کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا به 1195 دلار رسید


کد خبر : ۸۸۳۸شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳:۵۶۲۱۳۲ بازدید

در حالی که ارزش دلار افزایش داشته و اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری به دلیل تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت.

 قیمت طلا دیروز با 0.1 درصد کاهش به 1196 دلار و 60 سنت رسید. فلز زرد پس از دو هفته افزایش، در مسیر کاهش قیمت هفتگی 2 درصدی قرار گرفت.

فدرال رزرو، پس از نشست دو روزه خود روز چهارشنبه نشان داد که در مسیر افزایش نرخ بهره در سال آینده حرکت می کند، اما با اتخاذ موضعی صبورانه، موجب شد که فلز زرد کاهش چندانی را تجربه نکند.افزایش نرخ بهره به بازار طلا که به مدد نقدینگی تزریق شده از سوی بانک مرکزی آمریکا رونق گرفته است، آسیب خواهد زد و موجب افت قیمت فلز زرد خواهد شد.

کارستن فریچ، تحلیلگر کومرزبانک گفت: «تعجب آور است که طلا پس از نشست فدرال رزرو و با توجه به تقویت ارزش دلار، کاهش قیمت شدیدی را تجربه نکرده است.»

وی افزود: «ما انتظار داریم در نیمه نخست سال آینده تا حدودی فشار روی قیمت طلا وجود داشته باشد، و قیمت ها به دلیل تاثیر افزایش نرخ بهره در آمریکا (احتمالا در سه ماهه دوم)، افت انتظارات تورمی، کاهش قیمت نفت و وضعیت بد اقتصادی در خارج از آمریکا به حدود 1100 دلار برسد.»موضع صبورانه فدرال رزرو در خصوص پایان دادن به سیاست محرک اقتصادی، موجب شد که شاخص های بورس در آمریکا و اروپا رشد کند. سهام های آسیایی نیز بهترین روز خود را در 15 ماه اخیر تجربه کردند.ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی 0.2 درصد افزایش یافت، در حالی که ارزش ین به دلیل احتمال اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی بیشتر در سال آینده کاهش داشت. قیمت نفت برنت نیز حدود 1.5 درصد افزایش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها