کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

انتقاد از خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی

کدخبر:۹۰۸۵جمعه، ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲:۴۷۲۸۷۵ بازدید

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودرو خدمات پس از فروش مناسبی به خریداران محصولات ...

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودرو خدمات پس از فروش مناسبی به خریداران محصولات خود ارائه نمی‌دهند.

محمد جعفری اظهار کرد: برخی از خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان متفرقه وارد شده و اساسا فاقد خدمات ضمانت (گارانتی) هستند.

وی با بیان اینکه خریداران این خودروها در زمان خرابی خودرو با مشکل خدمات گارانتی مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن مالکان خودروهای دارای گارانتی نیز به خدمات پس از فروش مناسبی دسترسی ندارند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: براساس برخی گزارش‌ها، برخی از قطعات خودروهای وارداتی در تعمیرگاه‌های شرکت واردکننده موجود نیست و مالکان خودروها بعضا یک ماه برای واردات قطعه معطل می‌شوند.

وی افزود: برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو محدودیت‌های خارجی را دلیل کمبود برخی از قطعات یدکی عنوان می‌کنند این در حالی است که اگر این شرکت‌ها می‌توانند خودرو وارد کرده و بفروشند پس می‌توانند قطعات یدکی آن‌را نیز تامین کنند. جعفری با بیان اینکه برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو تنها به دنبال فروش خودرو بوده و چندان به کیفیت خدمات پس از فروش اهمیت نمی‌دهند، تصریح کرد: متاسفانه نظارت چندانی بر عملکرد این شرکت‌ها وجود ندارد بنابراین سازمان‌های نظارتی باید نظارت‌های خود در این حوزه را افزایش دهند.
 

لیفان و میتسوبیشی، رکورددار کاهش رضایت مشتری


85bt375mmkgqu3o158ss.jpg

خودروهای میتسوبیشی و لیفان به صورت مشترک رکورددار کاهش رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران هستند. بیشترین میزان کاهش رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران، با کاهش 9.2 درصدی مربوط به خدمات فروش خودروهای ژاپنی میتسوبیشی و خودروهای چینی لیفان است.

به این ترتیب رضایت مشتریان از خدمات فروش انواع خودروهای لیفان و توجوی (کرمان موتور) و میتسوبیشی لنسر (آرین موتور پویا) در شش ماهه نخست امسال افت 9.2 درصدی را تجربه کرده است.

پس از آن انواع خودروهای چینی ام‌وی‌ام بیشترین افت رضایتمندی را به خود اختصاص داده‌اند به‌گونه‌ای که رضایت مشتریان از خدمات فروش انواع خودروهای ام‌وی‌ام و ام‌وی‌ام x33 (مدیران خودرو) معادل 8.7 درصد نسبت به ارزیابی صورت گرفته در شش ماهه دوم سال گذشته، کاهش یافته است. خودروهای کره‌ای هیوندای نیز در رتبه سوم افت رضایتمندی مشتریان قرار دارند به این ترتیب رضایت مشتریان از فرایند فروش انواع خودروهای هیوندای مانند توسان، سانتافه و النترا (آسان موتور) معادل 4.7 درصد کاهش یافته است.

رتبه چهارم کاهش رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری باز هم مربوط به کره‌ای‌ها اما این بار محصولات شرکت کیا است به‌گونه‌ای که خودروهایی چون پیکانتو، اسپرتیج و موهاوی (اطلس خودرو)، افت 3.2 درصدی را در کسب رضایت مشتریان تجربه کرده‌اند. البته نکته قابل توجه این است که نمایندگی انحصاری واردات دو برند کره‌ای هیوندای و کیا در اختیار یک خانواده است. و اما انواع خودروهای تولیدی سایپا نیز در رتبه آخر کاهش رضایتمندی مشتریان قرار دارند به‌گونه‌ای که میزان رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهایی چون پراید، تیبا و تندر 90 معادل یک درصد کاهش یافته است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1393/10/1209:26:16،
65
11
اينجا ايران است خدمات معنايي ندارد !!
کوکی(مزدا): 1393/10/1213:09:34،
36
10

بزارید من هدفی که این خبر داره دنبال میکنه رو بهتون بگم.
""خودروی وارداتی هرچند که خوب هم باشه و با کیفیت ولی چون خدمات دهی خوبی نداره به درد نمیخوره و ارزش نداره بخری""

تو برو خودت رو دریاب.
خودروی وارداتی اگه واقعا از یه کشور درست درمون باشه و یه آدم درست درمون بخرتش حداقل تا 5 سال خراب نمیشه.
111: 1393/10/1215:36:14،
9
15
بچه ها كسي ميدونه چرا ليفان x60 پلاك نميشه؟
Amin: 1393/10/1215:53:55،
29
19
Jac j5 +++++++++
پژو ٢٠٦ تيپ ٥ ----------
بی‏ ‏نام: 1393/10/1209:28:34،
53
10
شما‏ ‏روی‏ ‏خودروهای‏ ‏داخلی‏ ‏نظارت‏ ‏کنین‏ ‏خارجی‏ ‏پیشکشتون
باشماغی: 1393/10/1209:30:25،
55
12
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان!!!!!!!!!!هههه

اصلا همچین چیزی داریم!!!!
شهرام: 1393/10/1209:53:14،
19
25
دوستان بنظر شما ثبت نام کردن از نمایندگی اطلس خودرو برای اپتیما کار درستی هست یا از وارد کنندگان متفرقه خرید انجام دادن لطفا راهنمای کنید
علي: 1393/10/1210:42:52،
20
22
اگر آپشن خيلى برات مهم نيست متفرقه و اگر هم مهم هست شركتى
چراكه شركتى فول فول است
as: 1393/10/1211:00:47،
22
22
دوست عزیز.خودروهای جدید بدلیل بالابودن تعرفه ها وموارد مختلف دارای قیمت قطعات بالایی میباشند.لذا با توجه به اینکه خودروهای وارداتی که توسط افراد مختلف وبدون گارانتی وارد وفروخته میشوند بدلیل نداشتن گارانتی میتوانند در صورت معیوب شدن قطعات دارنده خودرو را دچار متحمل شدن هزینه سنگینی نمایند.لذا خرید خودروی گارانتی دار هرچند ،چند میلیون بالاتر میتواندخیال شما را تا 5سال از لحاظ استفاده از خودروی مربوطه راحت نگهدارد.
وحید: 1393/10/1212:06:14،
29
14
خودرویی که دارای 5سال گارانتی هست مطمعن باش تا 5سال بی درد سر کار میکنه.تفاوت قیمت وارداتی و شرکتی بین15تا 20ملیون هست که جنابعالی اگه شرکتی بخری در واقع هزینه 20ملیونو پیشاپیش تقدیم میکنی.آیا خودرو صفر وارداتی تو 5سال میتونه 20ملیون هزینه رو دستت بذاره؟ ابدا نه.تازه نمایندگی ها هم یاد گرفتن چجوری مشتری رو دست به سر کنن.پس اصلا بصرفه نیست که بخاطر یه احتمال 20ملیون پرداخت کنی.ما یک سال اسپرتیج وارداتی 2013خریدیم تا حالا یه پیچشم خراب نشده.تازه شرکتی هابدلیل سفارش وارد کننده ها بخاطر اینکه کمی ارزون در بیاد قطعات درجه دو هم روشون میذارن درحالیکه وارداتی سفارش عرب هستن و فول کامل.
یاعلی
علی م: 1393/10/1216:21:29،
14
17
باید عرض کنم شما وقتی از وارد کننده متفرقه خرید میکنید میتوانید خودرویی که آپشن مورد نیاز شما را دارد انتخاب کنید . خودروهای خارجی را اگر استفاده منطقی از آن داشته باشید به ندرت قطعات مورد مصرف آن نیاز به تعمیر و گارانتی پیدا میکنند با این حساب هزینه ای که شما در زمان استفاده دارید یا هزینه های جاری ( مواد مصرفی مثل بنزین و روغن و لنت .. )است یا هزینه های تصادف که گارانتی شامل آن نبوده که آن هم با بیمه بدنه قابل جبران است . البته شرط احتیاط است از افراد معتبر و خودروهای موجود انتخاب کنید و از پیش خرید با موعد تحویل چند هفته حتی چند روزه اجتناب کنید . یا حق ...
فراری: 1393/10/1210:40:24،
25
8
تیتر خبرو خوندم گفتم قطعا یه ربطی به کیا و اطلس خودرو و سایپا داره لابد!
والا ما کیا نداریم که خدماتشو ببینیم ولی بعد از اون خبر که در مورد تلاش سایبا برای از دور خارج کردن اطلس خودرو در واردات بود این چندمین خبری که رسانه های مختلف بر علیه اطلس میدن
نمیدونم این خبرا و انتقادا شایدم درست باشه ولی اینو میدونم یشرکتی مثه سایپا عمرا حتی تلاشی برای رضایت مندی مشتریاش نکرده نمی کند و نخواهد کرد دقیقا مثل پسر عموی خودش ایران خودرو
Mmmmmmmmmmmmmmm: 1393/10/1210:47:14،
14
14
سايبا هم وارداتيه؟؟؟؟!!!!!!
محسن: 1393/10/1211:06:46،
21
8
همشون فقط فکره پر کردنه جیبشونن دیگه دلشون بحال این ملت بیچاره نسوخته که
کامران: 1393/10/1215:16:07،
20
14
تا وقتی اقتصاد آ زاد نباشه همینه.
انحصار باید از بین بره
علی: 1393/10/1216:02:31،
24
20
خدمات کدومش بهتره ؟
آسان موتور +++++
ایر تویا -------
امید: 1393/10/1219:44:13،
18
10
برای گرفتن برخی قطعات یدکی از نگین خودرو نماینده رنو3ماه طول میکشه
شهریار: 1393/10/1220:02:59،
19
15
اخرش گفته پراید! خبر چه ربطی به پراید داشت؟ نکنه پرایداز خارج میاد؟
ایول‌ بالاخره ما هم ماشین خارجی سوار شدیم
علی: 1393/10/1308:26:30،
17
14
در اقتصاد مقاومتی باید خودروسازها کیفیت کار را بالا برده و نو آوری کنند تا علاوه بر رضایت مشتری و کاهش خروج ارز برای خودرو خارجی ،بتوانیم صادرات را هم افزایش داده و ارز هم وارد کنیم ولی متاسفانه بعضی از نمایندگان مجلس و بعضی از مسولین و بالاخص مفت خورهای وابسته به خودروسازها ،اینطور برداشت کرده اند که تعرفه باید زیاد بشه تا ملت مجبور به خرید آشغالهای داخلی بشن.لعنت خدا و رسولش بر هر چه آدم نامرد و فرصت طلب.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما