کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 نشانه برای افزایش احتمالی قیمت بنزین در سال جدید


کد خبر : ۹۳۹۶شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹:۵۴۵۱۶۷ بازدید

کاهش قیمت جهانی بنزین و تعیین ضرب‌الاجل برای مصرف بنزین 400 تومانی، احتمال افزایش قیمت این فرآورده را با هدف جبران کسری درآمدهای دولت در بودجه 94 تقویت کرده است.

با رسیدن قیمت نفت به زیر هر بشکه 50 دلار، قیمت فرآورده‌های نفتی هم روندی نزولی را در پیش گرفتند به طوری که هر لیتر بنزین در بازارهای چون سنگاپور و خیلج فارس که در ابتدای امسال بیش از 2500 تومان فروخته می‌شد اکنون به نصف کاهش یافته است.

قیمت هرلیتر بنزین در بازار خلیج فارس در 25 دی ماه ، حدود هزار و 245 تومان عرضه شد. همچنین قیمت این فرآورده در بازار سنگاپور برای هر لیتر هزار و 365 تومان به فروش رفت؛ بنابراین متوسط قیمت بنزین در این دو بازار 1300 تومان برآورد می‌شود.

هم اکنون قیمت بنزین آزاد در ایران برای هر لیتر هزار تومان است که با متوسط قیمت جهانی تنها 300 تومان اختلاف دارد.

هفته گذشته شرکت ملی پخش‌ فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: افرادی که در کارت سوخت خود بنزین 400 تومان دارند،‌ تنها تا پایان دی‌ماه امسال زمان خواهند داشت تا سهمیه مورد نظر را مصرف کنند. البته در صورت باقی ماندن این سهمیه در کارت‌های سوخت از ابتدای بهمن‌ماه امسال هر لیتر بنزین 400 تومانی به دو لیتر بنزین 700 تومانی تبدیل خواهد شد.

تعیین ضرب‌الاجل برای مصرف بنزین 400 تومانی ذخیره‌ شده در کارت‌های سوخت و کاهش قیمت جهانی بنزین این احتمال که دولت برای جبران کاهش درآمدهای خود،‌ تصمیم به افزایش قیمت بنزین - در حد نرخ‌های جهانی- داشته باشد را تقویت کرده است؛ چرا که طبق قانون هدفمندی یارانه، قیمت حامل‌های انرژی باید به 95 درصد نرخ فوب خلیج فارس برسد. بر این اساس کاهش قیمت بنزین در بازار خلیج فارس موقعیت مناسبی برای آزاد شدن نرخ این فرآورده نفتی محسوب می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها