کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگاه اونس طلا به نشست بانک مرکزی اروپا


کد خبر : ۸۴۹۶پنجشنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶:۳۶۲۸۱۹ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه پس از رشد روز گذشته و در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا تحت تاثیر افزایش چشمگیر ارزش دلار قرار گرفت و با کاهش نسبی مواجه شد.

برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در شرایطی است که ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین حد خود در 5 سال و نیم اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر تصمیم بانک مرکزی اروپا در خصوص اجرای محرک پولی بیشتر برای کمک به رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو هستند. 

انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت نرخ بیکاری و فرصت های شغلی ایجاد شده طی ماه نوامبر نیز تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1207 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با رشد یک درصدی روبرو شده بود.

انتشار گزارش موسسه "ای دی پی" در خصوص ایجاد فرصت های شغلی بخش خصوصی آمریکا در ماه گذشته تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر ارزش دلار در بازارهای بین المللی داشته است.

یک تاجر بازار طلا در سنگاپور در این باره تاکید کرد: سرمایه گذاران در شرایطی هستند که منتظر وقوع دو اتفاق بزرگ اقتصادی و مالی هستند. ما برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و گزارش وزارت کار آمریکا را در دو روز آینده داریم و هر دو رویداد می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی نزدیک به 1200 دلار تثبیت خواهد شد. اگر عملکرد اقتصاد آمریکا در زمینه ایجاد اشتغال قابل قبول و مثبت باشد این مساله می تواند فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده و ارزش دلار را افزایش دهد.

در غیر این صورت عملکرد ضعیف و دور از انتظار اقتصاد آمریکا در ایجاد اشتغال می تواند موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها