کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در ادامه روند نزولی بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۹۳۲۳سه شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵:۳۸۲۷۰۷ بازدید

قیمت نفت در معاملات امروز یک دلار کاهش یافت و به مرز 45 دلار در هر بشکه رسید.

در حالی که احتمال افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا بالا رفته و فزونی عرضه را تشدید کرده است، قیمت نفت امروز کاهش خود را تداوم بخشید و در نزدیکی 45 دلار معامله شد.

قیمت نفت امروز در بازار نیویورک برای سومین جلسه متوالی 1.9 درصد کاهش یافت. بر اساس تحقیق بلومبرگ که قبل از آمارهای دولتی منتشر شده است، حجم ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا در هفته گذشته 1.75 میلیون بشکه افزایش یافته است. سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات، یکی از کشورهای عضو اوپک گفت، حتی با وجود «بی ثباتی قیمت ها در بازار نفت» نیز کشورش طرح خود برای توسعه ظرفیت تولید را ادامه خواهد داد.

با رسیدن میزان تولید آمریکا به بالاترین رقم در بیش از سه دهه گذشته و مقاومت اوپک در مقابل درخواست ها برای کاهش تولید، قیمت نفت در سال گذشته حدود 50 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از زمان بحران مالی 2008 تاکنون بود. گروه گلدمن ساکس نیز دیروز اعلام کرد، برای برقراری توازن مجدد در بازار قیمت نفت باید به 40 دلار کاهش یابد. این در حالی است که بانک سوشیت جنراله نیز پیش بینی خود از قیمت نفت را کاهش داده است.

دیوید لنوکس، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فت پرافتس در سیدنی گفت: «عرضه به اندازه کافی وجود دارد... در این وضعیت تنها سازمانی که قادر است کار قابل توجهی انجام بدهد، اوپک است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه فوریه با 89 سنت کاهش به 45 دلار و 18 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز با 2 دلار و 29 سنت کاهش به 46 دلار و 7 سنت رسید که پایین ترین رقم پایانی از آوریل 2009 تاکنون بود.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه نیز امروز 1.04 دلار معادل 2.2 درصد کاهش یافت و به 46 دلار و 39 سنت رسید. تفاوت قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به یک  دلار و 27 سنت رسید. این رقم دیروز به یک دلار و 36 سنت  رسید که پایین ترین رقم اختلاف پایانی از جولای 2013 تاکنون بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها