کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دیگر شاهد جهش نرخ ارز نخواهیم بود


کد خبر : ۸۹۵۵شنبه، ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴:۰۲۶۶۲۲ بازدید

وزیر اقتصاد نوسانات نرخ ارز را کوتاه مدت و گذرا دانست و در مورد افت قیمت نفت گفت: تغییراتی که در قیمت نفت رخ داده تاثیر معناداری در مصرف و منابع کشور ندارد.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی ودارایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس و مدیرعامل بانک توسعه صادرات درباره گرانی نرخ ارز و احتمال حرکت نقدینگی به سمت بازار ارز گفت: نوساناتی که در بازار ارز رخ می‌دهد و آنچه طی یک سال و نیم قبل مشاهده کردیم کوتاه مدت و گذراست؛ تغییراتی که در قیمت نفت رخ داده تاثیر معناداری در مصرف و منابع کشور ندارد.


دیگر شاهد جهش نرخ ارز نخواهیم بود

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط کشور مناسب است و بانک مرکزی توان لازم را برای مدیریت بازار ارز را دارد افزود: با توجه به توان ارزی بانک مرکزی دیگر شاهد جهش قیمت ارز مشابه آنچه قبلا رخ داده نخواهیم بود.

طیب‌نیا ادامه داد: آنچه در گذشته تاثیر در بازار ارز داشت حجم قابل ملاحظه نقدینگی طی چند سال قبل بوده و پتانسیل قیمت ارز روی هم انباشه و به یک‌باره آزاد شد؛ در شرایط فعلی نگران افزایش قابل ملاحظه نرخ ارز نیستیم اما ممکن است نوسانات محدودی مانند سایر بازارها در بازار ارز هم رخ دهد.

به گفته وزیر اقتصاد، به نظر می‌رسد بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری مردم بازار سرمایه باشد زیرا قیمت سهام در حداقل ممکن قرار دارد و تمام کارشناسان معتقدند تمام سهام‌ها در کف قیمتی هستند.


طیب نیا بازهم بورس را برای سرمایه گذاری به مردم پیشنهاد کرد

وی با بیان اینکه برخی از مسائل و مشکلات بازار سرمایه در دولت بررسی می‌شود گفت: روزهای خوبی را برای بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنم و توصیه من به مردم این است کسانی که علاقه‌مند به پیشرفت کشور هستند در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.


بودجه 94 را با نرخ پیشنهادی مدیریت می کنیم

وزیر اقتصاد همچنین درباره اینکه آیا با کاهش قیمت نفت دولت در نرخ پیشنهادی نفت در بودجه 94 تجدیدنظر خواهد کرد یا خیر، افزود: با توجه به بودجه‌ای که دولت به مجلس تقدیم کرده و قیمت‌هایی که در حال حاضر قیمت نفت وجود دارد، به راحتی می‌توانیم بودجه 94 را مدیریت کنیم و مشکلی ندارد.

طیب‌نیا ادامه داد: لایحه بودجه این قابلیت را دارد که در شرایط کنونی کشور را اداره کند.


دفاع وزیر اقتصاد از رشد 4 درصدی اقتصاد؛ بانک مرکزی آمار درست را اعلام کرد

طیب‌نیا در پاسخ به انتقادات مطرح به نرخ رشد 4 درصدی اعلامی از سوی بانک مرکزی گفت: در بحث رشد اقتصادی تناقضی در موضوع صادرات غیرنفتی و نرخ رشد اقتصادی مشاهده نمی‌شود چرا که بانک مرکزی بر اساس روش‌ها و شیوه‌های استاندارد و همان روشی که قبلا حساب‌های ملی را محاسبه می‌کرده رشد اقتصادی را نیز محاسبه و اعلام کرده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: از سال 92 خروج از رکود شروع شده و از زمستان سال قبل رشد سرمایه‌گذاری مثبت شده است و در همین بخش شاهد افزایش تولید بوده‌ایم.

طیب‌نیا همچنین افزود: روند مثبت رشد اقتصادی و خروج از رکود در بهار و تابستان هم مشاهده شده و در 6 ماهه اول سال قبل طبق اعلام بانک مرکزی در مجموع تولید کشور 4 درصد رشد رخ داده است و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خبر مسرت‌بخشی بعد از 2 سال است.


2 سال طول می کشد تا وضع تولید به حالت قبل برسد

وی البته این را هم گفت که نرخ رشد اقتصادی اعلامی به معنای رسیدن سطح فعلی تولید به حالت قبلی نیست چرا که در گذشته تولید ما 10 درصد کاهش یافته بود و این مربوط به دوران رکود بود به همین خاطر حدود 2 سال طول می‌کشد تا تولید به حداکثر حالت قبل بازگردد.وزیر اقتصاد همچنین افزود: این فرآیند آغاز شده آن هم زمانی که تحریم‌ها پابرجاست در این شرایط با تحریم‌ها مقابله کرده‌ایم و تورم را از 40 به 17 درصد کاهش داده‌ایم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها