کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

راننده محوری ؛ كاهش‌دهنده هزينه‌های بيمه شخص ثالث

کدخبر:۹۰۹۰جمعه، ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳:۳۵۴۳۰۹ بازدید

بررسي عوامل موثر بر نرخ‌گذاري بيمه اتومبيل در ساير كشورها نشان مي‌دهد كه براي اجراي يك نظام بيمه‌يي عادلانه و ارايه يك بيمه عادلانه و موثر ...

بررسي عوامل موثر بر نرخ‌گذاري بيمه اتومبيل در ساير كشورها نشان مي‌دهد كه براي اجراي يك نظام بيمه‌يي عادلانه و ارايه يك بيمه عادلانه و موثر بايد ويژگي‌هاي راننده، خودرو و نوع كاربري خودرو مورد توجه باشد و از همه اين عوامل مهم‌تر، رفتار و عملكرد راننده است لذا براي اصلاح بيمه‌نامه شخص ثالث كه اكنون در دستور كار مجلس است بايد به راننده محوري بيش از ساير عوامل توجه شود.

براساس آمارهاي سال 92 تنها 8 درصد راننده‌هاي كشور به اندازه 104درصد كساني كه حق بيمه مي‌دهند خسارت ايجاد كرده‌اند و متوسط هر خسارت 4ميليون تومان بوده است. در نتيجه اگر محور نرخ‌گذاري حق بيمه و تامين خسارت راننده محوري باشد مي‌توان آمار راننده‌هايي كه تصادف مي‌كنند را به‌شدت كاهش دهد. زيرا تنها در سا‌لهاي 90 تا 92 تعداد راننده‌هايي كه تصادف كرده‌اند از 12درصد كل بيمه شده‌ها به 8 درصد كاهش يافته و اين موضوع نشان‌دهنده تاثير تخفيف بيمه‌يي براي كساني كه تصادف نكرده‌اند همچنين برخي مقررات جديد سال‌هاي اخير است.

براين اساس لازم است كه برمبناي تجربه جهاني به‌ويژگي‌هاي فردي راننده شامل جنسيت، سن، وضعيت تاهل، شغل، مليت، داشتن بيمه‌نامه جامع، جرايم و تصادفات رانندگي، دوره‌هاي تكميلي رانندگي، عضويت دركلوب‌هاي رانندگي، وضعيت سلامت، تاريخ اخذ گواهينامه، برج فلكي تولد، وفاداري، رتبه اعتباري، سطح تحصيلات، درآمد ماهانه، داشتن مسكن شخصي، داشتن بيمه‌نامه‌هاي ديگر، ميزان استفاده از وسايل نقليه عمومي، مشاغل دوم، رشته تحصيلي، نوع گواهينامه، رنگ پوست، سابقه تصادفات رانندگي منجر به مرگ يا جرح شديد توجه شود.

همچنين ويژگي‌هاي خودرو شامل نوع و مدل خودرو، سال ساخت خودرو، دست‌اول يا دست‌دوم بودن خودرو، قيمت خودرو، ظرفيت و قدرت موتور، حداكثر سرعت، شتاب، نوع سوخت و قيمت آن، نسبت قدرت به وزن، وزن خودرو، رنگ خودرو، تجهيزات ايمني خودرو، تغييرات ساختاري در خودرو، چپ يا راست بودن فرمان، ظرفيت خودرو، مصرف سوخت به ازاي هر 100كيلومتر، نوع تامين مالي، مبدل كاتاليستي، كشور سازنده خودرو، ظرفيت بارگيري، طبقه‌بندي خودرو، تعداد سيلندر توجه شود. در مورد كاربري خودرو نيز بايد به محل سكونت، نوع استفاده، مسافت طي‌شده در يك سال ميزان مصرف سوخت طي سال، گروه استفاده‌كننده از خودرو و تعداد راننده‌ها و ويژگي‌هاي آنها، محل پارك خودرو، منطقه استفاده، استفاده از خودرو دوم محل كار توجه شود.

 بيمه‌نامه به‌نام راننده باشد نه به‌نام خودرو

بررسي تجربيات ديگر كشورها نشان مي‌دهد براي شناسايي و تنبيه رانندگان پر ريسك و تشويق رانندگان كم ريسك، لازم است بيمه‌نامه شخص ثالث اصالتا به‌نام فرد (راننده) يا رانندگان صادر شود و سوابق رانندگي فرد مبناي محاسبه حق بيمه قرار گرفته و در نتيجه مشخصات وسيله نقليه، عامل ثانويه در تعيين ميزان حق‌بيمه باشد. با اعمال اين روش، هر شخص بر مبناي سوابق رانندگي خود مستوجب تخفيف عدم خسارت (كاهش حق بيمه يا تشويق) يا جريمه داشتن خسارت (افزايش حق بيمه يا تنبيه) خواهد بود.بررسي‌هاي‌صورت گرفته نشان مي‌دهد دركشورهايي نظير اتريش، بلژيك، سوييس، آلمان، دانمارك، فرانسه، يونان، ايتاليا، ژاپن و كرواسي مدلي تحت عنوان سيستم پلكاني پاداش- جريمه در تعيين حق بيمه شخص ثالث مورد استفاده قرار مي‌گيرد به اين ترتيب كه در اين سيستم بيمه‌گذار مجاز به اعلام حداكثر4 خسارت در طول سال به بيمه‌گر است.

همچنين به ازاي هربار اعلام خسارت، مشمول پرداخت جريمه و افزايش حق بيمه حداكثر تا 300درصد حق بيمه پايه خواهد شد و در صورت عدم اعلام خسارت طي سال‌هاي استفاده از پوشش بيمه‌يي مشمول تخفيف حق بيمه حداكثر تا 60 درصد حق بيمه پايه خواهد شد. درصورتي كه دارنده وسيله نقليه‌يي كه براي نخستين بار بيمه‌نامه خريداري كرده (در بدو ورود به صنعت بيمه) و فاقد سابقه بيمه‌يي باشد در طبقه (12) قرار گرفته و لازم است كل حق بيمه پايه را پرداخت كند. طبقات بالاتر (از 13تا 22) براي بيمه‌گذاران پرخطري است كه يك تا چهار مرتبه در سال خسارت داشته و به‌تدريج به طبقات بالاتر انتقال مي‌يابند (ريسك آنها افزايش مي‏يابد) .

اين بيمه‌گذاران مشمول پرداخت جريمه‌ از 10درصد تا سه برابر حق بيمه پايه (300درصد) مي‌شوند. بيمه‌گذاران كم ريسك كه رفتارهاي ترافيكي مناسبي داشته و داراي حسن سوابق رانندگي باشند در طبقات پايين‏تر (بين 11تا صفر) قرار گرفته و در مقابل از پنج تا 60 درصد تخفيف به‌واسطه عدم اعلام خسارت به بيمه‌گر بهره‏مند مي‌شوند.

مهم‌ترين مزيت مدل اين است كه افزايش ميزان جريمه يا تخفيف به تعداد موارد خسارت اعلام شده طي يك‌سال بستگي دارد و تمام عوامل فردي موثر در تعيين حق بيمه در صورت وقوع خسارت قابل اعمال بوده است. به اين ترتيب براي هر شخص بيمه‌گذار در سال اول صدور بيمه‌نامه (بدون وجود هرگونه سابقه بيمه‌يي قبلي) پنج حالت در يك سال قابل پيش‌بيني است. حالت اول، نداشتن خسارت در طول سال است كه باعث كاهش ريسك نسبت به سال قبل (نزول يك رتبه‏اي طبقه) و تعلق تخفيف عدم خسارت به ميزان 5 درصد مي‌شود. درحالت دوم كه داشتن يك خسارت در طول سال است، بيمه‌گذار مشمول جريمه شده و طبقه وي نسبت به سال قبل 2پله بالاتر رفته و با قرار گرفتن در طبقه 14 حق بيمه او نسبت به سال قبل 25درصد افزايش يافته و 125درصد حق بيمه پايه را پرداخت مي‌كند.

داشتن2بار خسارت در طول سال حالت سوم است كه بر مبناي آن طبقه فرد نسبت به سال قبل 4پله بالاتر رفته و با قرارگرفتن در طبقه 16 حق بيمه او نسبت به سال قبل60 درصد افزايش يافته و 160درصد حق‌بيمه پايه را پرداخت مي‌كند. داشتن 3بار خسارت در طول سال حالتي است كه طبقه فرد نسبت به سال قبل 7پله بالاتر رفته و با قرار گرفتن در طبقه 19حق بيمه او نسبت به سال قبل 100درصدافزايش يافته و معادل 200درصد حق بيمه پايه را پرداخت مي‌كند و درنهايت داشتن 4 بار خسارت در طول سال باعث مي‌شود طبقه فرد نسبت به سال قبل 10پله بالاتر رفته و با قرارگرفتن در طبقه 22 حق بيمه او نسبت به سال قبل 200درصدافزايش يافته و بايد 300درصد حق بيمه پايه را پرداخت كند.

 انتظار از نمايندگان مجلس

شركت‌هاي بيمه انتظار دارند كه نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با نرخ‌گذاري‌ها و تعيين نرخ بيمه اجازه دهند كه رقم حق بيمه‌ها متناسب با رشد 30 تا 50 درصدي مبلغ ديه در چهار سال اخير، رشد قيمت و هزينه‌هاي تعميرات خودرو، رشد هزينه‌هاي پزشكي و بيمارستاني و... رشد كند تا روند زياندهي شركت‌هاي بيمه تغيير كند. اگر نمايندگان محترم مجلس، همراهي لازم را براي راننده محور شدن بيمه شخص ثالث داشته باشند موجب خواهد شد كه هزينه‌هاي سنگين حق بيمه براي مردم كاهش يابد زيرا وقتي راننده محوري باشد، خسارت‌ها و تصادفات كاهش مي‌يابد و رقم حق بيمه متناسب با سوابق راننده خواهد بود و لازم نيست كه 17ميليون خودرو بيمه شده هزينه تخلفات يك ميليون و 351هزار راننده تصادف كرده را بپردازند.

92درصد جامعه يعني بيش از 15ميليون راننده و خودرو نيز لازم نيست كه اين حق بيمه‌هاي بالا را بپردازند؟

براي اين 92درصد راننده اين پرسش مطرح است كه چرا بايد بين 500 تا يك ميليون تومان حق بيمه بپردازند تا يك راننده متخلف 4ميليون تومان را دريافت كند. هر راننده متخلف، هزينه تصادف و خسارت خود را به 12راننده قانونمند و كم خطر تحميل مي‌كند. اما اگر قانون از خودرومحوري به راننده‌محوري تغيير كند، انگيزه قوي براي كاهش خسارت و تصادف ايجاد خواهد شد.

 40 درصد خودروها بيمه ندارند

آمارها نشان مي‌دهد كه در سال 92 از تعداد 28ميليون و 400هزار وسيله نقليه شامل خودرو، موتوسيكلت و... درحال تردد دركشور تنها 60 درصد تحت پوشش بيمه هستند و براي اين تعداد وسيله نقليه تنها 16ميليون و 900هزار بيمه‌نامه صادر شده است. اين موضوع نشان مي‌دهد كه به‌دليل بالا بودن رقم حق بيمه و مشكل كم درآمدها در پرداخت حق بيمه همچنين ناكارآمدي قانون فعلي 40درصد وسايل نقليه امكان بيمه شدن ندارند. اگر فرض كنيم كه ميزان تصادفات و خسارت‌ها 50 درصد كاهش يابد، رقم حق بيمه از متوسط 700هزارتومان كنوني مي‌تواند به 350هزارتومان كاهش يابد و اگر راننده‌محوري مبنا باشد اين رقم بين 100هزارتومان براي يك راننده كاملا قانونمند تا 2ميليون براي يك راننده با سوابق تخلف و تصادف بسيار و متناسب با سوابق تعيين خواهد شد و فشار رواني و هزينه‌يي بر مردم را كاهش مي‌دهد و صنعت بيمه نيز با سود و نفسي تازه مواجه خواهد شد.

 رشد رقم ديه بالاتر از تورم

حق بيمه عايد شده در رشته شخص ثالث و مازاد از رقم 3080ميليارد تومان در سال 90 به 5174 ميليارد تومان در سال 92 رسيده و با 168درصد رشد همراه بوده است. حال آنكه رقم ديه از 67 ميليون در سال 90 به 114ميليون در سال 92 رسيده و 170درصد رسيده است. طي 10سال گذشته هر سال رقم ديه حاصل از تصادفات با افزايش شديد مواجه شده و ميزان ديه ماه عادي از 22ميليون تومان در سال 1383 به 150ميليون تومان در سال 1393 افزايش يافته ديه ماه‌هاي حرام از رقم 29ميليون تومان در سال 83 به 200ميليون تومان در سال 93 رسيده و طي اين 10 سال نزديك به 7برابر شده است. تنها در سال‌هاي تشديد تحريم اقتصادي، ركود تورمي و افزايش مشكلات اقتصادي كشور يعني سال‌هاي 1390 تا 1393 نرخ ديه به‌ترتيب با بيش از 50، 40، 20 و 31درصد رشد مواجه شده است. نرخ تورم نيز در سال‌هاي 90 تا 93 به‌ترتيب بيش از 21، 30، 34 و 17درصد بوده است. در نتيجه رشد ديه تناسبي با نرخ تورم نداشته و بالاتر از افزايش سطح عمومي قيمت‌ها بوده است. به‌عبارت ديگر درحالي كه عدد شاخص تورم از 100 در سال 90 به 208 در آبان 93 رسيده و 108درصد رشد داشته اما رقم ديه ماه حرام از 90ميليون سال 90 به 200ميليون در سال 93 رسيده و 122درصد رشد كرده و رشد رقم ديه 14درصد بيشتر بوده است.

 دو برابر شدن تعرفه پزشكان

تعرفه پزشكان نيز در اين سه سال افزايش زيادي داشته و پزشكان عمومي از 8 هزارتومان در سال 90 به 10 تا 20 هزارتومان در سال 92 و تخصص و فوق تخصص از 16و 18هزارتومان در سال 90 به 25تا 30هزارتومان در سال 92 رسيده و دو برابر شده است. به‌عبارت ديگر نرخ حق بيمه شخص ثالث نيز متناسب با نرخ ديه، سه برابر شدن قيمت خودرو، قيمت لوازم يدكي، تعميرات خودرو، تعرفه پزشكان و بيمارستان‌ها و... بالا نرفته است.

9yli9p9hels4c797utwp.png

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

Vahid: 1393/10/1211:29:22،
124
20
دوباره دنبال بهونن که گرونش کنن
کم کم با پول بیمه میشه یه ماشین خرید.
تبریزی : 1393/10/1215:18:21،
39
58
خداوکیلی با این فرهنگ زیر صفر رانندگی در ایران باید قیمت بیمه 5 برابر بشه ، تو تبریز که رانندگی جزو اعمال شاقه ست با این فرهنگ زیر صفر !! تبریز شهر اولین ها
ترک اوغلان: 1393/10/1217:13:06،
64
23
خدا شاهده این دوستمون ( تبریزی) راست میگه ، واقعا قانون تو این شهر اصلا رعایت نمیشه ، همشهریای من میدونن چی میگم
دانشجو مذکر دکتری در تبریز: 1393/10/1218:27:44،
49
19
بابا بخدا همشهریای شما مصب مارو دراوردن با این رانندگیای افتضاحشون. شهر تبریز 10 متر آسفالت سالم نداره. ماشین همش کلوبندیش به صدا درمیاد. راه نمیدن. تا یه سوراخی میبینن میخوان ازونحا خودشونو رد کنن، دریغ از یه خرده از خود گذشتگی. خداییش رانندگی تو تبریز خیلی سخته، فرهنگ رانندگی خیلی پایینه، خداییش گفتما. لاین سرعت، لاین قدرته. مثه موشک از همه جا سبقت میگیرن،زود میزنن رو ترمز. غافل ازینکه کمی جلوتر چراغ قرمزه. انصافا دلمون خیلی پره از شهرتون.
پاسخ به دانشجو از ترک اوغلان: 1393/10/1220:41:12،
42
16
متاسفانه همینطوره دوست عزیز ، تازه اینایی که گفتی چیزی نیست که ، حرکت دنده عقب تو اتوبان ، حرکت شاخ به شاخ تو خیابون یکطرفه ، رد شدن از چراغ قرمز تو تقاطع هایی که دوربین ندارن هم کاملا عادیه !!! خلاصه اینکه تبریز برای خودش قانونای خودشو داره !! خخخخخخ
بهنام: 1393/10/1221:02:15،
27
17
مگه فقط رانندگی ما هست که که بده
خیلی از مشکلات و استرس ها مربوط به عابران پیاده هست
وقتی مردم تو دور بر گردون زیر پل عابر پیاده و راحت بگم هر جا که نزدیک تره از خیابون رد میشن چیکار میشه کرد
وقتی مسافر نمیره تو ایستگاه تاکسی منتظر تاکسی باشه و میره وسط خیابون تا تاکسی بگیره راننده تاکسی و دیگر راننده ها باید چیکار کنن
کریم: 1393/10/1221:19:56،
33
22
برادر کجا اینطوری نیست
من 80 درصد شهر های ایران رو گشتم و تقریبا تمام چیزهایی که در مورد تبریز گفتید هم اونجا صادقه چه شیراز باشه چه یزد چه رشت و مشهد و همدان و ....
شوان: 1393/10/1222:43:54،
32
21
برادر کریم حرفت درسته ولی تبریز رو دست بقیه شهراست ، واقعا شورشو درآوردن ، منم ساکن تبریزم و متاسفانه اینجا وضعیت رانندگی خیلی تاسف باره ...
دانشجو مذکر دکتری در تبریز: 1393/10/1222:44:48،
37
17
دوستان عزیزم جناب بهنام خان و کریم خان
عنایت بفرمایید.
در اینکه کلا فرهنگ رانندگی تو کشور عزیزمان ایران مشکل داره بحثی نیست، ولی منم به غیر بلوچستان همه جا رفتم. خداییش تبریز یه چیز دیگست. به قول دوست خوبمون جناب ترک اوغلان، یه چیزایی آدم میبینه مطمینا جای دیگه نمیبینه. همین بحث رد گردن چراغ، شاخ به شاخ، دنده عقب در بزرگراه و ... . اصلا از خودگذشتگی ندارن. در ضمن بخاطر همین مساله راه ندادن، و سبقت از زمین و آسمان و راست و هوایی و ... تصادفایی میشه که خیلی راحت میشه جلوگیری کرد ازین موضوع. قبول کنیم فرهنگ رانندگی در تبریز از سایر نقاط ایران چند درجه پایین تره.
کوکی(مزدا): 1393/10/1211:35:40،
99
16
الان من یه سوالی دارم.
چرا بیمه نامه ثالث باید همراه با ماشین انتقال پیدا کنه؟؟؟؟؟؟
یعنی یه راننده بی احتیاط میره یه ماشین با تخفیفات کامل رو میخره بیمه نامه اون بیچاره ای که اصلا خسارت نداشته باید به اون راننده بی احتیاط انتقال پیدا کنه؟؟؟؟؟؟؟؟
بخدا یه چیزایی رو ما تو این کشور میبینیم که فقط خارج از کهکشان راه شیری میشه مشاهده کرد.
مهدی: 1393/10/1212:18:41،
59
11
از مسئولین بیمه ایران شنیدم قوانین بیمه در ایران مربوط به دهه ی بیست شمسی است.
محمد: 1393/10/1214:39:10،
37
17
آفرين بر شما حرف دلمونو گفتين بايد اينجوري باشه
امیرخان: 1393/10/1215:54:26،
44
18
شما میتونید تخفیف بیمه شخص ثالث رو به ماشین جدیدتون انتقال بدید. متاسفانه بیمه ها چون این موضوع براشون نمیصرفه ، اطلاع رسانی نمی کنند. اما شما اگه گیر بدی! براتون توضیح می دهند.
من که بیمه البرز هستم و این قابلیت رو داره.
پاسخ به مهدی: 1393/10/1216:57:50،
37
25
اگه قانون بیمه برای دهه بیسته،این قانون چرت شترکه برای 14 قرن پیشه....
تدبیر بی امید: 1393/10/1211:55:53،
31
16
کمبود شتر = باافزایش نرخ دیه
شرکت های بیمه هم این را میخواهند چون نرخ دیه بر اساس قیمت شتر رقم میخورد
ایرانی به تبعیت از عرب جاهلیت: 1393/10/1308:17:12،
22
16
متاسفم ....................
جمشيد: 1393/10/1212:11:46،
65
18
فقط بايد گواهينامه فرد بيمه شود
تا فرد با احتياط از مزاياي رانندگي صحيح خود بهرمند بشه
Vahid: 1393/10/1213:05:10،
31
20
یه سوال
اگه یه نفر چنتا ماشین داشته باشه طبق این قانون جدید،اونوقت چجوری میشه؟
مطمئنم که جوری نمیشه که به سود مردم باشه
بیمه پاسارگاد: 1393/10/1215:15:52،
42
21
اگه یک همچین قانونی اجرا بشه که بیمه نامه ثالث به یک فرد تعلق داشته باشه توی یک خوانواده 3 نفری که از یک وسیله نقلیه استفاده می کنند هر سه نفر باید بیمه نامه ثالث خریداری کنند
مهدی: 1393/10/1217:53:10،
31
19
به نام شخص حقیقی که خودرو به نام اوست نه اینکه هر کسی که سوار ماشین شد. یعنی کسی که مسئولیت و تبعات استفاده از وسیله ی نقلیه رو می پذیره.
بهنام: 1393/10/1221:06:07،
26
15
عزیز من اگه قراره تبعات بر عهده صاحب ماشین باشه که دیگه چه فرقی داره بیمه رو خودرو باشه یا رو گواهینامه صاحب ماشین
م: 1393/10/1215:25:48،
25
22
اخه الان حق داریم یه چند تا حرف مشتی بارتون کنم ولی چون 50 به 50 نوشتید بیخیال اخه رنگ پوست و شغل دوم برج فلکی وفاداری مسکن با اونای دیگه چه ربطی داره اگه میخوایید باز گرون کنید روتون نمیشه دتبال بهونه اید بابا گرون کنید ما ملت همیشه در صحنه جیکمونم در نمیاد اما اگه راست میگید فقط کافیه اشخاصی که تصادف دارن بیشتر از حد معمول حق بیمه بیشتری پرداخت کنن اوناییم که تصادف ندارن تخفیف بدین دیگه چکار دارین خونه داره شغل داره چه ادکلنی میزنه دینش چیه شماره کفشش چنده دندوناش سالمه
هاشم: 1393/10/1217:12:08،
40
11
در مورد بیمه خودروها درا باره پارامتر ایمنی خودرو کاملا معکوس عمل می شود چرا که حق بیمه براساس قیمت تعیین می شود ودر نتیجه دارندگان خودروهایی که ایمنی بالاتری دارند و کمتر احتمال تصادف دارند و بالطبع قیمت بالاتری دارند باید مبلغ بیشتری بپردازند. مثلا پراید که یکی از خطرناکترین در تصادفات است حق بیمه کمتری نسبت به سمند که امنیت بیشتری حق بیمه کمتری دارد.
محمد: 1393/10/1217:52:03،
27
16
يعني اين مورد شاهكاره! حق بيمه پرايد كمتر از 206 و مگان كه امنيت بيشتري دارند هستش !
عرفان: 1393/10/1221:14:54،
26
20
عجب چی کردید
پویا: 1393/10/1221:53:06،
18
14
این قانون بیمه شخص ثالث رو میشه مثل کشورای دیگه انجامش داد که الان حدود 20 ساله جواب خودشو پس داده .
میشه بیمه را به نام فرد گرفت برای ماشین خاص و اگر از یه ماشین چند نفر استفاده میکنن بیمه به نام فرد برای ماشین با شرایط کاربری مولتی یوزر استفاده کرد یعنی ماشین پرایدی دارید که بیمه ای به نام اقا یا خانوم ایکس گرفته و کاربری بیمه شخص ثالث مولتی یوزر هستش ....اگر فرد دیگری از این ماشین استفاده کنه و خسارتی رو ایجاد کنه تخفیف فرد صاحب بیمه برای اون ماشین از بین میره ولی چون خود فرد باعث تصادف نبوده اگر ماشین دیگه ای هم داشته باشه تخفیف بقیه ماشین ها سر جاشون میمونه.
این قانون یه نکته مثبت و منفی که داره اینه که بیمه های تک کاربره دیگه نمیتونن ماشین رو به کس دیگه ای امانت بدن .
کورش: 1393/10/1305:27:15،
25
15
بابا انصافتونوشکر... اگرتصادف نداشته باشید 5درصدتخفیف،امااگریکبارتصادف داشته باشید25درصدجریمهوچندبارتصادف تا300 درصدجریمه.خیلی خوش بحالشون میشه.این بیمه هرروزثروتمندتر میشه
سامان: 1393/10/1308:01:26،
24
14
شما مستند داری که تو خارج اگه خسارت نزنی 90 درصدشو برمیگردونن؟چرا الکی یه چیزی میگی که گفته باشی یا یچیزی شنیدی!شما یبار از دوستایی که رفتن کانادا قیمت بگیر میفهمی قیمت بیمه چجوریه
شرکت بیمه: 1393/10/1308:18:08،
29
14
سلام من نمیگم شرکتهای بیمه باید گرون کنن ، ولی وقتی یه راننده میشینه پشت ماشین صدای سیستمشم میکنه آخر بعدم میگه زدیم یه کپن بیمه هم میندازیم رو جسدش ، از اینجور ادمای بافرهنگ زیاد داریم ، بنظرتون شرکت بیمه مقصره که با رای دادگاه باید 200 یا بیشتر بده؟ من تو شرکت خودمون یارو 5 تا کشته رای آوردن 1 میلیاردشرکت باید پرداخت کنه فقط یکی خسارت حساب کنین چند تا بیمه باید بزنن تا بشه یک میلیارد
سعید: 1393/10/1310:26:44،
24
14
من سی ساله ماشینم را بیمه شخص ثالث میکنم تا حال هم یک شاهی
به بیمه خسارت نزده ام انصافه حق بیمه من بایک راننده خطرساز که هر ساله چندين برابر بیمه
بیمه پرداختی خسارت میزند یکی باشد!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
لیست قیمت جدید محصولات ایران خودرو با افزایش قیمت اعلام شد - شهریور 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
شرایط پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو - شهریور 96
نرخ‌های جدید سود بانکی اعلام شد
جدول پیش فروش محصولات ایران خودرو با سود مشارکت 25 درصد - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما