کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قبض‌های موبایل هم اشتباهی شد


کد خبر : ۸۶۹۳یکشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰:۱۲۵۶۹۲ بازدید

در حالی که بسیاری از شهروندان با اضافه شدن مبالغی تحت‌عنوان «بدهی پیشین»، رقم قبض تلفن‌ همراهشان به‌طور غیرمتعارفی افزایش یافته ...

در حالی که بسیاری از شهروندان با اضافه شدن مبالغی تحت‌عنوان «بدهی پیشین»، رقم قبض تلفن‌ همراهشان به‌طور غیرمتعارفی افزایش یافته است، سخنگوی شرکت مخابرات ایران از مردم می‌خواهد قبض‌های دوره جدید را یا اصلاح کرده یا منتظر قبض جدید باشند.

 بسیاری از شهروندان با دریافت قبض‌های جدید تلفن همراهشان احساس کردند رقم قبض نسبت به قبض قبلی افزایش قابل‌توجهی داشته است. حال آنکه متوسط استفاده آنها از تلفن همراه تغییر محسوسی نکرده است. مشاهده ریز صورتحساب بسیاری از مشترکان همراه اول که خط دائمی در اختیار دارند در پرتال همراه اول نشان داد مبالغ مختلف و گاه قابل‌توجهی تحت عنوان بدهی پیشین به قبض آنها اضافه شده است. حال آنکه مشترکان مدعی هستند هیچگونه بدهی قبلی بابت قبض تلفن همراهشان نداشته‌اند و قبوض خود را به طور منظم پرداخت کرده‌اند.

داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این‌باره گفت: یکی از علت‌های لحاظ شدن بدهی پیشین در قبوض برخی مشترکان می‌تواند به‌دلیل فاصله 10 تا 15 روزه بین صدور تا توزیع قبض باشد. زارعیان افزود: به این ترتیب مقداری از رقم ناشی از مکالمات در این فاصله باقی می‌ماند که به عنوان بدهی پیشین در قبض بعدی لحاظ می‌شود. وی تصریح کرد: در این باره اگر مشترکی قبض جدید فعلی را پرداخت نکرده بهتر است به دفاتر مشترکان تلفن همراه مراجعه و نسبت به اصلاح قبض خود اقدام کند.

راه دوم اینکه مشترکان با سامانه 9990 تماس بگیرند و فقط رقم قبض میان‌دوره و نه پایان‌دوره را از طریق این سامانه پرداخت کنند. وی خاطرنشان کرد: با این حال کسانی که قبض‌های دوره پیشین خود را پرداخت کرده‌اند و در قبض جدید برایشان بدهی پیشین لحاظ شده است، قبض را پرداخت نکنند تا قبض اصلاحی مجددا در روزهای آینده برایشان ارسال شود. در همین حال وزارت ارتباطات نیز آمادگی خود برای رسیدگی به مشکل اضافه رقم‌های قبوض تلفن همراه اول را اعلام کرد.

علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دراین‌باره اظهار داشت: مشترکانی که در دوره اخیر قبض‌های همراه اول با ارقامی بیشتر از حد معمول روبه‌رو شده و فکر می‌کنند اشتباهی در حساب آنها رخ داده، این موضوع را از طریق شرکت ارتباطات سیار پیگیری کنند. بنا بر این اعلام در صورتی که شکایت‌ها از این طریق رسیدگی نشد و پاسخ اپراتور، مشترکی را قانع نکرد، مشترکان می‌توانند اعتراض خود را از طریق سامانه 195 با وزارت ارتباطات در میان بگذارند تا قبض‌های آنها دوباره بررسی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها