کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در اولین روز معاملاتی هفته بازار سهام


کد خبر : ۸۵۳۲شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵:۲۲۲۷۲۶ بازدید

شاخص کل بورس امروز هم با تأثیر منفی هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی، بانک‌ها و اکثر شرکت‌های حاضر در گروه خودرویی روند نزولی در پیش گرفت و در کانال 71 هزار واحد درجا زد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس،‌ هلدینگ پتروشیمی تأمین، بانک تجارت، چادرملو، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، سیمان فارس و خوزستان، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری سایپا و صنعتی بهشهر از جمله نمادهایی بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

اما فولاد مبارکه اصفهان، بانک پاسارگاد، ایران‌خودرو، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، بانک ملت، ایران ترانسفو، سایپا، ماشین‌سازی اراک، بیمه البرز و گسترش نفت و گاز پارسیان مانع از ریزش بیشتر شاخص شدند و تأثیر مثبت گذاشتند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، ارزش معاملات بورس تهران و فرابورس به 325 میلیارد تومان رسید به طوری که فرابورس گوی سبقت را در ارزش معاملات از بورس تهران ربود.

در بورس تهران ایران‌ترانسفو، ماشین‌سازی اراک، ماشین‌سازی نیرومحرکه، کابل البرز، سرمایه‌گذاری نیرو، آبسال و بیمه البرز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

در فرابورس هم شاخص با افت سه واحدی به رقم 812 واحد رسید که پتروشیمی جم، بانک گردشگری، پتروشیمی زاگرس، قاسم ایران، بانک دی و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بیشترین تأثیر منفی را گذاشتند. اما در مقابل، پتروشیمی مارون، بانک ایران‌زمین، بانک خاورمیانه و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، گروه پترشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با تأثیر مثبت خود مانع از ریزش بیشتر شاخص در این بازار شدند.

در این بازار، اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن 5 درصد دیگر گران شد و به محدوده 86 هزار تومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها