کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت به 45 دلار هم می‌رسد


کد خبر : ۸۶۷۱شنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱:۴۱۳۵۳۷ بازدید

وزیر سابق انرژی آمریکا با اذعان به زیان دیدن برخی ایالت های آمریکا از سقوط قیمت نفت پیش بینی کرد قیمت نفت به 45 دلار در هر بشکه برسد.

بیل ریچاردسون، وزیر سابق انرژی آمریکا روز جمعه به شبکه سی ان بی سی گفت، آمریکا باید ممنوعیت صادرات نفت و گاز طبیعی را بردارد، زیرا این اقدام می تواند به سود امنیت ملی و ایجاد فرصت های شغلی جدید باشد.

وی افزود: «اوپک به عنوان یک کارتل نفتی تضعیف شده است، اما همچنان در معادلات حضور دارد.» آمریکا باید «خود را به جای روسیه، به عنوان تامین کننده اصلی گاز طبیعی اروپا مطرح سازد.»
فرماندار سابق نیو مکزیکو که در دولت بیل کلینتون، در سمت وزیر انرژی و سفیر آمریکا در سازمان ملل خدمت کرده است پیش بینی کرد که قیمت نفت به 45 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

وی اضافه کرد: «وضعیت ژئوپلتیک نیز از این تغییرات متاثر خواهد شد...روسیه همچنان با مشکلات اقتصادی در زمینه بودجه مواجه خواهد بود.» وی همچنین گفت، ونزوئلا، نیجریه و ایران نیز به دلیل کاهش قیمت ها احساس فشار خواهند کرد.

قیمت نفت سبک آمریکا روز جمعه به روند کاهشی خود ادامه داد و به پایین ترین رقم از جولای 2009 تاکنون (58.60 دلار) رسید. آژانس بین المللی انرژی نیز پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2015 را کاهش داد.

ریچاردسون در ادامه گفت: «ما در ایالت هایی نظیر ماین و نیومکزیکو،  اکنون اندکی از کاهش قیمت ها صدمه می بینیم... تعداد زیادی از شرکت های کوچک استخراج نفت آسیب دیده اند. میزان تولید نفت در حال کاهش است.»

وی در عین حال افزود، اما آمریکا در مسیر استقلال انرژی قرار دارد و این به دلیل فعالیت های دولت نیست. «این به دلیل فعالیت های بخش خصوصی است. این شرکت ها هستند که به سمت بهره وری بیشتر انرژی پیش می روند. این به دلیل فعالیت بنگاه های اقتصادی است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها