کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توافق با ايران بسيار نزديك است


کد خبر : ۸۸۳۱شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷:۴۴۴۷۴۸ بازدید

رييس‌جمهوري روسيه، با بيان اينكه كشورهاي 1+5 به توافق با ايران بسيار نزديك هستند، گفت: براي توسعه روابط و همكاري‌هاي روسيه ...

رييس‌جمهوري روسيه، با بيان اينكه كشورهاي 1+5 به توافق با ايران بسيار نزديك هستند، گفت: براي توسعه روابط و همكاري‌هاي روسيه با ايران تلاش مي‌كنيم و توافق هسته‌يي سبب تقويت همكاري‌ها خواهد شد.

ولاديمير پوتين، در كنفرانس مطبوعاتي با حضور 1259خبرنگار داخلي و خارجي در مسكو در پاسخ به سوالي درباره علت سطح پايين مبادلات تجاري ميان ايران و روسيه و اينكه آيا سفير روسيه در تهران مسوول اين مساله است، گفت: ارزيابي كارايي سفير برعهده وزارت خارجه روسيه است اما من از عملكرد اين وزارتخانه راضي هستم.

پوتين گفت: حجم مبادلات بازرگاني ميان روسيه و ايران در سال گذشته كاهش يافت و اين مساله به‌طور عمده به‌دلايل شرايط بين‌المللي بود. براي توسعه حجم مبادلات بازرگاني با ايران و تنوع‌سازي ساختار آن تلاش كرديم و در اين خصوص هيچ مانعي براي توسعه روابط روسيه و ايران وجود ندارد.

رييس‌جمهوري روسيه با بيان اينكه ايران كشور توليد‌كننده نفت و گاز است، اظهار داشت: اقتصاد اين كشور بر نفت و گاز متكي است.

پوتين بااشاره به وضعيت پيچيده بازارهاي جهاني نفت اظهار داشت: برخي معتقدند اين وضعيت بر اثر توطئه عربستان سعودي و امريكا به‌وجود آمده كه مي‌خواهند از اين طريق روسيه و ايران را مجازات كنند.  وي ادامه داد: برخي هم بر اين باورند كه وضعيت به‌وجود آمده درواقع نوعي رقابت توليدكنندگان نفت سنتي با شركت‌هاي توليد‌كننده نفت قاره‌يي (شيل) است تا آن را از بازار خارج كند. در هر صورت براي توسعه همكاري‌ها و متنوع‌سازي ساختار آن با ايران تلاش مي‌كنيم و شركاي ايراني هم علاقه‌مند به گسترش همكاري‌ها هستند. وي افزود: در حال حاضر با ايران در عرصه‌هاي مهمي همچون ماشين‌سازي و هواپيماسازي همكاري مي‌كنيم و درصدد گسترش روابط با اين كشور هستيم. مقام‌هاي روس بارها به ايران سفر كرده‌اند ازجمله وزير انرژي روسيه در سال‌جاري چند بار به اين كشور سفر كرد و شاهد سفر مقامات ايراني به مسكو بوده‌ايم.

وي با بيان اينكه مسايلي دررابطه با پرداخت‌ها ميان دو كشور وجود داشته است، اظهار داشت: نياز به اراده مقامات دو كشور براي حل اين مسايل وجود دارد.

پوتين در پاسخ به سوالي درمورد امكان مشاركت نفتي ايران و روسيه گفت: همكاري در قراردادهاي نفتي ميان دو كشور بايد سودآور باشد. به جست‌وجوي راه‌هاي توسعه همكاري‌هاي بازرگاني با ايران مي‌پردازيم. پوتين همچنين گفت كه روسيه با شركاي ايراني براي حل مساله هسته‌يي ايران همكاري مي‌كند و وضعيت به‌گونه‌يي است كه طرف‌هاي مذاكره‌كننده هسته‌يي به توافق جامع خيلي نزديك شده‌اند.

وي درمورد امكان سفر خود به تهران نيز گفت: سفر من به ايران امكان‌پذير است و درصورت نياز از كانال‌هاي ديپلماتيك بررسي مي‌شود. من در گذشته به تهران سفر و چند بار هم با رييس‌جمهوري ايران در مناسبت‌هاي مختلف ديدار كرده‌ام. به تماس‌ها با رييس‌جمهوري ايران ادامه مي‌دهيم و اگر نياز به سفر به تهران وجود داشته باشد اين امكان را بررسي مي‌كنيم و هيچ محدوديتي در اين مورد دررابطه با عوامل خارجي وجود ندارد.

پوتين گفت: روسيه در ساخت نيروگاه هسته‌يي بوشهر مشاركت كرده و دو طرف قراردادي هم براي ادامه همكاري در اين عرصه امضا كردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها