کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

زمانی برای انتخاب ; آسیایی بخریم یا اروپایی ؟

کدخبر:۹۲۹۰دوشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷:۵۴۵۷۷۸ بازدید

خرید یک ماشین سدان کوچک در ایران کار سختی نیست. ایران در این کلاس یکی از فراگیرترین بازارهای خودرو را دارد و تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توان به سراغ این گروه ...

خرید یک ماشین سدان کوچک در ایران کار سختی نیست. ایران در این کلاس یکی از فراگیرترین بازارهای خودرو را دارد و تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توان به سراغ این گروه رفت. اما اگر بخواهید از این گروه یک ماشین در کلاس جهانی بخرید کار کمی سخت می‌شود. علاوه بر اینکه باید پول زیادی بدهید، قدرت انتخاب چندان زیادی ندارید. سدان‌های کامپکت یک کلاس پرفروش در همه دنیا به حساب می‌آیند چرا که با پرداخت مناسبی می‌توان یک خودرو برای مصارف مختلف خریداری کرد.

این خودروها اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که طیف‌های وسیعی از مصرف‌کنندگان را راضی کنند. از جوانان عشق اسپرت و سرعت تا پا به سن گذاشته‌های دوستدار وقار و آرامش. برگردیم به بازار خودمان. در ایران مرسدس‌بنز C کلاس و BMW سری سه چهره‌های شاخص سدان‌های کوچک به حساب می‌آیند. اما چند صباحی هم هست که یک رقیب جدی از شرق دور برای آن‌ها پیدا شده است. این خودرو لکسوس IS250 است. خودرویی که بعد از تحولاتی که در آن صورت گرفت می‌توان امیدهای بسیاری به آن برای موفقیت در بازار داشت. در ادامه دو خودرو مرسدس‌بنز C کلاس و لکسوس IS250 را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.
 

مرسدس بنز متفاوت

مرسدس بنز C کلاس را خیلی‌ها بنز به حساب نمی‌آورند. این خودرو برای رقابت با ب‌ام‌و سری سه طراحی شد و خصوصیات اسپرت طراحی آن بیشتر از حدی است که همیشه در مرسدس بنز دیده بودیم. اما از مدل 2014 کمی ماجرا تغییر کرد و بنز C کلاس هم با فیس‌لیفتی که روی آن انجام شد، بیشتر به دیگر اعضای خانواده‌اش شباهت پیدا کرد. پس اگر تا قبل از این ظاهر نیمه اسپرت این خودرو را نمی‌پسندید الان زمان خوبی است که تجدیدنظر کرده و این مرسدس بنز را هم در انتخاب‌های خود بررسی کنید.

k9hy1o1b42uwo6m4l1k.jpg

عمده تغییرات ایجاد شده در این خودرو از مدل 2014 به این سو همان تغییراتی است که از مدل S کلاس آغاز شد. فعلاً مرسدس بنز علاوه بر جلو پنجره هماهنگ در خودروهایش، به نوعی چراغ‌های جلو هماهنگ را هم به کار می‌برد. همین دو تغییر موجب شده‌اند تا بار اسپرت مدل C کلاس کاسته شود. جلو پنجره بزرگ‌تر شده است چیزی که وقار و لوکس بودن خودرو را افزایش می‌دهد. به ویژه که از پره‌های کرومی با فاصله زیاد از هم استفاده کرده‌اند و همین مساله جنبه فانتزی جلو پنجره را کم کرده است. چراغ‌های جلو دوبل هستند و دو رشته LED متفاوت هم در آن‌ها استفاده شده است. یکی مدل مات که به صورت سرتاسری در کاسه چراغ‌ها استفاده شده و جلوه بیشتری دارد و دیگری درخشان که در بالای کاسه چراغ استفاده شده است و همان نور روز خودرو است. البته در مدل 2014 المان‌های طراحی اسپرت به طور کامل حذف نشده‌اند. بلکه با استفاده از بمپر بزرگ و ورودی‌های هوا در پایین خودرو تعادل بین اسپرت و باوقار بودن خودرو را حفظ کرده‌اند. بدنه خودرو اگر چه بزرگ نیست اما تا حد امکان کشیده طراحی شده است.

نبود خط‌های جانبی پررنگ در طراحی نمای جانبی خودرو ظاهر باوقار آن را از این نما تقویت کرده است. طراحی داخلی این خودرو نیز با تحول اساسی رو به رو بوده است. روح طراحی داخلی مدل Cکلاس همان چیزی است که بر تمامی خودروهای مرسدس بنز حاکم است. یعنی شکوه و لوکس بودن. تلاش شده تا این کار با استفاده از سادگی و متریال با کیفیت به انجام برسد. جلو داشبورد و کنسول خودرو بسیار خلوت است اما با استفاده از متریال‌های مختلف مانند چرم و چوب سعی کرده‌اند تا این خالی بودن را به نوعی بپوشانند. اکثر فرمان‌های آپشن خودرو از طریق کلیدهای چند وضعیته صادر می‌شوند و به همین دلیل از تعداد کلیدهای کنترلی کاسته شده است. روی کیفیت مواد استفاده شده برای ساخت کابین این خودرو نمی‌توان ایرادی گذاشت. آرگونومی صندلی‌ها بسیار بالاست و حتی صندلی‌های عقب برای نشستن سه نفر فضای کافی دارند. سیستم تعلیق این خودرو به نرمی مدل‌های دیگر سدان مرسدس بنز نیست اما راضی‌کننده است. اگر چه دست‌اندازها را حس می‌کنید اما به اصطلاح نمی‌کوبد. سواری این خودرو همچنان اسپرت‌تر از مدل‌های دیگر مرسدس بنز است و می‌توانید تجربه رانندگی اسپرت را با این خودرو داشته باشید. اما شاید مهم‌ترین نکته در مقایسه با دیگر مدل‌های مرسدس بنز استهلاک کمتر و هزینه نگهداری پایین‌تر آن باشد.

 

پوست‌اندازی آسیایی

لکسوس به یمن عضویت در خانواده تویوتا، در ایران برند شناخته شده‌ای است و البته خدمات پس از فروش گسترده‌ای هم دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که همیشه می‌تواند یک گزینه برای انتخاب در میان گران‌قیمت‌ها باشد. خودرو IS250 تا قبل از سال 2014 یک خودرو معمولی گران بود. به همین دلیل شاید نمی‌شد آن را با بنز مقایسه کرد. لکسوس برای مدت نسبتاً زیادی اسیر نوعی درجا زدن در طراحی‌های خود بود. اما از سال 2014 به ناگهان متحول شده و تحولی را در این زمینه آغاز کرد. حالا دیگر طراحی لکسوس IS250 یک گام از رقبای خود عقب‌تر نیست. پس اگر قصد خرید این خودرو را دارید یادتان باشد که فقط دست روی مدل 2014 آن بگذارید.

cutu3dazxjns5j25y0t.jpg

طراحی جلوی این خودرو به طور کامل دگرگون شده است. مدل‌های قبلی دارای طراحی ساده ژاپنی بودند حتی می‌توان گفت این طراحی از دهه ۹۰ در آن‌ها مانده بود. اما اکنون لکسوس IS250 یک خودرو کاملاً اسپرت است. استفاده از خطوط شکسته متقاطع در طراحی جلو خودرو آن را کاملاً اسپرت و تهاجمی کرده است. جلو پنجره با ورودی هوا یکی شده است.چراغ‌های جلو نسبتاً کوچک با گوشه تیز عامل دیگری هستند که خصوصیت اسپرت این خودرو را تقویت می‌کنند. بنابراین اگر به این‌گونه خودروها علاقه دارید، لکسوس IS250 گزینه بهتری از مرسدس بنز Cکلاس خواهد بود.از LED نیز به صورت هوشمندانه‌ای استفاده شده تا در خدمت جلوه اسپرت خودرو باشد.

طراحی داخلی این خودرو نیز از بنز C کلاس اسپرت‌تر است. صندلی‌های خودرو بیشتر از فوم سرد تشکیل شده‌اند که اگر چه ظاهر اسپرتی به آن‌ها می‌دهد اما نرمی صندلی‌های Cکلاس را ندارند. فضای سرنشینان عقب خودرو نیز کمتر از مرسدس بنز C کلاس است و متریال استفاده شده برای ساخت کابین خودرو تنوع مرسدس بنز را ندارد. ضمن آنکه اگر چه کیفیت بالایی دارد اما به Cکلاس نمی‌رسد. با این حال در طراحی کنسول وسط و جلو داشبورد برتری از آن لکسوس IS250 است. کلیدهای کنترلی این خودرو بسیار شکیل چیده شده‌اند و کنسول بین راننده و صندلی شاگرد هم بلند طراحی شده که حس و حال خوبی موقع رانندگی می‌دهد. رانندگی این خودرو بسیار جذاب است. هندلینگ فوق‌العاده آن در کنار نرمی سیستم تعلیق که از مرسدس بنز Cکلاس بیشتر است، این فرصت را فراهم می‌کند تا هم کسانی که قصد رانندگی در مسیرهای طولانی را دارند و هم کسانی که می‌خواهند اسپرت رانندگی کنند، از این خودرو لذت ببرند.

خودرو نگار

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

رام رام: 1393/10/2209:12:27،
88
42
من ميگم چشم بسته بايد اروپايى خريد
قاسم: 1393/10/2209:15:29،
84
69
خوب! چشاتو واکن آسیایی بخر
حامد: 1393/10/2209:38:13،
92
14
هزینه قطعات ، خدمات پس از فروش بنز بسیار بالاست وقطعات هم کمیاب در ایران ولی لکسوس وکلا تویوتا خیلی به صرفه تر است. و کلا خراب بشو هم نیست. البته به نظر من کلاس بنز یه چیز دیگست!
@-@: 1393/10/2210:10:12،
34
13
جواب به ادکی الفینیز..........................

خودرو های که خارج از کشور بصورت اقساط با پیش پرداخت 5000 تا 10000 دلاری اقساط ماهانه 500 تا 1000 دلاری براحتی قابل خرید هستند!!!!!!!!!!!!!!!!

عزیزم این که میگم موثق موثقه پسر عموی بنده ساکن آلمان هستند شما هر برندی رو میتونید با اقساط خریداری کنید تازه آسیایی ها رو با پیش پرداخت کمتر مثلا تویوتا کمری 2014 خودش گرفته 4000 دلار پیش و ماهی 500 دلار قسط میده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خبر نداری عزیزم !!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصغری: 1393/10/2210:28:11،
29
27
و همینطور رانندگان چشم بسته راهی جاده میشوند!!!!!!!
لکسوس سگش میارزه به هزار تا اروپایی پر خرج.
اروپایی برای اروپا خوبه نه این جاده ها.
مصطفی: 1393/10/2211:59:35،
20
11
ضمناً این رو هم میدونشتید در آلمان اگر کسی خودروی آلمانی بخره و سوار بشه 50% هزینه خودرو رو دولن متقبل می شه؟
به همین راحتی
و اما ایران .....
Lucky: 1393/10/2218:04:57،
14
16
من نميفهمم چرا همه ميخوان خودشون رو صاحبنظر و اگاه جلوه بدن.اولا تو المان با يورو معامله ميشه و نه دلار و در المان هر كسي ماشين الماني بخره دولت نصف پولشو تقبل نميكنه.اين چرت و پرتا رو من نميدونم شما ها از كجا گير مياريد و رواج ميديد.اگه حرف وزنيد نميگن لإليد.
@-@: 1393/10/2219:34:41،
14
8
اول بپرس بعد تهمت بزن من معادل دلاریش رو برات نوشتم صاحب نظر!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ضمنا اگه یک کمی سطح زبانت خوبه برو تو تبلیغات خودرو فروش ها تو مارکتشون بخون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایرانی: 1393/10/2209:18:50،
9
18
بیخیال کیفیت ایرانی ایرانی! بخراسیامنظورش چینه !!اروپاهم که ماشینهاش کیفیت نداره!بابارک بگم باتعرفه ای که گذاشتن نمیزارن بخریم
محسن: 1393/10/2209:23:18،
32
9
ما که نداریم مجبوریم ایرانی بخریم
hkh: 1393/10/2209:26:11،
12
14
من خودم شیفته ی خودروهای مرسدسم و شاید نظرم نسبت به این مقایسه کمی جانبدارانه باشه ولی کلا خودروهای اروپایی اونم از نوع المانی بمراتب بهتر از اسیایی هاست چراکه اول از همه برای خود اروپایی ها طراحی میشه وبعد امریکایی ها واز اونجایی که صلایق این دو گروه متوجه اسایش همراه با کیفیته پس خودروهای اروپایی بهترن در مقابل اسیایی ها بیشتر ظاهر بین هستن و اپشن های اسمی براشون اهمیت داره ن کیفیت تضمین شده البته کسی که بنز سوار میشه مثل کسیه که ایفون داره وکلا دیدگاه متفاتی نسبت به سایرین داره
محمد: 1393/10/2211:25:51،
17
7
((((((:
کارگر دفتر ما که کامیون و وانت خالی میکنه و بار میزنه هم آیفون داره.

اصلا طرف دیدگاه متفاوتی داره نسبت به سایرین!
خودشم وانت پیکان داره
جینگ جانگ جون: 1393/10/2209:30:31،
24
19
آخه کی لکسوسوو به بنز ترجیح میده؟؟؟؟!!!
خدایی بنــــــــــــــــز یه چیز دیگس
حسین: 1393/10/2209:30:53،
39
10
تو صنعت ایران پیشرفت هیچ وقت نمیشه اینهمه گمرک رو بردن بالا ک هماشین خارجی نیاد که شرکتهای داخلی پیشرفت کنن کجا پیشرفت کردن ؟؟؟ نتیجش این پرایداست 131-132-133-141-151 اخه اینم شد پیشرفت؟؟؟ برین پراید2013 کره رو نگا کنین از ایرانم ببینین.. پرایدی ک براش دنده عقب نزارن میتونه پیشرفت کنه
سيميرا: 1393/10/2209:33:27،
16
7

خيلي جالبه ....

اصولا يه چيز كه دوباره توليد نشه يا وارد مشه ارزشش رو از دست ميده

منطق اينرو ميگه البته تو دنيا هم همين روال رايجه

ولي تو كشور زيباي ما كاملا بر عكس. مثلا ماشين 400 ميليوني در صورت عدم قطع واردات بايستي بشه 150 ميليون چون نمايندگي فعال نداره و براي تهيه قطعات بري اربيل عراق يا دوبي
از ما بهترون ضرر ميكنن ديگه اونوقت نه!!!!!!

اشكال نداري بخوريد بچاپيد ولي اصراف مبادا بكنيد
حالا دوران , دوران شماست.
گهي پشت به زين گهي زين به پشت
حجت نان: 1393/10/2209:35:13،
49
9
بنده خدا راست می گه! منم شنیدم تمام کشورای پیشرفته دنیا دارن رو ژن ایرانیا کار می کنن! می خان عواملی که ما رو به روز انداخته شناسایی کنن و نزارن ملت خودشون مثل ما بدبخت بشن!
ادب از که آموختی از بی ادبان
حجت نان: 1393/10/2209:37:52،
53
9
یه چیز دیگه!
با حمایت 40 ساله از صنعت خودرو به کجا رسیدیم!!!!!
زمانی که ایران ناسیونال (نام طاغوتی ایران خودرو) پیکان تولید می کرد! کارخونه کیا داشت دوچرخه می زد! حالا هنو ما داریم پیکان تولید می کنیم در سایه ی حمایت امثال شما و اونا دارن صادرات موهاوی و اسپورتج و غیره انجام می دن!
هموطن: 1393/10/2209:39:22،
37
9
جناب من و تو ما خیلی در مورد ژن ایرانی دچار توهم هستی. همین توهمات باعث شده مدیران این مملکت هم طوری کار کنند که وضعمون اینطوری بشه. ژاپن و کره و چین و هند رو ژنهاشون دچار توهم نشدن. روی تلاش و امیدشون کار کردن که این شدن.
مرتضي: 1393/10/2209:44:36،
21
12
خوب كلا اروپائي ها كلاس و كيفيتشون بالاتره ولي خوب آسيائي هم حسن هاي خودشون رو منجمله استهلاك كمتر ، هزينه پائينتر و قيمت مناسبتر را دارند . در كل كسي كه پولش واقعا از پارو بالاميره بهتره اروپائي بخره تا لذتش رو ببره ولي كسي كه يك مقدار ملاحظات مالي داره آسيائي ها گزينه هاي بهتري هستند.
علی: 1393/10/2210:05:16،
21
7
البته لکسوس هم همچین ارزون نیست.هم قیمت بنزه
مرتضي: 1393/10/2212:50:33،
10
7
آره علي جان درست مي گي من كلي گفتم به طور كلي اروپائي ها گرانتر از آسيائي ها هستند و حتي در مورد همين بنز و لكسوس هم مدل هاي خيلي لوكس بنز از هر لكسوسي گرانتره.
مجید: 1393/10/2211:02:52،
14
18
ماشین فقط بنز و BMWکلا ماشین های اروبایی خیلی بهتر از اسیایی هاست کلا بنز و BMWرو با ماشین اسیا مقایسه کردنش از همه لحاظ اشتباست
m.k: 1393/10/2211:07:49،
16
9
جناب من تو ما شما برو براید وانت ایرانی سوار شو
امين: 1393/10/2211:47:48،
12
10
بنزاي 30 سال پيش با هايلوكس 30 سال پيش... الان كه
مي بينيشون همون هايلوكسه، خيلي سرتره از بنز؛ ولي اگه همون خدمات پس از فروشي كه شركتاي ژاپني دارنو شركتاي آلماني داشتن چي؟!
به نظرم آدم اگه پولشو داشته باشه بهتره بنز بخره تا ماشيناي ژاپني كه حتي ديرتر خراب ميشن.
لک سوسک!: 1393/10/2211:48:42،
18
20
یه جای این مزخرفات و تعصبات بیخودی یه نگاه به مشخصات فنی و شتاب و ترمز و هندلینگ و شاسی و تعلیق بندازید تا ببینید لکسوس (لک سوسک!) در برابر آلمانیها هیچی نیست مخصوصا مقایسه RCF با M4 خیلی جالبه!! این حرفهای کوچه بازاری و گاراژی هم بریزید دور که ژاپنی خراب نمیشه کم خرجه! موتورهای تویوتا و لکسوس آمار جهانی تو لجن گرفتن موتور رو شیکوندن! یه سرچی بکنید راجع به Oil Sludge در موتورهای تویوتا و لکسوس اون وقت می بینید که در دنیای واقعی کی با دوامه! تو مملکت ما در اثر تبلیغات غلط و حرفه های دهن به دهن متاسفانه 10 سالی میشه که ماشینهای ژاپنی رو الکی تو ذهن مردم بزرگ کردن و خیلی از ماشینهای خوب رو کوچیک کردند! کسی که عقل داشته باشه به منابع معتبر خارجی رجوع میکنه تا ببینه چه خبره!
البته به هیچ وجه منظورم این نبود که لکسوس ماشین بدیه! خیر! اتفاقا ماشین خوبی هم هست ولی هر چیزی در حد خودش.

sam: 1393/10/2213:07:57،
14
9
باسلام

در رتبه جهانی کیفیت خودرو که توسط موسسه jdpower آمریکا صورت می گیرد هم خودروهای ژاپنی و هم خودروهای آلمانی بالاترین رتبه ها را کسب نمودند.طبق گزارش سال 2014 این موسسه برندهای ذیل برترین کیفیت را حائزند:

1 - لکسوس ( با 68 عیب در هر 100 خودرو)
2- مرسدس بنز ( با104 عیب در هر 100 خودرو)
3- کادیلاک ( با 107 عیب در هر 100 خودرو)
4- اکورا ( با 109 عیب در هر 100 خودرو)
5-بیوک ( با 112 عیب در هر 100 خودر)
6- هوندا ( با 114 عیب در هر 100 خودر)
6 -لینکلن ( 114 عیب در هر 100 خودرو)
6 -تویوتا (با 114 عیب در هر 100 خودر)
7 - پورشه ( با 125 عیب در هر 100 خودرو)
8- اینفینیتی ( با 128عیب در هر 100 خودرو)
9- ب ام و ( با 130 عیب در هر 100 خودرو)
و.....
کیا با 151 عیب رتبه شانزدهم و هیوندای با 169 عیب برای هر 100 خودرو رتبه 22را بدست آورد. آمار مربوط به خودروهای با عمر 3 ساله است.
ارش: 1393/10/2213:08:36،
10
9
فقط اسیایی
مسعود: 1393/10/2213:39:30،
9
15
فقط آسیایی اون هم فقط چینی . والسلام
سهیل: 1393/10/2216:14:10،
12
7
مصرف سوخت نسبت به قدرت تولیدی معادل، تو بنز و BMW نسبت به لکسوس خیلی کمتره.
از سایت هر 3 شرکت ببینید که مصرف بنز و BMW نسبت به قدرتشون چقدر محشره و مصرف لکسوس چقدر بیشتره.
من خودم از طرفدارهای لکسوس هستم مخصوصاً مدل 2014 به بعد که خیلی خوشکل شدند ولی سعی کنیم از رو مشخصات فنی و بدون تعصب نظر بدیم.
لک سوسک!: 1393/10/2216:30:56،
13
9
خدا پدرتو بیامرزه سهیل جان!
منم دقیقا باهات موافقم.
یه مثل ساده میزنم:
Lexus GS250 قیمتش از BMW 528i F10 گرونتره ولی شتاب و مصرفش از BMW 520i هم ضعیفتره!

مردم ما فقط چیزی که تو جامعه می شوند (اتوبوس، تاکسی، اداره، مکانیکی، کارواش و ....) سریع قبول می کنند می دونید چرا؟ چون اها مطالعه نیستند آدمی که اهل مطالعه نباشه "حرف" روش بیشتر و راحتتر تاثیر میذاره تا "مطلب نوشتاری معتبر".

اصلا بحث آلمانی و ژاپنی رو ولش کنید! همین ماشین های به ظاهر فرانسوی (منظورم اشغالهای تولید داخل) باعث شدند اسم فرانسه تو ذهن مردم خراب بشه! الان از هر کی بپرسید میگه پژو نخر رنو نخر پر خرجه فرانسوی پر استهلاکه!! چرا؟ چون تجربه تلخ ماشینهای ایرانی باعث شده اینجور ذهنیتی پیش بیاد. ولی غافل از اینکه پژو و رنوی اصل فرانسه (نه ماشینهای داخلی که همه قطعاتش چینی و ایرانی و هندیه!) از نظر دوام بسیار بالا هستند.
VB: 1393/10/2223:49:40،
6
6
یه مثلی آمریکایی ها دارند که میگه:
ماشین های اروپایی پرخرج هستند و خود اروپایی ها میگن فرانسوی ها پر خرجند.
صنعت خودرو سازی ژاپن دیگه با ده سال قبل قابل مقایسه نیست.تست های ایمنی موسسات اروپایی همه چیز رو نشون میده.
امسال هم که مثل سال قبل لکسس قابل اعتماد ترین برند خوردو سازی در آمریکا شد.
راستی هنوز بنز و BMW ماشینی در برابر نیسان GTR نساختند؟
صحبت های شما آدم رو به یاد خیالات مجله ماشین میندازه.زمانی که اینترنت نبود....
حسین: 1393/10/2217:23:16،
13
6
متاسفانه در راس مدیریت کشور افرادی چون تو هستند که الان درجا میزنیم!!!یک عمر در خواب خرگوشی و اسیر اوهامات
لک سوسک!: 1393/10/2309:28:16،
7
4
جناب VB واقعا خیلی از دنیا بی خبری!
اول از همه اینکه اون ضرب المثل و شنیده هاست که مردم مارو بدبخت کرده.
دوم اینکه کسی نگفت ماشین ژاپنی نا امنه گفتیم از نظر فنی در حد آلمان نیست.
سوم اینکه گول اون موسسات رو نخور برو ببین تویوتا و لکسوس مشکل لجن بستن روغن تو موتور دارند و فراخوان هاشون (به خاطر مشکلات دیگر) سر به فلک کشیده.
بحث شیرین GTR شد!! بسیار عالی!! شما هم مثل همین نسل جوان های امروز (نسل پلی استیشن) هستید که تازه اومدن تو کار ماشین و اصلا تو باغ نیستند. GTR رو بیش از حد تو فیلمها بزرگش کردن فقط به خاطر دو دیفرانسیل بودنش فقط از صفر خوب راه میره اگه رولینگ تست بشه حتی از پس سدان 2000 کیلویی بی ام و یعنی M5 هم بر نمیاد! یه ذره مجله خارجی بخون اطالاعاتتو آپدیت کن بعد بیا نظر بده.
حرفهایی که زدی نادیده میگیرم (به عنوان کسی که آرشیو بیشماری از تستهای نشریات خارجی دارم).
لک سوسک!: 1393/10/2309:32:51،
7
7
راستی اینم یادم رفت بگم GTR چون فابریکش ضعیفه و راه نمیره اکثرا تقویتش میکنن تا خودی نشون بده! 90% اون فیلمهایی که احتمالا تو آپارات یا یوتیوب دیدی همشون تقویت شده هستند.
رقیب اصلی GTR فابریک هم پورشه 911 توربو S هستش که هم تو شتاب هم تو مصرف هم تو هندلینگ هم تو کیفیت ساخت GTR رو نابود میکنه!
از این به بعد خواستی نظر بدی یه ذره قبلش سرچ کن. به قول خودت اینترنت هست! ولی شمایی که با وجود اینترنت این قدر تو خالی نظر میدی جای تاسف داری!
خوشم میاد با 4 تا فیلم میشه مردم ایران گول زد!! فقط یه فیلم می بینن دیگه طرفدار متعصب یه ماشین یا یه کشور میشن! حالا اون فیلم رسمی بوده یا نبوده دیگه مهم نیست!

VB: 1393/10/2316:15:33،
5
7
خود گویی و خود خندی به به چه هنرمندی!
جاده توش کسی نیست داری گاز میدی
جندتا فراخوان از BMW واست لینک بزارم عمو یادگار؟
GTR؟؟؟چندتا آلمانی فن دن کیشوت دور هم جمع شدند یه سری توهماتشون رو روی هم ریختند متوجه شدند که تنها راه موجود مقابله با GTR اینه که بزنن تو خط گوبلز آلمانی و هرچی به ذهنشون میرسه بگن
GTR شتاب صفر تاصدش مهمترین نکته اش نیست.(نیسان جی تی آر AMS آلفا 12 تو شتاب 1.53 ثانیه رو هم زد.راستی یادم رفت آلمانی ها قاطی باقلیان.حالا بنز بده AMG تا خرخره تیون کنه)
خوراک GTRتو پیچ هاست.اونجا که بنز و BMW در برابرش پودر میشن.رکورد Good Wood رو زد.Nürburgring که معروف ترین هست و مال خودتونه و اجازه نمیده افتر تیون پاشو تو پیست بزاره و امسال که نیسان با AMS داره قرارداد میبنده و کابوس آلمانی ها فرا میرسه و مثل بنز AMG ،نیسان AMS هم حق داره پاشو تو Nürburgring بزاره
VB: 1393/10/2316:28:52،
7
7
پورشه 911 هم که رتبه ای بهتر 11 کسب نکرده.راستی GTR حجم موتور 3800 سی سی
VB: 1393/10/2319:03:52،
4
8
911 توربو S: شتاب 3.1 ثانیه
Nissan GTR: شتاب 2.8 ثانیه
لک سوسک!: 1393/10/2319:37:30،
6
5
اوه اوه! به حق چیزهای ندیده و نشنیده!!

وقتی میگم این کاره نیستی یعنی همین! پیاده شو با هم بریم!

من میگم ماشین تقویت شده ملاک نیست بعد دوباره میگی GTR AMS و آلفا؟!! :))
اگه راست میگی چرا فابریکشو نمیاری؟!! چون ضایع میشه نه؟!!
عزیزم بنز و بی ام و رقیب هم کلاس GTR نیستن! باید با پورشه 911 توربو S مقایسش کنی تا ببینی تو هندلینگ هم هیچ عددی نیست!

بر اساس تست های اخیر نشریات آلمانی تو پیست معروف هوکنهایم پورشه 1 دقیقه و 8.7 ثانیه زد GTR هم 1 دقیقه و 11.2 ثانیه! شتاب و مصرف هم نگم بهتره! اختلاف زیاده! یعنی GTR در برابر پورشه یه لش بنزین خوره!
حالا برو دلتو خوش کن که فلان تیونر اومده تا خشتک تقویتش کرده!
پراید هم تقویت کنی ماکسیما رو میگیره!! پیکان هم تقویت کنی زانتیارو میگیره! همینطور که حدس زدم تا کم آوردی رفتی سراغ تقویت!! پیش بینیم عین روز درست بود!!
لک سوسک!: 1393/10/2319:41:36،
7
3
خب حالا میرسیم به بحث لکسوس!
اول خوب بشنو آدم چی میگه بعد نظر بده جوون!
بحث سر این بود که شما و رفقات گفتین آلمانی آشغاله دوام نداره خراب میشه. ولی ژاپنی خداست اصلا خراب نمیشه!
این میشه موضوع بحث.
من هم اشاره کردم که اینطور نیست. آمار خرابی لکسوس و تویوتا هم زیاده.
ولی من یادم نمیاد جایی گفته باشم که بنز و بی ام و اصلا فراخوان ندادن!
من اصلا حرفی راجع به دوام اونها نزدم و بر خلاف شما ادعا ندارم.
فقط میخواستم بهت ثابت بشه تویوتا و لکسوس هم به موقعش خراب میشن.
بله حتی آلمانی هم خراب میشه ولی خوبی ما المانی بازها اینکه ما ادعا نداریم که هیچ وقت ماشینامون خراب نمیشه ولی شما ژاپنی بازها چون ادعا دارین حتی 1 بار هم ماشینتون خراب بشه آبروتون بر باد فناست!
اینم از بحث دوام!
لک سوسک!: 1393/10/2319:50:30،
4
5
واقعا برات متاسفم!
کدوم ابلهی گفته 918 جاده ای نیست؟
نکنه 918 ماشین مخصوص مسابقات لمانز هستش و ما نمی دونیم؟
بابا این کاره نیستی! برو وقت مارو هم نگیر!
حالا هی بگو بنز و بی ام و تا خودتو خالی کنی!
من بنز و بی ام و رو با لکسوس (لکس سوسک) مقایسه کردم اینجا بچه کوچولو! اصلا با GTR مقایسه نکردم! GTR رقیبش همون پورشه که حیثتشو به باد میده! البته ناگفته نماند که یه سدان 4 در خانوادگی بی ام و با وزن 2 تن تو حرکت (شتاب رولینگ) پا به پای به سوپراسپرت 1.7 تنی مثل GTR میاد! آخر آبرو ریزیه! باید خجالت بکشی!
اول کلاس بندی ماشینهارو از نظر قدرت و بدنه باد بگیر بعد نظر بده!
تازه اینم در نظر بگیریم که 911 از تظر کیفیت و سواری و استفاده روزمره از اون GTR سنگ و خشک خیلی بهتره! با سفت کردن فنر بندی که هنر تیست.

زیادم جوگیر نشو! دیدی که پورشه از نیسان بالاتر بود!
لک سوسک!: 1393/10/2319:55:03،
7
6
نکته آخر هم میگم به اطلاغاتت اضافه بشه!
این تایمها در شرایط آب و هوایی متفاوت به دست اومده. همه ماشینها تو شرایط یکسان نبودند.
یه نکته جالب در مورد GTR Nismo اینکه بر اساس تست نشریه Car & Driver آمریکا Nismo رسما یه آبروریزیه بزرگ بود چون شتابش با وجود 50 اسب قدرت بیشتر هیچ تفاوتی با GTR معمولی نداشت! خیلی خندیدم!

نگران حجم موتور هم نباش عزیزم 911 هم 3800.

شما فقط دلت به این خوش باشه که GTR تقویت شده با 2000 اسب بخار می تونه ماشین 4 در خانوادگی 2 تنی بی ام و رو تو شتاب بگیره!! عجب هنری! یه مدال افتخار به نیسان بدیم!

همینطوری پیش بری کم کم وانت ها فولکس واگن هم با GTR مقایسه میکنی!
همتون همین هستید شماها یه مشت توهم زده هستید و به محض اینکه پای شتاب و مصرف کیفیت میشه فرار میکنید فقط دلتون به تایمهای نوربرگ رینگ خوشه که تازه همونجاشم 918 برتر بود.

تو هر پیستی هم تایمها فرق داره.
لک سوسک!: 1393/10/2320:20:18،
9
5
در پایان اینو بگم!
من مشکلی با GTR و ماشین ژاپنی ندارم
همه برندهارو دوست دارم (البته برندهای خوب نه جیلی و لیفان و جک و چری!)

ولی از ادعا بدم میاد! آدم ادعا نباید داشته باشه! هر چیزی در حد خودش خوبه! GTR هم خوبه 911 هم خوبه همه خوبن.
وقتی یکی میپره وسط میگه لکسوس خوبه بی ام و آشغاله اینجاست که آدم حالش بد میشه!
در کل ماشینهای آلمانی از نظر فنی و کیفیت ساخت یه سر و گردن برتر هستند البته این به این معنی نیست که ژاپنی هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

واقع بین باشیم و به جای جر و بحث (که نه چیزی به من میرسه نه به شما) چیز یاد بگیریم. تستهای نشریات معتبر خارجی رو بخونیم.
فقط هم بر اساس تستهای رسمی نظر بدیم نه غیر رسمی.
لک سوسک!: 1393/10/2320:26:33،
7
4
GTR 2.8 و 911 3.1؟؟؟؟
خنده دار بود.
بر اساس تست نشریه آلمانی Autobild:

شتاب 911 توربو S در عمل:

0 تا 100 = 2.9 ثانیه
0 تا 200 = 9.9 ثانیه

شتاب GTR در عمل:

0 تا 100 = 3.3 ثانیه
0 تا 200 = 11.4 ثانیه!!

مجتبی: 1393/10/2320:43:28،
8
5
نیسان GTR تنها نقطه قوتش لانچشه ! اونم چون AWD هست و در مقایل RWD ها چسبندگی بهتری داره وگرنه در برابر AWD های هم رده خودش بارم حرفی واس گفتن نداره برای مثال در برابر 911 توربو S ... همین ماشین که اینقدر بزرگش کردن از یه سدان خانوادگی BMW تو دور میخوره ! کافیه برین تست Rolling GTR o M5 F10 رو ببینین ... بیشتر این توهمات رو GTR های تقویت شده ایجاد کردن که کلیپ هاشونم توی تو نت پره و میان با یه ماشین فابریک تست میکنن میزنن فکر میکنن خیلی کاره شاخی کردن ! گودزیلای محبوبتون فقط با تقویت گودزیلاست!! فابریک حرفی واس گفتن نداره !
نیسان تمام عمرشو فقط صرف این کرده که GTR تو نوربرگ رینگ تایم بزنه!! همه چیو فدای تایم یه پیست کرده!! ولی پورشه ماشینی ساخته که از هر نظر عالی باشه نه اینکه فقط دور پیست سریع باشه!
لک سوسک!: 1393/10/2321:14:56،
4
6
کاملا درسته مجتبی جان!
بالاخره یه آدم عاقل پیدا شد که حقایق پشت پرده رو ببینه!
لک سوسک!: 1393/10/2409:05:50،
9
4
بازم که سر و کلت پیدا شد!!
فرق شتاب 60 مایل و 100 کیلومتر میدونی چیه؟
فرق 60 مایل خالص و 60 مایل با Roll-Out میدونی چیه؟؟

اون شتاب 2.8 یه توهم تبلیغاتیه!! تو هیچ تستی GTR نتونسته به شتاب 0 تا 100 کیلومتر خالص (بدون Roll-Out) زیر 3.0 بزنه!

فقط 60 مایل (96 کیلومتر) تازه با Roll-Out تونسته زیر 3.0 بزنه!!

دیدی مجتبی جان تا کم آورد چسبید به نوربرگ رینگ!
هنوز فرق Road Car و Race Car نمی دونی چیه اصلا در سطحی نیستی آدم جوابتو بده!
حالا من موندم این گودزیلای محبوب شما اگه تایمش تو نوربرگ رینگ واقعی باشه پس چرا تو پیستهای دیگه همش گند میزنه در برابر 911؟
یعنی یه جوری ساختن فقط تو یه پست خوب بره!! همینطور اون LFA!

راستی تو آلمان با راننده یکسان GTR و 911 توربو S تست شدن که تایم نوربرگ رینگ GTR شده 7 دقیقه و 36 ثانیه و 911 شده 7 دقیقه و 34 ثانیه!
هیچ حرفی هم برای گفتن نداشتی!! جز یه پیست!
لک سوسک!: 1393/10/2409:19:05،
6
5
یه نکته مهم که فقط با سوادها بهش دقت میکنن تاثیر راننده تو تایم ماشینه!
اگه تایمهارو با راننده یکسان مقایسه کنیم! قضیه یه خورده فرق میکنه!
راننده معروف تستر نشریه Sport Auto جناب Hurst Von Saurma هستند که خودروهای بسیاری رو در پیست نوربرگ رینگ روندند.

مثلا GT2 RS و GTR جفتشون با راننده یکسان (همین که اسمشو گفتم) تایمهاشون اینجوری میشه:
جی تی آر = 7 دقیقه و 24.22 ثانیه
911 جی تی 2 = 7 دقیقه و 34 ثانیه!!

هر دو خودرو دقیقا در شماره 11 2010 تست نشریه فوق تست شدن.

یعنی هم شرایط آب و هوایی یکی بوده هم راننده!

اونایی که تو کار ماشین هستند می دونن تاثیر راننده و آب و هوا تو تایم زدن چقدر زیاده و وقتی راننده ها عوض بشن چی بشه.
لک سوسک!: 1393/10/2409:49:36،
6
5
تو کامنت قبلی تایمهارو بر عکس گفتم!
اصلاح میکنم:
جی تی آر = 7 دقیقه و 34 ثانیه
911 جی تی 2 = 7 دقیقه و 24 ثانیه

لک سوسک!: 1393/10/2418:42:52،
4
6
سلام رفیق! میدونم اعصابت خورده! ولی جوش نزن! طبیعیه! بذار یه ذره در جا کار کنه آمپرت بیاد پایین!
صفر تا 60 مایل GTR؟؟ 2.4؟؟؟
میشه لینکه یه نشریه معتبر نشون بدی که GTR فابریک در عمل تست شده و چنین تایمی رو ثبت کرده؟؟
نشریات معتبر دنیا تو آمریکا:
Motor Trend و Car & Driver و Road & Track

نشریات معتبر دنیا تو آلمان:
AMS و Sport Auto و Autobild و Auto zeitung

نشریات معتبر تو انگلستان:
Car و Autocar

اینا معتبرترین نشریات دنیا هستند. گفتم که به اطلاعاتت فندقیت اضافه بشه جوون! اگه تونستی یه تست از این نشریاتی که گفتم از GTR فابریک پیدا کنی که 0 تا 60 مایل (حتی با Roll-Out هم باشه قبوله) 2.4 زده باشی یه GTR بهت میدم!



لک سوسک!: 1393/10/2418:51:50،
7
4
پروفسور عزیز و گرامی جناب VB!
همه جای دنیا خارجی ها برای اینکه ماشینها رو مقایسه کنن میرن پول میدن مجله میخرن و بر اساس نظرات و تستهای اونا قضاوت میکنن!
شرمنده که اینو میگم ولی شما اصلا در حدی نیستی که بخوای این چیزارو بفهمی!
یه نگاه به سایتهای کارخونه های خودروسازی بکن! خودشون تستهای نشریات کشور خودشونو میذارن تو سایتشون به عنوان مرجع تا مردم دانلود کنن ببینن!!
بعد پریدی وسط با یه لینک میخوای برای کل دنیا شاخ بشی!!

فرض کنیم شتاب GTR اصلا 2.4 هم نباشه اصلا 1.4 باشه!! چه فرقی میکنه!!
مهم اینکه چه 1.4 باشه چه 1 بزنه چه 2.4 بزنه از 911 تو درگ راحت میخوره!!
اینجاست که آدم عقلش باید به کار بیفته! ماشینی که 2.4 بزنه باید خیلی بهتر از اینا راه بره!
VB: 1393/10/2421:19:34،
6
6
ببین بحثمون تموم شد.مردم دنیا بهتر میدونن چی بخرن.موسسات ایمنی،پیست ها، و......خیلی چیزها رو ثابت کردند.تا دلت بخواد ویدیو از درگ دارم که 911 له میشه.چندتا درگ واست بزارم؟تعداد بگو.الان نزدیک 130 140 تا ویدیو درگ از GTR دارم.تیون شده و غیر تیون شدههیچ وقت درگ و تست مجله،استاندارد نیست.چون هیچ کدوم موسسات رسمی نیستند.مثل Euro Ncap و یا پیست های Nurburgring,Good wood و...تازه همین چندوقت پیش درگ 400 متر رسمی مسابقات امارات GTR سریعترین شد.الان تا یه سر به ویکی یه ماشین بزنی رکورد Nurburgringاون ماشین رو گذاشتند.یه زمانی تا با یه ماشین باز بحث میکردی سریع رفرنس میداد به Nurburgring..الان که نیسان و لکسوس رکوردهای عالی رو تو Nurburgring زدند دیگه Nurburgring مرجع نیست.بعد همه جای دنیا با لینک معتبر حرفشون رو اثبات میکنن.Award های مجله فقط بدرد تبلیغ میخورن.ویکی GTR رو ببین چندتا Award کسب کرده
VB: 1393/10/2423:07:43،
7
5
اولش داشتی در مورد BMW و Benz صحبت میکردی...
امسال هم که لکسوس با اطمینان ترین خودرو شد.benz هم که 22 شد!! نظرسنجی از دارندگان خودرو بوده
البته آمریکایی ها عقل درستی ندارند.از سال 2000 تا الان(به حز زمان سونامی که تولید ژاپن کم شد) هر سال باید لکسوس پرفروش ترین خودروی لوکس آمریکا بشه.عقل درستی که ندارند.بیان از ما یاد بگیرن که همه ماشین ها رو تست کردیم و هرروز سوارشون میشیم.
از قدیم اروپایی پرخرج بوده.برو ببین BMW و بنزهای 2005 به چه روزی افتادند.راستی یه سوال؟چرا آلمانی ها گارانتی رو بالا نمی برند؟مثلا ب ام و که اینقدر خوبه و ماه و نازه چرا یه گارانتی 7 ساله نمیده؟
جرات خرید یه bmw 2005 رو داری؟برو سایت باما ب ام و ، 318i بدون رنگ رو هم قیمت یه کمری 2006 بخر!
VB: 1393/10/2423:10:11،
9
6
در مورد GTR هم Nurburgring حرف اول و آخر رو زد.خلاص!!دیگه در این مورد بحثی با شما ندارم.چون هیچ تست رسمی تا به اینجای بحث ارائه نکردی
لک سوسک!: 1393/10/2423:15:31،
8
5
مشکل من اینکه تو سوادت در حدی نیست که فرق بین منبع با غیر منبع رو بفهمی!! به همین سادگی!
علتشم میخوای بدونی؟
چون طبق آمار رسمی GTR به جز تایم نوربرگ رینگ هیچ افتخار دیگه ای نداره!

در تمام پیستهای دیگه گند زده!
مصرفش بالاست!
شتابش ضعیفه (مخصوصا رولینگ)
کیفیت ساختش در حد پورشه نیست.
کسی که این همه سایت و نشریه رسمی رو زیر سوال ببره یعنی به شدت کم آورده. شدید!
همونطور که مجتبی جان گفتن گودزیلای محبوبتون فقط با تقویت گودزیلاست! فابریکش موشه!!
برو با همون فیلمهای غیر رسمی و نا معتبر مه اصلا معلوم نیست کی تقویته کی استانداره! با همونا خوش باش!! هر وقت سوادت در حدی رسید که مفاهیم Test Data، Rolling Acceleration، Standing Start Acceleration, 1 Foot Of Roll-Out و ..... رو درک کنی اون وقت قابل صحبت کردن میشی!
لک سوسک!: 1393/10/2423:34:26،
6
7
وقتی کم میاری سریع نرو ماشین تقویت نیار!! خیلی حال میکنم شما GTR بازها تا ضایع میشین میرین سرغ AMS و Alpha!! ماشینهای تقویت شده هر جقدر هم سریع باشن افتخارشون برای نیسان و GTR نیست بلکه برای شرکت تیونینگ کننده هست! وقتی یه پراید تقویت میکنن ماکسیما رو میزنه افتخارش برای پراید نیست برای اونی هست که پرایدو تقویت کرده!! بفهم اینارو!
خودتونم خوب میدونید هیچ عددی نیست فابریکش تو حرکت از کوروت Z06 هم میخوره!!
سطح اطلاعات و سوادتونم مثل همه!! آدمی که به نشریات رسمی بگه غیر رسمی باید خودشو به دکتر نشون بده!!
مشکل ما ایرانها اینکه چون اهل مطالعه و تحقیق نیستیم با دیدن 4 تا فیلم سریع میخوایم نتیجه گیری کنیم! حالا اصلا معلوم نیست فیلمش رسمی بوده یا نه! ماشینهاش استاندارد بودن یا نه!!
تو یوتیوب همه جوره فیلم هست! حتی ممکنه فیلم پیدا بشه النود بیاد 911 بزنه!
بیننده باید عاقل باشه!
لک سوسک!: 1393/10/2500:13:26،
9
3
تمام فیلمها و تستهایی که من کذاشتم همش رسمی بود و از همه مهمتر اینکه ماشینها همه "استاندارد" بودن!!! اینش از همه مهمتره!!
پورشه 911 حدود نیم قرنه که داره تولید میشه!
911 توربو S در حدی بزرگ و قوی هست که بر خلاف GTR محتاج و نیازمند تقویت و تیونینگ نیست تا خودشو نشون بده!! همون فابریکشم از پس رقبا بر میاد!!
قبلا گفته شده ولی بازم تکرار میکنم:
یه جوری ساختنش که تو همه پیستها خوب بره!! نه اینکه فقط یه پیست خوب بره بقیه رو خراب کنه!! (یعنی همه جا خوب میره نه فقط یه جا)
یه جوری ساختنش که در عین سریع بودن کم مصرف هم باشه نسبت به رقباش!
یه جوری ساختنش که بذاری تو حالت Comfort از یه سوپر اسپرت تبدیل به ماشین راحت با سواری نرم برای استفاده روزانه بشه!
یه جوری ساختنش که هم از صفر خوب راه میره هم رولینگ! مثل GTR نیست که فقط 400 متر خوب بره بقیه تستهارو خراب کنه!
به خاطر همینه که محبوبیت داره!
VB: 1393/10/2508:44:47،
5
8
اتفاقا چون فرق منبع معتبر و رسمی رو نمفهمی یادت میره چطور باید صحبت کنی.معمولا اونی که کم میاره از حیطه ادب خارج میشه و دست و پا میزنه.
motortrend: نیسان 2014 رو که هیچ میری 2013 هم اضاف میکنی که کمیت بره بالا!!
بالاخره 2تا لینک بشه 3 لینک.ماشالله هی داری اینترنت رو زیر رو میکنی و باید بگردی .یکی اضافه هم غنیمته.در راستای اعتبار این مجله رفته 2015 رو تست کرده 2.9 رو بدست اورده!!!نسخه بیس استفاده از لانچر مبهم!!...نظرات زیرش رو بخون..2014 شده 2.6 و 2015 شده 2.9 اینه منابع معتبرت؟...اینه این همه سعی و تلاش؟ حالا منم لینک بزارم؟اینترنت رو گشتی میدونی من چقدر راحت میتونم لینک بزارم.فکر نمیکردم از Nurburgring لینک بزارم دیگه 60 کیلومتری اینجا پیدات بشه
لک سوسک!: 1393/10/2509:05:13،
6
7
لکسوس فقط تو آمریکا پر فروشه چون مختص همونجا ساخته شده تو کشورهای اروپایی اونقدر محبوب نیست.
بی ام و مدل 2005 E46 هم زیاد دیدم تمیز.
همش بستگی به نگهداری طرف داره!
این حرفهای شاگرد مکانیکارو هم نزن! حال آدم بد میشه.
یه بنز 280S W116 مدل 1975 برو بببین یه دونه کرونا هم ببین!
چند درصد ژاپنی های دهه 70 حتی جنازشونم مونده؟ همشون پوسیدن و ترکیدن؟
ولی هنوز بنز و بی ام و و پژو های 0 سال پیش تو خیابون هستند!
فقط چشم میخواد که آدم اینارو ببینه!
ژاپنی ها فقط با ... مالی مشتری ماشیناشو میفروشن با گارانتی و ...
مثل کره ایها که فقط با آپشن خر میکنن.
BMW 525 tds دیزل مدل 1997 با کارکرد حدود 1 میلیون کیلومتر تا حالا دیدی؟ تو آلمان تستش کردن هنوز اطاقش بیصدا بوده! حتی گیربکس اتوماتش خوب عمل میکرده!
VB: 1393/10/2509:45:26،
5
7
مطمئن هم باش سنت کمتر از منه.از صبر و تحملت توی نوشتن کاملا داد میزنه.این موقع که فصل امتحانات مدرسه و دانشگاه هست بهره که تو نت نباشی و دنبال درس ات باشی.
اگر منطقی بودی لینک نوربرگ رینگ به نظرم کافی بود اولش نیازی ندیدم از گود وود چیزی بگم.به هر حال یه ماشین تو پیست محک میخوره.
شما سنت و اطلاعاتت کمتر از منه.در مورد کارم نباید صحبت کنم.فقط اینو بدون بازرس خودرو هستم.بازرس شرکتی که مرتب در موردش اینجا خبر میزارن.
لک سوسک!: 1393/10/2509:58:21،
7
5
پورشه یه ماشین تو آلمان میسازه براش شتاب 3.1 اعلام میکنه!
بعد اون ور دنیا تو آمریکا تستش میکنن 0 تا 100 خالص همون 3.1 میزنه!
به این میگن صداقت و رک بودن!!
مثل نیسان نیست که بگه من 2.1 میزنم بعد میدن دست نشریات 3.4 میزنه!!
واقعا زشت و خجالت آورده این همه خالی بندی تو روز روشن!

ولی بچه هایی مثل تو تعصب چشمشونو کور کرده!
اینقدر تعصب داری که حتی اعتبار 60 الی 70 ساله نشریات رو میخوای زیر سوال ببری برای اینکه اعتراف نکنی در توهم بودی!
دست از این تعصب بچه گونه بر دار!!

ماشینی که حتی اسمش تو لیست موتورهای برتر سال 2014 نبود!

ببین کار به کجا کشیده خود خارجیها به نیسان میگن دروغگو و متقلب! بعد تو این وسط شدی کاسه داغتر از آش!
VB: 1393/10/2510:11:34،
7
5
به جز این ویدیو چیز دیگه ای هم داری که هی لینک میزاری؟
در ضمن یه سوال؟
پورشه 911 توربو اس اصلا تیون نشده؟؟؟اینقدر تیون شده که بزور میشه تیونش کرد.آلمانی ها کم عادت ندارن ماشین رو تا خرخره تیون ببندند نمونه اش بنز
مشکلت با Aftermarket tuning هست که AMS هم داره با نیسان قرارداد میبنده تا تیو یه سال به جای دو سه مدل،این اندازه با تیون مختلف بده تو بازار:
(911 Carrera)
(911 Carrera S)
(911 Carrera 4)
(911 Carrera 4S)
(911 Targa 4)
(911 Targa 4S)
(911 Carrera GTS)
(911 Carrera 4 GTS)
(911 Turbo)
(911 Turbo S)
(911 GT3)
لک سوسک!: 1393/10/2510:18:03،
6
8
من هیچ کاری به نمونه های تقویت شده 911 ندارم!!
برای من فقط ملاک مقایسه فابریک با فابریکه!! فقط استاندارد با استاندارد!
هر وقت GTR فابریک تونست 911 فابریک رو بزنه بعد بیا صحبت میکنیم!
AMS قدرت نیسان رو بکنه 3 هزار اسب بخار! بازم مهم نیست!
من فابریکش برام مهمه که خود نیسان چی میسازه!!
یه جمله ای همون اول بهت گفتم!!
پراید فابریک از 405 میخوره ولی پراید تقویت ماکسیمارو میزنه!!
پس بیایم بگیم پراید از ماکسیما سریعتره!! میخندن بهمون!

من نمیخوام هنر تیونرهارو بسنجم بازرس کوچولو! من میخوام علم و توانایی خود کارخونه هارو بسنجم!!
یاد اون کارتون بازرس افتادم!!
VB: 1393/10/2510:18:53،
8
8
کسی AMS 2000 اسب بخاری نزاشته.AMS 12 که تو همین دبی خیلی طرفدار داره.من Alpha 16 و...نگفتم.هرچند تو همین آپارات ویدیو گذاشتند رو دست AMS هم یه شرکت دیگه اومد با اسب بخار کمتر تو درگ AMS رو میگیره.
هر وفت تونستی توی پیست حرفت رو بزن.در ضمن ویدیو مال همون Motor Trend Channel بود.کلی چیزی به لینک هات اضافه نمیشه.پیچ 60 گوگول سرچ رسیدی مجبوری همش تکراری بزاری
البته طبق لینک شما سایت های پورشه شکست نفسی کردند. :))
VB: 1393/10/2510:36:24،
7
5
بازرس کوچولو؟
من کسی ام که گمرکات زمانی که کسی جرات نداشت به ماشین خارجی گیر بده داد و بازرسی یه امر فرمالیته بود،داد و هوار زدم ماشین های وارد شده به ایران طبق استاندارد ایران(ترجمه شده اروپا) مه شکن عقب(فوگ لایت یا اسم قدیمیش آلپ لایت) ندارند.خبرش بشدت تو گمرکات پیچید.سر همین قضیه اوایل حتی تهدید جانی شدم.پای حراست وسط اومد.حرفم ثابت شد.شرکت بازرسی SGS و...رو اون زمان تعلیق موقت کردند.خیلی ماشین مرجوع شد و شغلی به نام نصاب مه شکن عقب توی گمرکات راه افتاد.تا بالاخره کار به جایی رسید که زمستان پارسال،تحت فشار واردکننده ها،استاندارد نامه زد و تا دوسال خوردوهای وارداتی رو از قانون مه شکن عقب معاف کرد وهمچنان بازرسی شده یه شغل فرمالیته....تو یه سال کاری کردم که نتیجه اش این شد که از اسفند 92 ماشین آلات مستعمل کلا بدون نیاز به بازرسی مجوز ورود میگیرند.بگذریم
VB: 1393/10/2510:40:53،
6
6
اتفاقا تو فقط کار به نمونه های تقویت شده داری
(911 Carrera)
(911 Carrera S)
(911 Carrera 4)
(911 Carrera 4S)
(911 Targa 4)
(911 Targa 4S)
(911 Carrera GTS)
(911 Carrera 4 GTS)
(911 Turbo)
(911 Turbo S)
(911 GT3)
911 Turbo S کجای لیست قرار داده شده؟اولش هم بهت گفتم مشکلت با افترمارکت تیون هست.وگرنه این 911 توربو اس تو کارخونه تا خرخره تیون شده.
لک سوسک!: 1393/10/2510:52:25،
5
6
حالا که کم آوردی Turbo S هم شد تیون؟!!! برو دیگه بسه!!
ماشینی که صاف از پورشه اومده بیرون شد تقویت!!
بعد ماشینی که توسط یه موسسه دیگه (خارج از کارخونه) تقویت شد میشه فابریک!!
این تعریف فابریک و تفویت بود!!! یادداشت کنید!
اون خالی هارو هم برای بچه محلهاتون ببند!!
برای من سوادت مهمه نه این تو گمرک چیکار کردی!!

من این بحثو راه انداختم تا ببینم سواد GTR بازها در چه حدیه!! که بهم همون چیزی که پیش بینی میکردم ثابت شد!! حتی اسم نشریات تا حالا به گوشت نخورده بود!!
همون نشریاتی که حتی Wikipedia جونت هم ازش اسم بردن ولی شما پروفسور محترم برای اینکه اعتراف با ضایع شدنت نکنی همش ایراد بنی اسرائیل میگیری!!
چجور ماشین بازی هستی که هنوز نمی دونی تایم ها باید با راننده یکسان مقایسه بشه؟!!
تو همون تایمهای نوربرگ رینگ نگاه کن!!
911 و GTR جفتشون با راننده Saurma رونده شدن 911 10 ثانیه سریعتر از GTR 2011 !!
لک سوسک!: 1393/10/2510:56:38،
5
4
نیسان بدبخت تا آخر عمرش برای اینکه ضایع نشه باید محتاج موسسه AMS باشه!! خودش دید عرضه نداره ماشین پر شتاب بزنه!!
ولی پورشه نیازی به این مزخرفات نداره!
خودش بلده ماشین بسازه!! :))

جمله معروف یادت نره:
"گودزیلای محبوبتون فقط با تقویت گودزیلاست فابریکش هیچی نیست"!!

اینو آویزه گوشت کن!!
لک سوسک!: 1393/10/2511:04:52،
8
5
دیدی که حتی Wikipedia هم حرف منو تایید کرد!
من جای تو بودم دیگه این طرفا پیدام نمیشد!!
آدم چقدر رو داشته باشه این همه تست و مدرک براش بذارن بازم از رو نره! بگه من من من!!
VB: 1393/10/2511:12:31،
8
8
توروخدا منو باش با چه بچه ای صحبت میکنم.
هنوز فرق GTR 2011 با Nismo نمیدونه لابد فکر کردی با سایپا طرفی که از 2011 تا 2014 هیچ تغییر نکرده!
هنوز معنی و دلیل وجود کلمه ای رو به نام "افتر مارکت تیونینگ" نمیدونی.
اینقدر ناشی هستی که نمیدونی تفاوت این همه مدل 911 با یه موتور تو چیه.پکیج هایی که رو توربو S کار شده رو حتی نمیدونی
راستی جا خالی میدی، در میری چرا نمیگی چرا پورشه شتاب رو 3.1 زده؟؟؟
VB: 1393/10/2511:49:29،
7
9
اصلا پورشه عالی:)) نیسان بده بد.دنیا آلمان اقتصاد چندم جهان!!
بیا پایین کامنت من 100 بار بالا پایین بپر.حرفی در برابر سه لینک رسمی نداری بزنی مثل بیشتر آلمانی ها متعصب رفتار کن زمین رو به زمان بدوز.از خاطرات حرف بزن.
ولی دیگه شرمنده حوصله بحث ندارم.لینک از تست رسمی میزارم چرت و پرت مجله تحویلم میدی که نه با آمار پورشه میخونه و نه با نیسان.(اصلا هم در مورد جوابی نمیدی چرا پورشه 3.1 هست) .لابد یکی شکست نفسی میکنه یکی دروغ میگه.(به این میگن تست غیر رسمی)
از همون اول هم اصلا نیازی به این همه بحث نبود.فقط باید در مورد Nurburgring صحبت میکردیم و بس.هیچی به جز رکورد Nurburgring تو این صنعت (سوپر اسپرت ها) ارزش نداره.شاید از نظر آلمانی ها جدیدا Nurburgring بی ارزش شده و ما خبر نداریم!:))
واقعیت اینه که حرفی در برابر سه لینک رسمی نداری بزنی.فقط حرص میخوری و بی ادب میشی.
موفق باشی آلمانی :))
لک سوسک!: 1393/10/2512:09:35،
7
5
فرقشو میدونم! آقای با دقت!
من GTR 2011 رو با 911 مدل 2010 مقایسه کردم!!
اینقدر خنگ نیستم که برم GTR 2010 با 911 2014 مقایسه کنم!!
فقط هولی میخوای جواب بدی!!!
لک سوسک!: 1393/10/2512:19:52،
7
3
اون فیلم Goodwood هم خیلی جالب بود!!
فیلم رسمی بعد قیافه ماشینو پوشوندن!!
از کی تا حالا ماشینی که تولید میشه و رسمیه قیافشو اونجوری مثل ماشینهای Concept می پوشونن! خدا می دونه باز چه حقه بازی در کاره!!
راستی تویوتا برای مدل اسپرت جدیدش که در آینده میخواد بیاد از BMW میخواد موتور بگیره!! :)))
اینقدر هم نوربرگ رینگ نکن که همونجا پورشه 918 سردمداره!!
با رکورد زیر 7 دقیقه!!
دروغم نیست! چون هر جای دیگه ای هم تست شده بازم سریع بوده!!
مشک آنست که خود بگوید نه آنکه عطار بگوید!!

هنوز منتظر اثبات عدم اعتبار موتور ترند هستما!! تازه کلی نشریه رسمی دیگه هم هست! اول اونو ثابت تا بقیه رو معرفی کنم!! :)
لک سوسک!: 1393/10/2512:28:21،
7
4
هنوزم تا بحث شتاب و مصرف و کیفیت میشه خبری ازت نیست! 911 رو تو این فاکتورها با GTR مقایسه کنی!
الان محاصره شدی! نه؟ نمی دونی جواب کدوم سوال بدی!
تا دیروز میگفتی Wikipedia! الان که بهت ثابت کردم خود Wikipeida با تستهای نشریات کار داره دیگه جوابی ندادی! چی شد پس؟؟؟
کامنتهایی که بالا گذاشتی هست! پس چرا ویکی هم حرف موتور ترند تایید کرد؟؟ الان می دونم جوابت چیه! (ویکی هم دروغ میگه)
خب یه جمع بندی:
ویکی دروغ میگه! موتور ترند دروغ میگه! کار اند درایور دروغ میگه! رود اند ترک دروغ میگه! اسپرت اتو دروغ میگه! اتو موتور اسپرت دروغ میگه! اتوبیلد دروغ میگه! EVO دروغ میگه! اتوکار دروغ میگه!!
اینا همشون دروغ گوان!!! ولی VB محمد امینه!! راستگوتر از VB نداریم!!
بازرس محترم گمرک و تسلط کامل به زبان انگلیسی و اشراف بر اصلاحات فنی اتومبیل!!
لک سوسک!: 1393/10/2512:31:06،
8
5
هر تستی که چهره واقعی GTR رو مشخص کنه میشه دروغگو! این یادتون باشه! چون تحمل واقعیت سخته! طرف یه عمر با توهم زندگی کرده! نمی دونسته GTR فابریک شتابش ضعیفه! تقویت رو با فابریک اشتباه گرفته بوده!
تازه بخش نیسمو هم تیونر داخلی خود نیسانه! متاسفم که هیچی نمی دونی!!
پس خود نیسمو هم بگیم تقویت؟ خوبه اینجوری؟! :))
لک سوسک!: 1393/10/2512:34:08،
7
5
آلمان سردمدار صنعت خودرو هستش! همه خوب میدونن آلمان بود که سال 1886 اتومبیل رو اختراع کرد! 90% نوآوریهای فنی صنعت اتومبیل از آلمان شروع شد!
ژاپن اینقدر بدبخته که الان بعضی ماشینهای کره ای دارن ازش جلو میزنن! مثلا شتاب سراتو 2000 2014 (با موتور GDI) از مزدا 3 2014 بهتره!! کیا!!
یه نگاه به طرح های زشت و عقب مونده تویوتا بنداز!! کیا با اینکه نصف سرمایه تویوتا رو هم نداره ولی پیتر شرایر رو استخدام کرد تا براش طرح های خوب بزنه! تویوتا با اون همه سرمایه ای که داره هنوز عرضه نداره یه ماشین بزنه آدم تو خیابون ببینه حالش بد نشه!
لک سوسک!: 1393/10/2512:37:40،
5
7
امیدوارم اون روزی فرا نرسه که شاید عقب افتادن ژاپن از کره باشیم!! :((
لک سوسک!: 1393/10/2512:41:48،
4
6
وجه تشابه چین و ژاپنی میدونید چیه؟ جفتشون فقط تقلید بلدن!! از خودشون طرح درست و حسابی ندارن!
احسان: 1393/10/2516:58:27،
8
6
آقای لک سوسک
خیلی وقته که ژاپن (از سال 2007 برمبنای آمار OICA) تو صنعت خودروسازی از آمریکا جلو زده.الان بیشترین سهم رو در صنعت و چرخه خودروسازی ژاپن داره.آلمان چهارمه.در ضمن صنعت خودروسازی فقط تولید خودرو نیست.ژاپن بیشترین قطعه ساز رو توی دنیا داره.زمانی که سونامی اومد تولید بنز و BMW هم و....به مشکل برخورد.
احسان: 1393/10/2516:59:07،
7
5
ین اختلالات فاجعه بار ، اثرات جدی بر عملکرد شرکت ها داشته است. به عنوان مثال، خودروسازان جهانی - مانند فورد، کرایسلر، فولکس واگن، BMW، تویوتا و GMوابسته به تامین کنندگان ژاپنی هستند و پس از زلزله و سونامی مجبور به تغییر در برخی از رنگ ها شدند.
رِنساس، تراشه ساز بزرگ خودرو و کامپیوتر در ژاپن، به شدت خسارت دید و یک ضربه بزرگ به صنعت خودروسازی در سراسر جهان وارد شد. به طور خاص، یک ماشین معمولی حدودا حاوی 100 میکروکنترلر متفاوت است که به عنوان مغز خودرو کار میکند و 40 در صد از عرضه جهانی از شرکت رنساس تامین میشود.
علاوه بر این، تنها سایت های تولید کننده رنگدانه ها Xirallic (مثل رنگ های مخصوصی که برای شدیدتر شدن رنگ های بدنه خودروها مورد استفاده قرار میگیرند) به شدت آسیب دیدند.
احسان: 1393/10/2516:59:38،
8
5
اادامه:
ینگونه اختلالات در زنجیره تأمین ، منجر به کمبود های بحرانی در برخی قطعات و در نتیجه منجر به تعطیل شدن ناگهانی سیستم های عملیاتی در کارخانجات جنرال موتور، فورد و کرایسلر در ایالت متحده امریکا شد.
لک سوسک!: 1393/10/2520:21:14،
6
5
سلام جناب احسان خوب هستید؟
ممنون بابت توضیحات خوبی که دادید.
من با هیچ ماشینی مشکل ندارم. فقط با حرف اشتباه مشکل دارم. در مورد رده بندی هم اونها بیشتر بر اساس فروشه تا میزان تکنولوژی و کیفیت خودرو.
مثلا ممکنه حتی هیوندا تو یک رده بندی از پورشه بالاتر قرار بگیره. به خاطر خدمات گارانتی یا ارزونتر بودن لوازم.
من نمیگم ماشین ژاپنی بده. حتی ماشینهای کره ای هم همشون بد نیستن. ولی این قضیه که از نظر تکنولوژی و فنی آلمانی ها یه سر و گردن بالاتر هستند رو نمیشه منکرش شد. هر ساله در لیست بهترین موتورهای سال بی ام و اکثر طبقه بندی هارو اشغال میکنه.
البته فرمایشات شمارو در حالت کلی قبول دارم. از طرز حرف زدنتون هم معلومه آدم با شخصیتی هستید! از آشنایی باهاتون خوشبختم!
متاسفانه ماشینهای الان دیگه مثل دهه 90 نیستند! اون موقع ماشینهایی ساخته میشد که راحت 20 سال عمر میکردن! یادش بخیر!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل