کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود شرکت‌های آمریکایی به صنعت خودرو ایران ممنوع است


کد خبر : ۸۴۷۹چهارشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹:۱۰۷۱۵۸ بازدید

در حالی که تحریم خودرویی ایران در توافق هسته ای ژنو لغو شده است یک مقام آمریکایی هشدار داد شرکت های آمریکایی مجاز نیستند در بخش خودرو با ایران معامله داشته باشند.

یک مقام دولت آمریکا گفت خودروسازان این کشور همچنان از معامله با ایران منع هستند هرچند خودروسازان اروپایی در صدد امضای قراردادهای بزرگ با ایران پس از رفع تحریم ها هستند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با اشاره به همایش اخیری که در تهران با موضوع خودرو برگزار شد و در آن خودروسازان اروپایی از تمایل خود برای بازگشت به ایران خبر دادند تاکید کرد: ما از این همایش خبر داریم. همچنانکه قبلا گفته ایم ما ایران را کشوری باز برای تجارت نمی دانیم اگرچه تحریم های ما در مورد فعالیت شرکت های خارجی در بخش خودرو ایران معلق شده است.

وی افزود: حتی با وجودی که در پی تعلیق تحریم ها خودروسازان خارجی در پی انعقاد قراردادهای تازه به ایران برآمده اند بیشتر تحریم های آمریکا از جمله تحریم های مربوط به ارائه خدمات و کالا از سوی شرکت های آمریکایی به ایران پابرجاست.

این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است در ادامه هشدار داد: «شرکت های آمریکایی مجاز نیستند در بخش خودرو با ایران معامله داشته باشند. به عبارت ساده تر شرکت های آمریکایی نمی توانند در شرایط حاضر با ایران از جمله با بخش خودروی این کشور تجارت داشته باشند.»

لغو تحریم خودرویی ایران یکی از بندهای توافق هسته ای ژنو است که در این توافق میان فعالیت شرکت های آمریکایی و شرکت های خارجی دیگر در ایران تمایزی قائل نشده است. اظهارات این مقام آمریکایی در تعارض با این بند قرار دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها