۰۱شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹:۲۹۶۵۹۲ بازدید

این مجتمع تجاری دارای 600 واحد است که عدم تامین پارکینگ در محدوده و انجام نشدن مطالعات ترافیکی در خصوص آن مشکلات زیادی را برای ساکنان و ...

مطابق با برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران یکی از الزامات اولیه برای احداث مجتمع های تجاری-اداری در پایتخت تهیه طرح تحلیل ترافیکی منطقه مورد نظر است این در حالی است که در چند سال اخیر مشکلات ترافیکی در محدوده مجتمع های تجاری ناشی از غفلت شهرداری تهران در رسیدگی به این موضوع است. 

مشکلات ترافیکی به دلیل عدم ارائه تحلیل های ترافیکی وقتی بیشتر به چشم می آید که مالکان مجتمع های تجاری با استفاده از روزنه های موجود در نحوه صدور مجوزهای ساخت وساز و برخلاف متن مصوب طرح تفصیلی در تامین پارکینگ کوتاهی می کنند. به گفته کارشناسان شهری اولین کسانی که از دور زدن قوانین شهری در این بخش متضرر می شوند شهروندانی هستند که به انگیزه تفریح یا خرید این مجتمع های تجاری را انتخاب می کنند اما به دلیل سرگردانی در زمان پارک خودرو ناشی از عدم تامین پارکینگ مناسب برای پاساژها و حجم ترافیکی بالای محدوده ، خسته و با اعصابی ناراحت روز خود را به پایان می رسانند.

یکی از این مجتمع های تجاری که حجم ترافیک ناشی از آن اهالی محله را هم کلافه کرده است پاساژ کسا در ابتدای خیابان نبرد شمالی یا همان کوکاکولای قدیمی است. این مجتمع تجاری دارای ۶۰۰ واحد است که عدم تامین پارکینگ در محدوده و انجام نشدن مطالعات ترافیکی در خصوص آن مشکلات زیادی را برای ساکنان و همچنین مراجعان به وجود آورده است. از این رو به تازگی برخی از اعضای پارلمان محلی پایتخت نیز نسبت به عدم تامین پارکینگ در این پاساژ موضع گیری کرده اند. سه شنبه گذشته یکی از اعضای شورای شهر تهران در صحن علنی شورا پاساژ کسا را علاالدین دیگری خواند که مدیریت شهری نه تنها تحلیل ترافیکی پیش از احداث را برای آن ارائه نکرده است بلکه هم اکنون نیز به مشکلات ترافیکی آن توجهی نشان نمی دهد.

شورا با فروش پارکینگ مخالف است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در این باره به ما گفت: به طور کلی شورا با هرگونه کسر و فروش پارکینگ موافق نیست.از این رو در زمان احداث مجتمع های تجاری در صدور پروانه عدم تامین پارکینگ به هیچ وجه نباید وجود داشته باشد. اگرچه احتمال دارد در شعاع ۲۵۰ متری مالک را موظف کرده باشند تا پارکینگ را تامین کند.

او ادامه داد: البته ما آن را هم مناسب نمی بینیم چون امکان دارد تامین زمین صورت نگیرد ثانیا افرادی که برای خرید به این مراکز مراجعه می کنند ممکن است دیگر انگیزه ای برای آنکه ماشین خود را در جای دیگری پارک کنند نداشته باشند به این ترتیب عملا یک مسکنی حالت تسکین دهنده خود را هم از دست می دهد.این عضو شورای شهر تاکید کرد: با توجه به ارزش افزوده ای که این مجتمع ها دارند مدیریت شهری نباید از حق شهروندان و ساکنین محله کم کند.

شاکری : تنها راه نجات پاساژ کسا ساخت پارکینگ است

شاکری تاکید کرد: برخورد با تخلف باید پیش وقوع آن باشد چرا که اگر این اتفاق بیفتد قلع و قمع آن کار سختی است. یعنی باید ناظرین کاری کنند که قبل از تخلف با آن برخورد شود. شاکری وعده داد که با پیگیری شورا پس از این چنین مجتمع هایی اجرایی نشوند.او تنها راه حل برخورد با مشکل پاساژ کسا را تملک املاک نزدیک به آن برای تامین پارکینگ دانست و گفت: شهرداری هم با توجه به درآمدهای هنگفتی که دارد نباید اجازه دهد مجتمع تجاری بدون پارکینگ احداث شوند. 

قناعتی : حتما برخورد می کنیم

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز به «افکار نیوز» گفت: هنوز شورای شهر به صورت اختصاصی به موضوع تامین پارکینگ کسا وارد نشده است اما شاید یکی از دلایل محدودیت گودبرداری برای تامین پارکینگ این پاساژ به خاطر نزدیکی آن با ایستگاه مترو باشد که ممکن است در صورت گودبرداری عمیق به ریزش تونل مترو منجر شود.

او ادامه داد: مطمئنا اگر در مورد این پاساژ تخلفی صورت گرفته باشد کمیسیون ماده ۱۰۰ همچون پاساژ علاالدین با آن برخورد می کند.این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در صورتی که در جریان بررسی ها، نزدیکی به ایستگاه مترو مشکلی را برای گودبرداری ایجاد نکند حتما برخورد می کنیم.

قناعتی تاکید کرد: از این پس اجازه نمی دهیم در شهر تهران مجتمع های تجاری بدون تامین پارکینگ مجوز ساخت وساز بگیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها