کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گندم در صدر کالاهای وارداتی ایران


کد خبر : ۹۰۸۹جمعه، ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱:۳۹۲۲۵۲ بازدید

طی 9 ماهه امسال، گندم با واردات 3 میلیون و 754 هزار تنی و خروج 1 میلیارد و 299 میلون دلار ارزش از کشور، در صدر کالاهای وارداتی ...

طی 9 ماهه امسال، گندم با واردات 3 میلیون و 754 هزار تنی و خروج 1 میلیارد و 299 میلون دلار ارزش از کشور، در صدر کالاهای وارداتی به ایران قرار گرفت.

طی 9 ماهه امسال بیش از 11 میلیون و 475 هزار تن انواع غلات به ارزش 4.5 میلیارد دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزنی 38 درصد و از لحاظ ارزش هم 11.7 درصد رشد داشته است.

در بین 5 کالاهای عمده وارداتی به کشور، 4 محصول کشاورزی شامل گندم، ذرت دامی، برنج و کنجاله سویا در صدر قرار دارند که نشان می دهد، کشور همچنان به محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی وابسته است و دولت هنوز نتوانسته در راستای اقتصاد مقاومتی وابستگی به این محصولات را قطع کند.واردات گندم در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته وزنی 54 درصد و ارزشی 40 درصد رشد داشته است.

گزارش رسمی گمرک حاکی است، طی 9 ماهه امسال 911 هزار تن برنج به ارزش 1 میلیارد و 119 میلیون دلار وارد کشور شد که در مقایسه با واردات 1.5 میلیون تنی سال قبل 39 درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که واردات ذرت دامی به مرز 3.9 میلیون تن به ارزش 1.19 میلیارد دلار افزایش یافته و واردات کنجاله سویا نیز به 1.66 میلیون تن به ارزش یک میلیارد دلار رسیده است.


7m5yvllfmsitbbqyg6dk.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها