کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تولید خودرو به صرفه‌تر است یا مونتاژکاری و واردات؟

کدخبر:۸۹۵۴شنبه، ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱:۰۰۵۹۱۴ بازدید

برخی از شرکت‌های داخلی ترجیح می‌دهند به جای تولید خودرو نسبت به واردات تمام قطعات یک خودرو از خارج از کشور و مونتاژکاری صرف، اقدام ...

برخی از شرکت‌های داخلی ترجیح می‌دهند به جای تولید خودرو نسبت به واردات تمام قطعات یک خودرو از خارج از کشور و مونتاژکاری صرف، اقدام کنند.

هم‌اکنون تعرفه واردات خودروهای آماده (سی‌بی‌یو) معادل 40 درصد، تعرفه واردات قطعه به صورت فول سی‌کی‌دی برای مونتاژکاری 26 درصد و تعرفه واردات قطعه برای خودروهای با 65 درصد ساخت داخل، 12 درصد است.

بنابراین تعرفه واردات قطعه برای خودروهایی که قطعات آنها تا 65 درصد داخلی‌سازی شده است تنها 14 درصد کمتر از تعرفه واردات قطعات به صورت کامل برای مونتاژ خودرو در داخل کشور است.

همین موضوع موجب شده که در سال‌های اخیر تولید خودروهای مونتاژی به ویژه چینی در کشور در حد زیادی افزایش یابد به‌گونه‌ای که شرکت‌های خودروسازی چون مدیران خودرو، دیار خودرو و کرمان خودرو، تمام قطعات خودروهای تولیدی را به صورت فول سی‌کی‌دی از خارج از کشور وارد و تنها در داخل کشور مونتاژ می‌کنند.

این وضعیت انتقادات چند باره وزیر صنعت، معدن و تجارت را به دنبال داشته است که از این خودروسازان خواسته نسبت به داخلی‌سازی قطعات خودروهای مونتاژی اقدام و از ایجاد اشتغال برای قطعه‌سازان خارجی دست بردارند.

محمدرضا نعمت‌زاده از این شرکت‌های خودروسازی انتقاد کرده که "کار شما در واردات قطعات از خارج از کشور و مونتاژ کاری صرف، برخلاف مصالح بخش صنعت کشور است زیرا این کار ارزش افزوده‌ای در کشور ایجاد نکرده و تنها باعث وابستگی ما به صنعتگران خارجی برای تامین قطعات شده است".

این انتقادات در حالی است که هم‌اکنون شرکت‌های کوچک خودروسازی ترجیح می‌دهند به دلیل تفاوت پایین تعرفه واردات قطعه برای مونتاژکاری در مقایسه با تعرفه واردات قطعه برای خودروهای دارای عمق ساخت داخل، نسبت به مونتاژکاری صرف خودروهای خارجی اقدام کنند.

در این زمینه در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارگروه‌های مربوطه خواست تناسب بین تعرفه واردات خودرو به صورت سی‌بی‌یو و فول سی‌کی‌دی با تعرفه واردات قطعه برای خودروهای دارای 65 درصد ساخت داخل را بررسی و پیشنهادات خود را برای سوق دادن خودروسازان به سمت تولید خودرو به جای مونتاژکاری، ارائه کنند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سینا: 1393/10/612:43:11،
212
23
کلا وارد کنید البته برندهای غیر چینی.
لولو: 1393/10/613:08:18،
25
122
البته خودرو چینی به صرفه تر هست
محمد: 1393/10/613:49:25،
40
22
ایشالا که برای تشویق سازندگان، تعرفه قطعات خودروهای ساخت داخل کاهش پیدا کنه نه اینکه تعرفه مونتاژ افزایش پیدا کنه تا چینیها هم تبدیل به رویا و کیمیا نشن و باز تنوع بازار برگرده به انواع پراید و سمند و ...
علی ..........: 1393/10/614:43:01،
89
13
اگر مردم تو جاده ها میمیرند
اگر مردم اعضای بدنشان را حتی در تصادفات کوچک از دست میدهند
اگر مردم ما در فضای بسته اطلاعاتی قرار میگیرند که نفهمند چه به سرشان می اید
اینها همه به علت مزه پول درشت زیر زبان یک عده ای هستند
در قبرستان راه برید در بین تازه مدفون شده ها به سختی میشود پیر ها را پیدا کرد قبرستان قبرستان جوان ها است
میدونی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون پول مزه داده به عده ای نمیتونن دل بکنن
سعيد: 1393/10/615:04:50،
74
16
بعد از پنجاه سال مونتاژ كاري به اين نتيجه رسيديم كه ايران بدون همكاري كامل كمپانيهاي بزرگي مثل فورد و جنرال موتورز و غيره خودروساز نخواهد شد يك روز بافرانسه قراداد ميبندند يك روز باچينيها آخرشم توليداتشون فقط تو ايران بفروش ميره وبدرد صادرات نميخوره هر كالايي كه صادرات نداشته باشه نبايد توليد بشه اين دو كارخانه هم بايد در يك مزايده به يكي از كمپاني هاي بين المللي بايد واگذار شوند
علی: 1393/10/615:19:27،
40
17
راست میگه
اینهمه خودمونو کشتیم هی کیفیت تولیدامون بصورت جهشی داره میاد پایین.
عرفان: 1393/10/615:50:00،
22
43
دوستانی که فقط در حال ایراد گرفتن هستند الان سایت ایران خودرو فراخوان برای طراحی خودرو زده است برید و طرح بدید تا آخر دی ماه 93 فرصت دارید
علی ..........: 1393/10/616:03:05،
31
14
پاسخ به عرفان.............

اقا عرفان در فراخوان ایران خودرو زده متخصصین در زمینه طراحی ظاهری خودرو

یعنی طراحی داشبرد

طراحی کاپوت
دره جعبه عقب
مهدی: 1393/10/617:41:21،
20
11
فرقی نمی کنه در هر صورت هر خودرو در ایران قلکی برای دولته.
لولو: 1393/10/618:40:44،
7
21
این کیه بانام من نظر داده؟من همچین نظری ندادم (البته خودروی چینی باصرفه ترهست)اگه مردی با نام خودت نظربده!
پاسخ به عرفان: 1393/10/621:13:49،
15
12
آقا عرفان کدوم متخصص باید بره نظر بده؟؟متخصصین و نخبه های ما همه از این مملکت فرار کردند و رفتند جایی که برای شخصیتشون ارزش قائل بشن،علم و تخصص و هوش و استعدادشون پیشکش.
ایرانی اصل: 1393/10/612:54:45،
54
18
ظاهر امر حمایت از تولید قطعه در داخل کشوره ولی عملا میخواهند تعرفه خودروهای مونتاژی را افزایش دهند.آخه برادر اگه با افزایش تعرفه کشور خودروساز میشدکه الان ایران میبایستی یکی از بزرگترین خودروسازهای جهان میشد.خانه از پای بست ویران است........
می شاد : 1393/10/612:56:07،
68
18
ولا شما ها همه جوره دهن مردمو سرویس میکنین مگه واستون فرقی هم میکنه از بیخ میبرین
amir: 1393/10/612:57:11،
70
59
pars lx ++++++++++++
206 v8 -----------------
علی: 1393/10/614:12:00،
68
25
جفتش آشغاله
جواب به علي: 1393/10/616:17:35،
40
18
آقا علي اينكه آشغاله خيلي واضح است اما تو ايران با 50 ميليون پول يا بايد از اين آشغالا بگيري يا آشغالاي چيني
راه ديگه نخريدن هستش كه من 6 سال نخريدم ديدم داره روز به روز بدتر ميشه
آرمین: 1393/10/612:58:39،
51
17
این اقا به سایبا لگن هم یه نگاهی بکنه که به یک وارد کننده چینی تبدیل شده!!!!
احمد : 1393/10/613:00:51،
61
15
همچین میگن تولید خودرو یا ......
انگار تولید کننده هستند!!!
MADIAZAD: 1393/10/613:02:38،
16
33
مسلما هردوش به نفعشونه اما مردم کشور توان مالیشون ب خارجی نمیرسه دلشون سوخته واسه ما ماشین میسازن با قیمت مفت والا بزودی باخبرای خوش توراهم شماهم منتظر باشین جدی میگم
11: 1393/10/613:23:39،
30
16
پاسخ madiazad
خبر خوش شما:
افزایش تعرفه برای سال بعد!!!
MADIAZAD: 1393/10/613:41:24،
17
32
من هیچکاری با تعرفه واردات و قیمت دولت و سیاست ندارم چنتا خبر خوش درمورد خودروسازی هستش ک بزودی ارایه میشه صبرکنید مربوط ب خودروهای سفارشی با قیمت پایینو با کیفیت بالاست نهایتش چند ماه دیگه اجرا میشه ن ایران خودرو و سایپا بلکه یجای جدید
خودشم: 1393/10/705:46:53،
7
7
اره منظورش همونیه که تو چابهار قراره تا سال 1404 برسه به سالی 20-30 هزار تولید که بازار ایرانو میتکونه !! یک میلیون کجا 20هزار کجا بنده خدا
هویج: 1393/10/613:03:24،
35
13
"تولید خودرو به صرفه‌تر است یا مونتاژکاری و واردات؟"

گزینه من هیچکدام است

بهتره سرمایه گذاری در صنایعی بشه که تولید صادراتی داشته باشه!!!!!!!!!

صنعت خودروی ما قابل رقابت با صنایع دیگر نیست!!!
دانشمند: 1393/10/613:04:52،
26
16
خودروی تولید داخل چیه؟یا ماشین رو وارد میکنن یا100درصد مونتاژ هستش شای موتور هیای ملی چینی رو میگن!
پاک روان: 1393/10/613:16:26،
36
13
یکی به من بگه کدوم تولید خودرو ؟؟!!!!

پیام: 1393/10/613:18:03،
35
16
اگه قرار همه به اصطلاح تولید کنندگان داخلی ماشین خارجی وارد کنند حداقل اسم تولید کننده رو از رو خودشون بردارن تا مردم تکلیفشون رو با اینها بدونن.
من که تا حالا خودروی ایرانی ندیدم اگه شما هم دیدید سلام من رو بهش برسونید این است ثمره 30 سال حمایت مرم البته به زور...
من: 1393/10/613:25:14،
24
15
واردات
مهدی: 1393/10/613:26:30،
30
16
دهها سال هست مدیران ایران خودرو و سایپا از صفر به همه چی رسیدن اما هر سال کیفیت خودرو بدتر و قیمتش بالاتر می ره اقا عرضه ی ساخت خودرو نداری چرا نمی زارین واردات با تعرفه ی صفر ازاد بشه یعنی جیب شما ته نداره ؟؟؟؟؟؟
حرفه ای: 1393/10/613:45:52،
34
19
دوست گرامی
اصلا که تعرفه واردات صفر شد
اینقدر هزینه جانبی (پلاک-مالیات-اسقاط و.... ) بهش اضافه میکنند که میبینی قیمت به همان حالت با تعرفه میشه(شاید حتی گرانتر !!)
البته من منکر خودروی با کیفیت بدون تعرفه نیستم.
ولی اینجا ایران است + مافیای صنعت خودرو
از سال های بعد(94 به بعد ) تحمیل خودروهای چینی به مردم با افزایش تعرفه خودرو های وارداتی +افزایش هزینه ترخیص خودرو ها ی وارداتی از روی کشتی .
موفق باشید
محمد: 1393/10/613:53:50،
29
15
بله منم با حرفه ای موافقم تا مافیای خودرو توی کشور ما هست وضع خودرو بهتر نمی شه چی با تعرفه ی صفر چه با مونتاژ . متاسفانه همه چیز هم مافیا داره فقط خودرو نیست مشکل اساسی هست و باید اساسی حل بشه.
داغدار: 1393/10/613:30:07،
25
16
اگر عقلانیتی در کشور وجود دارد همین امروز نه فردا باید جلوی
تولید خودروهای نا ایمن و بی کیفیت و مخصوصا پر مصرف دو
خودروساز باید گرفته شود چون در اینده نزدیک کل تولید نفت را
خواهند بلعید این خودروها بخاطر دو برابر مصرف سوختی دارند.
در درجه اول واردات خودروهای روز و در درجه دوم مونتاژ خودروهای
مناسب از طریق سرمایه گذاری خودروسازهای درجه یک
که البته بعید میدانم خودروسازهای ما هنر مذاکره در سطح
جهانی را داشته باشند از بس دم از ساخت داخل و موتور ملی
و این گونه حرفها خود را سالها از قافله دنیا دور کرده اند!!
اقتصاددان: 1393/10/613:59:47،
32
14
عزیزان چیزی که در ایران مطرح است غارت منابع میباشد بنابراین روند گرانی با این هدف گذاری همچنان ادامه دارد و توده مردم در دست عده ای که قدرت دارند در حال حرکتند .
کدام تولید کدام فن آوری همه اش شعاره
حسین: 1393/10/614:03:13،
28
15
با توجه به اینکه کشور ما در تولید خودرو مزیت نسبی اقتصادی ندارد عاقلانه است خودرو با کیفیت بهتر و هزینه کمتر وارد شود . شغل هایی هم که در کارخانجات تولید خودروی ایران خودرو و سایپا ایجاد شده به بخش خدمات ناشی از واردات در داخل منتقل میشود .ایرانی لیاقت این را دارد که با کاهش تعرفه گمرکی واردات از خودرو های با کیفیت و استاندارد جهانی استفاده کند و این لگن های داخلی که از طراحی آنها 20 سال میگذرد سوار نشود . کی به شما گفته خودرو ساز هستید . بهتر است رانت اقتصادی این خودرو سازهای داخلی قطع و درب این کارخانه ها بسته شود .
رسول: 1393/10/614:17:19،
32
15
درود بر ایران خودرو - درود بر هاشم یکه زارع - درود بر پرسنل زحمت کش ایران خودرو- شما فقط سرهم کنید - درود بر تولیدات آشغال و بی مصرف ایران خودرو
m.k: 1393/10/614:40:19،
27
16
چه فرقی به حال من و شمایی میکنه که قدرت خرید هیچ کدومشون رو نداریم
Vahid: 1393/10/615:10:07،
22
19
شما قدرت خرید نداری
ما که داریم چی؟
ماشین شناس: 1393/10/615:23:02،
20
12
اگر تولید اینه ( که متاسفانه بعد از 50 سال همینه) گلاً واردات ، البته برندهای مطرح اروپا ، آمریکا . ژاپن
امین : 1393/10/615:32:24،
21
13
بابا در مورد خودرو خبر بزارین نه درمورد گاری ماکه نه خوذرو چینی داریم ونه خودروی خارجی من نمیدونم چه بدی کردیم خدا ما رو تو ایران افرید
خسرو پرویز: 1393/10/615:43:54،
30
15
در این 36 و اندی سال؛ ایران خودرو و سایپا خوردن و خوردن
مردم هم که سکوت.....
دیگه بهتره تا دیر نشده درکارخانه هایشان را تخته کنند تا ایرانی ها ماشین خوب سوار شوند
امیر: 1393/10/615:46:42،
23
14
حتماباز هم آقایان سهم آقای وزیر رو ندادن یا اینکه تورم رو در نظرنگرفتن !!!!!!!!!!!!!!!!!
نادر: 1393/10/616:04:06،
32
37
دوستان لطفا بدون تعصب نظر بدبد, برای استفاده خانوادگی میخوام
پژو 405 SLX TU5 موتور 1600 سی سی +++++++++
سمند LX XU7 موتور پژو 1800 سی سی - - - - - - - - - - - -
علی: 1393/10/617:25:42،
14
8
موتور xu7 افتضاح شده هم از نظر قدرت هم کیفیت. روغن کم میکنه سرسیلندر هم اشغال
نیما: 1393/10/618:59:36،
13
9
هر دوتا شون مزخرفند اما اگه راهنمایی میخوایی 405 مدل 88 بد نیست البته موتور 16 سوپاپش نه 8 سوپاپ به دلیل اینکه ان موقع موتور فوق هنوز بصورت کامل تولید داخل نبود که متاسفانه الان بومی سازی شده و مشکلات متعددی داره امیدوارم کمکی کرده باشم .
رضا: 1393/10/701:14:55،
9
11
علی آقا لطفا برای این حرفتون که موتور XU7 روغن کم میکنه و سرسیلندر معیوب داره مدرک بیارید. تا جایی که همه میدونند یکی از بهترین موتورهایی که در ایران جواب داده و هنوزم سرپاست موتور پژو هست.
نادر: 1393/10/621:44:57،
9
10
مرسی از راهنماییتون. ولی از خیلی ها که سر رشته دارند شندیم الان بهترین موتور ایران خودرو موتور TU5 هست. اما نمیدونم روی پزو SLX جواب داده یا نه؟ و اینکه بازار دست دوم این ماشین چطور هست؟
بازار دست دوم خوب + + + + + + +
باز دست دوم بد - - - - - - - - - - - - -
نیما: 1393/10/700:04:18،
9
9
عزیزم موتورtu5خوبه ولی نه تولید امسال و پارسال کلا تولیدات این 2 سال ایران خودرو در سطح پایینی از کیفیته من با توجه به تجربه خود و همکارانم میگویم و از سر دلسوزی است اگر توانایی مالی داری تندر پارس خودرو خوبه و اطمینان داشته باش تا سه چهار سال خرجی نداره البته مدل ایی 2 .موفق باشی
محمد: 1393/10/622:00:23،
13
7
اگراقای نعمت زاده راست میگویدگمرک واردات خودرورابرداردتاخودروسازان به فکرتولیدورقابت بیفتند
شوالیه: 1393/10/622:47:15،
11
8
فکر ?!!!
چی میگی
کوروش: 1393/10/701:38:51،
10
9
راهنمایی کنید کدام را انتخاب می کنید

+++++ تویوتا کمری 2008 کارکرد 80 هزارتا

- - - - - - مزدا 3 نیو 91 کارکرد 80 هزارتا
سينا: 1393/10/708:53:31،
8
7
معلومه تويوتا كمري
شهاب: 1393/10/702:09:31،
9
7
خب آقایون شما توی زمینه خودروسازی استعداد ندارید بابا ندارید ول کنید به جای اینکه هم مردم رو اذیت کنید هم دولت رو بیاید روی همون قالی و پسته و زعفران و صنایع دستی کار کنید درآمدشم بیشتره چون فقط مصرفش داخلی نیست جهانیه بفهمید اینو

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل