کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاهرگ تولید تندر 90 زیر تیغ رنو


کد خبر : ۸۶۰۸چهارشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶:۱۰۶۱۰۱ بازدید

شرکت فرانسوی رنو شاهرگ تولید تندر 90 در ایران را در دست دارد، به گونه‌ای که در هر لحظه می‌تواند خط تولید این محصول در ایران را متوقف کند.
شاهرگ تولید تندر 90 زیر تیغ رنوشاهرگ تولید تندر 90 زیر تیغ رنو

تولید خودرو تندر 90 از حدود 10 سال پیش در ایران آغاز شد. با این حال در چند ماه گذشته تولید این محصول به دلیل عدم تحویل قطعات از سوی شرکت رنو به حداقل ممکن رسید.

کاهش تولید تندر 90 علنی شدن برخی اعتراضات از سوی دو شرکت خودروساز بزرگ داخلی نسبت به عملکرد رنو را به دنبال داشت. به گونه‌ای که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد که شرکت پژو به صورت مستقیم و رنو به صورت غیر مستقیم ما را اذیت می‌کنند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز اخیرا اظهار کرد که در حال مذاکره با رنو برای اصلاح قرارداد فیمابین هستند.

با این حال یکی از تندترین انتقادات وارده به رنو این بود که این شرکت می‌تواند در هر لحظه دلخواه خط تولید تندر 90 در ایران را متوقف کند. با این حال دلیلی در این باره ذکر نشد.جدیدترین اطلاعات رسیده حاکی از آن است که شرکت رنو با نحوه ارائه شماره شاسی به خودروهای تندر 90 تولیدی، شاهرگ تولید این خودرو را در اختیار خود گرفته‌ است.

بر اساس اخبار به دست آمده ارائه شماره شاسی و الصاق آن به خودروهای تندر 90 تولیدی در خطوط تولید خودروسازان داخلی به صورت آنلاین و لحظه‌ای از سوی شرکت رنو صورت می‌گیرد. به گونه‌ای که خودروی در حال تولید در مرحله‌ای از خط تولید متوقف می‌شود تا شرکت رنو از آن سوی دنیا و به صورت آنلاین شماره شاسی خاص مد نظر خود را برای الصاق به آن خودرو، به اپراتور خط تولید اعلام کند. بنابراین در هر لحظه‌ای که شرکت رنو روند اعلام شماره شاسی برای خودروهای در حال تولید را متوقف کند الزاما خط تولید خودروهای تندر 90 نیز متوقف خواهد شد زیرا خودرو بدون شماره شاسی امکان خروج از خط تولید و تحویل به بازار را ندارد.

اگر چه در چنین شرایطی خودروسازان داخلی می‌توانند شماره شاسی مدنظر خود را بر روی تندر 90 تولیدی حک کنند اما در آن صورت امکان دریافت هزینه‌های مربوط به خدمات گارانتی ارائه شده به این خودروها از شرکت رنو را از دست خواهند داد زیرا شرکت رنو تنها بر اساس شماره شاسی اعلامی از سوی خود هزینه‌های مربوط به خدمات گارانتی خودروهای تولیدی را متقبل می‌شود.شماره شاسی اعلامی از سوی شرکت رنو تمام اطلاعات خودرو اعم از روز و ساعت و مکان تولید خودرو را مشخص می‌کند. در این شرایط به نظر می‌رسد خودروسازان ایرانی راهی جز تعامل کج‌دار و مریز با شرکت فرانسوی رنو ندارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها