کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد اندک طلا در بازار جهانی


کد خبر : ۸۸۰۶پنجشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱:۴۹۲۳۲۴ بازدید

طلا در بازار جهانی پس از اینکه افت قیمت این فلز و رسیدن آن به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته، باعث افزایش تقاضای خرید شد و تحت تاثیر تصمیم ...

طلا در بازار جهانی پس از اینکه افت قیمت این فلز و رسیدن آن به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته، باعث افزایش تقاضای خرید شد و تحت تاثیر تصمیم سیاستگذاران پولی آمریکا برای پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره، روند صعودی پیدا کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات پنج شنبه بازار سنگاپور یک درصد افزایش یافت و به 1202 دلار رسید و تا ساعت دو و 49 دقیقه به وقت محلی 1201 دلار معامله شد.این فلز ارزشمند روز گذشته با انتظار بازار برای روشن شدن نتایج نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا، به 1183 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از اول دسامبر بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.5 درصد افزایش یافت و به 1200 دلار رسید و کاهش 0.5 درصد ابتدای معاملات را جبران کرد. بهای معاملات این بازار روز گذشته به 1182 دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت از اول دسامبر بود.

بانک مرکزی آمریکا پس از این نشست اعلام کرد برای تصمیم گیری در مورد افزایش نرخ‌های بهره که در پنج سال گذشته با هدف کمک به رشد اقتصادی نزدیک به صفر نگه داشته‌اند، رویکرد صبورانه ای را در پیش خواهد گرفت. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا اندکی بعد اعلام کرد این به معنای آن است که بانک مرکزی آمریکا بعید است تا چند نشست دیگر خود نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

اگرچه در بیانیه بانک مرکزی آمریکا به بحران ارزی روسیه یا ریسک‌های جهانی دیگر که بازارهای مالی را متلاطم کرده اند، اشاره ای نشد اما یلن گفت: احتمال گسترش بحران از روسیه به بازار آمریکا اندک است. سقوط ارزش روبل به رکورد اندک جدید، بانک مرکزی روسیه را به افزایش نرخ های بهره واداشت و احتمال فروش بخشی از ذخایر طلای این بانک را تقویت کرد.

افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش داده و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

طلا که در دو هفته گذشته رشد قیمت داشته است به دلیل افت قیمت‌های انرژی که به معنای فشارهای تورمی کمتر و بالطبع آن تقاضای ضعیف‌تر برای این فلز زرد خواهد بود، در مسیر نزولی باقی مانده است.

به گفته تحلیلگران، قرار گرفتن طلا در پایین 1200 دلار ممکن است موجب تقویت تقاضای خرید شود اما بیانیه بانک مرکزی آمریکا منجر به صعود دلار و بازارهای سهام شده که هر دو عامل منفی برای طلا به شمار می‌روند.

طلا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با تداوم روند احیای اقتصاد آمریکا که پایان برنامه خرید اوراق قرضه را به دنبال داشت، 8.4 درصد کاهش یافت و ماه گذشته تحت تاثیر صعود بازارهای سهام و ریزش شدید قیمت نفت، به پایین‌ترین قیمت در چهار سال گذشته رسیده بود. این فلز ارزشمند هفته گذشته با کاهش ارزش دلار و افت بازارهای سهام جهانی، 2.7 درصد رشد قیمت داشت که بیشترین رشد از ماه ژوئن تاکنون بود.

شاخص دلار بلومبرگ به بالاترین سطح در پنج سال گذشته صعود کرد و شاخص استاندارد اند پورز 500 بیشترین رشد را از اکتبر سال 2013 تاکنون داشت. ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، پس از کاهش در دو روز گذشته چندان تغییری نداشت. در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با دو درصد افزایش، به 16.0697 دلار رسید و از افت هشت درصدی در سه روز گذشته که بیشترین کاهش از سپتامبر سال 2013 تاکنون بود، بهبود پیدا کرد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.1 درصد افزایش، به 1206 دلار در هر اونس رسید و هر اونس پالادیم با 1.2 درصد رشد قیمت، 787 دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها