کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ اجاره و فروش آپارتمان‌ در تهران + جدول


کد خبر : ۹۳۳۸چهارشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲:۲۲۴۴۲۹ بازدید

رئيس اتحاديه صنف مشاوران املاك با تاكيد بر ضرورت رعايت حقوق اجتماعي و قانوني خانوارهاي تك‌نفره متقاضي خريد يا اجاره آپارتمان ...

رئيس اتحاديه صنف مشاوران املاك با تاكيد بر ضرورت رعايت حقوق اجتماعي و قانوني خانوارهاي تك‌نفره متقاضي خريد يا اجاره آپارتمان در بنگاه‌هاي املاك شهر تهران، اعلام كرد: بازارياب‌ها و واسطه‌هاي معاملات مسكن در بنگاه‌هاي املاك در مقابل آن دسته از متقاضيان مسكن كه به هر دليل همچون زندگي دانشجويي، فوت همسر، عدم ازدواج، طلاق و ... مجبور هستند به شكل خانوار تك‌نفره و مجردي زندگی کنند، وظیفه دارند، با در نظر گرفتن شرايط خاص اين گروه از متقاضيان، پيشنهاد خريد يا اجاره را به آنها ارائه كنند.

حسام عقبائي گفت: همان‌طور كه پيش‌تر اطلاعات وزارت راه‌وشهرسازي نيز خبر داده بود، تعداد خانوارهاي تك‌نفره رو به افزايش است اما اين وضعيت نبايد دليلي براي كم‌توجهي يا سوءرفتار در بازار مسكن نسبت به تقاضاي سكونتي اين دسته از خانوارها شود بلكه برعكس، بايد موجران و همچنين مشاوران املاك، با آگاهي از شرايط ويژه اين گروه، نيازشان را تامين كنند.  رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با تایید رشد روزافزون تعداد خانوارهای تک‌نفره در پایتخت و همچنين در سایر شهرهای کشور، تامین مسکن این اقشار را نیز از حقوق مدنی و مطابق با قانون اساسی کشور دانست.

حسام عقبایی در این باره گفت: همان طور که براساس قوانین کشور به ویژه قانون اساسی داشتن سرپناه ایمن و مناسب حق هر خانوار ایرانی است، تامین مسکن برای آحاد جامعه اعم از زن و مرد، پیر و جوان، مجرد و متاهل و... نیز جزو حقوق مدنی و اجتماعی تک‌تک شهروندان و هموطنان ما است و کسی حق سلب این حق را ندارد. وی افزود: بر این اساس، هیچ نهادی از جمله مشاوران املاک نمی‌تواند به صرف مجرد بودن افراد یا تمایل به زندگی مستقل، در تامین مسکن مورد نیاز این افراد خدشه وارد کرده یا ایجاد مانع کند.  وی با اشاره به نقش مشاوران املاک در برخورد مناسب با این اقشار، توضیح داد: در حوزه معاملات به ویژه در بازار اجاره مسکن، با توجه به حساسیت‌هایی که از جانب برخی مالکان برای اجاره مسکن به افراد مجرد یا خانوارهای تک‌نفره وجود دارد، بنگاه‌های مسکن لازم است ضمن پیگیری و شناسایی هویت دقیق این گروه از موجران، نگرانی مالکان ناشی از برخی حساسیت‌های موجود را برطرف کنند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران ادامه داد: موجران و مشاوران املاک باید توجه داشته باشند که در حال حاضر قوانینی وجود ندارد که حق تامین مسکن را از خانوارهای تک‌نفره یا افراد مجرد سلب کند و در این فرآیند مشاوران املاک هستند که باید ضمن شناسایی دقیق این متقاضیان، آنها را نسبت به حساسیت‌های موجود آگاه کرده و زمینه را برای یک معامله بدون مشکل فراهم کنند. وی افزود: از سوی دیگر مشاوران املاک باید در این معاملات که بین یک مستاجر مجرد یا خانوار تک‌نفره و موجر منعقد می‌شود تمام موارد را به صورت دقیق و شفاف در اجاره‌نامه درج کنند. به خصوص اینکه تعداد دقیق افراد و همچنین هویت آنها را به صورت کامل و مشخص، در متن اجاره‌نامه ذکر کنند.

عقبایی تصریح کرد: همچنین مشاوران املاک وظیفه دارند پس از اطمینان از هویت این متقاضیان، شرایط و مشخصات و هویت دقیق آنها را به صورت کاملا شفاف برای موجر توضیح دهند و رضایت وی را برای اجاره واحد مسکونی به این متقاضیان جلب کنند.

وی تاکید کرد: اگر واحد مسکونی معرفی شده به بازار اجاره در ساختمانی قرار دارد که نسبت به سایر مجتمع‌های مسکونی از حساسیت‌های بالاتری نسبت به سکونت خانوارهای تک‌نفره در آن برخوردار است، مشاور املاک باید با بیان این حساسیت به متقاضی اجاره آن واحد، حقوق همسایگان و نظر آنان را به عنوان موضوعی مهم مد نظر قرار دهد و آن واحد را به شخصی اجاره دهد که هویت وی از همه نظر مشخص و قابل تایید باشد.

عقبایی افزود: مشاوران املاک با نگارش دقیق، منطقی و اصولی قراردادهای اجاره به خصوص قراردادهایی که واحد مسکونی قرار است به شخصی مجرد اجاره داده شود، باید موجبات کاهش تخلف در این حوزه را فراهم کنند. وی تاکید کرد: علاوه بر تمام این موارد، هیچ موجر یا مشاور املاکی حق ندارد به صرف مجرد بودن افراد در هنگام اجاره، نسبت به فرد متقاضی تفتیش بیش از حد داشته باشد یا از وی حق و حقوقی بالاتر از عرف پورسانت بنگاه‌های مسکن مطالبه کند. علاوه بر این، مالکان نیز حق دریافت اجاره بیشتر از افراد مجرد به صرف تک‌نفره بودن این خانوارها را ندارند.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها