کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تشکیل موسسات مالی در قالب تعاونی‌های سهامی عام


کد خبر : ۸۹۲۴پنجشنبه، ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰:۴۸۲۶۷۸ بازدید

بانک مرکزی با تشکیل موسسات مالی و اعتباری در قالب تعاونی‌های سهامی عام موافقت کرد.

علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - با اعلام این خبر گفت: بر اساس ماده 154 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر افزایش سهم بخش تعاون به 15 درصد از بازار پولی کشور، بانک مرکزی با تشکیل موسسات مالی و اعتباری در قالب تعاونی سهامی عام موافقت کرد.

وی از اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه بیکاری خبرداد و گفت: در فرآیند اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی دارد موضوع اشتغال این افراد را در تعاونی‌ها مدنظر قرار دهد.

ربیعی ادامه داد: در صورت آمادگی تعاونی‌ها می توانیم این افراد را به تعاونی‌ها معرفی کنیم تا بخشی از حقوق آنان را دولت و بخش دیگر را کارفرمایان بخش تعاون به آنان پرداخت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخش تعاون را بخش اخلاقی و عدالت جویانه اقتصاد نام برد و با تاکید بر اعتقاد دولت به توسعه بخش تعاون از پیگیری‌های صورت گرفته برای در اولویت قرار گرفتن بخش تعاون در واگذاری‌های دولتی خبر داد.

ربیعی در عین حال از مذاکره با وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص رفع مشکلات طرح سهام عدالت خبر داد.

وی با تاکید برلزوم تلاش تعاونگران، رسانه‌های گروهی و افراد برای ترویج نهضت تعاون در کشور اظهار کرد: صدای تعاون در جامعه باید شنیده شود و گفت‌وگوی اجتماعی در حوزه تعاونی‌ها شکل بگیرد.

ربیعی عملکرد بخش تعاون در توزیع سبد حمایت غذایی را چشمگیر توصیف و ابراز امیدواری کرد: از این پس کارهای بسیار بزرگتری به بخش تعاون واگذار شود.

وزیر تعاون از طرح موضوع مشارکت اقتصادی تعاونی‌ها در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و تصریح کرد: تعاون دغدغه مهم مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و رییس جمهوری است از این رو باید موانع حضور تعاونی‌ها در عرصه‌های مختلف را از میان برداریم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها