کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

تردید در خرید میتسوبیشی ASX

کدخبر:۸۶۶۸شنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳:۴۹۸۹۵۱ بازدید

میتسوبیشی ASX نسل سوم کراس اوورهای کامپکت این کارخانه است که از سال 2010 تولید آن آغاز شد. در واقع میتسوبیشی با ادغام ...
تردید در خرید میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX نسل سوم کراس اوورهای کامپکت این کارخانه است که از سال 2010 تولید آن آغاز شد. در واقع میتسوبیشی با ادغام Outlander و Lancer به ASX رسید زیرا خریداران میتسوبیشی دنبال خودرویی بزرگتر از لنسر بودند ولی نه به بزرگی آوت لندر. پلت فرم ASX با لنسر و Outlander یکسان است. همچنین فاصله دو محور آن با Outlander مساوی است با این تفاوت که 25 میلی متر کوتاهتر و ارتفاع آن 65 میلی متر پایینتر است. در این سگمنت خودروهایی نظیر نیسان قشقایی و هیوندا ix35 رقبای عمده ASX در کشور ما هستند.

طراحی: 

جلوپنجره ASX برای اینکه با ابعاد یک کراس اوور قد بلند متناسب باشد کشیده شده است. در جلوی ASX از سپر مخصوص جاذب انرژی و بخشی از گلگیرها پلاستیکی هستند تا در تست ایمنی برخورد با عابر پیاده عملکرد خوبی داشته باشد. روکش کرومی جلو پنجره ظاهر جذابیتری نسبت به بعضی مدلهای دیگر میتسوبیشی به آن می دهد. از نظر میتسوبیشی سبک طراحی ASX الهام گرفته شده از هواپیمای جت جنگی است که موقعیت و شکل چراغهای جلو در رسیدن به این طرح کمک می کند. در کاپوت دو برآمدگی وجود دارد تا راننده گوشه های خودرو را بهتر ببیند. اسپویلر عقب به ASX این امکان را می دهد که به ضریب آیرودینامیک 0.32 دست یافته و همچنین تا حدی ظاهر ناخوشایند عقب آن را متعادل نشان می دهد. برجستگی گلگیرها به بیرون ظاهر ASX را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهند در حالی که این خودرو اندکی کوتاهتر و باریکتر از خودرویی مانند فورد فوکس است.


 

کابین: 

همانطور که ایراد خاصی در کابین ASX به چشم نمی خورد نکته بارز و قابل توجهی نیز مشاهده نمی شود. راننده تنظیمات خوبی برای صندلی و فرمان در اختیار دارد ولی فقدان تنظیم گودی کمر و حمایت جانبی باعث می شود که در درازمدت صندلی راننده زیاد راحت نباشد. یک صفحه نمایش LCD روشن که بین دور موتور سنج و کیلومتر شمار قرار گرفته اطلاعات مفیدی در اختیار راننده قرار داده و خواندن آن آسان است. با اینکه نمای کابین جذابیت خاصی ندارد ولی چیدمان دکمه ها به خوبی و واضح انجام شده است. در برخی قسمت های کابین آثار صرفه جویی در هزینه دیده می شود مانند به کار بردن پلاستیک بی کیفیت اطراف دستگیره های درها.سرنشینان عقب فضای پا و سر کافی دارند. در قسمت عقب ASX دو فرد بالغ به راحتی و 3 فرد بالغ در حالی که کمی آرنج آنها با یکدیگر تماس دارد می نشینند. با تا کردن کامل صندلیهای عقب فضای بار به 1193 لیتر می رسد. این فضا با اینکه از قشقایی (860 لیتر) بهتر است ولی هنوز فاصله زیادی با دیگر رقبا مانند پژو 3008 (1604 لیتر) و هیوندا ix35 (1436 لیتر) دارد. بدون تا شدن صندلی فضای بار 442 لیتر است که رقمی متوسط به شمارمی آید.دید خودرو به عقب خوب است ولی دید به جلو زیاد چشمگیر نیست. با اینکه قرار دادن آینه های جانبی در ارتفاع بلند برای دیدن نمای عقب از کنار مناسب است ولی گهگاهی همین آینه ها جلوی دید را می گیرند. دوربین دید عقب پارک کردن با آن را آسانتر می کند.آسانتر می کند. در مجموع جاداری و کاربردی بودن از مزیای کابین ASX هستند ولی در این زمینه نوآوری خاصی در کلاس خودش معرفی نمی کند.




موتور و گیربکس: 

در کشور ما ASX با موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ با تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ MIVEC عرضه می شود که قادر است 150 اسب بخار در دور 6000 و 197 نیوتن متر در دور 4200 تولید کند. نیروی این موتور از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخهای جلو انتقال می یابد که می توان از طریق تبدیل الکترونیکی قدرت را به هر 4 چرخ منتقل کرد. در حالت تیپترونیک یا تعویض دستی 6 دنده برای این گیربکس در نظر گرفته شده است. شتاب اعلامی میتسوبیشی برای ASX با این موتور و گیربکس 11.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 188 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. وزن اعلامی آن نیز 1375 کیلوگرم می باشد. در تست عملی ASX در عرض 12.6 ثانیه به سرعت 100 رسید و در نهایت به 182 کیلومتر در ساعت دست یافت که با ارقام ادعایی مقداری فاصله دارد. مصرف سوخت از طرف میتسوبیشی در شهر 10.5 لیتر، در جاده 6.8 و در سیکل ترکیبی 8.1 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. گیربکس CVT هنگام سرد بودن کمی با سر و صدا عمل می کند که با گرم شدن این مشکل کاهش می یابد. هنگام حرکت از سکون ASX مقداری کند راه می افتد که تا حدی به خاطر گشتاور نه چندان بالا و وزن حدود 1.4 تنی آن است. ولی در حال حرکت عملکرد خوبی دارد و سبقت گرفتن با آن کار دشواری نیست. موتور 2 لیتری ASX در دورهای بالا مقداری پر سر و صدا می شود ولی در دورهای پایین ساکت است. افرادی که دنبال رانندگی اسپرت هستند می توانند از طریق شیفترهای پشت فرمان تعویض دنده را شخصا به عهده خود بگیرند.


 

سواری، هندلینگ، فرمان: 

در مسیرهای ناصاف صدای تایرها به وضوح در کابین شنیده می شوند. کیفیت سواری ASX خوب است و در مواجهه با دست اندازها و ناهمواریها به خوبی آنها را جذب می کند فقط مقداری لرزش در فرمان احساس می کنید. هندلینگ ASX قابل پیش بینی است و با چسبندگی خوبی که دارد می توانید با سرعت مناسبی از پیچها عبور کنید ولی اگر آن را به چالش بکشید سیستم تعلیق مقداری بادی رول ایجاد می کند. این خودرو هنگام تعویض لاین تعادل خوبی دارد. فرمان ASX نسبت به فرامین راننده با کندی واکنش نشان می دهد. نرمی فرمان برای رانندگی در شهر مناسب است ولی در سرعتهای بالا باعث عدم دقت کافی می شود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب مستقل مالتی لینک است. در کل اگر راحتی را به کنترل پذیری ترجیح می دهید ASX انتخاب مناسبی از این جهت است. ابعاد تایر 215/60R17 برای چرخهای جلو و عقب است.

ایمنی: 

با امکاناتی نظیر 6 ایربگ، ABS و EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و ASC (کنترل فعال پایداری) و HSA (ترمز کمکی در سطوح شیبدار) و TCL (کنترل هرزگردی) این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه Euro-NCAP می شود.

ترمزها: 

ترمزهای ASX در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی ساده هستند. در مورد ترمزهای ASX در همین حد کافی است که اشاره کنیم در تست عملی پس از طی مسافت 43.3 متر از سرعت 100 به توقف کامل رسید.


gfy4zms9oax1c3647i.jpg


نتیجه گیری: 

میتسوبیشی ASX برای افرادی مناسب است که یک خودروی کوچک و جادار با موتور و شتاب قابل قبول و راحتی و امکانات کافی همراه با ایمنی بالا نیاز دارند. از نظر کاربردی بودن در حد نیسان قشقایی نیست و هیجان رانندگی خاصی ندارد ولی سواری راحتی دارد. از نقاط ضعف آن می توان به سر و صدای گیربکس در حالت سرد، مواد ارزان قیمت در کابین، مصرف سوخت نه چندان قابل توجه و فضای بار کمتر از بعضی رقبا اشاره کرد. در پایان توجه شما را به مقایسه مشخصات فنی و نتایج تست ASX و قشقایی در روسیه جلب می کنیم.


3dasarm5633fgeqfbr.png
کار . آی آر

همراه مکانیک



دیدگاه ها

Ayat: 1393/9/2210:33:03،
155
49
شاید زیبایی ماشین های کره ای رو نداشته باشه، اما از نظر کیفی و ایمنی در درجه بالاتری قرار داره. تو یوتیوب آزمایش ایمنی هیوندا توسان رو گذاشته. واقعا افتضاحه. کره ای ها فقط رو زیبایی بصری خودرو کار کردن اما ژاپنی ها تلفیقی از ایمنی و کیفیت رو همیشه سرلوحه کارشون قرار دادن. زنده باد صنعت ژاپن ...
سیامک: 1393/9/2210:48:25،
98
27
با مقایسه این مقاله و مقاله بررسی خودرو جک که دیروز در همین سایت چاپ شد کاملا میتوان متوجه شد که متاسفانه مقالات خودرو کاملا جهت دار و با هماهنگی دلالان و تاجران تهیه میشود.این مقاله تخریبی نیز در جهت منافع دلالان چینی چاپ شده است.این خودرو دارای کیفیت بسیار بالایی میباشد.حتی سیستم صوتی این خودرو ساخت فرانسه است چه برسد به متريال ساخت آن!!!
MATIN: 1393/9/2211:41:38،
24
30
شاید بعضی ها بگن نسبت ب رقباش 20 تا 30 اسب قدرت کمتری دارهولیه هم آیرودینامیک تره هم 200 کیلو سبکتره و گیربکسش هم cvt هستش که از رقبا بهتره شیفتر هم داره مونتاژ ژاپن هم هست
علی: 1393/9/2212:28:04،
55
29
عزیزم یه سری به سایت TOP GEAR بزن ببین نمره فنی میتسوبیشی ASX در مقایسه با همون کره ایها چنده؟ جهت اطلاع:

ASX= 4/10
5/10 = IX35
6/10= SPORTAGE
كاوه: 1393/9/2212:50:21،
35
26
كاش نسل جديد نيسان قشقايي وارد ميشد از asx خيلي بهتره
saeed: 1393/9/2214:17:06،
45
28
من رافور رو به این ترجیح میدم.
کیان: 1393/9/2217:32:50،
41
21
فروش میتسوبیشی در ایران امسال بیش از دو برابر پارسال شده و این مساله بعضی از اشغال سازای چینی رو نگران کرده.
بیشترین افزایش فروش تو برندهای وارداتی امسال تو ایران ماله میستوبیشی بوده.
madiazad: 1393/9/2210:41:00،
38
28
واسه چی تردید ماشین خوب و بروزیه از لحاظ قیمتی مناسبه کیفیتشم عالیه هیچ وقت خودرو های ژاپنی واسه ما بدکارنکردن تعصب رو برند ژاپن ندارم اما اکثر خودروهاشونو قبول دارم اونی ک پولشو داره بخره کیفشو ببره
مهندس: 1393/9/2210:45:23،
23
17
خوبه بجاش وانت پرايد بخريم ، نه حسن !؟
بهنام: 1393/9/2211:01:16،
57
57
توسان ضعیف بود!
جهت اطلاع توسان 5ستاره ایمنی رو از موسسه تست تصادف خودرو های اروپا و بزرگ راه های آمریکا رو گرفته
ایمنی خودرو های کره ای برابری میکنه با اروپایی ها و ژاپنی و....
فقط از لحاظ استهلاک فعلا جا دارن تا به خودرو های ژاپنی برسن
ولی این بدان معنی نیست که کیفت پایینی دارن!
به عنوان مثال
تویوتا کرولا - - - -
هیوندای النترا ++++
saeed: 1393/9/2218:48:19،
30
35
حرف شما صحیح ولی به شرطی که همین کرولا ساخت اصل ژاپن باشه جهت اطلاعت کرولایی که از کشورای عربی وارد ایران میشه همشون ساخت تایوانه. حالا تایوان بهتره یا کره؟؟!
sss: 1393/9/2211:29:57،
55
21
این مطلب در ادامه تبلیغات سایت ایرانجیب برای ماشین های چینی هست منظورش اینه که در خریدن این ماشین تردید کنید و به جاش آشغال چینی بخرید
سینا: 1393/9/2212:12:13،
33
22
دقیقااومدم همینو بگم دیدم شما زحمت کشیدی!
امیدجون: 1393/9/2211:32:16،
33
22
ولی اصلا تیپ وقیافه درست و حسابی با توجه به قیمتش نداره.
علی: 1393/9/2212:01:28،
42
40
من از همه دوستان خواهش میکنم صنعت خودرو کره جنوبی رو با بزرگان این صنعت از قبیل امریکا,ژاپن و المان مقایسه نکنن، چرا که کلاس خودروهای کره ای به فاصله زیادی از بزرگان خودروساز پایین تر هستش.
علی: 1393/9/2212:33:46،
51
31
من هم از همه دوستان خواهش میکنم یه سری اگه رفتن اروپا و آمریکا ببینن استقبال از ماشینهای کرهای چطوره ٰٰ بعد نظر بدن یا حد اقل اگه امکان تست برای خودشون نیست یه سری به سایت های معتبر بررسی خودرو دنیا بزنن بعد نظر بدن......
علي: 1393/9/2213:17:42،
30
73
اكثر كساني كه سنگ ماشين هاي ژاپن رو به سينه مي زنند در حسرت ماشين هاي كره اي هستند و سانتافه ٢٠٠٧ براشون روياست
كره اي ها ٢-٣ سال هست كه از ژاپني ها جلو زدند
سینا: 1393/9/2215:38:15،
42
20
تعصب بی جا ممنوع . کارخانه در هر کجا که باشه مهم نیست مهم کیفیته مهم رضایت مشتریه که کمتر رنگ تعمیرگاه رو ببینه همین الان جنگ صنعتی بین المان و ژاپن و کره هستش یعنی برای بهبود و زیبایی محصولاتشان در جنگند اما ما چی؟ هر روز بدتر از دیروز. اینهم در مورد خودروهای ژاپنی بگم که حداقل ما که اون زمانها در خط مقدم جنگ بودیم این خودروهای لندکروز تویوتا با اون شرایط بسیار سخت جنگ بهترین نمره رو گرفتند ولی با اینکه کره هم چند سالی عرض اندام کرده باید صبر کرد و دید ایا عمر و کارکرد قطعات خودروهایش مثل المان و ژاپن هست یا نه؟
hkh: 1393/9/2213:59:17،
40
19
با توجه به متفات بودن دیدگاه نسبت به ظاهرخودروی مورد علاقه ی هر فرد که کاملا صلیقه ایست،اما با تجربه ی فنی و علم نظری که در زمینه ی مکانیک دارم،خودرو های ژاپنی از کیفیت ساخت بالاترو محاسبات دقیقتر مهندسی برخوردار هستند که در انتخاب خودرو به مراتب مهمتراز زیبایی ظاهری هستند،
دوست: 1393/9/2410:40:21،
21
17
استاد كيان متن دوباره بخون (( تيب 1))

؟؟؟؟؟
دهه شصتی: 1393/9/2214:31:28،
31
28
من R 4 تیب 1 به ASX ترجیح میدم , تقریبا تو یک سطح قیمت هستش .
علي: 1393/9/2215:35:01،
34
25
راوفور يه چيز ديگه است منم عاشقشم :) ولي افسوس که بدليل عدم توان مالي دست يافتني براي من نيست:(
کیان: 1393/9/2220:29:15،
34
24
راوفور 200 میلویونی چه ربطی به asx داره؟
حداقل 50 میلیون گرونتره.
بی ام و x6 رو من بیشتر از راوفور و asx دوست دارم!!!
ابراهيم: 1393/9/2215:54:18،
20
38
رنو كليوس زيبا ،جادار ،نرم ،بيصدا و خدمات پس از فروش مناسب.
اول راوفور دوم كليوس بعدا هم خودروهاي كره اي و...
مهران: 1393/9/2216:52:59،
33
15
فکر نمی کنم شما اصلا سوار اون رنو شده باشی
یا اگرم شدی تا بحال پات رو هم در نگین خودرو و تعمیر گاهش گذاشته باشی
چون از خدمات ارزنده و خیلی خوبش هنوز بهره نبردی
صبر کن تا چند وقت دیگه متوجه خواهی شد
چه خدمات ارزنده ای به مشتریان خود میدن
مردم: 1393/9/2216:07:21،
42
29
من دقیقا با سیامک موافقم نمیدونم چرا هر جا سخن از ماشین میشه یک سری ادم میام جهت صحبتهارو عوض می کنند که ماشین کره ای خیلی بده و ژاپنی و امریکایی خوبه

یادتون رفت که دیروز همین نویسنده در مورد جک چینی چه تعریفهای کرده بود ولی امروز در مورد این ماشین همچین میگه که انگار در مورد پراید نوشته

دقیقا جهت ، هدفش مشخصه

اقا یا خانم نویسنده چرا از کی یا چی پول میگیری که انچنان دیروز در مورد ماشین چینی تعریف می کنی که دهن همه اب میفته ولی امروز در مورد این ماشین همچین می گی که انگار ادم میخواد ...
L: 1393/9/2309:53:37،
28
19
با کیفیت ترین ماشینهای جهان ژاپن و آلمان.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما