کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعداد چک هایی که در آبان ماه برگشت خورد


کد خبر : ۹۰۲۸سه شنبه، ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲:۰۹۲۲۳۶ بازدید

بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی در آبان‌ماه امسال از هزار چک، 123 برگ برگشت خورد.

 در آبان‌ماه امسال از هزار چک، 123 برگ برگشت خورد.تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت چک‌های برگشتی نشان می‌دهد که در 8 ماهه ابتدایی امسال، از هر هزار چک، حدود 123 چک برگشت خورده است.

در حالی در 8 ماهه اول سال 1393 از 31 میلیون و 773 هزار برگ چک، 3 میلیون و 910 هزار چک برگشت خورده است که در مدت مشابه سال گذشته با مبادله 29 میلیون و 916 هزار برگ چک و برگشت خوردن 3 میلیون و 264 برگ چک روبه‌رو بودیم. به عبارتی، در 8 ماهه اول سال 1392 از هر هزار چک، حدود 109 چک برگشت می‌خورد.

از سوی دیگر، آمارهای بانک مرکزی بیانگر آن است که در شرایطی که در آبان‌ماه امسال تعداد چک‌های مبادله شده در بازار نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته و به رقم 4 میلیون و 78 هزار برگ چک رسیده، اما آمار چک‌های برگشتی به روند افزایشی خود ادامه داده است؛ به طوری که در آبان ماه امسال، آمار تعداد چک‌های برگشتی 541 هزار برگ اعلام شده است.

همچنین براساس گزارش ماهانه اقتصادی بانک مرکزی، تعداد چک‌های برگشتی در آبان‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته (آبان 1392) حدود 22.3 درصد افزایش یافته و از 442 هزار برگ چک در آبان ماه 1392 به 541 هزار برگ چک در آبان‌ماه 1393 رسیده است.

از سوی دیگر، علاوه بر تعداد چک‌های برگشتی، مبلغ چک‌های برگشتی نیز در آبان‌ماه نسبت به ماه گذشته و نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد قابل‌توجهی داشته است. بر این اساس، ارزش (مبلغ) کل چک‌های برگشتی در این ماه معادل 6 هزار و 840 میلیارد تومان گزارش شده است.

آمار بانک مرکزی حکایت از آن دارد که مبلغ چک‌های برگشتی در آبان‌ماه نسبت به مهرماه 8.9 درصد رشد کرده است. همچنین رشد مبلغ چک‌های برگشتی در آبان‌ماه امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل معادل 28.3 درصد بوده است که رشد کم‎سابقه‎ای را نشان می‌دهد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها