کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خط و نشان کره ای‌ها برای ژرمن‌ها !


کد خبر : ۸۴۵۳سه شنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷:۰۰۹۷۹۴ بازدید

زمان چندانی از تصمیم کره ایها برای وارد شدن به عرصه سدان های بزرگ و لوکس نمی گذرد ولی در همین بازه کوتاه، اين خودروسازان چشم بادامي توانسته اند نه تنها موفقیت قابل ...

زمان چندانی از تصمیم کره ایها برای وارد شدن به عرصه سدان های بزرگ و لوکس نمی گذرد ولی در همین بازه کوتاه، اين خودروسازان چشم بادامي توانسته اند نه تنها موفقیت قابل توجهی را در زمینه فروش از آن خود کنند، بلکه عمال بزرگان این بخش از بازار را نیز وارد چالشی جدید كنند. جنسیس – همانطور که از نام آن نیز مشخص است - آغازگر  راه دشواری به حساب می آید که در آن نام هایی همچون مرسدس بنز کلاس ايي، سری پنج ب ام و، لکسوس جي اس و ... قرار دارد. نسل دوم جنسیس مدتی اندکی است که در بازارهای جهانی حضور دارد و در بازار داخلی نیز به سختی میتوان اتاق جدید این خودرو را با قیمتی بیش از 300 میلیون تومان یافت، تا این سدان لوکس 82 هزار دلاری نه تنها در فاکتور قیمت بلکه در بیشتر بخشها حرفهای فراوانی برای رویارویی در مقابل رقبا داشته باشد. 

نکات مثبت: تجهیزات فراوان در مقایسه با قیمت پرداختی، پنج سال گارانتی با سرویس‌های رایگان، سیستم تعلیق بسیار خوب با وجود بهره‌گیری از رینگ‌های 18 اینچی، بهبود کلی اتاق و قوای محرکه در مقایسه با نسل پیشین، فضای فراوان و جادار داخل و توجه زیاد به جزییات.

 نکات منفی: فرمان اندکی خشک‌تر از مدل‌های هم‌رده است، پیشرانه شش‌سیلندر پایه در برخی موارد پرمصرف نشان می‌دهد، برخی کاستی‌های ارگونومیکی در داخل و کاهش محسوس کیفیت سواری در صورت استفاده از رینگ‌های 19 اینچی.

نسل دوم هیوندای جنسیس در کشورهای مختلفی از جمله ایالات متحده، چین، تقریبا اکثر کشور‌های اروپای غربی، آمریکای التین، استرالیا و ... به صورت رسمی در نمایندگی‌های این شرکت قابل خریداری است و قیمت مدل پایه آن که خود از تجهیزات قابل قبولی نیز سود می‌برد برابر با 60 هزار دلار است. با نگاه کلی به این خودرو به راحتی می‌توان استراتژی هیوندای در متمایز ساختن جنسیس از سایر محصولات خود را متوجه شد. در واقع بعد از معرفی جنسیس، این شرکت نیز همانند همتایان دیگر آسیایی خود ( تویوتا، هوندا و نیسان ) خودروهای لوکس خود را در قالب برندی متفاوت با هدف هر چه لوکس‌تر و متفاوت کردن آن در قیاس با مدل‌های ارزان‌تر دیگر لحاظ کرده است. به همین جهت تنها در بخش انتهایی بدنه می‌توان نشان همیشگی هیوندای را دید که البته بهتر بود برای شناخته‌تر شدن این مدل در میان مصرف کنندگان، از نشان واحد در کل آن استفاده می‌شد.

نسل دوم جنسیس، لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروی تولیدی این شرکت به حساب می‌آید ( در حال حاضر نسل جدیدمدل بزرگ‌تر اكوئوس یاهمان سنتنيال عرضه نشده است ) که عملا بزرگانی مانند نسل جدید آئودی آ6، سری پنج ب‌ام‌و و مدل جدید کلاس ايي بنز را هدف مستقیم خود قرار داده است. در این میان مدل‌های دیگری همچون جگوار ايكس‌اف و لکسوس جي‌اس نیز از گزند این خودرو در امان نیستند تا رقابت کره ای‌ها در یکی از دشوارترین حوزه‌های خودرویی جهان وارد مرحله جدیدی نیز شود.

در استرالیا ( بازار مورد بررسی جنسیس ) ، در سال گذشته بیش از پنج هزار و 400 دستگاه انواع مدل‌های سدان لوکس به فروش رسید وهیوندای امیدوار است تا در سال آینده حداقل یک پنجم این بازار را به تنهایی در اختیار خود گیرد. در این بخش، به دلیل این‌که اصوال خریداران از توانمندی مالی خوبی برخوردارند، فاکتور قیمت آن‌چنان پرقدرت و با نفوذ نیست ولی به صورت کلی اگر تنها ارزش در برابر مبلغ پرداختی مالک قرار گیرد،هیچ خودروی دیگری توان رویارویی با جنسیس جدید را ندارد، زیرا حتی مدل پایه 60 هزار دلاری آن فهرست بلند بالایی از تجهیزات و یک پیشرانه شش‌سیلندر را به عنوان قلب تپنده خود می‌بیند.

ترمز هوشمند، کروزکنترل تطبيق ‌شونده با قابلیت هدایت خودرو در ترافیک‌های شهری، چراغ‌های هوشمند جلو با قابلیت تغییر خودکار وضعیت نور بالا / پایین، سیستم هشدار خروج از خطوط در بزرگ‌راه‌ها، صندوق عقب با قابلیت باز شدن خودکار در صورتي که کلید در جیب شما باشد و دست خود را روی صندوق قرار داده باشید، صفحه نمایش بزرگ 9.2 اینچی لمسی با سیستم ره‌یاب ماهواره‌اي پیشرفته، سیستم صوتی لکسیکون با 17 بلندگو و ... بخشی از تجهیزاتی هستند که برای جنسیس در نظر گرفته شده اند. به طور کلی هیوندای با معرفی چنین خودرویی توانسته تصویر متفاوتی از ارزش برند را در معرض نمایش بگذارد که خود نکته مثبت قابل توجهی به حساب می‌آید.

در داخل، نمی‌توان بیان داشت که به طور کلی با یک فضای متفاوتی رو به روهستیم ولی در نقطه مقابل نباید آن را نیز تنها یک هیوندای آي40 با توجه به اقلام لوکس بیش‌تر دانست. در وهله نخست آن‌چه مشخص است، وسواس هیوندای در انتخاب مواد و پوشش‌های بخش‌های مختلف این فضا به حساب می‌آید تا مواردی همچون تودوزی چرم درها، صندلی‌ها و حتی لبه بالایی نشانگرهای رو‌به‌رو راننده در داشبورد به خوبی آن را با تمام هیوندای‌های دیگر متفاوت سازد. کار کردن با صفحه نمایش قرارگرفته در کنسول وسط داشبورد لذت بخش است به خصوص این‌که کیفیت تصویر بسیار خوب آن تصاویری شفاف با جزییات زیاد را نمایش می‌دهد و همچنین منوهای تا حد ممکن ساده و قابل درک برای هر فردی طراحی شده اند. البته همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، برخی ایرادات به ویژه در مقوله ارگونومی قابل مشاهده است، مانند ایجاد نقطه کور در آیینه‌های جانبی هنگام دور زدن، صندلی‌های جلو آن‌چنان که باید در سر دورها بدن سرنشینان را در خود محکم حفظ نمی‌کنند و فاصله زیاد دکمه‌های فیزیکی کنسول وسط داشبورد از یکدیگر، گاهی اوقات دردسرساز می‌شود. سرنشینان عقب در نسل جدید جنسیس به لطف طول پنج متری بدنه که فاصله دو محوری بیش از سه متر را برای این خودرو به ارمغان آورده درهر دو مدل چهار و پنج‌نفره از فضای بسیار راحتی برخوردارند و در این بخش عملا شکایت چندانی نمی‌توان داشت. البته راحتی تنها با ایجاد فضای وسیع‌تر حاصل نخواهد شد، چیزی که کلاس ايي، سری پنج و آ6 با سیستم تعلیق خارق‌العاده خود در بهترین حد ممکن به وجود آورده‌اند. به همین دانایی جنسیس به واسطه پیشرانه شش سیلندر خود برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 6.5 ثانیه زمان نیاز دارد

نگاهی دقيق به هیوندای جنسیس 2015 و رقباي آن

خط و نشان به سبک کره ایها 

جهت هیوندای یک سال تمام زمان صرف آزمایش‌های مختلف بر روی سیستم تعلیق جنسیس جدید کرده تا بهینه‌سازی ملموسی را در آن حتی با وجود رینگ‌های 18اینچی شاهد باشد. البته قدرت مانور آن را نمی‌توان با سلاطین فرمان‌پذیری این کلاس مورد مقایسه قرار داد ولی هیوندای نشان داده که یک خودرو می‌تواند بزرگ‌تر و لوکس‌تر از رقبای معررف آلمانی باشد و در عین حال فرمان‌پذیری قابل قبولی را نیز در اختیار راننده قرار دهد. به هر صورت تنبلی فرمان در مانورهای پشت سر هم و سریع و تمایل انحراف محور عقب در سر دورهای تند مواردی هستند که آن را با فاصله در پس آلمانی‌ها قرار می‌دهد.همچنین در صورت استفاده از رینگ‌های 19 اینچی سفارشی کیفیت سواری خودرو اندکی نیز کاهش می‌یابد که مطمئنا برای سرنشینان نکته چندان جالبی نخواهد بود.

پیشرانه شش‌سیلندر لاندای 3.8 لیتری این خودرو توانایی تولید حداکثر قدرتی برابر با 315 اسب بخار و گشتاور 397 نیوتن متر را دارد که دست‌کم در برابر مدل‌های پایه و رده‌پایین بنز، ب‌ام‌و، لکسوس و ... در موضع برتری قرار می‌گیرد. البته خریداران در ایالات متحده امکان انتخاب یک پیشرانه هشت‌سیلندر به حجم پنج لیتر و قدرت 425 اسب بخار را نیز دارند. جنسیس به واسطه پیشرانه شش‌سیلندر خود برای رسیدن به سرعت 100کیلومتر در ساعت به 6.5 ثانیه زمان نیاز دارد که البته در دورهای میانی تمایل به افزایش سرعت را تا حدودی از دست می‌دهد. مورد منفی دیگر در مصرف سوخت آن خلاصه می‌شود که گاهی تا بیش از13 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش را روی ماشین حساب نشان می‌دهد !


lcczsi1t1ruwaibdt31.jpg

yqmx2gpxm31212zpj8d.jpg

7wnkbse4zcg1xtk4lv1.jpg

8ur98krf7e1ug8kw9ogu.jpg

sx6huf4z3720iqslkd3x.jpg

ikcopress



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها