کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

بررسی دو محصول جدید ايران خودرو

کدخبر:۹۱۸۸سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷:۵۰۲۰۱۲۷ بازدید

حتی اگر این واقعیت که کشور چین در حال حاضر یکی از برترین قطب های صنعت خودرو به لحاظ میزان تولید و فروش است را امری جدی در نظر ...
بررسی دو محصول جدید ايران خودرو

حتی اگر این واقعیت که کشور چین در حال حاضر یکی از برترین قطب های صنعت خودرو به لحاظ میزان تولید و فروش است را امری جدی در نظر نگیریم، به طور قطع در این‌که آینده درخشانی پیش روی خودروسازان این کشور قرار دارد را نباید به هیچ وجه نادیده گرفت چرا که تقریبا تمام شرکت های صاحب نام این صنعت به جد در حال تولید مدل های مختلف خود در چین هستند و این به معنای پتانسیل فراوان برای کسب تکنولوژی های جدیدتر و آشنایی با فرايندهای نوين تولید برای خودروسازان چینی است.

زمانی همین رویه در مورد ژاپن و بعدها کره جنوبی در جریان بود، هر چند که در خصوص گزینه دوم نمی توان هنوز به طور دقیق آن را بهره مند از شخصیتی متمایز و پیشرو دانست ولی همین مقدار که چینی ها حتی دست به کپی کاری خودروهای کره ای نیز زده اند خود به روشنی گواه این موضوع است که کره و به خصوص غول هیوندای – کیا توانسته به هر آنچه در گذشته ای نه چندان دور در ذهن داشته دست یابد، البته با نگاهی به پراکندگی خودروهای کره ای در بازارهای مختلف دنیا و سهم قابل توجه آنها در اکثر این مناطق اوج شکوفایی آنها بیش از پیش نیز قابل درک خواهد بود. حال چند سالی است كه چینی ها نیز پا در جای پای دیگر چشم بادامی ها گذاشته و حتی به تازگی بازار ایالات متحده را نیز نشانه گرفتند تا دیگر نتوان یک خودروی چینی را الزاما بهره مند از سازهای بی‌کیفیت و غیرقابل رقابت با سیار برندها لحاظ کرد. 

در میان انبوه خودروسازان بزرگ و کوچک فعال در چین، عمال چهار شرکت گوی رقابت را از دیگر رقبای هم وطن خود ربوده اند تا در کنار نام هایی همچون چانگان موتور، گروه خودروسازی فاو و سایک‌ موتور، دانگ فنگ نیز قرار داشته باشد. شرکتی که با فروش کلی بیش از 3.5 میلیون دستگاه خودرو در سال جاری میلادی توانسته به عنوان دومین غول بزرگ چینی شناخته شود و این در حالی است که در بخش خودروهای تجاری، فروش بیش از 450 هزار دستگاهی انواع خودرو، به تنهایی آن را در راس پر فروشترین خودروسازان در چین قرار داده است.

همانند بیشتر خودروسازان دیگر چینی، دانگ فنگ موتور یا DFM تقریبا تمام موفقیت فعلی خود را مدیون همکاری مشترک با دیگر خودروسازان معتبر جهانی میداند که البته در این زمینه هیچ شرکت خودروساز دیگری در این کشور فعالیت هایی مشترکی به گستردگی دانگ فنگ ندارد. این همکاری مشترک باعث شده تا این شرکت با قدمتی نزدیک به 45 سال شرکای صاحب نامی از جمله سیتروئن، هوندا، کیا، نیسان، پژو، ولوو و رنو داشته باشد و به صورت عمده وظیفه تولید و عرضه مدل های مختلف این شرکتها را در داخل چین و حتی بازارهای دیگر عهده دار باشد.

در سال 2009 دانگ فنگ که تا پیش از آن تنها وظیفه تولید و عرضه انواع خودرو با نشان شرکت های اصلی تولید‌کننده را بر عهده داشت، اولین سدان خود با نام اس30 را روانه بازار کرد که یک سال بعد از آن نیز دو مدل دیگر به نام های اچ30 کراس اوور و هاچ بک در سبد اولین محصولات این شرکت با نشان دانگ فنگ قرار گرفتند. در واقع اولین تجربه یکی از بزرگترین خودروسازان چینی در طراحی و تولید یک خودرو با نشان این شرکت چندان هم ناموفق نبوده و فروش خوب این مدلها در کشورهای مختلفی همانند روسیه، بلاروس، اوکراین، شیلی و ... به خوبی توانمندی های قابل قبول آنها حداقل به عنوان خودروهایی ارزان قیمت ( قمیت تقریبی هر سه مدل در محدوده 6500 تا 7500 دلار قرار دارد ) را در معرض نمایش میگذارد.

1xd2ihoghbgewd1ppb.jpg

بدنه و اتاق

در میان شرکتهای مختلفی که دانگ فنگ به صورت رسمی در حال همکاری با آنهاست، سایه پژو–سیتروئن یا همان PSA از سایرین بیشتر به چشم می آید و همین مورد نیز باعث شده تا اولین سدان خانوادگی دانگ فنگ با حال و هوای پژو طراحی و تولید شود. با نگاهی به اس30، آنچه ممکن است در نظر اول به چشم آید، شباهت غیرقابل انکار این خودرو با مدل اقتصادی پژو یعنی 301 است که البته با توجه به آنچه بیان شد به هیچ وجه دور از انتظار نبوده است. 

هر دو خودروی مورد بررسی از جدیدترین مدل های دانگ فنگ به حساب می آیند که نسبت به نمونه های اولیه تولید شده شاهد برخی تغییرات در بدنه خود هستند که چهره ای منسجم تر و تقریبا به روز برای آنها به همراه داشته است. همانطور که در پژو 301 نمی توان خلاقیت خاصی را در طراحی بدنه آن مشاهده کرد در این خودروها نیز رویه کم و بیش پابرجاست ولی این امر به معنای طراحی نامناسب و حتی فاقد جذابیت نیست. چرا که همین سادگی و پرهیز از به کارگیری خطوط متعدد در طراحی بدنه باعث شده تا اس 30 و اچ 30 چهره ای ساده اما مستحکم به خود بگیرند. در واقع اگر قرار باشد به لحاظ نمای ظاهری دانگ فنگ را با سایر رقبای چینی خود در بازار داخلی مقایسه کنیم، شاید تنها جک جي5 به واسطه طراحی ایتالیایی خود و جیلی برتر از آن قرار می گیرند و در بقیه موارد اس30 و اچ30 یا همسطح یا حتی بهتر و هماهنگ تر از دیگر مدل ها به چشم می آیند.

به طور کلی در نمای جلو، هر دو مدل مذکور از ژن طراحی کاملا مشابهی برخوردارند که برخی جزییات مانند طراحی سپر و جلو پنجره باعث تفاوت آنها در این بخش می شود و بقیه موارد مانند چراغ های بزرگ جلو، درپوش پیشرانه و حتی گلگیرها نیز کامال مشابه یکدیگر هستند. در نمای جانبی که یکی از نقاط قوت طراحی بدنه هر دو مدل محسوب میشود به وضوح میتوان شیب رو به جلو بدنه که با خط کمربند شانه ای برجسته نیز همراه شده را مشاهده کرد. خوش بختانه طرح ستون سوم با آن‌که از زاویه مناسب درمقایسه با سایر خطوط و زوایای بدنه بهره نمی برد ولی ضربه بزرگی به طراحی این قسمت وارد نکرده است، هر چند که با توجه به محدوده قیمتی خودرو، انتقاد چندانی را نمی توان متوجه آن دانست.

در نمای عقب حداقل آن طور که پیداست، مدل کراس اوور اچ30 توانسته نظرات مثبت بیشتری را به سوی خود جلب کند که البته باید پذیرفت که این خودرو چشم نوازتر از برادر صندوقدار خود از آب درآمده است. در اس30 سدان به خوبی میتوان شكل خاص گلگیر، در صندوق عقب و سپر را مشاهده کرد که حتی طرح زیبای چراغ ها نیز نتوانسته تاثيري بر آن بگذارد. این رویه در مورد کراس اوور اچ3 حال و هوایی بهتر و تقریبا به روزتر دارد تا برتری در این بخش به صورت نسبی در اختیار این مدل باشد. در مجموع آنچه مشخص است، دانگ فنگ سعی کرده تا ضمن حفظ سادگی در هر دو مدل و پرهیز از احجام اغراق شده در پانل های بدنه، ظاهری یک دست را برای این خودروها به وجود آورد هر چند که این امر در مدل کراس اوور دلنشین تر و همراه با برخی خصوصیات اسپرتی نیز شده است.

با ورود به داخل این دو خودرو آنچه در همان وهله نخست می توان به آن اشاره داشت، طراحی مناسب و زیبای این فضاست به طوری که به هیچ وجه این تفکر که با یک خودروی چینی رو به رو هستید را به ذهن راه نمیدهد. طراحی نشانگرهای پشت فرمان با قالبی اسپرت، سیستم نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده در یک صفحه نمایش قرارگرفته در بخش بالای داشبورد، صفحه نمایش لمسی بزرگ موجود در کنسول وسط داشبورد و ... از مواردی به حساب می آیند که بیشتر نظرها را به سوی خود جلب می‌کنند. یکی از نکات جالب توجه دیگر در مورد اس30 و اچ30 کیفیت ساخت خوب آنهاست که عملا با نظارت پژو ساخته و پرداخته شده تا در مقایسه با تمام خودروهای چینی دیگر موجود در بازار داخلی، دانگ فنگ حرف های فراوانی برای گفتن داشته باشد. تمامی سیستم خودرو در مدت انجام آزمایش به خوبی از عهده انجام وظایف خود بر آمدند و در این بخش کارکرد سیستم تهویه مطبوع دومنطقه ای خودرو نیز بسیار قابل توجه و در خور تحسین است. 

یکی از شاخصه های خودروهای چینی، مجهز بودن آنها به انواع تجهیزات رفاهی است که در این زمینه خوشبختانه دانگ فنگ هیچ کسری نداشته و تقریبا هر آنچه در خودروهای یک کلاس بالاتر از این خودرو و آن هم در اغلب موارد به صورت سفارشی قابل مشاهده است را یک‌جا در این دو مدل به کار گرفته تا در بخش تجهیزاتی ایمنی و رفاهی هیچ جای ناامید کننده ای وجود نداشته باشد به خصوص این‌که کیفیت این سیستم ها نیز برخالف دیگر چینی های بازار داخلی در سطح خوبی قرار دارد. در عین حال پوشش چرم و تزیین چوب مانند به کار گرفته شده در فرمان نیز از دیگر بخش های جالب توجه کابین این خودروهاست که واقعا احساس خوبی را به راننده منتقل می‌کند. 

فضای داخل کابین با توجه به فاصله بین دو محور 2610 میلی متری، طبق انتظار، برای هر پنج سرنشین آنها قابل قبول به نظر می رسد و حداقل به راحتی می توان در مسافرت های بین شهری به آن اعتماد کرد. با باز کردن در صندوق عقب، در مدل سدان با فضایی مناسب رو به رو هستیم که هر چند این فضا کمتر از لیفان 620 و جیلی امگراند است ولی با حجم نزدیک به 490 لیتر به طور حتم برای یک خانواده قابل قبول به نظر میرسد. این ظرفیت البته در مدل کراس اوور در حالت استاندارد 417 لیتر است ولی در صورت نیاز و با خواباندن صندلی های عقب این فضا به راحتی به بیش از 1130 لیتر می رسد تا حتی برای بارگیری وسایل حجیم و بزرگ نیز مناسب باشد. در این بخش باز هم توجه به جزییات و کیفیت بسیار مناسب پوشش ها و مواد به کار رفته، چیزی است که در نظر هر فردی به خوبی می آید.


yfq6eo5axexhkkq7xny.jpg

1c4rktd7u7uwwl3vl76.jpg


رانندگی

نه تنها در طراحی ظاهری، بلکه اولین محصولات دانگ فنگ در بخش فنی نیز به نوعی کاملا یک پژو هستند، چرا که با نگاهی به پیشرانه 1.6 لیتري TU5 قرار گرفته زیر کاپوت این خودروها به خوبی می توان به این مساله پی برد. اس30 مورد بررسی در کنار این  پیشرانه از گيربكس چهاردنده اتوماتیک با سه حالت مختلف متناسب با شرایط رانندگی بهره میبرد و اچ30 کراس اوور نیز مجهز به گيربكس پنج دنده دستی بود تا تفاوت دو خودرو به لحاظ فنی تنها در این قسمت باشد. قبل از شروع حرکت، دیدگاه مورد انتظاري نسبت به عملکرد این خودروها با در نظر گرفتن پیشرانه نام آشنای 110 اسبي برای آنها وجود داشت و در حقيقت هر آنچه از پژو در دانگ فنک اس30 و اچ30 قرار گرفته به بهترین نحو ممکن با خصوصیات آنها هماهنگ شده تا به هیچ وجه احساس قرارگیری درون یک خودرو با پیشرانه 1600 سي سي به شما دست ندهد.

در مورد سواری مدل سدان یعنی اس30 به واسطه این‌که این خودرو از جعبه دنده اتوماتیک بهره میبرد، کمتر میتوان به جنبه های اسپرتی رانندگی با آن پرداخت ولی نباید آن را خودرویی فاقد لذت رانندگی دانست. صندلی ها با پوشش چرم به خصوص در ردیف جلو به خوبی بدن راننده را در خود جای می دهند که البته در دورهای شدید آن هم با سرعت زیاد، نباید تنها به آنها تكيه كرد، ولی در مجموع در هر دو ردیف، راحتی صندلی ها را باید مورد تحسین قرار داد. اس30 وزن خالصی برابر با 1240 کیلوگرم در مدل اتوماتیک دارد.شتاب گیری اين خودرو در صورتی که حالت اسپرت را در گیربکس فعال کرده باشید تقریبا راضی‌کننده خواهد بود ولی بیشتر مزایای این خودرو در رانندگی های شهری به چشم می آید، جایی که عملکرد این جعبه دنده، نرم و همراه با تعویض های به موقع است.

سواری با اچ30 کراس اوور نیز دقیقا همان حس رانندگی با مدل سدان را به راننده منتقل می‌کند، با این تفاوت که جعبه دنده دستی شتاب بهتری را برای این خودرو به ارمغان میآورد و دست راننده عمال برای انجام مانور بازتر خواهد بود. صندلی های اچ30 هر چند از پوشش چرم بهره نمی برند، ولی رنگ بندی مشکی - قرمز به کار رفته در آنها به مراتب با طراحی اسپرت تر بدنه و عملکرد خودرو هماهنگ تر به نظر میرسد. نکته ای که شاید بتوان گفت جاي بهبود دارد، عملکرد تقریبا خشک سیستم تعلیق به خصوص در محور جلو بود، ولی با نگاهی به سایر مدل های چینی و حتی برخی مدل های اروپایی باید آن را امری طبيعي لحاظ کرد، ضمن این‌که به احتمال فراوان دو خودروی مذکور به واسطه آزمایشی بودن شاید چندان با مدل های عرضه شده در آینده در بخش عملکرد یکسان نباشند، به همین دالیل نباید به قضاوت های زودگذر پرداخت.

در مجموع، دانگ فنگ اس30 و اچ30 کراس، به عنوان اولین محصولات تولید شده با برند دانگ فنگ شاید جزء بهترین چینی های موجود در بازار به حساب نیایند، ولی مطمئنا نسبت به قيمتي كه براي آنها متصور است، کیفیت، ساخت خوب، استفاده از مواد و پوشش های مناسب، سیستم ها و تجهیزات ایمنی و رفاهی فراوان با عملکرد بسیار خوب، عدم حضور مشکلات برقي رایج در مدل های چینی (حتی در نمونه های صفرکیلومتر) ، طراحی ارگونومیک و به روز داخل اتاق و پیشرانه ای کم مصرف با خدمات پس از فروش بسيار گسترده در ايران، مطمئنا این فرصت را خواهند داشت تا مشتریان قابل توجهی را به سوی خود جلب کنند .

9r9svfredst7x7pzauw.jpg

1q394sdphkkr8jm7hrye.jpg

IKcopress

همراه مکانیک



دیدگاه ها

h: 1393/10/1613:36:52،
321
35
ای خدا باز هم چینی
آن هم با تعریف و تمجیدهای فراوان الکی
خیالتون راحت کسی گول نمیخوره
احمد: 1393/10/1613:48:38،
169
21
پس بنز e250 چی شد
مگه قرار نبود منتاژ کنن
امیرو: 1393/10/1613:54:07،
139
26
من با خودروهای چینی مشکلی ندارم اما این مطلب بطور مشخص و واضحی جنبه ی تبلیغاتی داشت و از نظر من اینکه نویسنده ی مطلب بجای نوشتن شتاب عددی خودرو ، به جمله ی "شتاب قابل قبول " بسنده میکند ، دلیل دیگری بر ضعف این خودروها میباشد . به علاوه پرونده ی شرکت دانگ فنگ در زمینه کامیونهای هووو کاملا روشن است !!
علی.....تاریخ...: 1393/10/1614:00:01،
109
22
الان کدوم خودرو ساز ماشین چینی وارد نمیکنه؟؟؟؟

دیگه خودشون هم فهمیدن مردم دیگه خسته شدند از خودروهای اینا هر روز دارن خودروهایی که از نظر کیفی موتور و ... دارای یه سطح هستند و فقط ظاهر جدید روی شاسی سوار شده و در نتیجه سود بالایی دارند مونتاژ میکنند


در چین کارخانه های خیلی با کیفیت ساخت خودرو وجود داره ولی اینها میرن اسباب بازی های یک بار مصرف رو میارن


چرااا؟؟؟؟؟
چون وقتی همین اشغال رو میارن ملت صف میکشن مگه دیوونه هستن برن ماشین با کیفیت بیارن


ماشین هر چی اشغال تر سود بیشتر

اره بیارین و به زور به این مردم بفروشین تا ملت در این گودال هسته ای هستند هر کس رد میشه میزنه تو سرشون

کوکی(مزدا): 1393/10/1614:12:18،
71
27
مرسی علی جان.

دقیقا من هم بخوام ماشینم رو عوض کنم اول اینکه اصلا محصولات این 2 تا تابوت ساز رو نمیخرم اگه هم بخوام یه روزی خدایی نکرده بخرم از دوستا و آشناها یه کارکرده میخرم
سالار: 1393/10/1614:14:09،
56
24
به به ایران خودرو هم چینی شد . مگه میشه دیگه گفت خودرو تولید میکنیم باید گفت مونتاژ کار چین شدیم .
به هر حال جنس که چینی باشه من دوچرخه سوار میشم ولی جنس چینی نمیخرم . هم هوا پاک میشه هم چینی جمع میشه .
آیا میدونستید چینی ها سگ و گربه و قورباغه و .... میخورن اونم با چه وضیعتی بیچاره هارو میکشن :(
Sajad Afshar: 1393/10/1615:13:05،
58
18
اینا که قرار بود محصولات پژو رو بیارن چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حرفه ای: 1393/10/1615:25:06،
43
21
چند نکته را راجع تعطیلی ایران خودرو و سایپا و تحریم:
1- با پایین امدن دلار تعرفه بالاتر میرود و بر عکس .
2- با صفر شدن تعرفه (یا کاهش ان) هزینه های جانبی (مالیات -اسقاط پلاک) بیشتر میشود
3- تعرفه طوری تنظیم میشود که اولا به فروش تولیدات داخل صدمه نزند و ثانیا فروش ماشین های چینی جدید را زیر سوال نبرد. (مافیای صنعت خودرو)
4- اگر بخواهند تعرفه را کاهش دهند چجوری میخواهند از سود کلان بازار لوازم یدکی تقلبی درجه 3 چینی که برای خودروهای داخلی مهیا است چشم پوشی کنند؟
5- کسری بودجه
6- بیکاری کارگران (البته به قول خودشون
نتیجه: با کاهش تعرفه (یا ثابت ماندن ان) امکان پایین امدن قیمت وجود ندارد و حتی ممکن است بیشتر شود.
پیش بینی: تعرفه در سال اینده افزایش میابد.
البته من خودم هم طرفدار ورود خودرو بدون تعرفه هستم ولی این کار امکان پذیر و هیچ کارخانه ای هم تعطیل نخواهد شد
موفق باشید.
ميثم: 1393/10/1616:19:02،
58
19
از امروز نام ايرانخودرو به چين خودرو تغيير يافت.
پاسخ به كوكي مزدا: 1393/10/1616:25:28،
22
56
كوكي اصلا تو ماشين داري؟؟؟؟ تو هنوز مستاجري اون وقت ميايي راجب ماشين نظر ميدي؟؟؟؟؟!!!
رک: 1393/10/1617:15:49،
33
20
از صمیم قلب دعا می کنم صنعت خودرو سازی چین پیشرفت کند چرا که به هموطنانشان خیانت نمی کنند.
فلانی: 1393/10/1618:20:15،
30
21
من موندم این ایرانجیب هرچی رو بخواد خوب جلوه میده وهرچی رو نخواد نه.چند ماهه پیش تیتر کرد خودرو بی کیفیت چینی ویکی از مارک های داخلی رو زیر سوال برد حالا که ایران خودرو می خواد مونتاژکنه کلی توجیح آورده که خودرو چینی خوبه....
همه چی ارومه: 1393/10/1700:43:05،
22
25
قابل توجه کبک جماعت
بی ام و مدل هیکس وان تولید و مونتاژ چینه
دقت کنید تولید و مونتاژ چین
arman: 1393/10/1723:04:43،
22
13
ماشین 6500دلاری و میارن اینجا 65میلیون میکنن تو پاچه مردم
هیچکس هم نیست بگه چرا
مردم عزیز هم میرن پولش کامل میدن 6ماه بعد تحویل میگیرن
خدارو شکر
شانس اوردیم ک توی کشور کافر و جهان خواری مثل امریکا نیستیم!
پرشیا: 1393/10/1613:37:01،
79
24
پلنگ ما رو ول کرد چین ما رو ول نمیکنه
Shahin M.A: 1393/10/1613:37:26،
68
25
به امید روزی که خودروهای چینی دست از سرمون بردارن و خودروسازای داخلی دیگه آشغال تولید نکنن.
star: 1393/10/1614:35:25،
34
17
منتظر باش تا صبح دولتت بدمد
اي کيو سان: 1393/10/1614:50:02،
41
25
جمع کنيد بابا شما هم با اين نظرات مسخره تان ! ال لگن اينه و 206 اونه و رانا چيه و ... ! از قيمت نفت و دلار خبر دارين ؟ هيچ ميدونيد که زندگي در اين کشور به نفت وابسته است ؟ هيچ ميدونيد که دولتمردان ما به فکر مردم بدبخت نيستند ؟ ميدونيد که بعد از انقلاب دوسال اخيد و سال 94 بدترين سال اقتصادي و معيشتي مردم است ؟ ميدونيد که سال بعد فاجعه هاي عظيم اقتصادي در راه است؟
حالا شما بچسبيد به ال لگن و 206 405 و رانا وهر کوفت ديگه ؟
دلواپس: 1393/10/1616:51:40،
28
19
نه نميدونستيم
چه خوب شد كه اي كيو سان اينجاست ، عجب تحليل پر ملاتي
به آقاي شينسه بگو بره گردن تمام مفسدين اقتصادي رو بزنه
چین نزاد: 1393/10/1613:45:19،
43
24
اگه ماشینهی اروپایی و ژاپنی نبود طفلک چین از روی گاری باید کپی برداری میکرد
بهزاد: 1393/10/1613:48:26،
34
24
به امید روزی که تمام خودرو ختی دنیا وایران بایک رقابت سالم و بدون تعرفه در بازار ایران وجود داشته باشد و مردم تصمیم گیرندکان نهائی باشند .
خوش بین: 1393/10/1613:52:51،
47
17
آقای ایرانجیب چرا انقدر اصرار داری بگی ماشینای چینی بد نیستن؟
منفعت تو توی این قضیه چیه؟
کامران: 1393/10/1613:57:41،
38
19
به چین پیشنهاد میکنم خودش بیاد اینجا یک کارخانه تولید خودرو بزنه و مطمئن باشه هرچی بسازه اینجا خریدار داره


اسم شرکت هم چینیران خودرو بگذاره
محمد: 1393/10/1614:04:14،
39
18
با سلام
اگردركشورمان تنوع توليد خودرو وجود داشت وخودرو ازانحصار بيرون مي امد وبدون گمرگي وارد ايران ميشد اون وقت به شما مي گفتم كه مردم چه خودرويي را انتخاب ميكردند نه اين خودروهاي چيني كه شما به مردم شريف تحميل ميكنيد ومردم به بخاطر خستگي ظاهري وتكراري خودروهاي توليد داخل مجبور به خريد خودروهاي تحميلي چيني هستند

درايران برعكس كشورهاي ديگر اطاق خودروها آلاينده هستند نه موتور شان
به عنوان مثال: موتورپيكان دراطاق پژو- موتور پژو دراطاق پيكان وجديدا موتور پيكان دراطاق وانت مزدا و موتور پژو دراطاق سمند ودنا و...
چه برسرمان خواهد امد كي ميخواهيم بفهميم كه دنيا هرثانيه درحال پيشرفت است
آرمین: 1393/10/1614:07:58،
37
16
دوستان چین اصلا با ما کاری نداره به اون صورت
این برخی افراد قدرتمند هستند که لابی قوی دارند و واردات رو تو دست گرفتن و نمیتونن از سود واردات کالاهای چینی از جمله خودرو دست بکشن .
جواد: 1393/10/1614:31:06،
27
22
چينى ها ماشين آشغال توليد ميكنند شركتهاى به اصطلاح خودرو ساز ماشين هاى آشغال چينى وارد يا مونتاژ ميكنند جاى سوال اينجاست ما چرا اين آشغالها رو ميخريم
شاهين: 1393/10/1614:34:36،
35
18
اصلاً نويسنده قصد تبليغ نداشته
مديون هستين انجورى فكر كنيد ددددددددددد!!!!!؟؟؟؟؟
آتیلا: 1393/10/1614:43:42،
35
17
دوستان منم 206 مدل 90 داشتم می خواستم بفروشم یه ماشین صفر بگیرم ولی به خاطر حمایت از تحریم خرید ماشین صفر منصرف شدم
پدرام: 1393/10/1615:11:16،
25
24
من کاری با این چینیا ی تازه وارد ندارم.ولی تجربه ای که از چند تا ازین چینیا دارم بهم ثابت شده که خیلی بهتر از محصولات ایرانخودرو و سایپاس.
خیلیا بد گویی الکی میکنن.ولی همه شرایطو در نظر بگیرین که تو کدوم کشوریمو با این پولا چه گزینه های دیگه ای هست.
alitigerk9: 1393/10/1615:57:23،
37
16
ایرانجیب انصافآ چقد گرقتی این آشغالو تبلیغ کنی ؟
با 30 ملیون تمن تو کانادا سانتافه 2015 میشه خرید حالا ببین چی به ما میدن !
خوب بود قدیما ماشین فرانسوی و ژاپنی و کره ای منتاژ میکردن حالاچی .......
پدرام: 1393/10/1618:19:43،
20
20
1 سال دیگه وانتشون هم به بازار میاد.....
کارمند: 1393/10/1618:35:31،
24
22
ماشین باید اصالت داشته باشه وقتی به آرم رو فرمون نگاه میکنی یادآور یک برند معتبر باششه دیگه همه چی حله کیفیت و دوام هم باهاش میاد موقع رانندگی هم اعتماد به نفس داری.الکی نیست که در همه دنیا بابت برند چول میدن
چینی آشغال بی هویت: 1393/10/1619:27:46،
29
30
چین تا ابد به گرد پای خودروهای کره ای نخواهد رسید. بقیه خودرو ها پیشکش.
bahadori: 1393/10/1619:31:42،
24
31
من دو ساله لیفان دارم 25 هزار تا کار کرده اصلآ مشکلی نداشته و راضیم.
زاپارت: 1393/10/1700:47:14،
21
24
به خدا الان سه چهار ماهه پارس صفر خریدم حالم از هر چی ماشینه بههم میخوره
ماشین صفر بردم نمایندگی زده تعویض پلوس تسمه تایم سنسور میل سوپاپ و ... باز ماشینم بالای ۱۱۰، نمیره
پارسال لیفان داشتم یه مورد از این اشکالات رو نداشت
کک: 1393/10/1708:21:28،
14
24
صبر کن خرج موتورش شروع شه اندازه بی ام و 300میلیونی باید خرج کنی یک تعمیر موتور لیفان 620 الان 12 میلیون در میاد میل لنگش تراش نمیخوره باید کانل عوض شه برو ببین تو گاراژهای تهران چند تا لیفان رها کردن رفتن وقتی یک ماشین میخری باید فکر همه چیزش رو بکنی
شاکی : 1393/10/1621:26:52،
32
20
اقا من به نظرم مدیران واحدهای به اصطلاح تولید خودرو به جای حضور در محل کارشون برای نظارت و ایجاد هماهنگی برای ابتکار ونوع اوری وبالا بردن کیفیت محصولات تولیدی/با کمال افتخار یکسره تمام مدت توی چین دنبال چرخیدن و پیدا کردن این جور عتیقه های خارج از رده چینی ها برای ما مردم هستن/
مهدی: 1393/10/1621:41:34،
22
19
با عرض سلام. مخاطبین محترم آیا کسی تجربه رانندگی با ایکس 33 اتومات رو داره؟گیربکسش خوبه؟قدرت و شتاب کافی داره؟ممنون از راهنماییتون.
عرفان: 1393/10/1621:50:23،
28
17
کراس اوور 1600CC ؟؟؟

موتورش دقیقاً TU5 موتور 206
واقعاً که ایران خودرو خودشو مسخره کرده یا ملتو
mohsen: 1393/10/1622:13:26،
29
20
تمام بدنه این خودروهای چینی از ورقهای فوق العاده بی کیفیت ساخته میشه که باعث میشه خیلی زودتر از معمول دچار پوسیدگی بشن.
ARYA: 1393/10/1622:20:49،
22
19
واقعاکه...آدم میبینه اینارویاداوپل آسترا امگاو...میوفته مبارک ایرانیا باشه...آدم خیلی بایدبدبخت باشه بااینا کلاس بزاره خصلت ایرانی جماعت همینه با اینام معدشون تعجب میکنه...ازماست که برماست.
amir: 1393/10/1622:59:23،
17
17
سلام میدونم این سوال جاش اینجا نیست
من میخوام اولین ماشینمو بخرم به نظرتون بین ام وی ام 315 ولیفان 620 کدوم بهنره میدونم امکانات 620 بیشتره ولی از نظر کیفیت میخوام
باتشکر از راهنمایاتون
محمدرضا: 1393/10/1623:39:00،
24
22
آقا اصلا این ماشین عالی این ماشین بی نقصت ..ولی به خدا من یکی که خجالت میکشم اگه یکی ازم پرسید ماشین چی داری بگم دونگ فنگ..به خداااا
علی: 1393/10/1623:44:38،
22
24
با 24 میلیون چه خودرو دسته دوم خوبی میشه خرید؟
علی م: 1393/10/1700:27:15،
22
19
با این همه خودروی چینی بی نام و نشان که حتی از نظر ظاهری دلچسب نبوده و منطبق با ذائقه و سلیقه مصرف مردم ایران نیستند به آدم احساس خفگی دست میده ...
سینا: 1393/10/1707:34:04،
17
24
سلام.چرا هی میگیر بازچینی باب همین چینی ها از تولید داخل خودمون بهترن........یعنی به نظرتون پراید بهتره........
علی: 1393/10/1707:53:45،
22
18
مسئولان خودروساز ببخشید مونتاژ کار از خواب بیدارشین،همین جور که پیش برین تا جند ساله آینده باید از افغانستان ماشین وارد کنید،میگید نه....!!!!؟
البته تقصیر شما نیست،حمایت بی جا و بیخودی که از شما
می شه.
بابا الان نزدیک که شصت هفتاد ساله(از زمان مونتاژ پیکان) دارید مونتاژ کاری می کنید به امید اینکه خودرو ساز شوید.بسه دیگه خجالت بکشید!!!؟
کارخانه های مثل کیا موتور را ببینید با اینکه 20 سال از ما دیرتر شروع کردند به اندازه 100 سال از ما جلوترند،چون خودشون خواستند.به فکر جیبشون نبودند به فکر منافع و سربلندی ملت و مردمشون بودند.
تحریم می کنیم: 1393/10/1708:53:30،
21
18
بهترین راه نخریدن است دوستان... تحریم خودرو سازان (وارد کنندگان) و یا خودرو بندازان را جدی بگیرید
احسان: 1393/10/1713:26:12،
16
14
چرا خبری ار اعتصاب غذای کارکنان ایران خودرو در اعتراض به میزان حقوق کم و افزایش مکرر مدیران منتشر نمیکنید؟؟؟؟؟
ما کمترین حقوق و مزایا را دربین کارخانجات تولیدی و صنعتی داریم.
؟؟؟؟: 1393/10/1713:48:35،
18
16
اره معلومه زیر بای همتون یکی یه ماشین انداختن از دم قسط بعدش ناشکرید
مجید: 1393/10/1713:36:32،
24
18
دوباره چین دوباره دروغ دوباره تعریف و تمجید الکی نام تجاری ایران خودرو شده چین خودرو
مهدی: 1393/10/1719:03:04،
21
18
کل زندگیمون شده چینی کم کم شناسنامه هاروم بابد از چین گرفت
کاش نماینده ها مونم از چین بیارنن اینجوری نصف دنیارو میگیریم
اردشیر: 1393/10/1722:20:47،
19
17
متاسفانه میترسم سال دیگه مثل گوشی هووایی همه ماشین چینی سوار شن با یه عالمه به به و چه چه

علی: 1393/10/2119:37:52،
13
16
به من تازگیا یک لیفان x60 انداختن در عرض 3 ماه کل لاستیک عقب ساییده شده رفتم نمایندگی میگه به ما ربط نداره برو بیرون بخر البته با توهین...
اصلا چینی نخرید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما