کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کسبه علاءالدین از مالک پاساژ خسارت می‌خواهند


کد خبر : ۹۱۵۳دوشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴:۵۶۸۴۳۵ بازدید

صاحب مجتمع علاء الدین ادعا می‌کند برای ساخت این طبقه مجوزهای قانونی از سوی شهرداری داشته‌است. براساس اسناد موجود شهردار منطقه، معاون شهرسازی ...
کسبه علاءالدین از مالک پاساژ خسارت می‌خواهندکسبه علاءالدین از مالک پاساژ خسارت می‌خواهند

صاحب مجتمع علاء الدین ادعا می‌کند برای ساخت این طبقه مجوزهای قانونی از سوی شهرداری داشته‌است. براساس اسناد موجود شهردار منطقه، معاون شهرسازی و معماری، معاون مالی اداری، مشاور شهردار و مدیر حقوقی و قراردادهای شهرداری منطقه 11 طبق نامه‌ای که در تاریخ 91.12.22 به امضا رسیده است اجازه توسعه تجاری در طبقه هفتم مطابق با تیپ طبقات زیرین را داده‌اند.

رضا علاء الدین می‌گوید: من از ابتدای فعالیت اقتصادی‌ام در کشور حضور داشتم و تابع محض نظام اسلامی و مقررات آن هستم. این مدت خیلی از رسانه‌های بیگانه تلاش کردند تا با من مصاحبه کنند. حتی خبر دارم شبکه‌های تلویزیونی ضدانقلاب این اتفاق را در صدر اخبار خود قرار دارند و دنبال این هستند که کشور را برای فعالان اقتصادی ناامن جلوه دهند اما من هرگز در زمین آن‌ها بازی نخواهم کرد.

او ادامه می دهد: مساله این است که به زعم ما و با توجه به مدارکمان اقداممان قانونی بوده و الان هم از مسئولان می‌خواهم تا برای حل این ماجرا تدبیر کنند.  علاء الدین می‌افزاید: حتی یک ریال هم وام از بانک نگرفته‌ام و نگرانی‌ام از این ۴۰۰-۵۰۰ جوانی است که می‌بینید چک‌هایشان را به‌روز پاس می‌کنند و هر ساعت تعطیلی مغازه‌هایشان بر گرفتاری‌های آن‌ها می‌افزاید. من به بچه پولدار و سرمایه‌دار، مغازه نمی‌فروشم. این پاساژ را جوانان فعال و باسوادی پر کرده‌اند که براساس درآمدهای روزانه می‌توانند خرید و فروش کنند. علاوه بر این حرف‌ها دیروز محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم به شورای شهر رفت تا گزارشی درباره تخریب ٢طبقه این بازار به شورا بدهد. جزییات این جلسه که به‌طور غیرعلنی برگزار شده بود را رضا تقی‌پور، سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد. او در پایان نشست دیروز شورا در جمع خبرنگاران گفت:  خسارت‌های وارده به صاحبان این مغازه‌ها را باید فردی که این مغازه‌ها را فروخته است، جبران کند. آن کسی که مغازه‌ها را به مالباختگان فروخته باید پاسخگو باشد. به‌طور مثال شما یک مال دزدی خریده‌اید، فردا متوجه می‌شوید کالایی که خریده‌اید دزدی است. پاسخگو، کسی است که این مال را به شما فروخته است. تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین از تجربه‌های موفقی بود که در زمینه اجرای حکم کمیسیون ماده ١٠٠ وجود داشت و این پیام را برای متخلفان داشت که مدیریت شهری با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کند.

جدا از کشمکش‌های قانونی میان شهرداری و شورا با مالک بازار علاءالدین این روزها وضع کسبه و مغازه‌داران ٢طبقه تخریب شده بازار موبایل علاءالدین همچنان محل بحث و گفت‌وگوست. تعدادی از آنها در تماس با رسانه‌ها می‌خواهند که صدایشان را به گوش مسئولان برسانند. آنها که تا آخرین ساعات مانده به تخریب بازار باور نداشتند که این حکم اجرا شود.

عبدالرضا یکی دیگر از مالکان طبقه هفتم پاساژ علاءالدین دیروز در این‌باره به ما گفت:  ٣روز قبل پلاکاردی نصب شد و به ما فرصت ٧٢ساعته دادند تا مغازه خود را جمع‌وجور کنیم اما مسأله این است که در همان زمان صاحب پاساژ عنوان کرد که هیچ تخریبی صورت نمی‌گیرد. اغلب کسبه و پرسنل این طبقه جوانانی ٢٠ تا ٣٠‌سال هستند که حالا با تخریب و پلمب مغازه‌هایشان بیکار و بلاتکلیف شده‌اند. او با بیان این‌که بنده خردادماه‌ سال گذشته یک‌میلیارد تومان بابت خرید یک‌دهنه مغازه به صاحب پاساژ داده‌ام، گفت:  حالا حاج‌آقا علاءالدین در جمع کسبه حاضر شده و عنوان کرده که زیاد مصاحبه نکنید، چراکه ممکن است موضوع پیچیده‌تر شود اما جای سوال است که او پولش را گرفته و حالا من نه‌تنها مغازه ندارم بلکه تمام اجناسم نیز روی دستم مانده است و به مسئولان می‌گویم که من چه کار باید انجام دهم؟ آیا باید بروم گوشه خیابان دستفروشی کرده و موبایل‌هایم را بفروشم یا این‌که مغازه‌ دیگری خریده و ضرر خود را از مشتری بگیرم؟ هرچه هست شهرداری و شورای شهر تهران یک حرف بیشتر ندارند و آن این‌که هزینه پرداخت همه خسارت‌ها برعهده مالک بازار علاءالدین است که این املاک مسأله‌دار و بدون پایان کار را به افراد فروخته یا اجاره داده است.

پیرهادی، سخنگوی کمیسیون حقوقی شورا و نماینده شورا در کمیسیون ماده ١٠٠ با تأکید بر اینکه «مالک بازار علاءالدین موظف است خسارت همه کسبه و مغازه‌دارانی را که در جریان تخریب این ٢طبقه متضرر شدند را بپردازد»، می‌گوید: «ضرر و زیان کسبه و مغازه‌داران ارتباطی به شهرداری تهران ندارد. مالک ملکی را فروخته به فردی که تجاری بودن آن ملک و قابلیت واگذاری آن از مبنا ایراد داشته است و مورد تأیید نبوده است، البته ما در شورا از آقای قالیباف خواهش کرده‌ایم که اگر می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند که حق و حقوق ذینفعان پرداخت شود، البته این یک توصیه بوده و شهرداری در این زمینه وظیفه‌ای ندارد. چون دستگاه قضا با ابعاد مختلف پرونده آشناست و در آن ورود پیدا کرده امیدواریم که این موضوع را سریعتر رسیدگی کنند که حقوق مغازه‌داران آن‌جا پایمال نشود، البته راه بهتر این است که مالک خودش حق و حقوق کسبه را بدهد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها