کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

پیش‌بینی یک کارشناس از جهش قیمت مسکن

کدخبر:۹۲۲۳جمعه، ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷:۲۳۱۴۵۵۷ بازدید

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه نباید به سادگی از کنار کاهش آمارهای ساخت‌وساز در کشور عبور کرد، گفت: اگر وضعیت ساخت و ساز ...

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه نباید به سادگی از کنار کاهش آمارهای ساخت‌وساز در کشور عبور کرد، گفت: اگر وضعیت ساخت و ساز به همین شکل با افت همراه باشد جهش قیمت مسکن در سال ۹۴ قطعی است.

بیت‌الله ستاریان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سئوال که آیا کاهش آمار ساخت و ساز در کشور می‌تواند در سال 94 قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: دولت‌ها در گذشته همواره تعمداً‌ رکورد بخش مسکن را ایجاد می‌کنند تا از لحاظ تبلیغات و ارائه آمار مناسب اعلام کنند که قیمت مسکن را ثابت نگه داشته‌اند که اتفاقاً این موضوع ضرر و زیان‌های زیادی را به اقتصاد کشور وارد می کند.

وی با تأکید بر اینکه نگه داشتن تعمدی رکود مسکن موجب کوچ سرمایه از بخش مسکن می‌شود، افزود: همواره سرمایه‌های خرد و کوچک هستند که وارد بخش مسکن می‌شوند و وقتی که رکود رخ می‌دهد سرمایه‌های خرد و تولیدکنندگان کوچک از این بازار فرار کرده و کوچ می‌کنند و همین می‌شود که می‌بینیم مرکز آمار اعلام می‌کند ساخت و ساز 50 درصد کاهش یافته است.

ستاریان خاطرنشان کرد: وقتی که سرمایه‌ها از بازار مسکن خارج می‌شوند و آمار ساخت و ساز کاهش می‌یابد نیاز و تقاضای انباشته مسکن افزایش می‌یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه با وضعیت به وجود آمده حداقل سالانه نیازمند تولید یک میلیون واحد مسکونی هستیم، گفت: در مقایسه‌ای که مرکز آمار انجام داده است تولید مسکن در سال‌ جاری نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است اما اگر همین آمارها نسبت به سال 91 مقایسه می‌شد کاهش تولید مسکن به بیش از 90 درصد می‌رسید.

ستاریان افزود:‌دولت‌ها همواره در یک دوره بازار مسکن را در رکود فرو می‌برند تا فرصت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری داشته باشند.

جهش 145 درصدی قیمت مسکن بعد از جشن تساوی خانوار و مسکن

وی ادامه داد: در سال 90 وقتی دولت به خاطر رکودی که در بازار مسکن ایجاد کرد، جشن تساوی خانوار و مسکن را گرفت دیدیم که در سال 91 قیمت مسکن 145 درصد رشد کرد.

ستاریان با اشاره به اینکه اگر وضعیت عادی تولید مسکن را داشتیم باز هم چند میلیون کسری واحد مسکونی داریم، تصریح کرد: اگر با این وضعیت تولید مسکن ادامه یابد و وارد رونق نشویم بازار مسکن به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: دولت نباید فریب رکود بازار مسکن را بخورد و تصور کند اگر تولید مسکن کاهش یابد بازار مسکن از رکود خارج و خرید و فروش رونق می‌گیرد، همانند سال 91 در سال 94 هم باید شاهد جهش قیمت مسکن باشیم.

بر اساس آخرین مرکز آمار ایران که از اطلاعات پروانه‎های ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری کشور در بهار 1393 اطلاع می‎دهد، در بهار سال 1393 تعداد 34هزار و 237 پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌های کشور صادر شده که به نسبت فصل گذشته حدود 45.5 درصد و به نسبت فصل مشابه سال گذشته حدود 38.4 درصد کاهش داشته است. از کل پروانه‌های صادر شده 3 هزار و 302 پروانه (9.6 درصد) مربوط به افزایش بنا و 30 هزار و 935 پروانه (90.4 درصد) مربوط با احداث ساختمان بوده است که پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به فصل گذشته حدود 46.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 40.3 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این آمار تعداد واحد مسکونی پیش بینی شده در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان در بهار سال 1393 بالغ بر 100 هزار و 219 واحد بوده که نسبت به فصل گذشته حدود 45.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 48.2 درصد کاهش داشته است.

همچنین براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران تعداد 3 هزار و 522 پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 2.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 50.5 درصد کاهش داشته است.

این تعداد پروانه حدود 10.3 درصد از کل پروانه های ساختمانی کشور را تشکیل می‌دهند. از پروانه‎های صادر شده در شهر تهران 19 پروانه (5 درصد) مربوط به افزایش بنا و 3 هزار و 503 پروانه (99.5 درصد) مربوط به احداث ساختمان بوده است که پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به فصل گذشته حدود 2.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 50.6 درصد کاهش داشته است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

HH: 1393/10/1912:15:12،
255
188
اقا خودش بساز بفروش کارش کساد شده اون وقت نظرم میده خانه می خواد گرون شه آخه مردم دیگه پول ندارن از این گرانتر چقدر می خواد بشه تهران بی خود ترین جاش متری 4 میلیون تا بهترین 20 میلیونی اقا....
دانشمند فرزانه: 1393/10/1913:32:47،
163
108
تحريم از زور بي پولي باشه يا از زور هرچيز ديگه اخرش نتيجه اي جز ارزان شدن نخواهد داشت هميشه مواد غذايي موقعي گرون ميشه كه حقوق ها بالا ميره تا يه پول قلمبه اي دست مردم نياد خونه هيچ تغيير نميكنه بدتر از الان هم ميشه تمام
ياكوزا: 1393/10/1913:35:19،
169
197
سال بعد ساله مسكن ببيند چي ميشه بازارش داغ داغ ميشه چون تنها چيزي كه با تورم بالا نرفته مسكنه
عاقل: 1393/10/1914:06:09،
113
91
عزیزان قیمت مسکن از قیمت زمین+قیمت مصالح+ سود سازنده تشکیل شده گیریم که مصالح گران شود !! به علت کسادی بازار اول از همه قیمت زمین کمتر خواهد شد که اساسا قابل مقایسه با هیچ کجای دنیا نیست دوما سازنده ها مجبور میشن از سود نجومی که میبرند صرفنظر کنند مقدار گرانی مصالح 1/100 این دو مورد هم نیست پس به عوض چاپ گزارشهای سفارشی به جیب خریدار واقعی هم توجه کنیم (مهم نیست افراد پولدار که میتوانند خانه بخرند چند نفر است مهم این است چند نفر جوان تازه ازدواج کرده و نیاز به مسکن دارند)
مهرداد: 1393/10/1914:46:35،
140
68
حقیقته ، چه بخوایم چه نخوایم سال 94 قیمت مسکن بالا میره ، من خودم مستاجرم از همین الان باید به اندازه پولی که برای رهن گذاشتم دوباره اضافه کنم تا خونه فعلیم رو بتونم داشته باشم ، چه نفت بشه 1 دلار چه توافق بشه باز مسکن بالا میره اون هم با رشد جمعیت و کاهش شدید ساخت و ساز
ساسان: 1393/10/1914:55:04،
131
107
درست میگه بالا میره مث موشک حالا هی منفی بده مخصوصا شما مستاجر عزیز!
منصور: 1393/10/1915:07:11،
97
27
بايد به چاپ اسكتاس بدون بشتوانه در كشور فكر كنيد هر سال نقدينگى ٣٠٪اضافه ميشود اين نقدينگى نه جذب توليد ميشود ونه در بورس بيشتر اين پول در سفته بازى و دلالى مورد مصرفه متاسفانه هيچ بازارى قدرت جذب اين همه پول را ندارد جز بازار مسكن - بايد واقعيت را بپذيريم اين مملكت ديمى اداره ميشه و حصل اين نوع اداره هم اين اقتصاديه كه ميبينيم
رادمهر : 1393/10/1915:31:36،
96
31
دوستان من ماهی بالای 4 میلیون در میارم ولی خدا شاهده 3 ساله هر کاری میکنم نمیتونم یه آپارتمان نقلی بگیرم
نه که دوست نداشته باشیم بخریم پولمون نمیرسه
مشکل الان بازار مسکن اینه که مردم دیگه قدرت خرید ندارند
برید تو این شهرستانها نگاه کنید انگار همه شدند شهرهای شمالی تمام ساختمانها شدند سبک سازی با این شیروانیهای رنگی هرکی پولی داره یه آلونک زده رو طبقه خونه باباش
دوره گرد: 1393/10/1915:34:46،
94
44
در سال 94 کشور با کاهش شدید نقدینگی روبه رو میشه به خاطر کاهش قیمت نفت،یعنی رکود. و از طرفی دلار به روند صعودی خودش ادامه میده در نتیجه ارزش ریال افت میکنه و این به معنای تورمه ولی چون نقدینگی در بازار خیلی کم شده در نتیجه مردم قدرت خرید ندارن.بنابر این کالاهای اساسی و ارزان قیمت مثل برنج و مواد خوراکی و طلا و جواهر و اجاره مسکن و هر چیزی که با نقدینگی کم میشه خرید به شدت با تورم روبرو میشه ولی خرید مسکن و خودرو و اصولا چیزای گرون قیمت به علت قیمت های بالایی که دارن دچار رکود تورمی میشن چون کسی قدرت خرید نداره.
بی نام: 1393/10/1916:13:21،
95
77
کسایی که میگن مسکن ارزون میشه و نخرین همون کسایی هستن که پول لازم برا خرید رو ندارن و بقیه رو تشویق به نخریدن میکنن.مسکن چه دوره ی رکود باشه چه نباشه سال بعد گرونتر میشه.حالا شما هی بشین اینجا منفی مثبت بده
poya: 1393/10/1916:14:05،
68
43
مسکن کالای سرمایه ای شده تو کشورما مثل دلارو طلا تقاضارم کلا به مصرف کننده واقعی که میگید از پس خرج روزانشم برنمیاد نباید محدود کرد !!افزایش مسکن با شیبه ملایم اقای روحانی کلید خورده یسر ب املاک بزنید!افزایش حداقل 30 درصدی رو تو 6 ماه اینده انتظار بکشید کاهش ساختو ساز و افزایش دلار و کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت ساخت به بالای 1100 .....من خوشحال نمیشم ازین واقعیت اما یچیزه بدیهیه و کاملا روشن متاسفانه
تقی: 1393/10/1916:25:41،
68
42
وقتی توان خرید نیست گرانتر هم بشه بدتر نمیشه خرید .

تقه زن: 1393/10/1916:26:30،
77
73
سال 94 دوران رکود مسکن ادامه دار خواهد بود .
مهدی: 1393/10/1916:35:58،
46
33
چه اصراری دارن که پیشبینی گرونی رو توی بوغ و کرنا کنن؟!؟! اگه دلشون میسوزه برن با مسئ.لین جلسه خصوصی بگذارن و راهکار بدن. بدون راهکار حرف درست هم که باشه، اگه جار بزنن جز ضرر چیزی با خودش نداره!!! اصلا حال میکنن جَو بدن
لولو: 1393/10/1916:41:34،
66
41
این اقابیخودپیش بینی کرده‌ مردم پولشون کجابود که بیان مسکن بخرند.
خخخ: 1393/10/1916:55:38،
53
36
اونهايي كه منتظرن خونه گرون بشه بعد يك هو بريزن بخرن و بفروشن و رونق بدن به بازار سال ديگه خوب چرا حالا كه ارزونه نميخرن اون يه نفري با شصتا اسم مياد هي نظر ميده ميگه خونه گران ميشه ساله ديگه منفجر ميشه از اين حرفا زياد ناراحت نباشه روزي دست خداس
تحریم فرغون: 1393/10/1917:14:05،
56
61
احتمالش تقریبا صفره
نه ماشین و نه مسکن قابل گرون شدن نیستن
شاید طلا گرون شه اونم فقط چون به بازار آمریکا ربط داره
بینوا: 1393/10/1917:50:02،
48
55
این افراد چه جوری عضو هیئت علمی دانشگاهها می شوند ؟
امیر: 1393/10/1918:35:06،
58
46
خودش گفته 145 درصد رشد داشته ...درآمد کدام دسته از مردم متوسط اینقدر رشد داشته که یتوانند سرپناهی برای خودشان فراهم کنند؟؟
بگذار آنقدر گران شود تا ببینیم در انتها که ضرر خواهد کرد
سعيد: 1393/10/1919:46:40،
49
50
بعد ازاين مسكن بعنوان سرمايه جايگاه خودرا از دست خواهدداد وبراي صاحبش جز هزينه تعميرات وشارژ و درگيري با مستاجر هيچ عايدي نخواهد داشت فقط متقاضي واقعي بايد خريدار باشد واين قشر هم جوانان هستند كه بعلت بحران فعلي پولي براي خريد ندارند بنابراين تحليل اين دانشگاهي كاملا غلط است
محمد: 1393/10/1921:05:20،
47
31
مگه كدوم هموطن با انصافي بدش مياد كه وضع معيشتي هموطنانش بد باشه؟؟؟

يه جامعه پويا با قدرت اقتصادي مناسب هم به نفع خريداره هم فروشنده و گردش چرخ اقتصاد

كي خوشش مياد كه دلار تو ٢ هفته ٣٠٠ تومان گران بشه؟ كسي هم كه دلار فروشه بايد مايحتاجشو گرونتر بخره
ولي ١ ماه پيش اتفاق افتاد چون با تورم و ركود سرمايه گذاري فعلي، غير قابل گريزه

وگرنه ميشه مثل دولت قبل كه با اهرم هاي سياسي قيمت دلار رو چند سال ثابت نگه داشت، ولي با يه جرقه دلار بيش از ٣ برابر شد

پس با ركود باز هم دستوري تقريبا ٣ ساله بازار مسكن عليرغم نرخ تورمهاي بالاي ٤٠٪، باز هم يه فرد با انصاف قبول داره كه با يك جرقه "متاسفانه" بازار مسكن هم پرش بدي خواهد داشت

اما راه اصلي رونق اقتصاد و افزايش قدرت پول تو جيب هموطنان هست نه كاهش دستوري نرخها و ايجاد ركود و پرش اجتناب ناپذير چند سال يكبار و به ضرر خريداران
M.G: 1393/10/2000:22:58،
36
43
بهتره عوامل شدید افزایش قیمت رو بهتره چک کنه این آقای محترم در سال های قبل که هیچ کدوم به این زودی اتفاق نمی افته
1) بعد از هدفمندی دور اول نقدینگی عموم افراد جامعه بالا رقت و این نقدینگی سرگردان دو سال قبل به سمت مسکن رفت
2) دلار یک ذفعه سه برابر شد و به تبع آن قیمت ملزومات ساخت مسکن افزایش یافت. ولی این رو مطمین باشید حداقل این دولت واسه اینکه دور بعد رای بیاره هرگز نمیزاره دلار در هیچ شرایطی از 4000 بزنه بالاتر و شاید مسکن افزایش ناچیزی پیدا کنه اما به این زودی افزایش ناگهانی شدید و رونق نخواهد داشت.
این یک امر بدیهی است: کاهش تقاضا= کاهش قیمت یا حد اقل رکود
این آقایون به وضوح میدونند که حداقل 1 یا 2 سال دیگه مسکن راکده ، دارن خودشون رو به در و دیوار میزنن واسه رونق
بهر حال مصرف کننده واسه استفاده بخره چون کمتر نمیشه ولی واسه سرمایه گذاری فعلا مناسب نیست
كوكي مستاجر: 1393/10/1912:15:24،
169
39
اسم مسكن كه مياد اونايي كه ندارن بدنشون ميلرزه
رادین: 1393/10/1913:45:21،
88
46
یه عده دارن تو بازارهای دیگه سرمایه گذاری میکنن از جمله دلار و سود بانکی تا بعدش با سود اون خونه بخرن
تو وضعیت فعلی این اشتباه ترین کاریه با ریسک بسیار بالا
چون تجربه سی و بنج سال گذشته میگه مسکن با یک جهش در زمانی که کسی نمی تونه دقیق پیش بینی کنه تمام بازارها رو جا میزاره.
NBA: 1393/10/1914:27:49،
99
41
این اقا ( اقای ستاریان )در نظریه قبلیشان ، برای اواخر سال 92 و اوایل 93 ، سونامی قیمتی پیش بینی فرموده بودند .
با دیدگاههای یک بعدی و انفجاری مردم نمی توانند تصمیم درستی بگیرند ، و هدف ایشان در ایجاد حول و ولا در این بازار مجهول است .
برای مثال یک کارشناسی ( استاد دانشگاه ) با نظری قاطع ، از دلار 7000 تومان دفاع کرده و این نظریه رابه مردم القا بکنند ، شک نداشته باشید ، که باعث اشفتگی عظیمی در بازار می شوند .
کوکی(مزدا): 1393/10/1916:14:25،
64
52
دیگه تن هیچ کسی نمیلرزه.اگه میخواست بلرزه مردم تو این 2 سالی که خرید مسکن رو تحریم کردن باید به خیلی از مشکلات بر میخوذدن.در صورتی که داری میبینی از رکود مسکن مثل ماست داره 2 سال میگذره.به امید خدا و به همت مردم حداقل2 سال دیگه هم تو این شرایط خواهید موند.تا حسابی پس بدید.انشاالله دونه دونه زمین خوردن همتون رو مردم میبینن و دست تو دست هم میخندن.در ضمن اگه واقعا واست خیلی سواله که من مستاجرم یا مالک آدرس بدم پاشی بیای خونم؟؟؟؟؟
کوکی(مزدا): 1393/10/1916:51:08،
48
50
داداش اگه بازارت خوب بود اینقدر نمی اومدی بگی گرون میشه گرون میشه.
شما اگه بازارت خوبه نمیخواد واسه مردم تصمیم بگیری.
مردم میخوان سال بعد اصلا گرونتر بخرن.
شما تو همین بازار خوبت خرید و فروشت رو بکن و سودت رو بگیر.
خخخخخخخخخخخ.
یحیی: 1393/10/1912:15:28،
116
61
دوستان اگه دارید فقط یه ملک هر جا که شد بخرید تا عقب نمونید از بازار ........ ملک میره بالا
ایرانی: 1393/10/1912:23:14،
78
43
درسته مردم قدرت خرید رو ندارند اما عدم توازن عرضه و تقاضا باعث ایجاد افزایش قیمت میشه.بعدشم حالا اونقدر هم اوضاع خراب نیست..من دیروز رفتم واسه سهام پدیده چکم رو بگیرم با 1000 سهم...همه کسانی که بودند بالای 10.000 سهم داشتند که حداقل میشد یکصدو بیست میلیون تومن..پس این پولها هنوز هستند و با ورودشون به بخش مسکن توازن ایجاد میشه..
سید: 1393/10/1912:31:38،
50
39
یکی به میخ یکی به نعل!
کاش یه آدم بی طرف بیاد یه نظر دقیق و کارشناسی بده تا هم فروشنده ها و هم خریدارا بتونن درست تصمیم بگیرن.
یه خبر میاد جهش قیمت ، خبر بعدی که میاد ریزش 50 درصدی قیمت!
تئوريسين: 1393/10/1919:37:27،
67
29
من كارم مربوط به مسکن و ملک
نزدیک ۱۲ سال تجربه دارم و بازار ایرانم خیلی خیلی خوب میشناسم
اوصولا آدم متعصبی نیستم
توصیه من به شما
مسکن در کف قیمت می باشد
اگر توان خرید دارید از فرصت استفاده کنید که خیلی زود دیر میشه
اگر دلیل خرید مسکن شما استفاده شخصی هست که از همین فردا شروع کن به گشتن
اگر هدف شما سرمایه گذاری هست باید بدونید که قوانین بازار مسکن و ملک متفاوت است و باید توان صبر برایه برگشت سرمایه رو داشته باشید (مثل دلار زود نقد نمیشه ولی ایمنتر از ارز و سکه است)
محمد: 1393/10/1912:32:41،
53
60
نه ميخوام بدونم كدوم جهش؟ ديگه ميخواد متري 20ميليون بشه وسط شهر تهران؟ بعد كي قدرت خريد داره؟ مگه همينايي كه مونده رو كسي به اين زوديا ميخره؟ وقتي ركود خريد و فروشي هست ديگه افزايش قيمت بي معني هست.الكي ميان جو ميدن
پریسا: 1393/10/1913:39:28،
61
55
همونی میخره که ماشین زیر پاش سک میلیار می ارزه
کم ماشین بالای 500 میلیون تو تهران دیدی؟ ندیدی یه چرخ دیگه بزن.
محمد: 1393/10/1922:44:19،
39
37
ديدم خوبم ديدم. ماشين 2 ميلياردي هم ديدم حتي 3 ميلياردي. شما منطق ات فقط ماشين تو خيابونه؟؟ خيلي ها رو ميشناسم مستاجر هستن اما ماشين آنچناني دارن واسه پزى در ضمن بگو ببينم اينا چند درصد جامعه هستن؟؟! نكنه داريم بورلي هيلز زندگي ميكنيم و نميدونستيم؟!! پس اينايي كه كارمند و مسافركش و خدماتي هستن آدم نيستن؟ اين مايه دارايي كه ميگي در خوشبينانه ترين حالت 30 درصد جمعيت تهران و 10 درصد جمعيت كشور هستن. بعد چرا اينايي كه ميگي الان نميان خونه ها رو بخرن و بزارن گرون شه و سود كنن !!!
نکته سنج: 1393/10/2000:13:35،
29
29
پریسا خانوم اون کسایی که ماشین گرون دارن از جمله خودم هر کدام حداقل 10 تا پلاک ثبتی به نامشونه لزومی به خرید امثال ما نیست مردم عادی باید بتونن خرید کنند تا بازار راه بیوفته
م.م: 1393/10/1912:37:34،
59
35
ساخت یگ خونه 500 متری درمیاد دو میلیاردو چهارصد میلیون
با قیمت فروش متری 6000.000
وبلاعوض 300 تا 400 ملیون
سهم سازنده 40درصد یعنی 500 متر صود سازنده 600 میلیون
2400.000.000 سودبانکی اوراق 22 درصد میشه سالی 530 میلیون
ساختمون بعد از 2 سال 600 ملون سود میده
اگر اوراق بخرن سازنده ها 1060 میلیون بدون درد سر و مالیات میگیرن
دلیل کم شدن ساختو ساز اینه نع نخریدن مردم
واقع بین: 1393/10/1912:38:28،
103
68
فنر قیمت مسکن تا آخرین حد جمع شده و جهش قیمت مسکن به زودی اتفاق خواهد افتاد. عاقلانه ترین کار ای است آنهایی که نقدینگی ولو کم در دست دارند توقعشان را پایین آورده و قبل از اسفند ماه اقدام به خرید یک واحد مسکونی کوچکتر نمایند وگرنه بعد از عید پشیمانی فایده ای ندارد......
آرتین: 1393/10/1913:41:38،
77
34
نظر شما محترم
ولی اگر کسی نیاز واقعی به مسکن داره و توان خرید هم داره نباید تو خرید شک کنه
همین
آريا: 1393/10/1912:41:41،
80
64
منتظر افنجار قيمت باشين !!! بدبخت شديم رفت
هاشمی: 1393/10/1912:42:33،
51
51
سلام ایشان موارد مرگ ومیرومواردمتداخل درافزایش بیکاری،نرخ زادوولدکمتراز 1وبالاخره وضعیت تقاضاوازهمه مهمتر امیدمردم برای سودآوری بخش مسکن راندیده میگیرد.ضمنا آمارمنازل خالی هنوز منتشرنشده واینکه کجای دنیا نرخ تورم مسکن سه برابر میانگین 300کالای مورد ارزیابی است؟
درنهایت بدون درنظر گرفتن واقعیات اجتماعی وبرنامه های دولتها نمی توان اینچنین باقطع ویقین سخن گفت. باتشکرازایشان
رضا2: 1393/10/1923:48:51،
37
30
بشین به امید مرگ و میر تا شاید سه چهار سال پولت تو بانک رشد کنه بتونی یه خونه توپ بخری از مستاجری در میای.
شروین: 1393/10/1912:42:36،
64
28
خیلی جالبه ...
هیچ وقت نشده در یک بازار ایران عرضه و تقاضا برابر باشه ... همیشه یکیشون باید با اختلاف از اون یکی بیشتر باشه
آفرین بر این مدیریت 30 ساله که اینقدر مدبرانه کشور رو به عقب هدایت میکنه ...
reza: 1393/10/1912:47:25،
60
35
سلام
من فقط نظر شخصیمو میگم
با توجه به تجربه ای که همیشه داشتم و دیدم ،به جرات باید گفت که اگه گرونتر از این نشه ،لااقال ارزونتر نمیشه
اصلا فرض رو بر این میزاریم که بعد توافقات سته ای دلار در به ۳۰۰۰ تومن برسه .تازه شده قیمت دلار یک ماه پیش .
به عقلمون رجوع کنیم ... آیا چیزی باید پایین بیاد ؟؟؟
آرمین: 1393/10/1912:49:08،
48
73
والا اگه ایرانجیب بزاره مسکن گرون نمیشه .من نمیدونم این چه اصراریه از طرف این سایت برای افزایش نرخ مسکن
ّFantast: 1393/10/1912:53:32،
46
47
باز شروع کرد ایران جیب..... این حولو ولا ها هم به خاطر هجوم مردم به بازار مسکن هستش ... اما وقتی مردم قدرت خرید ندارن .... این کارا چیه ... ببرید بالا تا جایی که میتونید...
ببر خفته: 1393/10/1912:58:39،
63
58
کارشناس عزیز ..اطلاعاتت ناقصه

به آمار خانه های خالی موجود اشاره نکردی

به کاهش چشمگیر رشد جمعیت اشاره نکردی

به کاهش بیشترقدرت خرید مردم تا 2الی3سال آینده اشاره نکردی

بس الکی جو مثبت نده...مردم سال آینده شکمشونو سیر کنند هنر کردند...چه برسه به خرید مسکن
ببر بیدار: 1393/10/1917:20:21،
35
34
دوست عزیز اشاره ای که به کاهش چشم گیر جمعیت کردی و فکر میکنی این روی بازار مسکن تاثیر داره (در کوتاه مدت) سخت در اشتباهی
یه بچه که به دنیا میاد حداقل تا 20 سال خونه احتیاج نداره چون توی خونه باباشه پس یه حساب ساده میتونه بهت بفهمونه این آمار ساختها دقیقاً مال بچه های ده های 60 تا 70 هست که توی این ده های رشد شدید جمعیت داشتیم پس نتیجه میگیرم که تقاضا برای مسکن وجود داره اما توان خرید برای نسلی که هست وجود نداره و اونهم فقط ناشی میشه از درآمد کم و کم بود نقدینگی
اینم بدون این بقول شما کاهش چشم گیر شاید تا 20 سال آینده بتونه روی اقتصاد کشور تاثیر بذاره
v.m: 1393/10/1920:46:15،
39
25
ببر خفته از خواب بیدار شو که اطلاعاتت غلطه با همین نرخ رشد جمعیت در سال 1404 ایران جمعیتی حدود 95 میلیون خواهد داشت یه سری به سایت ثبت احوال بزن دوما این نیاز همانطور که ببر بیدار گفته مربوط به متولدین دهه های 60 و70 میباشد سوما اینطور که تاریخ میگه و همه میدونن کسی یه پول یه جا وکلی هیچوقت نداشته برا خرید مسکن بلکه با تبدیل به احسن و وام وقرض و فروش لوازم منزل و اثاثیه و رهن اپارتمان خریداری شده و پس اندازاقدام به خرید کرده که این فرمول خرید تا جایی که من از قدیمیها شنیدم همیشه برقرار بوده پس مردم تو هیچ دوره ای پول اضافه ای برا ی خرید نداشتن مگر با استفاد از یکی یا چند تا یا تمام موارد گفته شده اقدام به خرید کردن
حاج علی: 1393/10/1913:00:28،
66
58
مسکن حالا حالا ها گران نمیشه
چون کاهش قیمت نفت=کاهش نقدینگی=رکود
حتی باوجود افزایش 300 تومنی دلار حتی ماشین وارداتی گرون نشدن که رابطه مستقیم دارن با دلار دیگه چه برسه به مسکن
حالا جمعیت 200میلیون بشه وقتی پول نیست رکود هست
امین: 1393/10/1914:55:11،
41
32
من هم موافقم با نظر دوستمون! اون گرونی های سه سال پیش بخش اعظمش بخاطر او 800 میلیار دلار پول نفت بود که دولت به بهانه های مختلف و کانالهای زیادی که ایجاد کرده بود تزریق کرد تو جامعه! مثال: طرف یک شرکت کوچک در حوزه برق داشت با زور دخل و خرجشو متعادل می کرد. در جریان مسکن مهر قرار داده میلیاردی می بست!
ایرانی با عشق: 1393/10/1913:09:06،
66
45
انشاالله که گرون شه،این ملت ثابت کردن وقتی چیزی گرون میشه به فکر خرید میفتند،مثل خودور مسکن سکه طلا و هر کوقت دیگه ای
کوکی(مزدا): 1393/10/1913:09:37،
82
68
حالا حالا ها راکده.
خیال همتون راحت باشه.
آقا من مستاجر من چادر نشین من اصلا غار نشین.
ولی خونه حالا حالا ها راکده.
چون هیچ دلیلی واسه رونقش وجود نداره.
گرون شدن هم مهم نیست وقتی کسی خریدار نباشه.
كوكي مستاجر دل خوش: 1393/10/1917:34:06،
43
30
اره ميخواد مفت بشه مسكن به همه يدونه ويلا رايگان بدن چون خونه زياده هه هه هه(واحد خوشنود سازي كوكي مزدا مستاجر)
امید: 1393/10/1913:12:12،
47
55
این قطعی بودن رو چطوری فهمیدی، از سپرده بانکی خودت که سال 94 آزاد میشه بعد هم حساب کردی میتونی یه خونه به خونه هات اضافه کنی؟ دست بردارین اوضاع مردم رو ببینین بعد اظهار نظر کنین.
برج ساز: 1393/10/1913:14:51،
49
55
جوک گفته
مسکن زیادی رو دستش مونده
hhh: 1393/10/1913:18:07،
61
51
کم بشه ، اصلا پروانه ندن ، پول که نباشه ملت نداااارن که بخرن
بفهم جیگر
خریدار: 1393/10/1915:24:56،
43
43
شما نداری ، من دارم و میخرم
پاسخ به خريدار: 1393/10/1917:54:04،
42
34
بخر پس چرا انقدر ناراحت ميشي از اين نظرا بگو نميخرن نگو ميخرم
امیر: 1393/10/1918:37:21،
47
28
اگر داری برو بخر
اما فکر آنها را بکن که واقعا درآمدشان با تورم بخش مسکن رشد نمی کند و دسترسی به خزانه های دولتی ندارند
مهرداد: 1393/10/1913:21:20،
58
32
دقیقا. الان وقت خوبی واسه خرید خانه یا ساخت خانه و فروش در سال 94 است.
محمود: 1393/10/1913:22:03،
54
43
با توجه به کاهش قیمت نفت درامد دولت ومردم کم میشود سال اینده کسی دنبال مسکن نمیره وفقط بدنبال مواد غذایی میرن مثل زمان جنگ





اهلا وسهلا: 1393/10/1913:22:13،
70
48
سال بعد مسكن ميتركونه اونا كه ندارن الان ميان منفي ميدن عزيزان گرامي با منفي دادن شما مسكن مفت نميشه بايد هزينه ساخت بياد پايين تا مسكن ارزون بشه
کوکی(مزدا): 1393/10/1916:45:21،
37
49
اکی گزون میشه.
به نظرت کسی میخره؟؟؟؟
فعلا که افزایش حقوق 17 درصده.حتما مسکن 170 درصد رشد میکنه.
مسکن به بن بست رسید داداش.
هیچ راهی واسه خریدش واسه قشر حقوق بگیر نیست.که اکثریت جامعه هستند
اميد: 1393/10/1919:32:43،
40
32
آقاي كوكي كي گفته أكثريت جامعه حقوق بگيره؟خواب ديدي؟
ساسان: 1393/10/1913:23:19،
53
33
ایول کارشناس معلومه اینکاره ای داداش
آراز: 1393/10/1913:33:25،
37
38
در کوچه ما 8 باب خانه ویلایی بود که در عرض این 6 ماه همشون تخریب کرده اند و اپارتمان سازی میکنند. از مسؤلین خواهشمند است برای نفع خود و اطرافیانشون افزایش ها را پیش بینی نکنند چرا که ایجاد جو روانی میکند اگر دلشان به حال ملت میسوزد کاهشها را پیش گویی کنند .
هادي: 1393/10/1913:33:58،
56
49
تو خيابوني كه ما هستيم بيش از 100تا اپارتمان در حال ساخته همه هجوم اوردن به ساخت و طاز
جواد: 1393/10/1913:43:41،
39
48
وقتى پول نيست چه يه تومن چه صدتومن برو به فكر نون باش كه خربزه آبه
فاطمه: 1393/10/1913:50:08،
40
36
حقوقا كه بالا نرفته وضعيت دولت هم كه بخاطر پايين اومدن قيمت نفت خراب اوضاع كسب و كارم كه خيلي بد پس رو چه حسابي ميگين مسكن بالا ميره با پول كم يه اپارتمان كوچيك ميشه خريد همه كه نميتونن توي جاي كوچيك زندگي كنن خونه بزرگم نميشه خريد پس گرون نميشه
کوکی ایرانی: 1393/10/1914:06:16،
46
49
هر سال همینه.معلومه که میره بالا. ولی سال دیگه قطعا قطعا و قطعا بالا میره ... اگه شک کنی پس هنوز ساده ای
Maverick: 1393/10/1914:14:08،
54
37
سر ساختمون هم باید همون بلایی که سر ماشین اومد بیاد
اقتصاددان: 1393/10/1915:15:26،
43
29
يعني از چين سأختمان وارد كنند!!!!!؟
Maverick: 1393/10/1917:03:58،
44
35
نخیر یعنی نخریدن که خودرو بندازها رو به خاک سیاه نشونده
سهيل: 1393/10/1914:30:02،
37
34
در جواب به ببر خفته
به امار روز افزون طلاق اشاره نكردي
هر طلاق برابر با تقاضا دو واحد اپارتمان جديد
البته تقاضا براي اوناي كه توان دارن
چون الان ديگه اقا و خانمهاي مطعلقه دوست دارن مستقل زندگي كنن
شهر خيام: 1393/10/1914:35:39،
42
34
ما در سال اينده حتمأافزايش قيمت مسكن داريم ولي تورم مسكن كمتر از تورم عمومي هست
تورم وحشتناك زماني شروع ميشه كه سوداي بانكي پايين بياد
فعلأ هيچ كاري پر سودتر از سپرده بانكي نيست
ولي هوشششششيار باشيد زمان كم شدن سوداي بانكي = افزايش قيمت مسكن
شهر خيام: 1393/10/1914:43:24،
34
34
در جواب به حاج علي
اطلاعات شما ناقص است
از زمان اول دولت روحاني تا حالا نقدينگي دو برابر شده ( طبق امار خود دولت)
حالا سوال اينجاست پس چرا اين پولا سونامي نميشه و بيا تورم بالا ايجاد كنه
جواب فعلأصاحبان اين پولا دارن جاي ديگه سود ميبرن
فعلأ كجا از بانك بهتر سراغ داري؟
داغدار: 1393/10/1915:03:05،
38
36
مردم که وضع شان روز به روز بدتر میشود شما هم با این اظهارات
به گرانی دامن بزنید و مردم را بیشتر در فقر فرو ببرید.از سال 85
تا الان مسکن شش برابر گران تر شده است!!!
رضا: 1393/10/1915:27:14،
38
36
کاهش ساخت و ساز مسکن به علت نبود مشتری در بازار هست . بسیاری از فعالان عرصه ساخت و ساز مسکن به دلیل فروش نرفتن واحد های ساخته شده دست از ادامه کار کشیده اند . عدم وجود مشتری هم به دلیل نبود نیاز به مسکن نیست . به خاطر اینه که نیازمندان به مسکن که بسیار زیاد هم هستند پول خرید مسکن رو ندارند . بنابراین هرگونه تحلیل مبنی بر افزایش قیمت مسکن در سال آینده کاملا غیر منطقی هست . چون بازار تابع عرضه و تقاضا هست و در شرایط فعلی عرضه بسیار بیشتر از تقاضا هست . درسته ساخت و ساز کم شده اما تعداد زیادی از واحدهای ساخته شده در سال های گذشته روی دست سازندگان مانده.
افشین: 1393/10/1915:48:07،
36
20
حتما یه ارتباطی منطقی بین آمار پایین صدور پروانه.
پایین نیومدن قیمت مصالح و بالارفتن قیمت اجاره بهاو0.......وگرانی مسکن هست!!!!!!یعنی نیست!!!!!!!
امیر: 1393/10/1915:49:17،
37
35
از سال گذشته این به اصطلاح کارشناس ها داد می زنن که چند ماه دیگه قیمت مسکن بالا میره اما این اتفاق نیفتاد . باید به این اقای کارشناس اقتصاد گفت مگه این قیمت ها نتیجه ی رقابت در یک بازار و اقتصاد سالم هست که پیش بینی های شما درست در بیاد؟ آقای کارشناس اخبار می گه صدها هزار واحد خالی در تهران هست و مشتری نداره شما چطوری می گی قیمت ها جهش می کنه ؟
اونهایی که قدرت خریدشون بالاست همه مسکن دارند . قشر متوسط هم یا مستاجره یا یک واحد کوچیک برای خودش دست و پا کرده قشر فقیر هم که اصلا در این بحث ها نیست . ازدواجی هم که در کار نیست ( آمارها رو ببینید ) و بیشتر اونهایی هم که ازدواج می کنن یک واحد نقلی اجاره می کنن . حالا اگه دولت زورش برسه و برای واحد های حالی مالیات سنگین وضع کنه اونوقت مدرک اقتصاد شما زیر سئوال می ره چون قیمت مسکن حتما کاهش خواهد داشت.
ممل : 1393/10/1915:52:44،
42
36
ماشین که ارزون شد دلار هم ارزون شد خونه هم ارزون میشه
بیدار: 1393/10/1919:36:52،
32
32
شتر در خواب بیند پنبه دانه!
کجا ارزون شد عزیز دل برادر؟!!!
مثل اینکه از بازار خبر نداری!
متوهم: 1393/10/1915:56:31،
35
31
دلار که اومد پایین ماشین هم همینطور نون خالی هم که رایگان خونه هم مفت میشه
احسان: 1393/10/1916:31:25،
39
38
ما ایرانی ها نباید به فکر گران شدن و یا ارزان شدن باشیم ما باید به فکر رونق بازار باشیم
اگر یک ساختمان ساخته بشه =رونق چند شغل میدونید
الان پول توی بانک و بانکی دارن نهایت استفاده رو ازش میبرن
بیایید بهم کمک کنیم نه ضربه بزنیم به هم دیگه
مطلع: 1393/10/1917:02:25،
61
47
قیمت مسکن بی تردید با افزایش ناگهانی روبرو خواهد شد، فقط هر چه دوران رکود طولانی تر شود، شیب افزایش قیمت تند تر خواهد بود. دقیقا مثل زلزله که هرچه دیرتر اتفاق بیفتد، قدرتش بشتر است.
شهروند: 1393/10/1917:10:34،
39
22
با وضعیت موجود فروشنده ها هم حاضر به فروش ملک خود نیستند
بنز وبایرن: 1393/10/1918:22:15،
41
37
آقا دیگه مردم این مملکت همه نوع تحریم تورم بدبختی تحمل کردن چه اتفاق بدتری میخواد بیوفته اصلا مهم نیست . بزار ۱۰۰۰ برابر بشه
شاکی: 1393/10/1919:33:05،
35
22
چرا همیشه باید کلماتی مثل افزایش قیمت/جهش قیمتی/گران شدن /.......جزو گزارش ها اخبار اقتصادی ما باشه/هیچ وقت حرفی از ثبات در قیمت یا افزایش کیفیت وتولید/ابراز رضایت مندی واقعی نیست/این ها همش نتیجه روابط غیر قانونی در انتصابات برای پست های مدیریتی هست/وقتی یک عده افراد بی سواد فقط به صرف ارتباط میتونن از بورسیه های داخلی وخارجی استفاده کنن/نتیجه ای جز این برای جامعه نداره/ مدیرانی که از اموخته ها و معلومات دانشگاهی و اکادمیک چیزی جز عنوان دکتر یا مهندس رو بیشتر ندارن/
مسکن: 1393/10/1919:57:57،
40
33
افزایش قیمت مسکن در چند دهه اخیر همواره بصورت جهشی و هر 3/5 تا 5/5 سال یکبار اتفاق افتاده و از آخرین جهش قیمتی مسکن حدود 2 سال میگذرد پس با جهش قیمت بعدی حداقل 1سال دیگر فاصله داریم.
الیاس: 1393/10/1920:28:50،
43
22
قیمت مسکن در کف قیمتی میباشد مصرف کننده باید بخره///افزایش مسکن حداقل به اندازه نرخ تورم خواهد بود...//منطقی باشید...احساسی نظر ندیم بهتره
PROGMAN: 1393/10/1921:07:21،
26
39
با سلام خدمت دوستان
در کمال ناباوری امروز بعد از یکسال تلاش تونستم ملک نوسازمو بفروشم و با همون قیمتی که راضیم میکرد (خدا رو شکر)
حالا شانس آوردم یا بعدا پشیمون میشم ،از بازار هرج ومرج ایران بعید نیست :))
فردا به امید خدا میرم دنبال یه خونه کلنگی تا دوباره بساز بفروشمو ادامه بدم
امیدوارم همه بتونیم بسازیم وهمه بتونن با قیمت مناسب بخرن
با آرزوی سعادت...
هیچکس: 1393/10/1922:18:03،
27
29
من خودم یه ساختمون ساختم و از اولش مثل تمام چیزهایی که روز به روز گرون میشه همه جور وسایل را با تورم خریدم فکر نکنید ساختمون فقط آجر و سنگه، یه نگاه به خونه ای که توش هستید انداختید؟ کاشی سرامیک لوله گاز لوله آب گچ سیمان پنجره شیشه لوله فاضلاب هزینه انواع کار نازک کاری و نما و اسکلت، آهن آلات و.... اصلا ساخت مقرون به صرفه نیست و مگه کسی دیوانه است این همه پول زمین و ساخت بده بعد ارزون تر بفروشه
آريوبرزن: 1393/10/2000:04:04،
31
26
اصلن ما كاري به نظر كارشناسا نداريم كه اين به چيز كاملن واضحيه تو سال٩٤
وقتي كه ماليات گرون شه و دستمزد كارگرهم گرون شه و انرژي هم گرون شه ديگه كسي هم احمق نيست خونشو ارزون بفروشه قيمت بالا ميزاره روش كسي خريد خريد نخريدنم گرونتر ميشه
نبی اله: 1393/10/2000:46:26،
33
35
بابا دلتون خوشه ها!!!!!!!!
کی پول همینم داره که بخاد گرونتر هم بشه اقای هیات علمی بساز و بفروش!!!!!!!!
علی: 1393/10/2007:33:19،
39
27
اولویت مردم در سال 94 گذران زندگی است که شامل موارد زیر است :

- اجاره ی مسکن( کسانی که مسکن ندارند)
- خرج خوراک و پوشاک و درمان و تحصیل(فرزندان)

تفریح هم که مردم ایران ندارند چون پولش را ندارند و مثل همه چیز دیگر گناه کبیره است !
علی: 1393/10/2007:50:48،
30
31
به کجا چنین شتابان!؟
ع - ب: 1393/10/2008:19:02،
40
31
بقول قدیمیاخاک طلاست درمحله ای که ماسکونت روزی یک واحدتخریب میشه وبجاش آپارتمان سبزمیشه وعجله ای هم برای فروش ندارن حالاباتوجه به اینکه حداقل بانک 22درصدسودمی پردازه ادمو به فکروامی داره چرااینکارومیکنن ؟؟؟؟؟؟
ناشناس: 1393/10/2008:32:03،
25
23
وقتی که الان قدرت خرید کمه گرون که بشه دیگه بدتر .....
دلسوز: 1393/10/2008:48:48،
32
23
چطور نظر يك كارشناس را كه راجع به گراني صحبت كرده فورا" منعكس ميكنيد اگر بنفعتان نيست ، ولي يك ملت همه از گراني ها مي نالند صدايشان به جايي نمي رسد همه ميدانند آن كارشناس كيست واز چه ناحيه اي معرفي شده بيچاره به مردم ساده كه پول ندارند وگير اين بساز وبفروشهاي از خدا بي خبر افتاده اند انشاا... كه خير در اين دنيا نمي بينند هيچ در آن دنيا هم نخواهند ديد.
مستاجر: 1393/10/2008:56:55،
31
24
اکثر بانکها وموسسات مالی روی ملک،زمین،سرمای گزاری کردن ونیازمند نقدینگی درسال جدید میباشند وخرید یا نخریدن مردم عادی تاثیر چندانی برافزایش یا کاهش قیمتت مسکن ندارد.باوضع موجود بهتریین سرمایه گزاری چیزیه که سریع تبدیل به پول بشه
فرصت: 1393/10/2009:06:43،
57
20
فکرکنم این اقااسمسش بیت ا...خجسته باشه نه ستاری چون مث اینکه وضعیت بحرانی اقتصاد معیشتی- تنزل شدید قیمت نفت با توجه به وابستگی شدید اقتصاد ما به نفت- پایین اومدن نرخ بسیاری ازمصالح اصلی ساختمانی به واسطه ی عدم وجود پروژه ها ونبودمشتری- تحریمهای سنگین مالی وتجاری علیه ایران -اختلاصهای سنگین و کمرشکن مالی که همه اینها طیف وسیعی از مردم رو ازچرخه کلان اقتصادکه مسکن بخش مهمی ازاونه خارج کرده رونمیبینه وهنوزتورویای نفت145دلاری وبی برنامگی احمدی نژاد به سرمیبره
احسان: 1393/10/2011:01:12،
35
25
زمین و مسکن ذاتا کالای استراتژیکه چون زمین خدا محدوده هیچ وقت زیاد نمیشه. از طرفی تقاضای مسکن هم همیشه رو به افزایشه. در نتیجه قیمت مسکن روند صعودی داره، ربطی هم به تحریم نداره. البته تحریم و دلار روی قیمت مصالح و در نتیجه مسکن اثر داره، اما توجه کنید، در هر شرایطی کاهش قیمت زمین و مسکن محاله. ممکنه در رکود قیمت ثابت بشه اما دوباره قیمت بالا میره.
توفان: 1393/10/2011:07:44،
31
38
دوستان
بطور خلاصه:
باید وضعیت مسکن را در سه بخش از نظر مصرف کننده تقسیم شده دید:
1- مسکن برای کم درآمدها(مسکن کوچک)....قطعا ارزان میشود.
به دلیل نبود نقدینگی و تسهیلات
2- مسکن برای قشر متوسط(مسکن متوسط) بطور ملایم گران میشود.(کمتر از نرخ تورم کلی و بهره بانکها)
3-مسکن در سطح پر درآمدها(مسکن لوکس و متراژ بالا) انفجاری گران میشود.(نقدینگی در این قشر وجود داشته و به گردش نیاز دارد)
دلایل آن مفصل است.
البته محل ملک هم نقش دارد (تهران،کلان شهرها،سایر شهرها،روستا ها)
رضا: 1393/10/2014:00:11،
37
32
مسکن دیگه مرددددددددددددد
مستضعف: 1393/10/2011:29:52،
34
27
اين كارشناس نظرش را براي خودش نگه داره به نظر من دارند با اين اظهار نظرها جو را متلاطم مي كنند باشه گران شد به فكر يك خونه اجاره اي ديگه براي سال ديگه خواهم بود . اي خدا شكرت
Mahdi: 1393/10/2012:41:47،
37
28
چه بدمون بیاد چه خودشون بیاد قیمت تکان مثبت میخوره بدلیل اینکه میزان ساخت کم شده,اما نه مثل سال91چونکه آنسال بانکها به داغ شدن مسکن کمک کردن وبا بورس بازی باعث هیجان بازار شدن که بزرگترین خیانت یکسری بانک مثلن خصوصی شد
کارشناس مسکن: 1393/10/2013:25:19،
34
28
عزیزان قیمت مسکن در سراشیبی سقوط هست وارد این بازار نشوید و گول دلال ها رو نخورید که سالهای آینده هم آینده کاهش قیمت ها هست و تا 3 سال هم ادامه داره
توفان: 1393/10/2111:47:18،
32
23
کارشناس عزیز
حالا این ٣ را از کجا آوردی؟!!!
رسول: 1393/10/2111:46:38،
30
23
اين اقا استاد دانشگاه فكر كنم شغل ديگش بساز بفروشه وساختمونهاي ساخته شدش رو دستش مونده بخيال گرون شدن مسكن سال ايندس فكر جيب خودشه به فكر جووناي بيكار مملكت نيس
حميد: 1393/10/2122:09:37،
42
24
سال84 كه من خونموخريدم آپارتمان نوسازتومحل مامتري800تومن بودالان درركودوكف قيمت شده متري6تومن يعني حدودا سالي20درصدرشدكرده.مطمئن باشيد بااين وضع ديمي اداره مملكت مارشدسالي20 درصدسرجاشه.ولي توجه كنيد كه نمودارمسكن پله ايه .يعني اگرسال بعدرشد نكنه سال 95رشد1.2*1.2=1.44يعني44درصدرشدخواهدداشت.
احمد: 1393/10/2413:49:54،
30
29
قیمت زمین خیلی حباب داره تاسه سال رکوداندررکود..
محمّدجواد: 1393/10/2618:06:46،
30
37
سلام...
برخلاف نظرات تند برخی دوستان که بعضی میگن میترکونه 200% بالا میره و بعضی میگن بالاخره پایین میاد گنده های بازار زمین میخورن...
اینهایی که میگین خنده داره..
مسکن مهر با جذب حداکثر پیمانکاران و مصالح ساختمانی در عرض 4 تا 5 سال به بازار شوک قیمتی وارد کرد و سپس بازار وارد دورۀ رکود تورمی با شیب خیلی ملایم شد...(از سال 91 تا الآن)
پس این رکود هیچ ربطی به قیمت دلار و نفت و سیاست و .. نداره عزیزان؛
چرا؟؟؟ چون کشور حداقل 1 میلیون واحد در سال خونه نیاز داره...
خب بچه هم میتونه متوجه بشه...
وقتی مسکن مهر تعداد مسکنی رو که مثلاً میبایست در عرض 15 سال ساخته میشد رو در عرض 5 سال ساخت..خب دیگه بازار میره تو رکود...
درست عرض نمیکنم..؟؟
محمّدجواد: 1393/10/2618:12:48،
29
34
این ادامه است...
سندش هم اینه که 8بالای 80% واحدهای مسکن مهر پر شده اند...حالا یا مالکین خودشون نشستادن یا اجاره دادن..
مثل خودمون که اجاره دادیم..
یه حقیقت...رکود باعث نمیشه مالک یا سازنده ضرر کنه...فقط و فقط سودش کمتر میشه...
مثلاً چون مسکن مهرمون اجاره نمیرفت..رهن 8 میلیون کاملشو با 5 میلیون راضی شدیم تا حداقل تا اویل ساله دیگه خالی از سکنه نباشه و قسط وامش در بیادش اقلاً...
امّا خود من درنظر دارم سال بعد تیر که تموم میشه 10 میلیون بزارم رهن کامل...(73 متریه)
سازنده هم همین...مثلاً اگه ساخت یه واحد براش دراومده 85 میلیون میخواست بده 170 تومن..خب میده 150 تومن..اصلاً نه 140 تومن...
میخواست 100% سود کنه حالا 65% سود میکنه..
بالاخره بازارهم بالا و پایین داره...
پس کسی زمین نمیخوره..مطمئن باشین...
توحید: 1393/10/3019:37:00،
28
31
بیچاره ما جوونا!!!!
امین: 1393/11/116:14:21،
21
19
از وقتی رکود و تخلیه ی حباب شروع شده چندین بار این اقایون مثلا کارشناس پیش بینی جهش های نجومی رو کردند.
مخصوصا اردیبهشت و زمان هدفمندی یارانه ها.
همون موقع من اومدم گفتم مسکن مازاد عرضه داره و بالا نمیره.
بساز بفروش ها عادت کردن به سودهای کلان و گرون فروختن و همه نگه داشتن!
اما بالاخره یه روز همه شون مجبور میشن بفروشن این بار با ضرر.
حالا هرروز این کارشناسها بیان نظر بدن.
کاهش ساخت و ساز حداقل با یه تاخیر چند ساله خودشو نشون میده.
من خونه ام رو سال ۹۲ فروختم و پولو گذاشتم بانک و رهن نشستم.

این بارم هیجان فروکش میکنه و باز با رونق تکمیل واحدهای نیمه تمام مازاد عرضه تشدید میشه.
من دوست ندارم اقتصاد کشورم توی رکود بره اما تا وقتی سازنده دندون طمع رو نکنن و قیمتو نشکنن نمیخرم.
حسین: 1393/11/122:05:45،
26
21
اونهایی که میگن نخرید دو دسته اند. یا از روی جهل است قدرت تجزیه تحلیل ندارن یا اون هایی که قدرت خرید ندارند. البته بماند برخی ها هر دو مورد را شامل می شوند. در ضمن محض اطلا بگم که نماینده بانک ها و موسسات از الن شروع به خرید ملک و آپارتمان کرده اند. از من گفتن از شما انکار کردن.
خان امیر: 1393/11/2300:29:29،
19
20
حسین آقاچرانوک پیکانت رابه سمت بانکهاوموسسات هدف گرفتی اولا بانکهاوموسسات ازطریق تعاونیهابه ساخت مسکن میکنندلطفابه خودتان زحمت بدهیدیه نوک پایی تشریف ببریدبه شهرهای جدیدکه مسکن مهرهست ببنیدچه ازدحامی ازدلالان مقابل درب شرکت عمران برای خریدآپارتمانهای مسکن مهرهجوم آوردندکه باقیمت نازلی ازدست متقاضیان دربیاورندحسین آقاپس توجه داشته باش چه کسانی میخواهندازآب گل آلودماهی بگیرند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما