کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

مردم باید پول بیشتری بدهند ؟

کدخبر:۸۸۹۲سه شنبه، ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳:۱۲۳۴۳۰ بازدید

هر چند این اقدام می‌تواند به عنوان نکته‌ای مثبت در کاهش عمر ناوگان هواپیمایی باشد اما به گفته آخوندی مردم نیز در این کاهش باید نقشی فعال ایفا کنند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده این وزارتخانه ورود هواپیماهای بالای 15 سال به ناوگان کشور را ممنوع کرده است. هر چند این اقدام می‌تواند به عنوان نکته‌ای مثبت در کاهش عمر ناوگان هواپیمایی باشد اما به گفته آخوندی مردم نیز در این کاهش باید نقشی فعال ایفا کنند.

همان طور که پیش ازاین نیز سازمان هواپیمایی کشوری بارها اعلام کرده بود پایین آمدن عمر ناوگان هواپیمایی کشور نیاز به منابع بودجه‌ای فراوانی دارد این بار نیز وزیر راه و شهرسازی همین نکته را تایید کرد تا نشان دهد حتی در صورت کنار رفتن تحریم‌ها و باز شدن بازارهای بین المللی به روی ایرلاین‌های ایرانی نیز بحث منابع مالی یکی از اولویت‌های غیر قابل چشم پوشی خواهد بود.

طبق آمارها خرید یک هواپیما با عمر کمتر از 10 سال قیمتی بسیار بیشتر از هواپیماهای بالای 15 سال یا 20 سال دارد و از این رو ایرلاین‌هایی که قصد وارد کردن این هواپیماها را به ناوگان فعلی خود دارند باید بودجه‌ای فراوان صرف آن کنند.

این در شرایطی است که طبق اعلام جهانگیریان معاون وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر بخش عمده‌ای از درآمدهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی از طریق پروازهای بین المللی تامین می‌شود و بهای پایین بلیت‌های پروازهای داخلی باعث شده این ایرلاین ها عمل در این پروازها سود چندانی به دست نیاورند.

مجموع این دلایل باعث شده آخوندی بخشی از سهم لازم برای کاهش عمر هواپیماهای داخلی را نیز به مردم بازگرداند.

طبق اعلام وزیر اگر می خواهند از کیفیت بهتری در خدمات هوایی بهره مند شوند و شاهد پایین آمدن عمر ناوگان باشند باید برای خرید بلیت هزینه بیشتری بپردازند.

زیرا قطعا هزینه خرید و رفت و آمد هواپیماهای با عمر کمتر از 10 سال بسیار بیشتر از هواپیماهای قدیمی است و اگر مسافران قصد استفاده از این هواپیماهای جدید را دارند باید بهای بیشتری برای بلیت بپردازند.

هر چند سازمان هواپیمایی از ابتدای تابستان امسال طرح متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما را کلید زده اما هنوز این مساله به آزادسازی قیمت‌ها نینجامیده و این موضوع نرخ بلیت را هنوز حول محور مصوب قبلی نگه داشته است. البته کشش پایین بازار و خالی ماندن بسیاری از پروازها باعث شده سخنان وزیر از سوی شرکت‌های هواپیمایی نیز مورد تردید قرار گیرد و ایرلاین‌ها مجبور شوند عملا تعداد بالایی از پروازهای داخلی خود را برای پر کردن ظرفیت با قیمت‌هایی بسیار پایین تر از سطح بازار فراهم آورد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بی نام: 1393/10/218:46:08،
54
9
ادرصد کمی از مردم از سفر های هوایی استفاده می کنند ولی در صورت افزایش قیمت خدمات هوایی تاثیر این افزایش قیمت بر همه مردم تحمیل خواهد شد.
حامد: 1393/10/219:34:35،
35
9
اینقدر هزینه کافی نیست! که تا به حال با هر سفر هوایی با هواپیماهای 40 سال کارکرد شما به ناچار از جان خود مایه می گذاشتند!
و چه بسا جانشان را هواپیماهای بی کیفیت شما وصول می کردند!
اون موقع هزینه تعمیر ، حالا نوسازی (تصیحیح میکنم: کم کهنه سازی :)) هواپیما 15 ساله کشورهای دیگه رو که از کارایی خارج شده می آرن 40 سال باهاش پرواز کنیم)
محمد: 1393/10/221:10:42،
31
14
سود چنداني از پروازهاي داخلي ندارند؟؟؟
با ازاد شدن بليط هواپيما بجاي كاهش قيمت در ايام غير شلوغ، قيمتها در بهترين حالت ثابت مونده و واسه ايام شلوغ اگه از ٢ ماه زودتر هم بليط بخوايد نيست چون همه رو چارتر كردند كه قيمت خون باباتون به شما بفروشند.
اگه در دنيا رقابت باعث شكستن قيمت و افزايش خدمات ميشه، هواپيمايي اينجا برعكسه
ضمن اينكه در كنار انواع ايرلاينها، خطوط ارزان قيمت هم شكل ميگيره كه ظاهرا ايرلاينهاي اينجا اجازه نفس كشيدن به خطوط ارزان و شكستن قيمتها رو نخواهند داد
اریا ساسول: 1393/10/221:45:46،
21
16
مردم پرداخت میکنن چرا که نه اصلا دو برابرش کنید مگه مردم حق دارن پرداخت نکن
خسته: 1393/10/221:56:45،
39
7
به این میگن گدا بازی ....
دولت از مردم انتظار داره همه فشارهای اقتصادی رو متحمل بشه، اسمش هم شده شیب ملایم ... نه به این میگن ....
کنجکاو: 1393/10/302:47:10،
14
10
موافقم. تورم زا ست. مثل افزایش قیمت گازوییل و بنزین. من نمی دانم این مردم پول این همه افزایش قیمتها را از کجا می اورند.
راننده: 1393/10/218:59:06،
51
9
باز هم افزايش قيمت بدون افزايش كيفيت
بهرام: 1393/10/218:59:56،
43
9
کاش کیفیت رو هم بالا میبردن، اون از خودرو هامون این هم از هواپیماهامون، از فردا باید ایران دوگوش سوار بشیم
اونا: 1393/10/218:59:58،
78
7
مردم باید پول بیشتری بدهند:

اخه اونا دوس دارن بیشتر پول بخورن

اخه اونا زورشون به غرب نمیرسه میخوان از جیب مردم بزنن

اخه اونا خیلی وقته کارشون همینه
alex: 1393/10/219:01:38،
44
9
این اجازه را بدهید و شرایط را هم ایجاد کنید که شرکت های معتبر خارجی‌ به ایران بی‌ آیاند و سرمایه‌ گذاری کنند ، آنوقت مردم راضی‌ هستن که برای امنیت و رفاه هزینه بیشتری به پردازن .
شهرام: 1393/10/219:14:27،
38
16
جناب وزیر ؛

شما هر وقت هواپیمای نو وارد کردید (تاکید میکنم نو یعنی هواپیمای 3 یا 4 یا 5 یا 10 ساله) ؛ نه اینکه هواپیمای 25 ساله بیارین به اسم هواپیمای نو) اونوقت قیمت رو گرون کنید.

این جوری که نمیشه اول قیمت گرون شه بعد هواپیما وارد شه. شما وارد کن با این مشخصات , بعد هزینه روت های پروازی اون هواپیما رو گرون کن. نه روی همه هواپیماها افزایش قیمت !!!!!

یه ضرب المثلی هست میگن خر نخریده افسار میبنده! جریان این صحبت هاست!
بهنام: 1393/10/219:42:58،
21
9
مردم که راضین اگه شما راضی باشین اصلا ناراضی باشیم که چی؟.
احمدرضا: 1393/10/219:50:18،
67
5
زمان شاه ایران بهترین ناوگان هوایی دنیا رو داشت مردم هم یک ریال در نو سازی ناوگان خرج نمیکردن.

رضا1346: 1393/10/221:15:38،
27
14
چی رو داری با چی مقایسه میکنی
اصلا قابل مقایسه هست ؟
رضا: 1393/10/219:50:58،
23
57
قدر قالیباف رو هیچ کس ندونست.کاهش تورم رو بزودی با دلار 4000 تومانی خواهید دید. تازه اولشه.این اقتصاد آدمی مثل قالیباف می خواد.
حق: 1393/10/220:01:34،
38
14
ارزو به دل موندم دولت محترم بگه مردم بأيد پول كمترى بدهـند نان را گران مى كنند مى گويند افزايش نبوده اصلاح بوده خوب اين مدل تو كاهش قيمتهـا اعمال بشه
ارش: 1393/10/220:37:14،
25
17
صرف و امنيت با مسافرت زميني و خودروي شخصي ميباشد
پویا: 1393/10/220:54:18،
25
10
وزير از همه جا بیخبر! ترکيش اير از کجا می آره. قبل از گران شدن دلار با 600 هزار تومان می شد به کشورهای ارويايي مثل فرانسه پرواز کرد. در آن زمان بليط پروازهای داخلی در حدود 80 هزار تومان بود. آن موقع بليط پرواز وان استانبول 50 هزار تومان بود.
-: 1393/10/221:19:19،
30
15
اينا پس چرا نميگن پول سوخت هواپيما نصف شده؟
میلاد: 1393/10/221:23:07،
34
14
شما که RQ-170 میسازید چند ماهه تولید انبوه راه میندازین.خوب الان ساخت یه ایرباس 380 راحت تره یا ساخت یه هواپیمای رادار گریز.
بهلول: 1393/10/221:57:34،
22
17
شما فقط دستور بده مردم باید پول بیشتری بدن .بابا مردم از کجاشون در بیارن پول بیشتری بدن .شما در روابطتون با دیگر کشور ها درست رفتار کنین تا تاوانش و مردم ندن . راستی اگر مردم نبودن چه کا ر میکردین.
iraj: 1393/10/223:25:13،
29
20
بیچاره جیب مردم ,هر کسی یه جور براش خواب می بینه.
هی: 1393/10/308:33:02،
11
4
مگه این هواپیماهایی که میخرند ویا اجاره میکنند اصلا تو پروازهای خارجی جایگاهی دارند که درامد پروازهای داخلی را با پروازهای خارجی مقایسه میکنند هواپیماهای پرواز داخلی مثل مینی بوسهایی هستند که بعد از سی سال کار در شهرهای بزرگ برای خطوط بین روستاها وشهرهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گرفتند
حسن: 1393/10/311:32:52،
12
8
به جاي هواپيما يه تعداد اسب و قاطر بخريد شما كه روتون باز شده مردمم كه ديگه بيحس شدن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما