کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت پیشنهادی آپارتمان در نقاط مختلف تهران + جدول


کد خبر : ۸۹۸۸دوشنبه، ۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸:۴۵۳۳۲۲ بازدید

دو معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از شیوع ساخت‌وسازهای بلندمرتبه اما بی‌ضابطه در کلان‌شهرهای کشور، «مسابقه بلندمرتبه‌سازی» شهرها را نیازمند هدایت ...

دو معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از شیوع ساخت‌وسازهای بلندمرتبه اما بی‌ضابطه در کلان‌شهرهای کشور، «مسابقه بلندمرتبه‌سازی» شهرها را نیازمند هدایت به سمت ساخت‌وسازهای قاعده‌مند عنوان کردند. 

محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش ساخت‌وسازهای بلندمرتبه در کلان‌شهرهای کشور را به مسابقه‌ای میان شهرها تشبیه کرد و گفت: شهرهای بزرگ کشور با ایجاد تقاطع‌های غیرهم‌سطح، میادین بزرگ و اخیرا بلندمرتبه‌سازی به‌عنوان نشانه‌های شهری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. او رقابت شهرها در بلندمرتبه‌سازی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: استقرار ساختمان‌های بلندمرتبه بدون توجه به موقعیت مکانی ساخت‌وساز در تضاد با حقوق شهروندی ساکنان شهر قرار دارد. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این پرسش که آیا می‌توان از بلندمرتبه‌سازی به‌عنوان یکی از راه‌های بهسازی بافت فرسوده استفاده کرد یا خیر؟ اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده هر الگوی بهسازی و نوسازی بافت فرسوده که منجر به جابه‌جایی اقشار ساکن در یک منطقه شهری شود اشتباه است از این رو سیاست‌های نوسازی بافت فرسوده همچون تجمیع واحدهای ریزدانه باید با رعایت اصول انجام شود. او اضافه کرد: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد جمعیت ساکن در هر منطقه بافت فرسوده براساس الگوی غلط نوسازی از منطقه خود اخراج شده‌اند و به این ترتیب مطلوبیت اجتماعی خود را از دست داده‌اند.

تخلف در ساخت 80 بلندمرتبه

پیروز حناچی معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه عقلا نمی‌توان با بلندمرتبه‌سازی مخالفت کرد، گفت: هر زمانی که توسعه عرصه شهرها محدود می‌شود طبیعی است که بر ارتفاع شهر افزوده می‌شود. ضمن آنکه توقف برج‌سازی در تهران باعث قفل شدن شهر در دو حوزه عرضه مسکن و نظام مدیریت شهری می‌شود. او افزود: در چند دهه اخیر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به بالا بردن تراکم مسکونی توصیه نمی‌شود اما در ایران نه تنها به این موضوع توجه نشده بلکه بسیاری از ساختمان‌های بلندمرتبه بدون قاعده ساخته شده‌اند از این رو اتفاقاتی در شهرها حادث شده که در تضاد با حقوق شهروندی قرار گرفته است. دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بلندمرتبه‌سازی در کشور را نیازمند حرکت اصولی دانست و ادامه داد: بلندمرتبه سازی باید با توجه به ویژگی‌هایی همچون پهنه‌های شهری، موقعیت قرارگیری گسل‌ها، مشکلات ترافیکی و... ساخته شوند. او به توقف صدور مجوزهای بلندمرتبه در چند ماه اخیر اشاره و اظهار کرد: بخشی از بلندمرتبه‌سازی‌های بی‌ضابطه به مجوزهای صادر شده در کمیسیون ماده پنج مربوط بود که در حال حاضر متوقف شده است. بخش دوم به ضوابط باغات مربوط می‌شد که در حال حاضر اصلاح شده است. او اضافه کرد: بخش سوم نیز به تغییرات پهنه‌های طرح تفصیلی مربوط بود که در حال حاضر در حال بررسی هستند بقیه موارد نیز شامل 80 مورد می‌شوند که هیچ کدام روی پهنه‌های بلندمرتبه‌سازی قرار نگرفته اند.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها