کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرونده رييس‌جمهور سابق در قوه قضاييه


کد خبر : ۸۴۵۱سه شنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶:۳۲۸۱۱۲ بازدید

نشست روز گذشته سخنگوي قوه قضاييه فرصتي شد براي طرح اين پرسش كه چرا پرونده رييس‌جمهور سابق باوجود احضار به دادگاه به تعويق مي‌افتد .

نشست روز گذشته سخنگوي قوه قضاييه فرصتي شد براي طرح اين پرسش كه چرا پرونده رييس‌جمهور سابق باوجود احضار به دادگاه به تعويق مي‌افتد. اشاره خبرنگاران به شكايت نمايندگان مجلس نهم از احمدي‌نژاد بود كه همچنان بلاتكليف باقي مانده است. محسني‌اژه‌اي در پاسخ به اين پرسش تصريح كرد: «در قانون نحوه رسيدگي به پرونده بعضي از مسوولان پيش‌بيني شده است كه ازجمله آنها رييس‌جمهور است. در اين پيش‌بيني، اگر تخلفي از قانون صورت گرفته باشد ايشان بايد در ديوان عدالت پاسخگو باشند اما اگر پرونده عمومي داشته باشند، آن پرونده بدون سير مراحل دادسرا و تحقيقاتي به دادگاه ارسال مي‌شود.» در هفتادوسومين نشست مشترك سخنگوي قوه قضاييه با خبرنگاران موضوعاتي چون؛ ورود دادستاني به موضوع شبكه‌هاي اجتماعي، پرونده حصر، پرونده مديران شهرداري، محكوميت «م.ر» و... از سوي خبرنگاران مطرح شد كه اژه‌اي به آنها پاسخ داد.  حكم «م.ر» در مرحله تجديدنظرخواهي است

محسني‌اژه‌اي كه در نشست خبري ديروز خود در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت و به سوالات آنها پاسخ مي‌داد، در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني‌بر اينكه در برخي از رسانه‌ها عنوان شده است كه «م.ر» به 15سال حبس و 2 ميليارد تومان جزاي نقدي محاكمه شده است آيا اين درست است يا نه، گفت: اصل محكوميت درست است ولي حكم قطعي نيست و در مرحله تجديدنظرخواهي قرار دارد. به اين دليل از بيان جزييات آن معذورم.

 پيگيري ساخت‌وسازهاي غيرقانوني

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره ساخت يك هتل به‌صورت غيرقانوني در بستر رودخانه جاجرود و اخبار آن گفت: اينكه در مورد آخرين وضعيت مورد خاصي پرسيديد، اجمالا مي‌دانم دستگاه‌هاي محلي استانداري و شهرداري آن را پيگيري مي‌كنند و اگر مورد خلافي باشد حتما برخورد خواهد شد و از اين موضوع كه براي گرفتن مجوز و ساخت‌وساز اعمال نفوذ شده است، من اطلاعي ندارم. سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال ديگري درباره گودبرداري‌هاي غيرقانوني در شهر تهران و اينكه آيا قوه قضاييه به عنوان مدعي‌العموم قصد دارد در اين موضوعات وارد شود، تصريح كرد: ما نشست‌هاي مشتركي با شهردارهاي مناطق مختلف در اين‌باره داشته‌ايم و اگر شما از مورد خاصي خبري داريد اطلاع دهيد تا آن را پيگيري كنيم.

 بررسي پرونده يكي از مديران شهرداري به جرم جاسوسي

محسني‌اژه‌اي در پاسخ به اين سوال كه در برخي رسانه‌ها عنوان شده است كه يكي از مديران شهرداري تهران به جرم جاسوسي دستگير شده است، گويا اين فرد كه مدير يكي از بخش‌هاي كنترل ترافيك بوده IP دوربين مداربسته تهران را به سازمان مجاهدين خلق مي‌داده، پرونده اين فرد امروز در دست وزارت اطلاعات يا قوه قضاييه است، بيان كرد: من بارها گفته‌ام پرونده‌هايي كه در بررسي مقدماتي قرار دارند از بيان جزييات آنها معذورم و درست نيز همين كار است پرونده‌يي كه شما گفتيد در بررسي مقدماتي قرار دارد و اتهامات آن شخص نيز امنيتي است اما همان‌طور كه گفتم از بيان جزييات آن معذورم.

 پرونده بدهكار بزرگ بانكي در مرحله رسيدگي

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال ديگري مبني‌بر اينكه پرونده «م.د» يكي از بدهكاران بزرگ مالي است و چندهزارميليارد بدهي دارد، آخرين پرونده جديد ايشان به كجا رسيده است، گفت: پرونده ايشان در دادگاه در مرحله رسيدگي قرار دارد.

 پرونده رييس‌جمهور سابق

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال ديگري مبني‌بر اينكه دقيقا يك‌سال از احضار رييس‌جمهور سابق به دادگاه مي‌گذرد كه ايشان نيز در آن دادگاه حضور نيافته‌اند، گويا مجلس نيز به‌عنوان شاكي پرونده انصرافي نداده، مي‌خواهم بدانم اين پرونده در چه مرحله‌يي قرار دارد، بيان كرد: اين پرونده همان‌طور كه گفتيد در مرحله رسيدگي است اما بايد دقت كنيم مجلس به‌عنوان شاكي مطرح نيست بلكه مجلس برابر قانون مي‌تواند گزارشي را تهيه و به قوه قضاييه ارسال كند. وي اضافه كرد: در اين‌باره نيز گزارشي به قوه قضاييه ارسال شده است كه درحال رسيدگي است.
 

 بازداشت متهم پرونده بانك قوامين به اتهام امنيتي

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به اين سوال كه افرادي كه متهم به جاسوسي هستند سختگيري‌هايي نسبت به آنها وجود دارد، اما ما مشاهده كرديم كه در پرونده بانك قوامين ايشان با وثيقه 100ميليوني آزاد شدند آيا اين نشان مي‌دهد كه جرم وي چيز ديگري بوده است، تصريح كرد: ايشان به دو اتهام ازجمله اتهام تبليغ عليه نظام و اتهام امنيتي ديگري بازداشت شده است كه درخصوص اتهام امنيتي در مراحل مقدماتي در دادسرا قرار منع تعقيب صادر اما پرونده ايشان براي تبليغ عليه نظام به دادگاه ارجاع شد و پرونده آنها در مرحله رسيدگي اتهام قرار دارد و با صدور وثيقه آزاد شده‌اند و در اين خصوص قرار وثيقه منافاتي با جرم ندارد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها