کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

2 روز تست و بررسی از میهمان جدید بازار ایران

کدخبر:۸۶۴۸پنجشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶:۴۱۱۷۵۹۴ بازدید

ازروزمرگی‌های بازار ایران دور شوید‌، با بودجه 50 تا 100 میلیون تومان دست روی هر خودرویی که می‌گذارید حداکثر قدرتش به 140 اسب بخار می‌رسد و یک گیربکس ...

وقتی نوبت به آپشن می‌رسد چیزی بیشتر از شیشه بالابر‌های برقی به چشمتان نمی‌خورد و تمام این موارد را درکنار خرید یک برند چینی به سختی می‌پذیرید‌. دراین شرایط برند JAC چین چند سالی است که تنظیم واصلاح قواعد بازی در بازار زیر 100 میلیونی‌ها را در دست گرفته است‌‌.‌ هاچ‌ بک کوچکJ3 علی‌رغم استقبال متوسط در برابر رقبا کیفیت متفاوت و مهندسی خاص چینی را نشان داد و سدان J5اتوماتیک با اختلاف 10 تا 15 میلیونی نسبت به رقبای هموطنش سلطنت سدان‌های اتوماتیک بازار ایران را در دست گرفت‌.

با درنظرگرفتن پیشینه و عملکرد خوب برندJAC در ایران و محصولات متفاوت آن مشتریان بازار خودرو‌های شاسی بلند بدشان  نمی‌آید طعم رقابت شاسی بلند JACرا نیز در بازار بچشند و ببینند که آیا در این زمینه نیز می‌توانند قیمت بهتر و امکانات و مشخصات فنی بهتری دریافت کنند یا خیر؟ کرمان موتور با لمس این درخواست از سال گذشته ورود شاسی بلند شهری JAC را به ایران خبر داد و در چند نمایشگاه استانی طی ماه‌های اخیراین شاسی بلند را به نمایش درآورد‌. درست زمانیکه بازار شاسی بلند‌های چینی با  2 بازیگر‌، روز‌های کسل‌ کننده‌ای را پشت سر می‌گذاشت،S5 آماده ورود به پیست رقابت در خاک ایران شد‌.  S5 تصمیم ندارد در عدالت مبارزه کند‌؛هم وزن رقبا است اما توانایی ضربه فنی بازار شاسی بلند‌های زیر 100 میلیون تومان ایران در حداقل زمان را دارد.هرآنچه تا اینجای مطلب گفته شد را فراموش کنید و با ما در سفری دو‌ روزه به همراه JAC S5همراه شوید‌؛ این تجربه می‌تواند بهترین فرصت برای شناخت اولین قد بلند JAC در ایران باشد.




آیا زیبا است ؟

حقیقتش را بخواهید پاسخ این سوال در نگاه نخست برای ما هم چندان روشنن بود‌. در اولین ملاقات با این خودرو گل وخاک نشسته برچهره آشنایش اجازه نمی‌داد آنگونه که باید براندازش کنیم اما پس ازآب‌ تنی وقتی گرد از صورتش پاک شد،فرصت بررسی وتحلیل رسید‌. از منظر یک مشتری دربازار S5 چهره کسل‌کننده‌ای ندارد‌. خطوط دماغه‌، کاپوت و پیچیدگی‌های سپر برای چند دقیقه هم که شده شما را مشغول بررسی چهره آن خواهند کرد. ورودی بزرگ هوا در پایین سپر‌، قاب‌های کرومی روی هواکش‌، اطراف مه‌ شکن و جلوپنجره کوچک آن بخش‌هایی هستند که در تناسب با رنگ مشکی روی بدنه سفید خودرو خبری ازعدم تناسب نمی‌دهند‌. طراحی جلو خودرو خواسته یا ناخواسته در بازار ایران شباهت زیادی به کراس‌اوور همرده S5 از هیوندای یعنی مدل ix35 دارد و همین موضوع باعث شد تا در طول آزمایش علی‌رغم نصب پلاک آزمایش فنی روی خودرو توجه زیادی را به خود جلب نکنیم اما وقتی نوبت به نمای جانبی خودرو می‌رسید، فرم کوپه‌مانند بخش انتهای خودرو شروع به جلب توجه می‌کرد و در نهایت با نمایان‌شدن نمای عقب مردم شاسی بلند دوست ایران نمی‌توانستند حس کنجکاوی‌شان را مخفی کنند‌. در بخش عقب نخستین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، چراغ‌های باریک و افقی این خودرو است که با شکستگی بالای محل قرارگیری پلاک بی‌نهایت این قسمت را به ساخته‌های شاسی بلند آئودی شبیه می‌سازد؛ اتفاقی که چینی‌ها از آن با عنوان الهام‌گیری یاد می‌کنند و در حقیقت چیزی جز کپی‌برداری نیست‌! وقتی نگاهتان را از بالای این قسمت به پایین ببرید‌، شگفتی‌های S5 شروع به نمایان شدن می‌کنند و ناگهان دو خروجی اگزوز روی سپر مشکی رنگ نمایان می‌شوند‌. قطعا شما نیز مانند ما در اولین برخورد با S5 از خودتان می‌پرسید مگر این خودرو چینی موتوری غیر از هموطنانش دارد که دو لوله اگزوز برای آن تعبیه شده و در بهترین حالت پیش خودتان فکر می‌کنید این دو خروجی صرفا جنبه تزئینی دارد اما در حقیقت این خروجی‌ها هم جنبه تزئینی دارند و هم گوشه‌ای از آنچه قرار است پشت فرمان S5 لمس کنید را به شما نشان می‌دهند‌. از جمله آپشن‌هایی که در ظاهر S5 به چشم می‌خورند می‌توان به آینه‌های مجهز به راهنمای LED‌‌، با قابلیت جمع‌شوندگی دستی و رینگ‌های 17 اینچی که روی تایر‌های 225/60 قرار گرفته‌اند، اشاره کرد‌.

یکی از نکات جالبی که S5 را بیش از پیش به خودرویی ایده‌آل برای رانندگی در شهر‌های شلوغ تبدیل می‌کند‌، استفاده از قطعات مشکی رنگ قابل تعویض در قسمت‌های زیرین نظیر سپر و رکاب‌های جانبی است‌. این قطعات مشکی رنگ ضمن کمک به زیباترشدن ظاهر خودرو در صورت صدمه قابلیت تعویض دارند و به همین دلیل هزینه‌ها و سختی‌های صافکاری از روی دوش راننده که به نظر می‌رسد در ایران عمدتا بانوان باشند، باز می‌شود!


 

چه ابعادی دارد ؟

S5 تمام تلاشش را کرده تا در بازار ایران رقیب همترازی با کره‌ای‌های همکلاسش باشد و به همین دلیل‌، طول و عرض این خودرو کاملا مشابه اسپورتیج و توسان است اما وقتی نوبت به ارتفاع می‌رسد S5 حدود 2سانتی‌متر بالاتر از کره‌ای‌ها می‌ایستد‌. طول 4.4‌، عرض 1.8 و ارتفاع 1.66 متری S5 در مقایسه با ام‌وی‌ام X33 در همه جهات به غیر از ارتفاع بزرگ‌تر است‌. ابعاد خارجی می‌تواند تاثیر بسزایی در فضای سرنشینان داشته باشد به همین جهت فاصله بین دو محور به عنوان معیاری اساسی در خودرو‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد چرا که فضای سرنشینان در واقع بین دو محور در نظر گرفته می‌شود‌. فاصله بین دو محور S5 عدد 2645 میلی‌متر را نشان می‌دهد که 10 سانتی‌متر بیشتر از ام‌وی‌ام X33 است و در ترازی کاملا مشابه اسپورتیج و توسان قرار می‌گیرد‌. فاصله S5 از سطح زمین در حالت ایستاده و بدون سرنشین و بار 21 سانتی‌متر است که در حالت فول از نظر تعداد سرنشین و بار حداقل به 17 سانتی‌متر و عددی مشابه رقبای کره‌ای می‌رسد‌.




داخل S5 چه می‌گذرد‌؟

فاصله 21 سانتی‌متری S5 از زمین در حالت عادی موجب می‌شود وقتی می‌خواهید برای اولین بار سوارش شوید، کمی سختی داشته باشید اما بعد از باز شدن در با فضایی مواجه می‌شوید که مطمئنا انتظارش را برای شاسی‌بلندی با این قیمت نخواهید داشت‌. نخستین چیزی که در کابین توجه شما را جلب می‌کند، رنگ قهوه‌ای روشن استفاده شده روی صندلی‌ها و رودری‌هاست که به خوبی می‌توان آن را مصداق ریسک‌پذیری طراحی داخلی JAC دانست‌. فضای داشبورد طراحی کاملا منطقی و هیجانی‌ای دارد و بهره‌گیری از قاب‌های به ظاهر کرومی در کابین نیز به چشم می‌خورد‌. صندلی‌ها فضای عرضی نشیمن قابل قبولی دارند؛ نکته‌ای که در مسافت‌های طولانی و در پیچ‌ها و مانور‌ها موجب حفظ بدن سرنشینان می‌شود و البته سفتی متوسط آن چندان برتری نسبت به فضای نشیمن رقبا ندارد‌. صندلی راننده قابلیت تنظیم در 6 جهت را به صورت دستی فراهم می‌کند. امکان تنظیم دستی ارتفاع صندلی یکی از تنظیمات مفید صندلی راننده است که مطمئنا برای بانوان می‌تواند موجب آسایش بیشتر هنگام سواری باشد‌. در سمت چپ فرمان امکان تنظیم آینه‌های جانبی مجهز به گرم کن فراهم شده است و علاوه بر آن تنظیم الکتریکی چراغ‌های جلو نیز از این قسمت انجام می‌شود‌. روی فرمان کلید‌های کنترل سیستم بلوتوث برای مکالمات تلفنی قرار گرفته‌اند و در قسمت میانی داشبورد نمایشگر بزرگی مجهز به ویندوز CE قرار دارد که امکان پخش عکس‌، فیلم و موسیقی را فراهم می‌کند‌. ورودی‌های این نمایشگر به صورت USB و AUX نیز در پایین داشبورد میانی قرار گرفته است‌. در قسمت پایین این نمایشگر لمسی سیستم تهویه مطبوع دستی قرار دارد که به صورت دیجیتال ورود هوا را به اتاق کنترل می‌کند و در صورت تغییر در عملکرد آن‌، تغییرات به صورت دیجیتالی اعمال می‌شوند‌. کمی پایین‌تر شاید از یک خودرو چینی انتظار داشته باشید محل تمام کلید‌ها کور شده باشند و هیچ آپشنی به چشمتان نخورد اما اگر پیش از سواری با S5 کاتالوگ آن را ندیده باشید، 2 آپشن تصورات‌تان را به هم می‌زند‌. سیستم کنترل سرعت خودرو در سراشیبی یا HDS و سامانه کنترل پایداری ESP از طریق دو کلید در این قسمت کنترل می‌شوند‌. دسته دنده در وضعیت ارگونومیک خوبی قرار گرفته است اما پیش از استفاده از این دسته دنده بد نیست نگاهی به اعداد رویش بیندازید تا متوجه شوید S5 به یک گیربکس 6 سرعته مجهز است و دنده عقب آن برخلاف خودرو‌های معمول بازار در جهت چپ‌، بالا و با اعمال فشار روی حلقه آزادساز دسته دنده فعال می‌شود‌. این خودرو همچنین به سانروف دو حالته مجهز شده است‌.

S5 خودرو ایده‌آلی برای مسافت‌های طولانی است و به همین جهت فضاهای نگهدارنده متعددی در سراسر اتاق آن به چشم می‌خورند‌. داخل در‌ها فضاهای نگهدارنده عریض و کاربردی هستند و قسمتی مخصوص بطری یا لیوان داخل آنها تعبیه شده که به واقع تنها جنبه تزئینی ندارد و کاربردی است‌. این فضا برای سرنشینان عقب و در قسمت میانی کنسول نیز تعبیه شده است‌. در نهایت بعد از دو ردیف صندلی نوبت به فضای بار عقب خودرو می‌رسد که با توجه به ابعاد مشابه توسان و اسپورتیج مشابه این دو خودرو کره‌ای است‌. در عقب با جک‌های هیدرولیکی به نرمی باز می‌شود و این فضا با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به صورت 60/40 امکان افزایش را نیز فراهم می‌کند.

فضای سر برای سرنشینان جلو مناسب است اما حتما باید توجه داشته باشید که ارتفاع صندلی‌تان را همواره مناسب تنظیم ‌کنید چرا‌که کوچک‌ترین بی‌توجهی به این ارتفاع می‌تواند به شدت روی دید شما تاثیر‌گذار باشد‌. با نگاه کردن در آینه میانی چیزی نصیبتان نمی‌شود چراکه 3 پشت سری در عقب و شیشه بسیار کوچک در عمل هیچ تصویر روشنی از عقب را به شما نشان نمی‌دهند و دوربینی برای این منظور نیز تعبیه نشده است اما در عوض آینه‌های جانبی بسیار بزرگ طراحی شده‌اند و می‌توانند به خوبی کنترل حرکت به عقب را در اختیار شما قرار دهند و در کنار این آینه‌های سنسور‌های عقب با صدای هشدار راننده را از موانع پشت سر مطلع می‌سازد‌.
 




وقتی S5 بازار را ضربه فنی می‌کند‌...

در نخستین تجربه رانندگی با S5 بنا به دلایلی دقت کافی روی نوشته‌های عقب این خودرو نداشتیم و هنوز برایمان قطعی نبود که S5 قرار است با چه موتور و گیربکسی روانه بازار شود‌. شاید پیش از این آزمایش محتمل‌ترین شرایط فنی برای S5 شباهت آن به J5 اتوماتیک بود اما این تصور نیز با آگاهی از این موضوع که S5 در مرحله اول با گیربکس دستی روانه بازار خواهد شد، از ذهنمان بیرون رفت‌. آنچه لحظاتی بعد از آشنایی با S5 ما را متعجب کرد، پیشرانه‌ای قدرتمند با حجم 2 لیتر و مجهز به توربوشارژر بود‌. حداکثر توان این پیشرانه ساخته JAC در دور 5200 به 173 اسب بخار یعنی عددی مشابه اسپورتیج و توسان می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز 235 نیوتن متر را نشان می‌دهد که در نمودار گشتاور این خودرو از دور موتور 2000 تا 4000 به دست می‌آید و این یعنی دستیابی به بهترین کشش در بیشترین بازه دور موتور! تمامی این اعداد شگفت‌انگیز برای خودرویی که قرار است 70 تا 80 میلیون تومان قیمت داشته باشد، از طریق یک گیربکس 6‌دنده دستی به محور جلو منتقل می‌شود‌. بله، درست خواندید‌، گیربکس این خودرو به 6 دنده مجهز است و ضریب دنده 1 آن در مقایسه با گیربکس‌های 5 دنده دستی رایج JAC سنگین‌تر در نظر گرفته شده است اما از دنده 2 ضرایب سبک‌تر از گیربکس 5‌دنده در نظر گرفته شده‌اند و این موضوع در دنده 6 به ایده‌آل‌ترین حالت برای بالاترین سرعت‌ها می‌رسد‌. جایی که دنده 6 قرار است ناجی پیشرانه و مصرف سوخت باشد از فشار زیاد روی موتور و افزایش مصرف به دلیل رانندگی در دور موتور بالا جلوگیری کند‌. JAC می‌گوید که این گیربکس را به کمک یک شرکت آلمانی طراحی کرده است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون است و در عقب سیستم تعلیق مستقل چند تکه E شکل قرار گرفته و ترمز‌ها نیز در جلو و عقب به صورت دیسکی هستند‌.

چقدر ایمن است‌؟

بنا به اعلام موسسه C-NCAP شاسی بلند S5 نخستین مدل از سبد محصولات JAC است که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی در آزمایش‌های پایان سال 2013 میلادی این موسسه شده است‌. در این آزمایش همزمان با JAC S5‌، خودرو‌هایی نظیر پژو 3008‌، ولوو V40 و تویوتا RAV4 نیز از همین موسسه موفق به کسب امتیاز مشابه شده‌اند‌.

فهرست آپشن‌های ایمنی S5 اصلی‌ترین موردی هستند که آن را نسبت به رقبا متمایز می‌کنند‌. حضور چندین تکنولوژی که بعضا در خودرو‌های بیش از 100 میلیون تومان به چشم می‌خورند در این فهرست موجب شده تا S5 به خودرویی استثنایی تبدیل شود‌. سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESP‌)، ترمز ضد قفل (ABS)‌، تزویع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی (EBA) از اصلی‌ترین تکنولوژی‌های به کار رفته در S5 هستند‌. تایر‌ها به صورت لحظه‌ای و دائما توسط سامانه کنترل فشار باد لاستیک‌ها یا TPMS بررسی می‌شوند و در صورت وجود مشکل از طریق نمایشگر‌های پشت فرمان این موضوع اطلاع داده می‌شود‌. S5 به صورت استاندارد به 2 کیسه هوا مجهز است‌.

برای حرکت در سربالایی و یا سراشیبی S5 دو آپشن الکترونیکی قابل اطمینان را برای حفظ امنیت بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد‌. سیستم HAC یا کنترل حرکت در سربالایی هر چند کلیدی در داخل کابین ندارد اما با فشردن پدال ترمز برای چند ثانیه فعال می‌شود‌. این سیستم بیشتر در خودرو‌های اتوماتیک به چشم می‌خورد و در S5 دنده عملکرد جالبی دارد‌. فرض کنید در یک مسیر سربالایی توقف می‌کنید و قصد دارید مجددا حرکت را آغاز کنید‌. در یک خودرو دنده‌ای مطمئنا در بهترین حالت هم کمی به سمت عقب حرکت می‌کنید و سپس حرکت را آغاز می‌کنید اما اگر در S5 پدال ترمز را برای چند ثانیه فشار دهید این سیستم وارد مدار می‌شود و بعد از بلند کردن پا از روی ترمز خودرو برای چند ثانیه متوقف می‌ماند و به عقب حرکت نمی‌کند‌. با این سیستم شروع حرکت شما مشابه آغاز حرکت در مسیر مستقیم و صاف خواهد بود‌. تکنولوژی قابل توجه دیگر سیستم HDS یا کنترل سرعت در سراشیبی است‌. این سیستم با ورود به مدار در شیب‌های تند با اعمال ترمز به صورت اتوماتیک از اوج‌گیری سرعت خودرو جلوگیری می‌کند و آن را متناسب با شیب با سرعتی مطمئن و بدون نیاز به دخالت راننده به حرکت در‌می‌آورد‌.

چقدر شاسی‌بلند است‌؟

شاید در نگاه اول بسیاری از مشتریان بگویند شاسی‌بلندی که تک دیفرانسیل باشد‌، شاسی بلند نیست‌! چنین استدلالی از نظر منطقی مشکل دارد چرا که وقتی ارتفاع این خودرو از سدان‌ها بیشتر است، خود به خود در تعریف شاسی بلند‌ها قرار می‌گیرد اما با حل این موضوع برخی دیگر می‌گویند تا وقتی دودیفرانسیل نباشد قابلیت آفرود نخواهد داشت‌. این حرف کاملا درست است اما نگاه به یک خودرو شاسی بلند تا این اندازه محدود نیست که اگر یک خودرو هم شاسی بلند باشد و هم دودیفرانسیل پس قطعا قابلیت‌های آفرود بالایی دارد‌. S5 قطعا شاسی بلندی است که بیش از 70 درصد کارایی آن به سمت رانندگی شهری است اما گشتاور 235 نیوتن‌متری آن که در بازه دور موتور 2000 تا 4000 به دست می‌آید اصلی‌ترین مشخصه کشش است که بعضا می‌تواند موثرتر از یک خودرو دودیفرانسیل ضعیف عمل کند‌. گیربکس دستی آن با ضریب سنگین 1‌، عملکرد مناسبی دارد که بعضا از یک گیربکس اتوماتیک نیمه هوشمند بهتر می‌تواند شرایط را برای آفرود محیا کند‌. یک شاسی بلند تک دیفرانسیل وزن کمتر‌، استهلاک کمتر و مصرف بهتری در مقایسه با نسخه‌های 2 دیفرانسیل دارد به شرط آنکه بیشتر استفاده شما از این نوع خودرو‌ها در شهر باشد‌. S5 برای جاده‌های لغزنده سیستم ESP را برای حفظ امنیت دارد که در کمتر شاسی بلند تک دیفرانسیلی به چشم می‌خورد‌. در نهایت باید از خودتان بپرسید که تا چه اندازه به دنبال رانندگی آفرود هستید‌؟ اگر نیاز شما بیش از 20 درصد استفاده از خودروتان را دربرمی‌گیرد قطعا S5 و دیگر تک‌دیفرانسیل‌ها نمی‌توانند گزینه مناسبی باشند‌.



پشت فرمان S5 :

وقتی نوبت به آزمایش فنی S5 رسید، بعد از یک روز تجربه رانندگی با آن در ترافیک مسیر‌های شهری تصمیم گرفتیم راننده حرفه‌ای تیم تست خودرو امروز، بابک چهارباشیان را برای لمس بهتر عملکرد S5 به آزمایش دعوت کنیم‌. به عقیده بابک اولین تجربه رانندگی با S5 در صورت ناآگاهی از مشخصات فنی این خودرو می‌تواند شگفت‌انگیز باشد اما سختی تعویض دنده‌ها در رانندگی پر فشار و اسپرت ممکن است این شیرینی را در ساعات اولیه تلخ کند به گونه‌ای که دنده‌ها به نرمی و سادگی تعویض نمی‌شوند و همین موضوع باعث افت شتاب و دور موتور می‌شود‌. وقتی برای اولین بار پشت فرمان S5 می‌نشینید باید پدال کلاچ را هنگام چرخاندن سوئیچ بفشارید تا خودرو روشن شود‌. نمایشگر‌های پشت آمپر به آرامی رنگ آبی را به نمایش درمی‌آورند و عقربه‌های آنالوگ سرعت و دور موتور یک بار تا انتها می‌روند تا خط و نشانی به سبک S5 اقتصادی برای سوپراسپرت‌ها بکشند‌! موضوعی که دیدنش لبخند روی لبان شما می‌نشاند‌. در طول آزمایش تلاش کردیم خودرو را در فشار‌های جانبی مختلف مورد بررسی قرار دهیم و فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق آن را به چالش بکشیم و برای بررسی دقیق‌تر دست به دامن مغز الکتریکی خودرو یعنی ECU شدیم و نتایج را از طریق دستگاهی الکتریکی از ECU استخراج کردیم تا اعداد اعلامی دقیق باشند و خطای انسانی در محاسبه آنها دخالتی نداشته باشد‌.

مانورپذیری خودرو با توجه به سیستم تعلیق نسبتا نرم کاملا قابل قبول است اما ارتفاع بالای خودرو موجب می‌شود درمانور‌ها و پیچ‌های تند تمایل به بیش‌فرمانی و کم‌فرمانی به نحو محسوسی احساس شوند اما کنترل این شرایط برای راننده غیرممکن نیست‌. روی پیچ 90 درجه وقتی بابک تصمیم گرفت خودرو را روی لیمیت یا حد نهایی شرایط براند به شتاب جانبی حدود 0.5g دست پیدا کردیم (با سرعت 140 کیلومتر در ساعت) و آنچه بابک به عنوان راننده در این شرایط لمس کرد کمی بیش‌فرمانی بود که به سادگی کنترل می‌شد و توسط من به عنوان سرنشین جلو چندان محسوس نبود‌. نمایشگر پشت فرمان عدد 11.5 لیتر در 100 کیلومتر را به عنوان مصرف ترکیبی نشان می‌داد که رانندگی پرفشار ما نیز به آن اضافه شده بود و در طول 2 روز آزمایش مصرفی حدود 15 لیتر را موجب شده بود‌. باک 55 لیتری S5 ظرفیت مناسبی دارد اما مصرف سوخت آن با توجه به بهره‌گیری از سیستم توربو و حجم 2 لیتری موتور طی آزمایش نسبتا بالا بود‌. البته JAC مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را 7.7 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است که دستیابی به آن در طول آزمایش برای ما که پرفشار رانندگی می‌کردیم، بسیار سخت بود‌.

سیستم توربو فشار پایین این خودرو پیشرانه 2 لیتری استاندارد 147 اسب بخاری را به حدود 173 اسب بخار رسانده است‌. سیستم توربوشارژر به صورت محسوس در عمده دنده‌ها از دور موتور 2 تا 3 هزار وارد مدار می‌شد و این ورود با شتابگیری ناگهانی خودرو محسوس بود‌. در آزمایش شتاب دستگاه عدد 10.5 ثانیه را برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نشان داد که با توجه به کارکرد 21 هزار کیلومتری خودرو مورد آزمایش‌، به نظر می‌رسد عدد رسمی آن چیزی کمتر از 10 ثانیه باشد و این موضوع باعث می‌شود S5 یکی از پرشتاب‌ترین شاسی بلند‌های شهری ایران باشد‌. در طول آزمایش همچنین در مسیر مستقیم مسیر 1/8 مایل در زمان 11.6 ثانیه پیموده شد و زمان ثبت شده برای 1/4 مایل 18 ثانیه بود‌. در طول آزمایش و به خصوص رانندگی پرفشار حداکثر قدرتی که مورد استفاده قرار گرفت عدد 137 اسب بخار و روی دور موتور 5000 بود‌، همچنین حداکثر گشتاوری که در کشش‌های سنگین مورد استفاده قرار گرفت 148 نیوتن متر و روی دور موتور 2900 بود. در نهایت نوبت به آزمایش ترمز خودرو رسید که در طول آزمایش‌های شهری ایمنی خود را به ما ثابت کرده بود اما در مسیر مستقیم و از سرعت 100 کیلومتر در ساعت تا توقف کامل تنها به 4 ثانیه زمان نیاز بود تا این شاسی بلند 1.5 تنی متوقف شود‌. در نهایت بر اساس محاسبات حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل برای S5 روی عدد 0.83g ثبت شد و این خودرو با موفقیت از آزمون مانورپذیری بیرون آمد‌. همچنین میزان صدای ورودی به اتاق در سرعت 100 کیلومتر در ساعت حدود 65 دسی بل و در سرعت 60 کیلومتر در ساعت 62 دسی بل را نشان می‌دهد که شرایطی مشابه و نزدیک به کابین اسپورتیج و توسان است‌.

قیمت‌، جایگاه و زمان عرضه به بازار :

تولید این شاسی بلند هم اکنون در کرمان موتور آغاز شده و آماده عرضه به مشتریان نخست خود است‌. قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو 73.9 میلیون تومان است و طی روز نخست ثبت نام توسط کرمان موتور ظرفیت فروش تا پایان فروردین تکمیل شد که نوعی رکوردشکنی در ثبت نام یک خودرو در کرمان موتور به حساب می آمد. S5 با توجه به مجموعه گسترده آپشن‌های رفاهی‌، امکانات ایمنی و تکنولوژی‌هایی که به سختی در یک خودرو حدود 150 میلیون تومان یافت می‌شود می‌تواند مشتری‌های سخت‌پسند را به خوبی راضی کند‌. این شاسی بلند تازه‌وارد روی کاغذ فراتر از استاندارد‌های بازار رفته است و پیشرانه 2 لیتری توربو آن جای هیچ‌گونه صحبتی از سوی رقبا را باقی نمی‌گذارد و در نهایت وقتی نوبت به قیمت حدود 75 میلیونی آن می‌رسد هیچ چیز نمی‌تواند مانع انتقلابش در بازار شود‌. تنها مواردی که می‌توانند در تردید مشتریان موثر باشند عدم تجهیز این خودرو به گیربکس اتوماتیک است‌.

با این حساب باید خودتان قضاوت کنید که تکنولوژی‌ها و آپشن‌هایی که در خودرو‌های فراتر از 100 میلیون تومان نیز به سختی به چشم می‌خورند‌، ارزش چشم‌پوشی را دارند تا فدای گیربکس اتوماتیک شوند یا ترجیح می‌دهید رانندگی پرشتاب با این خودرو 1.5 تنی را تجربه کنید‌؟


ایران جیب : این گزارش برگرفته شده از هفته نامه عصر خودرو میباشد و به معنای تایید محتوای آن و باکیفیت بودن این خودرو نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران در فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ارش: 1393/9/2019:18:51،
219
52
نسبت به قیمتش انصافا خوبه سایپا میاورد 99300 ميداد
مهدی: 1393/9/2021:38:35،
61
89
فرمونش رو زشت کار کردن
محمد رضا: 1393/9/2021:57:28،
128
37
ایران جیب اینقدر تعریف کردید سانتافه دارم برم بفروشم تا یکی از اینا بخرم .تنها ایرادش اتوماتیک نبودنش است .شاسی بلند تک دیفرانسیل اتوماتیک بهترین گزینه برای شهر است ..ای کاش اتومات بود ...ولی خدایش ایران جیب اگر خجالت نمی کشیدی از پیکان وانت هم تعریف میکردی
آذر: 1393/9/2022:43:04،
121
38
طرف طوری ازش تعریف کرده انگار آپولو ساخت آمریکاست
یک عکس درست حسابی ازش ننداختن
ابی: 1393/9/2023:07:04،
99
29
چیزی که منو واقعا خوشحال میکنه ورشکستگی لگن سازای داخلی با افزایش ورود این نوع ماشیناس...فقط این موضوع باعث میشه بگم دم چینیا گرم
اکبر: 1393/9/2023:39:39،
32
95
سلام به دوستانی که مگان دارند!
سلام= ++++
محسن: 1393/9/2023:56:14،
81
25
قصد داشتم s500 بنز بخرم.
خوب چه کاریه دو تا صفرشو برمیدارم s5 میخرم.
هم بهتره و با امکانات بهتر تازه به جای ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون پول بنز اینو با ۷۵ میخرم بقیه پولم میذارم جیبم.
والا
حامد: 1393/9/2100:01:52،
65
51
جون به قربونش کنی چینیه - تازه ماشین بعد از دو سال خودشو نشون میده نه دو روزه!!!!!- افت قیمتش بالاست و اینکه زود میریزه - اونم چی شاسی بلند چینی - ماشینی بخرید که امتحانشو پس داده باشه - با جاده و آب و هوای ایران سازگاری داشته باشه- مصرف کنندگان اولیه میشن دور از جون باید ببخشید موش آزمایشگاهی!!- من باشم میرم سزاغ مگان - سراتو - مزدا- .
حمید: 1393/9/2100:25:58،
41
38
میهمان جدید ایران از چین به زودی هم تشریف ببرن ! همون مهمان بمونن بهتره
Ali: 1393/9/2100:47:40،
45
29
آقا محمد رضای عزیز این مقاله مربوط به عصر خودرو که ایران جیب منتشر کرده و محض اطلاع توی kaic.ir هم منتشر شده
به هر حال از اطلاع رسانی ایران جیب ممنون
شما هم لطفا بعد از این که این ماشین رو یه بار از نزدیک دیده نظر بده
هادي: 1393/9/2108:54:54،
53
49
جواب حامد ، وإلا با اين وضع خيابونها كه ما داريم بنز هم دستمون باشه ٢سال مداوم مثل تاكسي كار كنه باز ميشه خيلي بيشتر از حتي سمند خودمون ،من يه جك اتومات خريدم ٥٩ ميليون خيلي راضيم هم چون نسبت به قيمتش تو ايران كيفيت سواريش در حد ماشينهاي ١٢٠ ميليوني مثل النترا و سراتو هستش ، فقط جك يه مشكل داره وقتي اسمشً مياد هركسي كه سوار شده ، سوار نشده ، ميدونه چيه ،نميدونه ازش بدگويي ميكنه ،كاش ايرانيها بر أساس ديده هاشون نظر ميدادن نه شنيده ها اول سوار شو ببين بده بعد بدگوىي كن من روزي كه خريده بودم اونقدر بدگويي كرده بودن كه همش دنبال ضعف بودم تو ماشين
امیدجون: 1393/9/2110:19:39،
72
22
سلام به دوستان تورو خدا یکی بیاد و این افراد رو نصیحت کنه

آخه این ایرانجیب بیچاره چیکار کنه؟؟

ماشین گرونقیمت میزاره یه چیزی میگین.

ماشین ایرانی میزاره یه چی دیگه.

چینی میزاره اعتراض و...



پ ن پ میخواستید مازراتی ارزون بیارن ایران.

عراق که ماشین تولید نمیکنه.

افغانستان هم همچنین

فلسطین هم مس بقیه.

بابا در حال حاضر تنها هم پیمان صنعتی با ایران چین دیگه.

باید بسوز(ند)وبساز(ند).بعضیا
دوست شما: 1393/9/2122:25:18،
78
30
این مدل اینجا تو روسیه قیمتش 14 هزار دلاره
دانا: 1393/9/2220:36:00،
19
20
هر نطری دارید چه مثبت چه منفی
یه درخواست ازتون دارم سعی کنید بیشتر فکر کنید.
هموطن: 1393/9/2613:37:02،
17
20
عزیز دلم چرا تو سر و کله همدیگه می زنین؟؟
خوب هرکی پول داره بره ماشن اروپایی سوار بشه حالش رو ببره،کور بشه چشم حسود
هرکی هم نداره با محصولات داخلی بسازه و بسوزه
هرچی پول بدی آش می خوری
داری ، بنزو بی ام و اروپایی های سالار سوار شو ،کمتر داری تویوتا و هوندا و مزدا و هیوندا و کیا سوار شو ، بازم کمتر داری جک و جیلی و چینی های آشغال سوار شو ، بازم کمتر داری ایرانی لگن سوار شو ، بازم کمتر داری پای پیاده برو بیا هم ورزش میکنی هم پولت تو جیبت می مونه.
موفق باشین
ملت ساده دل: 1393/9/2019:33:23،
121
42
این است چین

کشوری که مردم آن فرای تفکرهای ... فقط و فقط به کار وزندگی می اندیشند
و در نتیجه رشد کرده و از اقتصاد آمریکا جلو می زنند
سیامک: 1393/9/2019:33:39،
118
105
هیچ کدام از آپشن های ایمنی این خودرو مانند ESP EBD ABS EBA عملکرد واقعی نداشته و بیشتر تزیینی است.استفاده از این آپشن ها بصورت واقعی و صحیح در خودرو موجب گرانقیمت شدن خودرو میشود.همچنین دریافت ستاره ایمنی از موسسه ایمنی چین فاقد هر گونه اعتبار جهانی است.موسسه یورو کپ معتبر ترین موسسه ایمنی بوده که این خودرو هرگز موفق به دریافت هیچ ستاره ای از آن نشده است.در مجموع خودرو غیر ایمن و غیر استانداردی است.
رضا2: 1393/9/2021:28:29،
81
46
سیامک راست میگه. گزارش در حقیقت آگهی رپورتاژ است. c-ncap مال چین است و اصلا اعتبار ندارد. این گزارش رندانه و پنهان کارانه و غلط انداز است.
بنده خدا: 1393/9/2021:43:02،
78
104
آره تو راست میگی
باهات شرط میبندم یه بارم سوار ماشینای جک نشدی
پسر خوب اگه ماشین و رانندگی حالیته برو پشت j5 اتومات بشین
پشت j3 بشین
بعد بیا اظهار فضل کن
کاش می شد ما ایرانیا حسادت رو کنار بذاریم و واقع بین باشیم
تو که خیلی بلدی برو قیمت جهانی J5 رو با النترای فول مقایسه کن ببین یه قیمته
drivearabia.com
چیزی که نمیدونی راجع بهش حرف نزن
رضا: 1393/9/2021:59:16،
76
77
آشغال چینی یه سال مصرف
علي: 1393/9/2111:05:02،
40
29
من هم با نظر شما موافقم cncap يک حيله شرعي چيني ها براي ايمن نشان دادن خودروهاي چيني است آنچه که جالب است چيني ها براي بعضي خودروها براي شهر پکن استانداردي متفاوت و بالاتر از حد معمول اعلام ميکنند ولي در هر حال بايد قبول کنيم چيني ها با سرعت پيشرفت ميکنند و به نظر من توانسته اند به استانداردهاي ده سال پيش کره اي ها برسند ولي در هر حال بايددرنظر داشت که :هر گردي گردو نيست
شايد دو روز استفاده از يک خودروي چيني آنرا بسيار با کيفيت نشان دهد ولي باگذشت زمان نمودار کيفيت آن با شيب تند در مقايسه زارقباي کره اي سقوط ميکند
ارش: 1393/9/2112:09:34،
27
27
تست تصادف ارتبطي با ساير شاخصهاي كيفيت و يا دوام ندارد ضمنا" خودروهاي ساخت داخل حتي در تست تصادف مركز چين امتياز خوبي بدست نخواهند آورد . پس فراموش نشود كيفيت نسبي است و متاسفانه الان خودروسازان ايران از چين بسيار عقب مانده اند
پاسخ به بنده خدا: 1393/9/2113:01:07،
29
34
دوست عزیز نحوه صحبت شما اصلا مناسب نیست.ضمنا برای اطلاعات بیشتر راجع به مباحث فنی و ایمنی توصیه میکنم مجلات ماشین و پدال رو مطالعه کنید و یا جزوات مربوط به دوره علمی کاربردی دانشکده خودرو رو مطالعه کنید.
دانا: 1393/9/2203:06:05،
19
30
با سیامک کاملا مخالفم
تزیینی یعنی چی آقا این حرفا جیه می زنی نظرت کاملا از روی احساساته منطقت کجا رفته
یورو ان کپ(euro ncap) هم تست های اروپا رو انجام می ده اما بهترین نیست
شما تست های (iihs) (Insurance Institute for Highway Safety)رو ببین
تست تصادف اصول داره که تو (C-NCAP) به اصول اولیه عمل میشه
پاسخ به عاشقان و مدافعان ایمنی: 1393/9/2212:00:31،
62
29
دعا میکنم این ستاره های پوشالی چینی هنگام حادثه خیلی داغون تون نکنه!!!
اگه یه نگاهی به خودروهای تصادفی چینی که هزاران ستاره ایمنی چینی دارند بیندازید چهار ستون بدنتون به لرزه میافته.کمی واسه جونتون ارزش قائل باشید.
بنده خدا: 1393/9/2401:12:28،
25
23
برادر من شما اومدی از یه چیزی که مشخصه هیچ اطلاعی ازش نداری و درمورد ماشینی که تا حالا یه بارم پشتش نشستی یه جوری حرف میزنی که انگار طراحش بودی
اخه چرا؟چرا فکر میکنین ماشینای 100 به بالا خوبن؟اقا همین جی5 اتومات اگه وارد میشد نه مونتاژ 110 میلیون پولش بود.
کاش مردم براشون زور نداشته باشه جنس خوبو کس دیگه با قیمت پایین تر از خودشون بخره و بهش حسودی نکنن
کاش...


ضمن اینکه بنده دارم خودروهای هم رنج رو در مقام مقایسه قرار میدم
مهندس در زمینه ی خودرو نیستم که برم کتاب دانشگاهی مطالعه کنم
شمت برو استاندارد های این ماشین رو مطالعه کن که چندین استاندارد امنیتی از موسسه های مطرح امریکا داره ضمن اینکه cncap هم بسیار معتبره
فرزاد: 1393/9/2019:35:05،
46
80
ماشینا چینی خیلی زیبا هستن باید عمقی نگاه کرد :ي
نوید: 1393/9/2019:39:49،
63
24
داداش این با گیربکس دستیه ، اگه با گیربکس اتوماتیک بیاد حدود 100 قیمت میخوره، اینجا ایرانه نکنه یادتون رفته
حسن: 1393/9/2019:49:56،
39
37
با اين همه تعريف شما هم ٥ستاره ميداديد جاي تاسف دارد ايران جيب كه برندهاي دنيا را با ماشينهاي چيني برابري ميكنيد دردنيا گيربكس دندهاي به دليل زياد ديگر قابل استفاده نيست حتي وسايل سنگين كاميونها واتوبوسها دنده اتومات است اين اقايان فقط به دليل منلفع بيشتر اين خودروها وارد ميكنند وبس وشما هم يك رسانه هستيد به منافع ملي ملت ايران رادر نظر بگيريد كشورهاي همسايه خليج فارس كه عددي نيستنند همچين خودروهاي اجازه ورود نمي دهند چون ميدادند براي ملتشان هزينهاي زياد خواهد داشت
واقع بین: 1393/9/2019:53:26،
67
51
چقدر پول گرفتی ایران جیب واسه این تبلیغ؟؟؟؟
مجید تیزه: 1393/9/2019:56:33،
81
30
دوستان توجه کنید خبر کاملا تبلیغاتیه
هنوز نیومده رفته تو فاز دلال بازی
یعنی چی روز اول همه ظرفیت پیش فروش پر شده!
دارن جو میدن که تو بازار آزاد گرونتر بندازن به مردم بیچاره
70 میارزه بیشتر نه اصلا حرفشم نزنید
همه لطفش به قیمتش بود بیشتر نمیارزه
آپولو نیست که یه کپی چینیه
حالا خود دانید عزیزانم
اميد: 1393/9/2019:56:38،
53
25
دوستان دقت كنيد اون قسمت استارت ماشين يا كي لس كه با پلاستيك كورش كردن چقدر واضح كپي ماشين رو از محصولات كره اي نشون ميده و چقدر تو ذوق ميزنه حالا بقيه اش هم واضحه،،،،
مجید: 1393/9/2019:58:30،
76
28
ای خدا داریم به کجا میریم با این پول تا 3 سال پیش پرادو فول میگرفتیم هم ارزش پولمون اومد پایین هم اشغال سوار شدیم
تبریز : 1393/9/2020:11:44،
53
23
یه جوری مقاله رو نوشته آدم میگه همین فردا ماشینم رو بفروشم یکی ثبت نام کنم
احتمالا صبح که پا شدم منصرف بشم آخه الان خیلی داغم
ali: 1393/9/2020:21:20،
43
28
ix35ٍچینی از نوع دنده ی متاسفم واس خودمون
بدبخت: 1393/9/2020:28:45،
37
29
مثل سلاح کشتار جمعی ...
می شاد : 1393/9/2020:44:44،
48
23
کاش بیکار بودم میتونستم همه متنو بخونم نظر بدم
ولی از این همه نوشته معلومه که از شرکت تولید کننده اش(کرمان موتور چی) باج گرفتین
علي : 1393/9/2020:59:46،
64
29
يه روز وقتي ماشيناي چيني مثل چري و ليفان ٥٢٠ اومده بودن كلي به اين چينيا ميخنديديم حالا بعد هفت هشت سال چي ساختن خاك بر سر خودروسازي ايران
Kaveh: 1393/9/2021:20:03،
38
16
رفتم تو سايت يورو كوپ أصلا اين كمپاني jac اونجا ثبت نشده،،،
عمرا ٥ ستاره ايمني داشته باشه
امیر: 1393/9/2023:03:05،
34
27
داداش تو euro-ncap تست نشده که ، تو c-ncap تست شده (مؤسسه ایمنی چین !!!)
Kaveh: 1393/9/2113:50:03،
26
22
أمير خان نكته رو نگرفتي ،منظورم عدم اعتبار كمپاني jac بود
قلی: 1393/9/2021:23:32،
47
26
ایران جیب این دفعه دومه که از این خودرو می نویسی !!!! نکنه خبریه ؟؟؟
محسن: 1393/9/2021:40:07،
41
27
سلام ایرانجیب بیچاره نوشته از مجله کپی کرده چرا انقد بهش گیر دادین
مهدی: 1393/9/2021:45:09،
43
35
با این قیمت بد نیست ، من همون روز اول خواستم ثبت نام کنم اما خود نمایندگی ها تحویل اسفند و فروردین را برا خودشون نوشتن و گفتن برای اردیبهشت و خرداد میشه ثبت نام کرد که منصرف شدم.تا وقتی اینطوری باشه حداقل 80 به دست مصرف کننده واقعی میرسه.
اما بدم نشد چون دیروز اتفاقی یکی شو با پلاک "تست فنی خودرو" تو اتوبان قم دیدم. اونقدرم که تبلیغات و عکس هاش نشون میده قشنگ نبود. واقعا از لحاظ ظاهری قابل قیاس با توسان نیست ، موتوری که دیگر بماند.
علی: 1393/9/2021:48:13،
32
25
کپی هیوندای توسانه نگین که نیست...
هم بیرون و هم داخلش
mohsen: 1393/9/2021:59:40،
36
45
ماشین دنده معمولی مفتش گرونه
ايليا: 1393/9/2022:28:46،
53
29
اونايي كه چراغ مه شكن ماشينشون برا خوشگلي روشن ميكنند،آقا نكنيد،ماشين روبرو اذيت ميشه.
سمند وپارس و.... كه ديگه كلاس نداره كه بخواي با روشن كردن مه شكن بگي خوشگله!!!
حرفه ای : 1393/9/2108:24:10،
43
28
درست میگید
این دوستان فکر میکنند مه شکن برای ماشینشون حکم دیلایت. (day light ) را واسشون داره و حتی مه شکن را زنون میکنند و باعث بسیاری از مشکلات میشوند.
به امید فرهنگ درست رانندگی
امین: 1393/9/2110:22:18،
40
23
از اون بد تر مه شکن عقب! آقا جون! قرار نیست همیشه هرچی چراغ رو ماشین هست روشن کنید! هر چراغی برای یک شرایط خاصی طراحی شده! در شرایط عادی مه شکن ها رو خاموش کنید!
فرزان: 1393/9/2022:41:10،
61
59
اقايانى كه اينقدر راجع به ماشينهاى چينى بد گويى كرده تا حالا جز پرايد يا اخرش پژو چيزى ديگر سوار شده ايد انسان نبايد ايقدر بخل و عقده اى باشد من سال هاست جندين ماشين چينى داشته و خيلى هم رازى بودم اما شماها هنوز به پژوى كه سال ٧٧ اروپا إز رده خارج كرده براى شما حكم بنز دارد و ماشين هاى روز دنيا كه به بيشتر إز ١٠٠ كشور صادرات دارد و تاييديه اروپا را گرفته را مسخره كرده و ازش ايراد ميگيريد بهتر است بى غزض صحبت كرد سايپا يا ايران خودرو با اين سابقه هنوز موتور پيكان روى اطاق پژو يا جديدأ روى وانت مزاد گذاشته افتخارش است ولى چين در عرض كمتر إز ده سال چقدر تنوع توليد داشته با قيمت هاى رقابتى شما با ٤٠ م يك mvm 530 با موتور 2000 با كلى ابشن سواربشى بهتره يا يك پژو پارس طراحى 30 سال پيش بدون ابشن نه برادر تا خودتان را درست نكنيد روزگارمان إز اين بدتر هم ميشود
مهدی رجب زاده: 1393/9/2101:02:39،
38
47
شما برو اول یاد بگیر که املای درست اون کلمه راضی هستش (نه رازی!!!!!) بعد بیا برا این مردم سخنرانی کن.سوادم خوب چیزیه آدم داشته باشه...
نمایشگاه دار: 1393/9/2102:03:24،
35
26
من همه جور ماشینی سوار شدم و در سال انواع اقسام ماشینهارو سوار میشم ماشین چینی نسبت به قیمتش بد نیست لوازمش کم گیر میاد و گرون هستش در مورد تجهیزات و امکاناتش هم اقرار می کنند اپشنهاش هم بعضی هاش بعد از مدتی از کار میفته که باید دنبال درست کردنش توی نمایندگی باشی ولی در کل بد نیستن
در اینده باید حرفهای بیشتر برای گفتن داشته باشن و پیشرفتشون خیلی خیلی بیشتر و بهتر میشه
علی: 1393/9/2108:58:10،
28
42
آقای محترم شما اول برو سواد یاد بگیر بعد برای مردم اظهارنظر کن،رازی نه ،راضی!
وحید ر: 1393/9/2110:05:02،
33
30
من برای خرید این ماشین شک داشتم ولی وقتی دیدم محمد زکریای رازی، پزشک و کاشف الکل این ماشین رو داشته تصمیمم قطعی شد
فريبرز: 1393/9/2110:26:03،
37
28
شما هم قطعا ماشين درست حسابي سوار نشدي كه از خودروي چيني راضي هستي . نه داداش خيلي از اونهائي كه ميگن خودرو چيني آشغاله خودشون داشتن و با مصيبت از شرش راحت شدن مثل خود من . الان هيونداي دارم با اين كه يك خودرو نامبر وان نيست ولي در مقايسه با خودروي چيني پادشاهه.
فرزاد: 1393/9/2119:31:29،
22
22
عزيزم بحث عقده اي بودن نيس شما احتمالا يه 530 گرفتي مونده رو دستت
يه نگا به بازار و قيمت كاركرده هاي چيني بندازي همه چي مياد دستت گلم
امیر: 1393/9/2022:57:03،
38
32
شاسی بلند تک دیفرانسیل ، گیربکس دستی ، گیربکس و موتور ساخت JAC چینی اونم توربو شارژ ، تست ایمنی با c-ncap (مؤسسه ایمنی چین !) جلو کپی ix35 عقب کپی آئودی ، قطعات داخلی از پلاستیک بی کیفیت و و و ... فقط میمونه قیمتش ، اما از قدیم گفتن هیچ ارزونی بی حکمت نیست ، در واقع قیمت ارزونش هم یه جور نقطه ضعفش حساب میشه .
محمد: 1393/9/2023:04:18،
27
30
در هر صورت این ماشین چینی هست و این همه تعریف از اون کاملا غیر منطقی هست.
محمد از اصفهان: 1393/9/2023:04:34،
28
33
ای کاش یه کم از اشغالهای داخلی هم مینوشتید تا شاید مردم....بشوند و بخرند!!!
میثم: 1394/2/2903:08:50،
20
23
ما سمند 89داریم سه بار واشر سر سیلندر واسش عوض کردیم.یه پژوی 81 هم داریم که هنوز آچار به جاییش نخورده. این است پیشرفت ویران خودرو. رفتم نمایندگی واسه پژو پارس ای ال ایکس جدید مسئول فنیش میگه نخر واشر میسوزونه. من که پولم به میتسوبیشی نمیرسه حداقل یه ماشین با موتور میتسوبیشی سوار شم
مهدی: 1393/9/2023:46:41،
27
28
این که کپی شده از شاسی بلند کیا هیوندای که خسته نباشن
mohsen: 1393/9/2023:49:27،
30
20
خوبه دیگه ایران شده محل آزمون و خطای محصولات چینی. واقعا که این چینیها خوب دارن از آشفته بازار ایران سوء استفاده میکنند.
حمید: 1393/9/2023:51:36،
34
24
ببنید دوستان در کل ماشین چینی یعنی یک کپی از یک برند معتبر با آلیاژ و مواد مصرفی درجه 2 یا 3 واسه همینه که قیمتش ارزون در میاد.
استاد: 1393/9/2100:13:41،
21
49
در مورد ماشین های چینی و بعد کره ایی اپشن داشتن مهم نیست چون خیلی زود از دستشون میدن
حرفه ای: 1393/9/2108:20:16،
46
28
جناب استاد
اپشن در ماشین های کره ای حتی بعد از ۵ سال هم خراب نمیشه
(استاد خان شما بد جور تو حسرت ماشین کره ای موندی که ازش بد میگی و حتی یک بار هم پاتو تو ماشبن کره ای نذاشتی)
ولی در ماشین های چینی اپشن حداکثر دو سال جواب میدهد
دوستان بکی از اشناها یک اسپورتیج ۲۰۰۶ داره و هنوز بعد از ۱۰۰ هزار کیلومتر هنوز مثل روز اولش است و همه چیش هم مثل ساعت کار میکنه (از اول هم دست خودش بوده)
دوستانی که راجع به ماشین های کره ای اطلاعاتی ندارند لطفا اظهار نظر نکنند..

حرفه ای : 1393/9/2108:37:16،
50
26
دوستان یک نکته را راجع به هیوندا و کیا توجه کنید
اکثر ماشین هایی که در نمایشگاه ها خریداری میشوند دارای اپشن های تقلبی و چینی هستند حتی چراغ های جلو و عقب را هم عوض میکنند.
چون این کار برایشان سود بسیاری دارد
یک مثال بزنم
جفت چراغ عقب سوناتا yf اصل : ۸ میلیون
جفت چراغ عقب طرح اصل (چینی درجه ۳ ): ۲ میلیون
هنگام خرید حتما vin نامبر که در شیشه جلو سمت چپ وجود دارد را در سایت hyundai motors یا kia hot line وارد کنید و اپشن های ماشین تولیدی و سال و ماه ساخت ماشین را بررسی کنید و فروشنده حیله گر را بشناسید.
موفق باشید
حسن: 1393/9/2100:19:11،
28
31
یک تقلید کم ارزش از ای ایکس 35
ر: 1393/9/2101:31:17،
32
25
اي ملت بيسواد يا سواد دار كم دقت و حالا هرچي كه خودتون برا خودتون سلاح بدونيد. اون آخرش كه كوچيك نوشته
(ایران جیب : این گزارش برگرفته شده از هفته نامه عصر خودرو میباشد و به معنای تایید محتوای آن و باکیفیت بودن این خودرو نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران در فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود))
رو هم ميخونديد آخه
رضا: 1393/9/2114:16:06،
22
20
ارادتمند اونيم كه به اين نظر منفي داده. معلومه اصلا نخونده تا دلش درد بگيره. كلا تعطيله بالا خونه. اقا نوروز مبارك
امیر: 1393/9/2101:39:25،
39
23
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت مردم عزیز کشورم.میخواستم تحقیقی که درابطه با خرید خودرو تاسقف 70میلیون تو1ماه داشتم و بیان کنم.(ماکسیما اتومات.مگان.سوناتا2007 .مزدا3.x60.جک)اول از همه خدمتتون عرض کنم میخواستم x60 باگیریبکس جدید بخرم چون ظاهر ماشین برام فوق العاده اهمیت داره با مراجعی که به شرکت کرمان موتور داشتم و صحبتی که با مسول فنی شرکت داشتم و برخورد خوبی که با من انجام دادندگفت جوون بهت پیشنهاد میکنم سمت ماشین چینی اصلا نیا و دوچرخه بخری بهتره اگر زمانی قصده خریده ماشین چینی داشتی فقط محصولات جک را انتخاب کن.ازاین صحبت کاملا جاخوردم کلا از فازه چینی درومدم.2.رفتم سراغ مزدا3 همه گفتن قطعات ماشین فوق العاده گرانقیمت هستند و ارتفاع خودرو فوق العاده پایین و فضای سرنشینهای عقب کم میباشد.3.سوناتا همه تعریف میکنن اما میگن اتاق 2009 بخر امامتاسفانه با پول من 2007 تمیزهم پیدا نکردم.
امیدجون: 1393/9/2110:25:33،
25
32
سلام به برادر گرامی باتوجه به تجربه کمی که از وضعیت نابسامان اقتصادی ایران دارم بهت پیشنهاد میکنم ماکسیما بخر.
واقعا ارزششو داره.
تنها ماشینیه که بعد گذشت چندسال هنوز پابرجاست تازه اگه بهش خوب برسی اندازه مرسدس بنز واست راحت و روون سواری میده.
تازه هر موقع هم بخوای بفروشی مشتری داره.
چون جنس دست2نهایت سقوط قیمتش رو کرده بنظر من یه مدل کم کارکردش رو بگیر خلاص.
امیر: 1393/9/2101:56:16،
22
27
4.مگان خودرو نرم وراحت ترمزهای خوب اما نداشتن آپشن و بنظره خودم نداشتن شتاب مناسب وکشش خوب خودم خیلی دوست ندارم چون شتاب و کم نیاوردن ماشین هم برام مهمه زیاد توی جاده هستم.5.ودر نهایت ماکسیما که بنظره شخصی خودم بعد ازگذشت 13سال از حضورش تو ایران هنوز حرف برای گفتن زیادداره راحتی مناسب موتوره فوق العاده قوی و لذت رانندگی اما معایب نداشتن ترمز مناسب نداشتن آپشن و قدیمی شدن اذیتم میکنه و همچنین کم بودن مدل پایین تمیز با کارکرد کم نسبت به پولم الان 1ماهه میگردم چیزه مناسب پیدا نکردم البته مواردی پیدا کردم که متاسفانه قیمت های نجومی میگن.حالا s5 هم بدجوری فکرم و مشغول کرده از طرفی میگم این ماشین امتحانش و پس نداده و از طرفی میترسم وقتی بیاد گزون بشه نتونم بخرم.و در آخر نمیدونم چرا از هر فنی و مکانیکی میپرسم میگن ماشین چینی نخر مهمون 1ماه و 1ساله برات.از بورسیم که میپرسم میگن اصلا بورس نداره.
وحید ر: 1393/9/2110:02:43،
35
36
امیر خان اگه میخوای راحت باشی برو کمری 2007 یا 2008 یا کرولا بخر تا خیالت راحت باشه
امیر: 1393/9/2101:57:22،
24
18
لطفا راهنمایی کنید.ممنون
kkk : 1393/9/2102:08:38،
40
26
مسئله مهم در این ماشین همون بحث توربو شارژ هست.
اینکه واقعا جقدر کاربردی و مقرون به صرفه هست و اینکه با توج هبه کیفیت بنزین های داخلی استهلاکش در چه حد هست.
اگر بعد زا 2 سال به خرج بیوفته باید ماشین رو فروخت رفت پی کارش.
البته قیمتش در قیاس با X33 و X60 وسوسه انگیزه.اما مشکوکم بهش.
رضایی: 1393/9/2109:59:16،
35
35
در مورد توربو این خودرو

1- شرکت BorgWarner یکی از معتبر ترین شرکتهای تولید کننده کیتهای افزایش قدرت در جهان است و برندی جهانی است

این شرکت مسئول ساخت کیت توربو محصولات شرکتهای معتبر خودروسازی چون

ائودی . بی ام و ( مینی ) ولوو و بسیاری دیگر از شرکتها بوده است

2- مدل عرضه شده برای جک S5 از سری K03 که از سری توربوهای کوچک است ( البته بازده بسیار خوبی دارند )

این سری شامل مدل های

K03-2074
K03-2075
K03-2080

میشود که از شواهد و نوعی که در عکسها مشخص شده مدل استفاده شده برای جک از نوع K04-2075 است
که در محصولات ائودی ( A4 . A6 ) مورد استفاده قرار گرفته است
سام: 1393/9/2105:52:14،
35
29
اقا مطلب میزا ری دیگه قلب کلام نکن بر ادر همین پریروز. خودتون جک 3 رو در بد ترین ماشین های چینی از نظر.امنیت اعلام کردی گفتی لاتینا انکپ بهش یه ستاره. ا
داد حالا شد ماشین مهندسی ساززز ؟؟؟؟؟؟ رپورتاژ اگهی میدی. دیگه خودتون خراب نکنید که ادم بی اعتماد شه به شما هم اگر هم.از جایی کپی میکنید خوب یه بار بخونیدش که ادم حس کنه مسولیت پذیری ید و فقط برا پر کردن سایت مطلب نمیزارید
mehdi: 1393/9/2212:26:36،
26
23
مهم اینه که چین به سرعت در حاله پیشرفته نه مثل ما. از j3 به کجا رسید. بزودی کل بازار ایران رو میگیره
شهریار: 1393/9/2108:58:29،
35
30
من جورابم چینی باشه نمیپوشم !!!!!
علي: 1393/9/2111:54:27،
30
26
در تاييد شما دوست عزيز : گمرک ترکيه بدليل استفاده از ماده سرطانزاي فاتالات در بعضي از کفشهاي چيني مقدار بسياري از آنها را از بازار جمع کرده
در صورت استفاده از لباس يا کفش يا حتي اسباب بازي کودکان که از ماده شيميايي فاتالات در رنگ آنها استفاده شده است در ابتدا با ايجاد حساسيت سپس ايجاد تاول و پس از آن باعث سرطاني شدن سلولهاي پوستي ميشود
هموطنان عزيز لطفا نهايت دقت را در انتخاب لباس ، کفش ، مخصوصا اسباب بازي کودکان خود اعمال کنيد
ماهان: 1393/9/2109:10:50،
77
23
این ماشینای چینی، خدمات پس از فروش درست و.حسابی ندارن، یه قطعشون خراب شه دیگه کارت با کرام الکاتبینه، وقتی میری نمایندگی، میگن قطعش نیست، برو دو ماه دیگه بیا، ماشینای چینی وقتی میرسن بالای 6 یا 7 هزار تا کارکرد، به خرج میفتن، دیگه حالت از هرچی آپشنشه به هم میخوره، در ضمن افت قیمت زیادی هم دارن و صاحب اول و آخرش خودت میشی، یه چیز دیگه، گیربکس دستی به چه دردی میخوره؟ مگه عصر حجره برادر؟ تو سال 2015 هنوز میخوای کلاچ بگیری دنده عوض کنی؟ ماشین باید گیربکس اتوماتیک داشته باشه در کنارشم تیپترونیک داشته باشه، در کل پول به ماشین چینی دادن مثل پول تو جوب ریختنه
محسن: 1393/9/2110:05:35،
30
39
ماشین کره ایی واقعا مواد اولیه داشبوردش بی کیفیت اما هرچی باشه از چینو وایرانخودرو خوبه در کل ماشین تویوتا تمام ...
حرفه ای: 1393/9/2110:28:23،
41
26
محسن خان
شما کیفیت داخل سوناتا yf ۲۰۱۴ را ببین بعدن اظهار نظر کن
کیفیت داخل بسیار بالا است و از تویوتا کرولا ۲۰۱۴ بالاتر است.
ولی کیفیت داخل سراتو ۲۰۱۰ و اکسنت پایین است
عشق ماشین: 1393/9/2110:13:27،
40
25
انصافا ماشین خوبیه الکی ایراد نگیرید با این قیمت سایپا داره زوتی اس 300 رو میده لااقل قیمتش تعیین شده مثل لگن خودرو که نیست ...
حامد: 1393/9/2110:24:50،
28
21
همه چیزش خوبه فقط انگاری اول داشبوردشو درست کردن بعد برش دادن دریچه تهویه شو جا گذاشتن
امیر: 1393/9/2110:34:57،
42
37
واقعا برای بعضی ها متاسفم که بدون هیچ تجربه ای از این خودرو نظرات منفی می دن.تا موقعی که شما دوستان ارد تو هاونگ خودروسازای آشغال می ریزید ومیرید ماشین 70 میلیونی یو 150 میلیون پول می دید تازه افتخار میکنید کره ای سوار میشیم وضع ما بهتر از این نخواهد شد.حداقل کاری که ورود این ماشینای می تونند انجام بدن این که رقابت تو بازار تغییر بدن تا مجبور نباشی بابت ال 90 نزدیک 45 میلیون پول بدی.اخه چرا انقدر بعضی ها حسود بخیلند.یه کم فکر کنید این ماشین هر چی که باشه سگش می ارزه به ماشینای مدل 2007 که مجبوری بعداز یکم سوار شدن کلی هزینش کنی.حالا می بینید که قیمتش میاد روی 90 تومان.اون موقع پیش خدتون می گید ای کاش یدون می خریدید.خواهیم دید
دانا: 1393/9/2203:08:03،
23
22
احسنت حرف دلمو زدی
وحید: 1393/9/2110:40:24،
29
30
ایرانجیب تو از ماشینی چینی حرف میزنی یا لندکروز 8سیلندر؟!
sara: 1393/9/2113:39:35،
30
17
خدایی این 3 تایی که منفی دادن چه منطقی دارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
میلاد: 1393/9/2113:44:43،
24
22
شرایط فروشش هم اینجا زده: www.mtfkhodro.com
فک کنم نمایندگی کرمان خودرو باشه
دانیال: 1393/9/2113:52:21،
28
35
بیرونش رو از توسان کپی کردن داخلشو از اسپورت ایج
رضا: 1393/9/2117:12:38،
30
47
ایران جیب چه تبلیغی میکنی واسه این ماشین!!!!
شما که دم از این میزنین که خودروهای بالای 100 میلیون هم این اپشنها رو نداره مگه چه چیز خاصی داره این ماشین؟؟؟؟؟
سامانه ورود بدون کلید.سقف پاناروما.صندلی برقی با مموری.فرمان برقی.ایربگ پرده ای.تعویض دنده از پشت فرمان و ده ها اپشن دیگه روی ماشینهای به قول شما بالای 100 میلیونی هست که این نداره.
یکمی اطلاعاتتو به روز کن نویسنده عزیز...
امیرخان: 1393/9/2117:17:09،
41
27
فرمان برقی داره .
ESP , HDS , TCS و .. آپشن هایی هستند که اغلب خودرو های گرانتر هم ندارند..
رضا: 1393/9/2123:30:04،
24
26
اقای امیر خان یک سری به سایت رامک خودرو بزن اطلاعات نیو اکتیون رو مطالعه کن.همه اینایی که گفتی داره برادر من.و ده ها اپشن دیگه.نظر شما کاملا محترم.ولی به عقیده من ماشین کره ای چیه که باز چینیش باشه
لا شیء: 1393/9/2117:25:07،
24
32
بنده نظر همه دوستان را مطالعه کرده و در کل به این نتیجه رسیدم که : چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی
فرید: 1393/9/2123:46:13،
27
32
گوشی موبایل سامسونگ گالکسی یک میلیون به بالا داریم ....از طرف دیگه سامسونگ گالکسی مشابه اصل دویست تا پونصد تومنی هم داریم ... دومی فقط ظاهر و اعداد و ارقام داره ولی در عمل !!!! این ماشین هم همون قضیه است قضاوت با دوستان
مهدی: 1393/9/2201:01:08،
26
19
نه عزیزم چرا عاقل کند کاری که باز آید به کنعان غم مخور . همه دیوونه ایم
کاراد: 1393/9/2206:00:35،
41
31
من قبلا خیلی مخالف ماشین های چینی بودم اما با آبشنال های که داشت اخرش راضی شدم ثبت نام کنم البته من از ماشین چینی تجاری دنگ فنگ تجربه دارم خدایش با قیمتی که داره اگه مواظبش باشی بد نیست البته توجه داشته باشید ااگه پول داری هیچ ادم عاقلی توصیه نمی کنه بیای s5 بخری برو x6بی ام دبلیو بگیر این خودرو های چینیم برای ما فقیر فقرای که ارزو سوارشدن یه شاسی بلندو داره ساختن برادر و خواهرانم
رضایی: 1393/9/2211:37:56،
36
22
دیروز در تیراژه و مجتمع تجاری کوروش برای بازدید عموم گذاشتند، هر کس میدید میگفت بیاد بازار بالای 90 تومانه
رضا: 1393/9/2210:26:27،
30
28
من پرايد 84 دارم قيمتش هم 10 ميليونه بهتر است در مورد اين ماشين كه هنوز توخيابون حتي نديدمش اظهار نظر نكنم !
کاراد: 1393/9/2515:41:24،
26
26
من موندم بنزین چه ربطی به توربو شارژ داره اخه؟توربو شارژ میشه گفت یه پمپ هوا است به جای اینکه پیستون موقعی که از نقطه مرگ بالا به سمت پاین میاد ایجاد خلا میشه و هوا و سوخت خود به خود به داخل موتور کشیده میشه اما اگه توربو باشه این توربو هست که هوارو پمپ میکنه به داخل سیلندر موتور, هیچ ربطی به بنزین و سوخت نداره.[جهت اطلاع توربو شارژ یه توربین داره که با گازهای خروجی از سیلندر می چرخه
مجید: 1393/9/2618:36:09،
22
12
همین بس که محصولات جک الان تو آمریکا فروش میره ! ما فامیلمون تو کالیفرنیاست میگفت اونجا گاهی هم تو خیابون میبینم ! دیگه خودتون قضاوت عادلانه کنید !
محمدرضا: 1393/10/1120:07:48،
14
8
عجب آدمای قالتاقین این چینی ها تا اسم موسسه استانداردشونم مثل موسسه معروف یروکپ که یکی از سختگیرترین موسسات استاندارد رو هم کپی کردن...نمیدونم چی بگم
رضا: 1393/10/1200:19:10،
11
10
بااین قیمت واقعا ماشین خوبیست
امیر عباس: 1393/10/1200:26:49،
13
9
بااین قیمت ماشین خوبیی
رضا: 1393/10/1200:37:21،
13
9
ماشین خوبی

می عرزه تازه شیکم است
کوشا: 1393/10/2021:52:11،
16
10
من ماشین چینی نداشتم اما ثبت نام کردم کاری به حرف این و اون هم ندارم چون دلم خواست. حالا خوب یا بد ما ایرانی ها اصلا میدانیم خودرو خوب چیه واصلا چند درصد کسانی که نظر میدهندسوار خودرو های درجه یک دنیا شده اند. جهت اطلاعات بروزخودتان هم شده یک سر به سایت leftlanenews.conبزنید تا ببینید در صنعت خودرو ما کجای این صنعت هستیم. عزت زیاد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل